شبکه ایمن

چگونه با طراحی سایت کسب درآمد کنیم ؟ راهی دشوار، اما پر از موفقیت!

همه ما زمانی که بچه بودیم، حداقل یک بار به شغل آینده مان فکر کرده بودیم. معمولا هم شغل هایی که در آن زمان مد نظر داشتیم، خالصانه از روی علاقه و هیجاناتمون بود. دوست داشتیم خلبان، پلیس، معلم، دکتر و شغل های شناخته شده دیگری داشته باشیم. اون زمان ها، هیچوقت به چیزی مانند طراحی سایت فکر هم نمی کردیم. بزرگ تر شدیم و علایق و همچنین شرایطمان تغییر کرد و دنیا چرخید تا رسیدیم به چگونه با طراحی سایت کسب درآمد کنیم و هرکدام از ما نیز با هدف خاصی به این موضوع فکر کردیم. بعضی هایمان واقعا به طراحی سایت علاقه قلبی داشتیم و فهمیده بودیم که علاقه های قبلیمان از سر آرزو های بچگی بود و بعضی هایمان هم فقط فهمیدیم که کسب در آمد و پول، برایمان حرف اول را می زند. همراه ما باشید تا ببینیم این شغل، چگونه برایمان کسب درآمد می کند.

میخوای بعدا بخونی ؟

دانلــــــود PDF

فهرست

C

چگونه با طراحی سایت کسب درآمد کنیم

C

برای کسب درآمد از طراحی سایت به چه چیزی نیاز داریم؟

C

به چند روش و چگونه با طراحی سایت کسب درآمد کنیم ؟

C

روش های افزایش کسب درآمد از طراحی سایت

آشنایی با انواع خدمات طراحی سایت تابان شهر

مشاهده خدمات به چند روش و چگونه با طراحی سایت کسب درآمد کنیم ؟

چگونه با طراحی سایت کسب درآمد کنیم؟

قبول کنیم که خیلی از ما، طراحی سایت آن چیزی نبود که در دوران کودکی به فکر آن افتادیم. خیلی از ما در نوجوانی با وب و وب سایت آشنا شدیم و از همان موقع به آن علاقه مند شدیم، خیلی از ما نیز از طریق دوست و آشنا، متوجه شدیم که این کار می تواند به کسب درآمد بسیار بالایی منجر شود. اما شاید خیلی از ما هنوز نمی دانیم که چگونه با طراحی سایت کسب درآمد کنیم و همچنان این موضوع برای ما سوال است که با چه روش هایی می شود به کسب درآمد و خصوصا کسب در آمد بالا با طراحی سایت رسید. شاید از یک یا دو تا از این روش ها با خبر باشیم و اطلاعاتی درباره آن ها داشته باشیم، اما همچنان ممکن است که ماهیت کسب درآمد از این راه برای همه ما روشن نباشد.

در این مقاله، ما قصد داریم که به شما علاقه مندان بگوییم که چگونه با طراحی سایت کسب درآمد کنیم و همه احتمالات بالا بردن این کسب درآمد را نیز در نظر بگیریم. راهی که شما انتخاب کرده اید، شاید راه سختی باشد، اما این مسیر هموار است و اگر یک سری چیز هایی را رعایت کنید، به کسب درآمد بالا نیز از این طریق، دست پیدا خواهید کرد. این کار، از آن دسته از کار هایی نیست که به شرایط جامعه و محیط بستگی داشته باشد. این کار، کاملا بر خود شما متکی می باشد و همه چیز تمام و کمال به شما بستگی دارد. شما می توانید همیشه یک طراح سایت قانع و با یک درآمد معمولی بمانید، یا خدا را چه دیدید، شاید با همین کار، شما به ایلان ماسک بعدی تبدیل شوید. پس این مقاله را تا آخر مطالعه کنید تا ما نیز به شما کمک کنیم.

