شبکه ایمن

مشاوره سئو چیست ؟ نگاهی بر یک مفهوم جدید!

افراد زیادی علاقه‌مند به فعالیت در بستر وب هستند یا حتی فعالیت خود را شروع کرده‌اند و به‌سختی تلاش می‌کنند. بیشتر تلاش‌های بسیاری از این افراد، عموما بی‌نتیجه است؛ چون ممکن است چیزی درباره سئو و تاثیرات آن ندانند و زمانی که درباره مشاوره‌گرفتن از یک سئوکار با آن‌ها حرف می‌زنید، با تعجب خیلی‌ زیاد از شما می‌پرسند که مشاوره سئو چیست؟ اصلا چرا باید از این خدمات استفاده کنند؟

فهرست مطالب

مشاوره سئو چیست

تاثیر سئو در روند رتبه گیری

منظور از مشاوره سئو چیست؟

مشاوره سئو برای چه مشاغلی است؟

مزیت هایی که دریافت مشاوره ی سئو دارد

مشاور سئو کیست

وظایف متخصص سئو در جلسه مشاوره

سخن پایانی

مشاوره سئو چیست

سئو متشکل از روش‌های مختلفی است که کمک می‌کند تا یک وب‌سایت از میان هزاران رقیب خودش، دیده شود. اکثر افرادی که با این حوزه آشنایی ندارند، سئو را با جست‌وجوهای غیر رایگان اشتباه می‌گیرند؛ در صورتی که سئو روشی برای بهینه‌سازی موتورهای‌ جست‌وجو است که کمک می‌کند تا بدون پرداخت هزینه، ترافیک ارگانیک سایت‌ها افزایش پیدا کند.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که علاقه‌مند هستند اطلاعات خود را درباره مشاوره‌های سئو تکمیل کنند و بدانند که مشاوره سئو چیست و مشاور سئو چه‌ کسی است، پس تا انتها همراه ما باشید. پس از مطالعه این مطلب، شما به شناخت کافی درباره این مورد رسیده‌اید و می‌توانید بهترین تصمیم ممکن را برای کسب‌وکارتان بگیرید.

سئو چیست و چه تاثیری در روند رتبه‌گیری دارد؟

اولین گام برای آنکه بدانید مشاوره سئو چیست و چه مزیتی دارد، این است که با خود سئو آشنا شوید. واژه seo مخفف عبارت search engine optimization و به معنای بهینه‌سازی موتور جست‌وجو است. سئو فرایندی است که موجب می‌شود وب‌سایت شما بیشتر از قبل دیده شود که این دیده‌شدن مربوط‌ به موتورهای جست‌وجوی گوگل، مایکروسافت و موتوهای‌ جست‌وجوی دیگر است. هر چقدر که یک سایت در موتورهای‌ جست‌وجو بیشتر نمایش داده شود، زودتر معروف می‌شود و برند آن بزرگ‌تر می‌شود.

همه کسب‌وکارهایی که در بستر اینترنت وجود دارند، برای رسیدن به نتایج اول گوگل تلاش می‌کنند. حالا علت این همه رقابت و هزینه چیست؟ وقتی که شما چیزی می‌خواهید بخرید یا سوالی در ذهنتان شکل‌ گرفته است، به سراغ اینترنت می‌روید و آن چیزی که مد نظر دارید را جست‌وجو می‌کنید. قطعا سایت‌های زیادی پاسخ سوال شما را داده‌اند یا محصولی را که نیاز دارید، عرضه می‌کنند. اما شما تنها به 5 سایت اول سر می‌زنید و تا صفحه 1000 گوگل جلو نمی‌روید؛ چون مطمئن هستید همین صفحات، می‌توانند خواسته شما را برآورده کنند!

کسب‌وکارها هم دقیقا این حرکت شما را می‌دانند و تلاش می‌کنند تا جزو آن 5 سایت اول باشند. علت آن نیز این است که اینگونه می‌توانند کالای خود را به شما بفروشند یا خدماتشان را به شما عرضه کنند. قطعا زمانی که کاربر به‌طور مکرر در جست‌وجوهای مختلف به سایت شما برسد و از محتوای‌ سایت شما استفاده کند، به‌نوعی اعتمادش به شما جلب می‌شود و شما در ذهنش تبدیل به یک مرجع می‌شوید. به این ترتیب، دفعات‌ بعدی که کاربر جست‌وجو کند، بدون توجه به نتایج، به دنبال سایت شما می‌گردد تا محتوای تولیدشده توسط شما را مصرف کند یا محصولی را که شما ارائه می‌دهید، بخرد. زیبا نیست؟

