شبکه ایمن

پروژه سیستم مدیریت داروخانه با PHP و Laravel

پروژه سیستم مدیریت داروخانه با PHP و Laravel

در این بخش پروژه سیستم مدیریت داروخانه با PHP و Laravel با دیتابیس MySQL را آماده کرده ایم که در ادامه توضیحاتی از معرفی پروژه و جزئیات بخش های مختلف آن ارائه شده و فیلم نحوه اجرا و کار با پنل کاربری و تصاویری از محیط آن قرار داده شده است.

معرفی پروژه

پروژه طراحی وب سایت پیش رو یک پروژه کامل از سیستم مدیریت داروخانه است که از زبان PHP با چارچوب وب لاراول استفاده می کند. این پروژه لاراول شامل تمام ویژگی های ضروری است که می تواند توسط دانشجویان فناوری اطلاعات برای پروژه های دانشگاهی استفاده شود. دارای تعدادی ویژگی است که به کاربران امکان می دهد تمام رکوردها و فروش ها را مدیریت کنند. در این سیستم مفهوم و ساختار وب اپلیکیشن کاملا واضح بوده و با سناریو های دنیای واقعی یکسان است.

به طور خاص، این پروژه سیستم مدیریت داروخانه با زبان PHP و فریم ورک Laravel عمدتاً برروی پیگیری سوابق کلی تمرکز دارد. به بیان دقیق تر، این سیستم به پیگیری همه داروها همراه با فروش آنها کمک می کند. همچنین، سیستم شامل تمام جنبه های مدیریت کاربر است. بدیهی است که این پروژه شامل یک پنل مدیریت با یک پنل کارمند نیز می باشد. در یک نمای کلی از این برنامه تحت وب، این پروژه از تمام جنبه های لازم استفاده می کند و ویژگی های یک سیستم داروخانه واقعی را مشخص می کند. در واقع، این پروژه بر روی خرید اشیا و وسیله ها نیز تمرکز دارد. علاوه بر این، این پروژه سیستم داروخانه بر روی یک هدف کوچک با ویژگی های محدود اما ضروری متمرکز شده است، در حالی که برای مخاطبان گسترده ای طراحی شده و ادغام پرداخت را برای تسهیل خرید داروها فراهم می کند.

پنل کارمند

این سیستم مدیریت داروخانه دارای یک رابط کاربری بصری و کاربر پسند است که آن را برای کاربران در تمام سطوح مهارت قابل دسترس می کند. پنل کارمند در این پروژه سیستم مدیریت داروخانه، نقش اساسی را ایفا می کند. این پنل به کارمندان داروخانه اجازه می دهد تا به راحتی به اطلاعات مربوط به بیماران، نسخه ها، داروها و موجودی دسترسی داشته باشند. همچنین به آنها امکان می دهد تا وظایفی مانند صدور فاکتور، چاپ نسخه ها و ثبت موجودی را انجام دهند. پنل کارمندان به عنوان یک مرکز واحد برای همه نیازهای کارمندان داروخانه عمل می کند و به آنها کمک می کند تا کار خود را به طور کارآمد و موثر انجام دهند. در نتیجه این پنل نقش مهمی در موفقیت کلی سیستم دارد. این بخش از برنامه که برای پرسنل فروش طراحی شده، نمای جامعی از سوابق سیستم داروخانه را از طریق نمودارها و گزارش ها ارائه می دهد و تصمیمات مبتنی بر داده را فراهم می سازد. با انتخاب داروهای موجود از لیست و مدیریت مقادیر آنها، فروش دارو توسط کارمندان به امری بدون زحمت در جهت مدیریت آسان انبار و موجودی تبدیل می شود. همچنین اعضای کارمند می توانند نمایه (پروفایل) خود را مدیریت کنند. علاوه بر این، این سیستم ثبت سوابق را با امکان صدور گزارش های خرید و فروش در قالب PDF ساده می کند و کارایی، انطباق و مدیریت یکپارچه عملیات دارویی را تضمین می کند.