برای شروع کسب درآمد از طراحی سایت به چه چیزی نیاز داریم؟

ما در مقالات قبلی یعنی چگونه طراحی سایت یاد بگیریم و همچنین مقاله چگونه طراحی سایت کنیم ، گفتیم که هم یاد گیری طراحی سایت و هم انجام دادن آن، یک سری پیش نیاز هایی را دارد که اول از همه باید آن ها را دارا باشیم. پشتکار، تلاش بسیار، علاقه، وقت و حوصله، شاید تنها چیز هایی باشند که اول از همه به آن ها نیاز داشته باشیم. مطمئن باشید که با داشتن همین فاکتور ها، هم می توانید طراحی سایت را یاد بگیرید و هم می توانید طراحی سایت کنید. اما اینکه چگونه با طراحی سایت کسب درآمد کنیم یک مرحله بالاتر از دو مورد قبلی است. یعنی ما اول از همه باید ببینیم که چگونه طراحی سایت یاد بگیریم و سپس چند باری برای خودمان طراحی سایت کنیم و بعد، به کسب درآمد آن نیز فکر کنیم.

البته این طبیعی است که طبق نیاز جامعه، ما اول از همه به فکر کسب درآمد از طراحی سایت باشیم. مسلما کسب درآمد و بدست آوردن پول، یکی از انگیزه ها و مشوق های اصلی ای است که ما به سراغ طراحی سایت می رویم. کاری که هم همه جای دنیا به آن نیاز دارند، هم درآمد خوبی دارد و هم اینکه با این وضعیت پیشرفت تکنولوژی و محبوب تر شدن سایت ها، هیچوقت قرار نیست که دوره قحطی آن برسد. فرصت های شغلی این کار زیاد است، اما به همان اندازه، متقاضیان زیادی هم دارد و بهترین بودن در این شغل پر رقابت، شاید سخت تر از آن چیزی باشد که فکرش را می کنیم. اما همانطور که گفتیم، مسیر ناهموار نیست و ما نیز قرار نیست دست از تلاش بکشیم. پس در ادامه همراه ما باشید و ببینیم که چگونه با طراحی سایت کسب درآمد کنیم .

به چند روش و چگونه با طراحی سایت کسب درآمد کنیم ؟

برای طراحی سایت، هرگز یک مسیر ثابت و جامع تعریف نشده است. طراحان سایت، به شکل های مختلفی از طریق طراحی سایت کسب درآمد می کنند و صرفا چند روش ثابت برای کسب درآمد وجود ندارد. ما نیز قرار است چند تا از این مسیر ها را به شما بگوییم و همراه با یکدیگر ببینیم که به چند روش و چگونه با طراحی سایت کسب درآمد کنیم تا به آن هدفی که می خواهیم برسیم. هر کسی می تواند طبق خواسته خودش و آن چیزی که در خودش می بیند، یکی از این راه هایی که ما می گوییم (و حتی نمی گوییم) را برای طراحی سایت انتخاب کند. بعد از آن، دیگر همه چیز بستگی به خود شما دارد.

طراحی سایت به صورت استخدامی

در این روش، همانطور که از نام آن نیز مشخص است، شما به استخدام یک شرکت طراحی سایت در می آیید و به تیم آن ها ملحق می شوید. این شرکت ممکن است با زبان برنامه نویسی خاصی کار کند یا بخشی از کار طراحی سایت را به شما بسپرد اما به هر حال، شما طراح سایت آن شرکت هستید و به صورت رسمی، برای این شرکت کار می کنید. معمولا در این شرایط، شما نمی توانید به استخدام شرکت دیگری با کار مشابه در بیایید و البته، معمولا اگر در کار خودتان هم متخصص و بهترین باشید، می توانید به کسب درآمد بالا از طریق همین شغل ثابت هم برسید. کسب درآمد شما در این روش شاید در بالاترین حد خود نباشد، اما حداقل از این موضوع مطمئن هستید که همیشه هست و هیچوقت هم قطع نمی شود. همچنین شما می توانید از مزایای بسیاری مانند بیمه، پاداش و … نیز بهره مند شوید.

این روش، بدی های خاص خودش را هم دارد. تایم کار دست شما نیست، مدیریت پروژه ها با شما نیست، همه چیز ثابت است و معمولا درآمد شما نیز ثابت می باشد و بیشتر از آنچه که باید نمی رود. اما به هر حال خیلی از افراد هستند که این روش را بیش از هرچیزی ترجیح می دهند. به هر حال این روش، خوبی های خودش را نیز دارد.

طراحی سایت به صورت فری لنسینگ

این روش، روش مورد علاقه خیلی از طراحان سایت بزرگ است. خود بنده شخصا اگر کسی از من بپرسد که ما چگونه با طراحی سایت کسب درآمد کنیم ؟ به او این روش را بیشتر از هرچیزی پیشنهاد می کنم. (البته نظر بنده نویسنده خیلی مهم نیست! تصمیم شماست که مهم است!) در این روش شما دیگر قرارداد ثابتی با شرکت خاصی ندارید و شرکت های مختلف با موضوعات کاری مختلف، می توانند طراحی سایت خودشان را به شما بسپارند و شما نیز آن را برایشان انجام بدهید. گاهی هم می توانید پروژه های شرکت های طراحی سایت را قبول کنید و به صورت قرارداد موقت با آن ها همکاری کنید. خلاصه که در این روش، دست شما بازتر است و تقریبا می شود گفت که اختیار شما، کاملا دست خودتان می باشد و شما، رئیس خودتان هستید. هرچند که این روش، بدی هایی هم دارد.

گاهی ممکن است که شما در بازه زمانی خاصی، درگیر چندین پروژه باشید که فرصت نکنید همه آن ها را به خوبی مدیریت کنید و گاهی هم ممکن است که هیچ پروژه ای به شما سپرده نشود و در نتیجه، کسب درآمدی نداشته باشید. در این روش، همه چیز بسته به شبکه ارتباطی شما نیز دارد و مطرح بودن شخص خود شما بسیار مهم است. این روش، به برندسازی شخصی قوی نیاز دارد و اگر بخواهید کسب درآمد بالایی داشته باشید، باید چندین برابر بیشتر تلاش کنید و همکاری هم ندارید که در بخش هایی از کار به شما کمک کند. هرچند که اگر شما انسان روز های سخت باشید، مطمئن باشید که به کسب درآمد بالایی نیز دست پیدا می کنید و راهی برای مدیریت تعدد پروژه هایتان نیز پیدا خواهید کرد.

طراحی قالب های آماده

این روش، شاید آسان ترین روشی باشد که وقتی سوال چگونه با طراحی سایت کسب درآمد کنیم مطرح می شود به ذهن می رسد، اما کسب درآمد بالا از این روش به موارد زیادی بستگی دارد. شما می توانید برای سیستم های مدیریت محتوای مختلف مانند وردپرس، قالب های مخصوص طراحی کنید و آن ها را در سایت های فروش قالب قرار بدهید. در این روش، اگر شما قالب های خوبی طراحی کنید و به خوبی نیز آن ها را مطرح کنید، می توانید کسب درآمد بسیار بالایی از فروش این قالب ها داشته باشید و این کسب درآمد نیز به صورت مستمر ادامه پیدا می کند.

این روش، سختی های خودش را دارد. ممکن است قالب شما هرچقدر هم که خوب باشد، در سایت های فروش قالب چندان مطرح نشود و یا ممکن است که مخاطبان CMS ها، ترجیح بدهند که از قالب های مشهور خارجی استفاده کنند و یا به قالب های رایگان بسنده کنند. باز هم با این اوصاف، بد نیست که در کنار روش های قبلی، گوشه چشمی هم به این روش داشته باشید و بتوانید سرچشمه های کسب درآمد خودتان را بیشتر هم بکنید.

طراحی و پشتیبانی اختصاصی

گاهی وقت ها شما می توانید به جای استخدام شدن توسط شرکت های طراحی سایت، به استخدام شرکت هایی با کسب و کار های متفاوت در بیایید و کار طراحی سایت آن ها را به صورت اختصاصی انجام بدهید. تفاوت این کار با فری لنسری این است که شما، کاملا در استخدام شرکت مورد نظر در می آیید و به علاوه طراحی سایت آن ها، کار مدیریت و پشتیبانی آن را نیز به عهده می گیرید. معمولا شرکت های بزرگ از این نوع طراحان سایت استفاده می کنند و حقوق بسیار بالایی هم برای این افراد در نظر می گیرند. البته این موضوع، به این شرط است که شما همیشه حواستان به این سایت ها بزرگ باشد و همواره به پشتیبانی این سایت ها بپردازید.

این مورد هم مزایا و معایب خودش را دارد. مزایا و معایب آن نیز ترکیبی از روش های قبلی است اما همچنان این مورد هم یکی از موارد چگونه با طراحی سایت کسب درآمد کنیم محسوب می شود این روش نیز می تواند باعث کسب درآمد شما از طریق طراحی سایت نیز بشود.