سئو چیست

منظور از مشاوره سئو چیست؟

از گذشته‌های دور، مرسوم بوده که هر مشکلی برای کسی پیش می‌آمده، همه بزرگان و ریش‌سفیدان فامیل جمع می‌شدند تا با تکیه ‌بر تجربه سال‌های‌ سال زندگی و موهایی که در آسیاب سفید کرده‌اند، مشکل این فرد را حل کنند. در قضیه سئو هم همین‌طور است. گاهی شما به مشاوره سئو نیاز پیدا می‌کنید؛ چون چیزی در آن زمینه نمی‌دانید، کم می‌دانید یا اینکه کامل به مسئله واقف هستید؛ اما نمی‌دانید چه راه‌حلی بهتر است. پس در همین زمان است که تصمیم می‌گیرید به سراغ مشاوران سئو بروید، از تجربه‌های مفید آن‌ها استفاده کنید و گره از مشکلات سایتتان باز کنید.

حالا که متوجه شدید مشاوره سئو چیست، نوبت آن است که این مسئله را برای شما بازتر کنیم. کسب‌وکارهای آنلاین روزبه‌روز در حال توسعه هستند؛ این پیشرفت به‌صورت جهانی است و محدود به هیچ کشوری نیست. منظور از مشاوره سئو، آنالیز بخش‌های مختلف سایت مطابق با فاکتورهای سئو است. این کار باعث می‌شود تا کم‌وکاستی‌هایی که در این زمینه به‌ وجود آمده است، کشف شوند و بر اساس نظر متخصصان و کارشناسانی که در این زمینه وجود دارند، این مشکلات برطرف شوند.

خیلی از سایت‌ها هم هستند که تازه‌ کار خود را شروع کرده‌اند و نیاز دارند تا یک مشاور سئوی حرفه‌ای، قایق کوچک این کسب‌وکار را هدایت کند. یک مشاور سئو می‌تواند برای این کسب‌و‌کار، استراتژی سئو را مشخص کند تا این قایق کوچک، دچار طوفان‌های دریایی نشود و به‌ سلامت به مقصد برسد.

دریافت مشاوره سئو به چه مشاغلی توصیه می‌شود؟

گروه‌های مختلفی نیاز به دریافت مشاوره سئو دارند. یکی از این گروه‌ها، کسب‌وکارهایی هستند که به‌تازگی کار خود را شروع کرده‌اند و توانایی مالی استخدام سئوکار را ندارند. دریافت مشاوره سئو، به این کسب‌وکارها کمک می‌کند تا از لحاظ سئو بتوانند سایتشان را در جریان درست قرار دهند و هزینه گزافی هم پرداخت نکنند.

گروه بعدی که نیاز به دریافت مشاوره سئو دارند، مشاغلی هستند که می‌خواهند سئوی سایت خود را زیر نظر متخصصان باسابقه پیش‌ ببرند؛ اما دریافتی این افراد در قالب کارمند، بسیار زیاد است؛ پس یک سئوکار جونیور را استخدام می‌کنند تا کارها را انجام دهد. البته برای تصمیمات اساسی سایت، به سراغ مشاورانی خبره می‌روند.

دریافت مشاوره سئو برای مشاغل

مزیت دریافت مشاوره سئو چیست؟

اولین نتیجه‌ای که یک مشاوره سئو حرفه ای می‌تواند در پی داشته‌ باشد، به‌دست‌آوردن رتبه‌های خوب گوگل و نمایش محتوای‌ سایت شما بین سایت‌های صفحه اول موتور جست‌وجو است. شاید این موضوع برای‌تان چندان قابل‌ باور نباشد؛ اما نتایج گوگل تقریبا دائمی هستند.

درست است که رقابت بر سر بعضی از کیوردها بسیار بالاست و سایت‌های زیادی برای به‌دست‌آوردن رتبه‌های خوب گوگل تلاش می‌کنند؛ اما، همچنان دیده‌ایم که اگر در اینترنت به جست‌وجو بپردازیم، نتایجی را به ما نشان می‌دهد که سال‌های قبل تولید شده‌‌اند! این نشان از دائمی و طولانی‌بودن زحماتی دارد که الان برای سایتتان می‌کشید. نتیجه‌ای که می‌توان گرفت، این است که هر چقدر برای مشاوره سئو هزینه کنید، ارزشش را دارد. فقط توصیه‌ای که برای شما داریم، این است که پیش از آنکه سایتتان از دست برود و از لحاظ سئو آن را به فنا بدهید، حتما اقدام به دریافت مشاوره کنید.