پنل مدیریت

یک مدیر دارای کنترل کاملی بر روی سیستم است. او می تواند همه داروها، دسته ها، تامین کنندگان و موارد دیگر را مدیریت کند. در اینجا، هر بخش دارای جزئیات مربوط به خود مانند نام، تصویر و سایر جزئیات مهم است. این سیستم مدیریت داروخانه با زبان PHP دارای ویژگی های ثبت نام خودکار برای کاربران کارمند است. اعضای کارمند در زیر مجموعه دسترسی کاربر فروشنده قرار می گیرند. مدیر سیستم کلیدهای نمای کلی از همه سوابق از جمله داروها، دسته ها، فروش، تامین کنندگان و موارد دیگر را در اختیار دارد. این نقش ممتاز اطمینان می دهد که هر جنبه ای از عملیات داروخانه تحت نظارت و کنترل دقیق است. این کنترل ها از نظارت بر کل موجودی و دسته بندی داروها تا بررسی دقیق داده های فروش و روابط تامین کنندگان را شامل می شود. مدیر سیستم نقش اساسی در حفظ یکپارچگی سیستم و بهینه سازی عملکرد آن ایفا می کند.

خرید، تامین کنندگان و مدیریت محصول

قبل از اینکه به هسته اصلی بپردازیم، در اینجا چند ویژگی اساسی کل این پروژه آورده شده است. برای شروع، مدیر سیستم باید با وارد کردن دسته بندی های مهم و جزئیات تامین کننده به سیستم، پایه و اساس یک موجودی ساختارمند را ایجاد کند. پس از آن، مدیر سیستم می تواند به سراغ بخش خرید برود، جایی که توجه دقیق به جزئیات ضروری است. در اینجا، سرپرست سیستم هر قلم دارو را با ذکر مقدار، قیمت خرید و تصویر آن ثبت می کند. پس از انجام این کار اساسی، سرپرست (مدیر سیستم) می تواند به مرحله نهایی برود. در دسترس قرار دادن داروها برای استفاده در سیستم داروخانه. این شامل انتخاب داروهای خریداری شده از لیست و تکمیل فیلدهای اضافی مانند مقدار، قیمت فروش با حاشیه سود و توضیحات مختصر است. از طریق این رویکرد منظم، مدیر اطمینان حاصل می کند که سیستم داروخانه از سوابق پزشکی دقیق و به روزی برخوردار است.

مدیریت فروش و گزارش

ویژگی اصلی این پروژه در توانایی مدیریت فروش روزانه، تنظیم کاربران، مشاهده گزارش‌ها و همه موارد دیگر است. کاربران سیستم می‌توانند به سادگی به بخش فروش بروند. در جایی که سیستم برای راه اندازی به چند چیز نیاز دارد. کاربران باید با انتخاب داروی موجود و وارد کردن مقدار کل داروی فروخته شده، جزئیات را وارد کنند. این تنها رویه برای این سیستم مدیریت داروخانه است. علاوه بر آن، کاربران سیستم می توانند آمار فروش کل انجام شده در ۲۴ ساعت گذشته را مشاهده کنند. کاربران سیستم می توانند به طور یکپارچه به گزارش های خرید و فروش در قالب PDF دسترسی پیدا کرده و خروجی آنها را تولید کنند. این قابلیت به گونه ای طراحی شده است که بینش ارزشمندی در مورد تاریخچه داده ها به کاربران ارائه دهد. برای شروع این فرآیند، از کاربران خواسته می شود یک تاریخ شروع و یک تاریخ پایان را وارد کنند که امکان بازیابی دقیق داده ها را در یک بازه زمانی مشخص فراهم می کند.

تنظیمات، مدیریت کاربران و موارد دیگر

در این پروژه سیستم مدیریت داروخانه، مدیر کنترل گسترده ای بر جنبه های مختلف حیاتی مدیریت سیستم دارد. اولاً، مدیر اختیار مدیریت کاربران را دارد تا اطمینان حاصل کند که محیط سیستم ایمن و سازماندهی شده است. علاوه بر این، مدیر از طریق هشدارهای سیستمی که سطوح کاهش موجودی و داروهای تاریخ گذشته شده را نشان می دهند، مطلع و پاسخگو خواهد بود. همچنین مسئولیت کنترل و تنظیم دقیق تنظیمات سیستمی، به سرپرست سیستم سپرده شده است. این شامل توانایی به روز رسانی نام برنامه و سفارشی سازی بیشتر آن با مشخص کردن جزئیاتی مانند نماد ارز، لوگو و favicon می باشد. چنین سفارشی سازی نه تنها امکان شخصی سازی را به سیستم می افزاید، بلکه اطمینان می دهد که با برندسازی و الزامات عملیاتی داروخانه همسو می باشد. به طور خلاصه، مدیر اصلی سیستم نقش اساسی در حفظ یکپارچگی سیستم، بهینه سازی عملکرد و اطمینان از یک تجربه کاربری متناسب و کارآمد ایفا می کند.

آخرین نکته این است که یک داشبورد تمیز و ساده با ترکیبات رنگی مختلف برای تجربه کاربری بهتر هنگام استفاده از این پروژه وب اپلیکیشن ارائه شده است. برای عناصر UI آن از یک فریم ورک CSS اپن سورس استفاده شده است. همچنین چارچوب بوت استرپ (Bootstrap) با برخی Vanilla CSS نیز روی کار است. به صورت کلی در این پروژه یک سیستم مدیریت داروخانه با زبان پی اچ پی و فریم ورک لاراول ارائه شده که شامل یک پنل کاربری با یک پنل ادمین است. آن نیز حاوی تمام ویژگی های ضروری برای پیگیری بوده و یک منبع آموزشی مناسب برای اهداف یادگیری می باشد.

ویژگی های موجود

  • ثبت نام کارکنان
  • مدیریت دسته ها
  • مدیریت محصولات
  • تنظیمات سیستم
  • بروزرسانی پروفایل
  • مدیریت تامین کننده
  • مدیریت خرید و فروش
  • سیستم مدیریت کاربر
  • ایجاد گزارش خرید و فروش
  • اطلاع از کاهش موجودی و داروی های تاریخ مصرف گذشته

نحوه اجرا و راه اندازی

  • پس از اتمام دانلود پروژه، فایل پروژه را از حالت فشرده خارج کنید.
  • پوشه پروژه را باز کنید، فایل env را بررسی کنید و اطلاعات ورود به پایگاه داده را به روز کنید.
  • یک پایگاه داده MySQL با نام ارائه شده در فایل env ایجاد کنید.
  • سپس، پروژه را در ترمینال یا خط فرمان باز کنید.
  • پیش نیاز های کامپوزر را نصب کنید:

composer install

1 composer install
  • همچنین بسته های npm را نصب کنید:

npm install

1 npm install
  • و سپس

npm run dev

1 npm run dev
  • اکنون جداول را migrate کنید:

php artisan migrate

1 php artisan migrate
  • برنامه seder را اجرا کنید:

php artisan db:seed

1 php artisan db:seed
  • سپس کلید را تولید کنید:

php artisan key:generate

1 php artisan key:generate
  • و در نهایت پروژه را اجرا کنید:

php artisan serve

1 php artisan serve

این مراحل برنامه را راه اندازی می کند و یک URL به شما می دهد. در نهایت URL را در مرورگر مورد علاقه خود باز کنید. توصیه می کنیم از Google Chrome استفاده کنید. تمام جزئیات ورود به سیستم در داخل پوشه پروژه [فایل های متنی] ارائه شده، آن را بررسی کرده و از اطلاعات ارائه شده استفاده کنید.

نکته پایانی:

ابتدا مطمئن شوید که Composer و Node.js را روی دستگاه خود نصب کرده اید. برای پروژه های لاراول، PHP نسخه ۷ یا بالاتر مورد نیاز است زیرا کامپوزر با نسخه قدیمی PHP کار نمی کند. در نتیجه، در حال حاضر باید نسخه PHP خود را مدیریت کنید (فقط اگر از نسخه قدیمی استفاده می کنید).

تصاویری از خروجی

تصویر 1تصویر 2تصویر 3تصویر 4تصویر 5تصویر 6تصویر 7تصویر 8تصویر 9تصویر 10

دیدگاهتان را بنویسید