با چه روش هایی می توانیم کسب در آمدمان از طراحی سایت را افزایش دهیم؟

کسب درآمد از طریق طراحی سایت، صرفا به روش انجام آن بستگی ندارد. فاکتور های دیگری هم هستند که می توانند تاثیر بسیاری روی این موضوع بگذارند. فاکتور هایی که شاید بتوانند تا حد زیادی روی اینکه چگونه با طراحی سایت کسب درآمد کنیم تاثیر بسیاری بگذارند و باعث کسب درآمد بیشتر ما از این طریق بشوند.

طراحی سایت و توسعه آن در کنار یکدیگر

تا اینجای کار، وقتی از طراحی سایت صحبت می کردیم، هدف ما معنی عام آن بود که همه مردم طراحی سایت را به آن می شناسند. طراحی سایت در معنای عام، شامل ساخت یک سایت و تحویل آن می شود. حال خود این طراحی سایت، بخش های مختلفی دارد اما دو تا از مهمترین بخش های آن، طراحی سایت (در واقع صرفا طراحی شکل بندی سایت به صورت گرافیکی) و توسعه سایت (برنامه نویسی و پیاده سازی آن) می شود. هردوی این مهارت ها، دانش های خاص خودشان را می طلبند و اگر شما هردوی آن ها را همزمان بلد باشید، یعنی هم خلاقیت یک طراح و هم دقت یک توسعه دهنده را داشته باشید، می توانید به کسب درآمد خیلی بیشتری نیز از این طریق برسید.

داشتن مهارت های پس از طراحی سایت

هیچ چیزی بهتر از این نیست که شما به جز طراحی سایت، اموری مانند تولید محتوا، سئو سایت، کپی رایتنیگ و … را نیز بلد باشید. در این صورت شما می توانید برای یک پروژه، دو قرار داد متفاوت امضا کنید که درآمد حاصل از این قرارداد ها، تنها به حساب شخص شما واریز بشود. به این صورت که شما نه تنها سایت را طراحی می کنید و توسعه می دهید، بلکه حتی تولید محتوای اولیه آن را نیز انجام می دهید، آن را برای موتور های جست و جو بهینه سازی می کنید و همچنین متون تبلیغاتی و جذاب آن را نیز می نویسید. در آن صورت، شما وظیفه 4 نفر دیگر را هم به علاوه وظیفه خودتان انجام داده اید و می توانید هزینه آن 4 نفر دیگر را نیز دریافت کنید.

تازه چون پروژه دست خود شماست و با چم و خم آن نیز آشنا هستید، این کار ها به بهترین نحو ممکن هم ممکن است انجام بشوند.

فراگیری زبان های برنامه نویسی مختلف

زبان های برنامه نویسی زیادی در جهان وجود دارد و برای طراحی سایت هم چندین زبان برنامه نویسی وجود دارد. اگر شما سعی کنید که روی بیشتر این زبان ها مسلط باشید و به اصطلاح یک طراح سایت Full Stack باشید، می توانید کسب درآمد خودتان را تا حد زیادی افزایش دهید. مطمئن باشید که در این روش، شما می توانید کسب درآمد حداقلی خودتان را هم تضمین کنید و از این بابت مطمئن باشید که حتی اگر فری لنسر هم باشید، هیچوقت در هیچ بازه زمانی ای قرار نیست که بیکار بمانید. البته فکر نکنید که یادگیری زبان های برنامه نویسی به همین راحتی است، هر زبانی برای خودش دنیای خودش را دارد و این موضوع که شما به کدام زبان ها بیشتر احتیاج دارید، بستگی به خودتان و حوزه کاری شما دارد.

تخصص در شبکه

امور شبکه، با وجود اینکه ممکن است با امور سایت در ارتباط باشند، اما کاملا یک حوزه جدا تشخیص داده می شوند. اما خیلی از طراحان سایت هم هستند که در حوزه های مربوط به شبکه هم دستی دارند و این موضوع باعث تضمین موفقیت آن ها شده است. پس بد نیست که به غیر از طراحی سایت و امور آن، نیم نگاهی به شبکه هم داشته باشید. این موضوع حتی باعث می شود که موضوع پر اهمیتی مانند امنیت سایت را نیز فرا بگیرید و با تضمین امنیت سایت های زیر دستتان، کارفرما ها را نیز خشنود تر کنید.