مشاور سئو چه کسی است؟

این بخش را با پرسیدن یک سوال آغاز می‌کنیم. به نظر شما، رکن اصلی در مشاوره سئو چیست؟ پاسخ این سوال، مشاور سئو است. مشاور سئو کسی است که سابقه‌ای طولانی و درخشان در این حوزه دارد و به شما کمک می‌کند تا وضعیت سئوی سایتتان را بهبود ببخشید. زمانی که از بهینه‌سازی موتور جست‌وجو و سئو صحبت می‌کنیم، منظور این است که مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را باید انجام دهید تا موتورهای جست‌وجو درک کنند که در سایت شما، چه محتواهایی وجود دارند و این محتواها باارزش هستند. در نهایت، موتورهای‌ جست‌وجو آن‌ها را به کاربران نمایش خواهند داد.

بهینه‌سازی صفحات‌ سایت، کمک می‌کند تا زمانی که کاربر در اینترنت جست‌وجو می‌کند، ارزشمندترین مطالب برای او به نمایش دربیایند. پیاده‌سازی تکنیک‌های سئو کاملا رایگان هستند؛ چراکه هیچ‌کسی انحصار و مالکیت روی این روش‌ها ندارد. یکی از ویژگی‌های بارز مشاوران سئو، سخت‌کوشی در عین صبوری است. شاید با خودتان بگویید که سخت‌کوشی قابل درک است؛ اما صبوری نه! علت صبور‌بودن یک سئوکار‌ حرفه‌ای، این است که می‌داند سئو، فرایندی زمان‌بر است و مثل لوبیای‌سحرآمیز نیست که یک‌شبه تا سقف آسمان سر بکشد!

برای آنکه بتوانید یک مشاور سئوی حرفه‌ای پیدا کنید، می‌توانید به سراغ گوگل بروید یا از افراد و سازمان‌هایی که می‌شناسید، کمک بگیرید. یک مشاور سئوی خوب، کسی است که به مفاهیم سئو، بخش‌های مختلف سئو و ابزارهای مورد نیاز برای سئو مسلط باشد. سوالی که از ما باید بپرسید، این است که توصیه شما پیش از دریافت مشاوره سئو چیست؟ توصیه ما به شما دوستان‌ عزیز، این است که نمونه‌کارهای سئوکار مورد نظرتان را بررسی کنید و بر اساس خروجی‌هایی که این شخص داشته‌ است، تصمیم به بستن قرارداد بگیرید.

مشاور سئو کیست

مسئولیت متخصص‌ سئو در جلسات مشاوره سئو چیست

تا اینجای کار، متوجه شدید که مشاوره سئو چیست و مشاور سئو کیست. در این بخش، می‌خواهیم به شما بگوییم که مسئولیت‌هایی که بر عهده این متخصص یا متخصصان است، به چه صورت هستند. استفاده از مشاوره سئو، مثل یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است که در آینده، نتیجه‌های فوق‌العاده‌ای را رقم می‌زند. متخصص سئویی که مسئولیت مشاوره سایت شما را بر عهده می‌گیرد، باید بخش‌های مختلف سایتتان را ارزیابی و استراتژی مناسب برای آن‌ها ارائه کند. مواردی که در ادامه به شما می‌گوییم، اصلی‌ترین وظایفی هستند که تعیین می‌کنند، مهم‌ترین وظایف یک متخصص در جلسات مشاوره سئو چیست. به موارد زیر توجه کنید.

1- تجزیه‌وتحلیل سایت و ارائه استراتژی مناسب

یکی از وظایف مشاور سئو، تجزیه‌وتحلیل عمیق یک وب‌سایت و بررسی بخش‌های مختلفی است که می‌توانند منجر به رتبه‌گیری شوند. این تجزیه‌وتحلیل شامل بررسی رقبا، بررسی بک‌لینک‌ها، سئوی فنی سایت، محتوای سایت و موارد دیگری از این دست است. بعد از بررسی جامع‌ و کامل سایت، نوبت به ارائه راه‌حل‌هایی می‌رسد که می‌توانند سئوی سایت را بهبود ببخشند.

2- تحقیق کلمات‌ کلیدی

تحقیق کلمات‌ کلیدی، یکی‌ دیگر از موضوعات مشاوره سئو است. در این بخش، متخصص سئو به یافتن کلمات مرتبطی می‌پردازد که می‌توانند سئوی سایت شما را متحول کنند و رتبه صفحات مختلف را بهبود ببخشند. اما لزوم استفاده از مشاوره سئو چیست؟ چرا باید برای این کار ساده هم مشاوره بگیرید؟ خیلی از کسب‌وکارها به تولید محتوا اهمیت زیادی نمی‌دهند و محتوایی را روی سایت آپلود می‌کنند که هیچ کلمه‌ کلیدی هدفمندی برای آن انتخاب نشده است و این یعنی تلاش بیهوده‌کردن!

یک گروه دیگر از کسب‌وکارها هم وجود دارند که برای محتواهایشان، کلمه‌ کلیدی انتخاب کرده‌اند؛ اما این کلمات به‌درستی انتخاب نشده‌اند و نتوانسته‌اند نتیجه دلخواهشان را به‌ دست بیاورند. این گروه هم مستلزم استفاده از خدمات مشاوره سئو هستند. انتخاب صحیح کلمات‌ کلیدی است که شما را در جریان درست این ماراتن قرار می‌دهد.

تحقیق کلمه کلیدی

3- سئو On-page

سئوی آن‌پیج یا سئوی داخلی، فرایندی است که به بهینه‌سازی جنبه‌های مختلف یک وب‌سایت کمک می‌کند. این کار برای تطبیق جنبه‌های مختلف سایت با الگوریتم‌های گوگل است. بهبود کیفیت محتوای‌ سایت، بهینه‌سازی تگ‌ها، دسته‌بندی اطلاعات، بهبود سرعت سایت و بالابردن امنیت سایت، از جمله فعالیت‌هایی است که مربوط به این بخش از سئو است.

4-لینک‌سازی

لینک‌سازی نیز در لیست وظایف یک مشاور سئو است. هر چقدر یک سایت، لینک‌سازی بیشتر و با‌کیفیت‌تری داشته‌ باشد، رتبه‌هایی که برای کلمات‌ کلیدی مختلف می‌گیرد، بهتر است. یکی از کارهایی که سئوکاران برای بهبود لینک‌سازی سایت‌ها انجام می‌دهند، اجرای کمپین لینک‌سازی است. این کمپین‌ها، بیشتر برای سایت‌هایی پیاده‌سازی می‌شوند که اعتبار پایینی دارند.

یکی از کارهایی که هر مشاور سئویی باید انجام دهد، این است که در طی مدت‌زمانی که فعالیت‌ می‌کند و در پایان‌ کار، باید گزارش‌ کاری به صاحبان سایت‌ها تحویل دهد و شرح کامل از هر آنچه را که برای سایت انجام داده است، گزارش دهد. این گزارش باید صفر تا صد فعالیت‌های انجام‌شده را پوشش دهد. معمولا بهترین زمان برای دریافت گزارش سئو، پایان هر ماه‌ کاری است.

لینکسازی در سئو

سخن پایانی

در این مطلب، به شما گفتیم که مشاوره سئو چیست و چگونه متخصصان این حوزه، می‌توانند نتایج باورنکردنی را برای سایت شما رقم بزنند. این افراد می‌توانند هر بخش از سئوی سایت را که مد نظرتان باشد، بهبود ببخشند. البته این مشروط به میزان تخصص آن‌هاست. یک مشاور سئوی خوب، می‌تواند از بهینه‌سازی سایت گرفته تا لینک‌سازی‌ها را انجام دهد. اگر بین انتخاب یک متخصص سئو یا یک آژانس سئو که متشکل از تیم متخصصان است، شک دارید، باید به شما بگوییم که دست در جیبتان کنید و ببینید چقدر می‌خواهید هزینه کنید! اگر هزینه برای‌تان چندان مهم نیست، خیلی عجله دارید و می‌خواهید سریع به نتایج دلخواهتان برسید، تیم سئو گزینه مناسبی است. اما اگر بودجه کمتری دارید، به سراغ یک متخصص بروید.

به پایان آمد این مقاله، حکایت همچنان باقی است. برای دریافت مشاوره سئو حرفه ای، می‌توانید از خدمات سئو و مشاوره سئوی کارشناسان ما در مجموعه تابان شهر استفاده کنید. امیدواریم از این مطلب فوق‌ کاربردی، نهایت استفاده را ببرید. اگر سوالی درباره مشاوره سئو دارید و نمی‌دانید آن را از چه‌ کسی بپرسید، می‌توانید آن را در قسمت نظرات مطرح کنید.

منابع:

Coursera

Neilpatel

Webfx

دیدگاهتان را بنویسید