شبکه ایمن

حل مشکل بهم ریختن فونت ها در اکسل

1.حل مشکل بهم ریختن فونت ها در اکسل – مشاوره کامپیوتری تلفنی
حل مشکل بهم ریختن فونت ها در اکسل – مشاوره کامپیوتری تلفنی

اکسل را می‌توان جزو پرکاربردترین و محبوب‌ترین نرم‌افزارهای آفیس به شمار آورد که به دلیل موارد کاربرد گسترده‌ای که دارد شاهد استفاده میلیون‌ها کاربر در سطح جهان از این نرم‌افزار هستیم. یکی از مشکلاتی که کاربران ایرانی به هنگام استفاده از این نرم‌افزار با آن مواجه می‌شوند، مشکل به هم ریختگی حروف در اکسل می‌باشد. در هنگام بروز این مشکل شما با باز کردن فایل اکسل خود یک سری اعداد و حروف به هم ریخته با ظاهری نامرتب مشاهده خواهید کرد. خوشبختانه راه‌هایی برای حل مشکل به هم ریختن فونت‌ها در اکسل وجود دارد و شما با به کار بردن این راه حل‌ها می‌توانید به راحتی این مشکل را برطرف نمایید. ما در این مقاله قصد داریم به شما نحوه حل مشکل به هم ریختن فونت‌ها در اکسل را آموزش دهیم. پس پیشنهاد می‌کنیم خواندن ادامه این مقاله را از دست ندهید.

راستی اگر فونت های فارسی به صورت کامل بر روی سیستم شما نصب نشده و قصد نصب فونت های فارسی محبوب بر روی سیستمتان را دارید، می توانید از طریق لینک ” دانلود مجموعه فونت فارسی” این فونت ها را دانلود نمایید.

علت به هم ریختن فونت‌ها در اکسل چیست؟

پیش از آنکه شروع به آموزش نحوه حل مشکل به هم ریختن فونت‌ها در اکسل کنیم، باید دلایلی که سبب به وجود آمدن این مشکل می‌شوند را بررسی نماییم. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث به وجود آمدن این مشکل می‌شود، یونیکد یا UNIVERSAL CHARACTER SET TRANSFORMATION FORMAT می‌باشد که اقدام به تبدیل نوشته‌های شما به کد دیجیتال می‌کند. در یونیکد هر نویسه دارای یک کد مخصوص می‌باشد. مثلاً برای نمایش حرف الف است کد ۱۵۷۵ استفاده می‌شود. اگر در انکدور این کد مشکلی به وجود بیاید یا تنظیمات آن اشتباه انجام شده باشد، به هنگام باز کردن فایل ورد یک سری اعداد و حروف نامرتب و به هم ریخته به شما نمایش داده خواهد شد.

از دیگر دلایلی که سبب بروز این مشکل در فایل‌های اکسل می‌شود می‌توان به عدم نصب فونت فارسی مورد نظر بر روی سیستم اشاره نمود. در نتیجه حتماً چک کنید که فونت‌های فارسی علی الخصوص فونت‌های سری B بر روی سیستم شما نصب شده باشد تا بتوانید اقدام به باز کردن فایل‌های اکسل حاوی داده‌های فارسی در سیستمتان نمایید. چنانچه تمایل به نصب آخرین نسخه نرم افزارهای آفیس بر روی سیتم خود را دارید، با مراجعه به لینک ” دانلود نرم افزار آفیس” می توانید اقدام به دانلود این نرم افزارها به صورت کاملا رایگان کنید.

نحوه حل مشکل به هم ریختن فونت‌ها در اکسل از طریق منوی تنظیمات

یکی از راهکارهایی که می‌توانید برای رفع مشکل به هم ریختگی متون فارسی در فایل‌های اکسل به کار ببرید رفتن به تنظیمات کامپیوتر می‌باشد. برای انجام این کار:

  • پس از کلیک روی منوی استارت، وارد کنترل پنل شوید.
  • حال وارد بخش Region and Language شده و سپس وارد تب Administrative شوید و روی گزینه Change System Location کلیک نمایید.
  • از منوی کشویی که به شما نشان داده شده گزینه Persian را انتخاب نموده و در انتها روی دکمه Ok کلیک کنید.
1.نحوه حل مشکل به هم ریختن فونت‌ها در اکسل از طریق منوی تنظیمات - رایانه کمک
نحوه حل مشکل به هم ریختن فونت‌ها در اکسل از طریق منوی تنظیمات – رایانه کمک

با انجام این کار به احتمال زیاد مشکل به هم ریختن فونت در اکسل برای شما مرتفع خواهد شد. اما اگر با انجام این کار هم هنوز فونتهای اکسل شما نامرتب نشان داده می‌شود، می‌توانید راه حل بعدی را برای رفع این مشکل به کار بگیرید.