تخصص در CMS ها (خصوصا وردپرس!)

اگر شما یک برنامه نویس متعصب روی کدنویسی باشید، احتمالا دارید با یک غضب خاصی به این بخش از مقاله نگاه می کنید. خواهش می کنم، یک لحظه صبر کنید! بیایید این موضوع را قبول کنیم که بیش از 50 درصد سایت های جهان از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنند، خیلی از آن ها نیز از جوملا بهره می برند و درصدی از آن ها نیز از دیگر CMS ها استفاده می کنند. پس اگر ما تخصصی در زمینه این سیستم های مدیریت محتوا داشته باشیم، احتمالا فرصت های بیشتری برای کسب درآمد را نیز می توانیم بدست بیاوریم. قبول کنید که طراحی سایت، جایی برای تعصب ندارد و بلد بودن مسائلی که حتی شاید ساده هم باشند، می تواند خیلی به کسب درآمد شما از این حوزه کمک کند.

اگر سوالتان این است که چگونه با طراحی سایت کسب درآمد کنیم ، صد در صد یکی از جدی ترین پاسخ های ما توجه به این نکته ای که الان بیان کردیم است.

خلاقیت، زیبایی شناسی و روانشناسی

همیشه یادتان باشد، همه صاحبان کسب و کار نمی دانند که دقیقا چگونه سایتی می خواهند و ممکن است، تمام و کمال طراحی سایت را به خود شما بسپارند. شما هم درست است که یک آدم فنی هستید، اما بد نیست که دستی در زیبایی شناسی و روانشناسی نیز داشته باشید که سایتی که طراحی می کنید، هم به چشم صاحب کسب و کار زیبا و تمیز بیاید، هم مخاطب سایت از آن لذت ببرد و کنجکاو شود که: چه کسی سایتی به این زیبایی را طراحی کرده است؟

حواستان باشد که مخاطب، هیچوقت کد های پشت سایت شما را نمی بیند (حتی اگر این امکان را هم داشته باشد) و صاحب کسب و کار نیز برایش مهم نیست که شما چگونه کار را به سرانجام رسانده اید. مهم، همیشه نتیجه کار شماست و این خلاقیت شماست که این نتیجه را بیش از آن چیزی که هست نشان می دهد. شما می توانید با استفاده از روش های خاص خودتان، تسلط به زیبایی شناسی، روانشناسی مخاطب، شناخت رنگ ها و خلاقیت در چیدمان المان ها، کیفیت کار خودتان را تا حد زیادی بهبود ببخشید.

پس مسائل دیگری به جز موارد مربوط به کارتان را بیشتر جدی بگیرید. این موارد جانبی، به شما کمک می کنند که بیشتر به مخاطب نزدیک تر بشوید و سایت هایی که طراحی می کنید، زنده تر باشند و اگر بخواهیم با شما رک باشیم، باید بگوییم که شما باید کاری کنید که مخاطب مطمئن باشد که این سایت را یک انسان طراحی کرده است و کاملا هم می دانسته که باید چه کاری انجام بدهد.

سخن پایانی

سعی کردیم در این مقاله به اتفاق یکدیگر ببینیم که چگونه با طراحی سایت کسب درآمد کنیم و چه کار هایی را باید برای آن انجام بدهیم. بله، کسب درآمد از طراحی سایت آسان نیست و هیچوقت هم نبوده، اما پشتکار، تلاش و زیرکی شما می تواند کاری کند که شما، به درآمدی بیش از آنچه خودتان انتظار دارید دست پیدا کنید. درآمدی که می تواند حتی از بیشتر شغل های پردرآمد نیز بیشتر باشد و گاهی هم ممکن است از کم در آمد ترین شغل ها نیز کمتر باشد. همانطور که گفتیم، همه چیز بستگی به خود شما دارد و این شمایید که باید در این مسیر، راه خودتان را انتخاب کنید. ممنون که در این مقاله همراه ما بودید و امیدواریم که از طریق طراحی سایت، به یکی از خوشبخت ترین انسان ها تبدیل شوید. هرچند که همه چیز، پول نیست.

دیدگاهتان را بنویسید