برای دریافت راهنمایی بیشتر در رابطه با نحوه حل مشکل به هم ریختن فونت‌ها در اکسل از طریق منوی تنظیمات میتوانید با کارشناسان رایانه کمک با استفاده از تلفن های ثابت : 9099071540 و شماره: 0217129 برای ارتباط از طریق موبایل تماس بگیرید تا به جواب سوالاتتان برسید.

چگونگی حل مشکل به هم ریختگی حروف در اکسل 2003

مشکل به هم ریختگی حروف در اکسل‌هایی که ورژن پایین‌تری دارند بیشتر مشاهده می‌شود. بنابراین اگر نسخه اکسل نصب شده بر روی سیستم شما قدیمیست، به احتمال زیاد این مشکل برای شما هم بروز پیدا خواهد کرد. برای رفع این مشکل:

  • پس از باز کردن اکسل خود وارد مسیر Tools > Options > General شوید.
  • سپس بر روی دکمه Web Option کلیک کنید.
  • حال از پنجره‌ای که به شما نشان داده می‌شود، وارد تب Encoding شده و از منوی کشویی Reload The Current Document as ، گزینه Arabic را انتخاب کنید و در انتها بر روی دکمه Ok کلیک نمایید.

با انجام این کار مشکل به هم ریختگی فونت در اکسل شما برطرف خواهد شد.

چگونگی حل مشکل به هم ریختگی حروف در اکسل 2003 - خدمات کامپیوتری تلفنی
چگونگی حل مشکل به هم ریختگی حروف در اکسل 2003 – خدمات کامپیوتری تلفنی

چنانچه با انجام کارهای بالا هنوز هم نتوانستید مشکل به هم ریختن فونت‌ها در اکسل را برطرف کنید، کارشناسان رایانه کمک می توانند با ” انی دسک” به سیستم شما ریموت شوند و از راه در مشکل شما را برطرف کنند. پس برای رفع این مشکل جای هیچ نگرانی وجود ندارد و حتی اگر خودتان هم نتوانستید آن را حل کنید، تیم پشتیبانی رایانه کمک به شما در این زمینه کمک خواهد کرد.

جمع ‌بندی

در این مقاله راهکارهایی که برای حل مشکل به هم ریختن فونت‌ها در اکسل می‌توانید به کار بگیرید را برای شما عنوان کردیم تا با به کار گرفتن آنها بتوانید این مشکل را برطرف کنید و به صورت عادی اقدام به مشاهده فایل‌های اکسل خود نمایید. شاید در نگاه اول نحوه رفع این مشکل پیچیده و سخت به نظر برسد، اما همانطور که دیدید به راحتی و در چند دقیقه می‌توانید این مشکل را برطرف نمایید. آیا تا به حال این مشکل برای شما هم به وجود آمده است؟ چه روشی را برای حل این مشکل به کار گرفته‌اید؟ اگر فکر می‌کنید راهکار شما راحت‌تر و کاربردی‌تر می‌باشد و در مقاله به آن اشاره‌ای نشده، ممنون می‌شویم آن را در بخش کامنت به طور کامل برای ما و بقیه کاربران توضیح دهید.

اگر سوالی درباره هر یک از راهکارهای بالا برای حل مشکل به هم ریختن فونت‌ها در اکسل داشتید، به راحتی می‌توانید با خدمات کامپیوتری رایانه کمک با استفاده از تلفن های ثابت : 9099071540 و شماره: 0217129 برای ارتباط از طریق موبایل تماس بگیرید تا به جواب سوالاتتان برسید و کارشناسان ما سوالات شما را در کمترین زمان پاسخ دهند و ابهامات شما را برطرف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید