شبکه ایمن

چگونه یک آنلاین شاپ راه اندازی کنیم و 8 مرحله راه اندازی آن

درست است که تا به امروز به شما گفته ایم که چقدر انتقال فروشگاهتان به فضای وب می تواند برای شما سودمند باشد. اما باز هم برای اینکه به این سودمندی دست پیدا کنید باید پایه های قوی ای داشته باشید. یعنی چه؟ یعنی شما باید یک سری اصول را بدانید و سپس به این فکر کنید که چگونه یک آنلاین شاپ راه اندازی کنیم . این اصول خیلی سخت نیستند اما به هر حال لازمه شروع کار شما می باشند و بدون رعایت کردن آن ها نمی توانید یک فروشگاه اینترنتی عالی در فضای وب داشته باشید. ما قرار نیست به شما بگوییم که چگونه فروشگاه خودتان را طراحی کنید و از چه المان هایی باید استفاده کنیم. چیز هایی که شاید بیشتر به سلیقه خود شما و زمینه طراحی سایتتان بستگی دارد. ما اینجا می خواهیم از اصول راه اندازی فروشگاه صحبت کنیم. پس همراه ما باشید.

میخوای بعدا بخونی ؟

دانلــــــود PDF

فهرست

C

چگونه یک آنلاین شاپ راه اندازی کنیم

C

8 مرحله برای راه اندازی یک آنلاین شاپ

آشنایی با انواع خدمات طراحی سایت تابان شهر

مشاهده خدمات چگونه یک آنلاین شاپ راه اندازی کنیم

چگونه یک آنلاین شاپ راه اندازی کنیم ؟

تصور می کنیم که شما تازه یک ایده به ذهنتان رسیده است و حالا می خواهید که کاملا اصولی این ایده را به اجرا تبدیل کنید. عالی است! چقدر خوب که عجولانه اقدام نکردید و به سراغ این مقاله آمده اید. ما نیز قرار است مرحله به مرحله این مورد را پیش ببریم و به شما بگوییم که باید چگونه یک آنلاین شاپ راه اندازی کنیم . یادتان باشد که ما طراحی سایت فروشگاهی شما را قرار است از صفر بچینیم و تصور می کنیم که شما در هیچکدام از مراحل طراحی سایت قرار ندارید. اگر هم همین حالا برای طراحی سایت خودتان اقدام کرده اید، هیچ اشکالی ندارد. دانستن این نکات همچنان می تواند به شما در طراحی سایت خودتان کمک کند. پس بهتر است هرچه سریعتر درباره اینکه چگونه یک آنلاین شاپ راه اندازی کنیم صحبت کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

8 مرحله برای اینکه بدانیم چگونه یک آنلاین شاپ راه اندازی کنیم

طراحی یک پلن کسب و کار و هدف گذاری

نه صرفا در این موضوع که چگونه یک آنلاین شاپ راه اندازی کنیم بلکه در تمامی موضوعات، همیشه طرح ریزی و هدف گذاری باید وجود داشته باشد. در این مورد هم اول از همه شما باید 4 مورد را در نظر بگیرید. این 4 مورد شامل نقاط قوت، ضعف ها، فرصت ها و تهدید هایی باشد که قرار است با آن ها مواجه شوید. مثلا مسلما نقطه قوت این خواهد بود که شما مشتریان بیشتری دریافت می کنید و برندتان در دنیای اینترنت شناخته می شود. ضعف هایی که باید به آن ها بپردازید چالش هاییست که در برابر محدودیت های ارسال کالا ها و موارد دیگر دارید. فرصت های شما مثلا می تواند این باشد که به راحتی می توانید با کسب و کار های دیگر ارتباط برقرار کنید و تهدید ها هم ممکن است نظرات تند یک سری از مشتریان شما باشد.

بعد از بررسی این 4 مورد (مثال ها برای هر کسب و کار متفاوت است) باید ببینید که صنعت شما چه چیزی کم دارد و با خلاقیت خودتان سعی کنید این کمبود ها را برطرف کنید که در بازار رقابت حرفی برای گفتن داشته باشید. سپس باید پرسونای مخاطب و مشتری اصلی خودتان را ترسیم کنید (مخاطب چه ویژگی هایی دارد، در چه گروه سنی است، چه جنسیتی دارد و … ) و در آخر هم مدل کسب و کار خودتان را مشخص کنید. این مدل می تواند B2B یا B2C باشد که اولی یعنی فروش شما متمرکز بر فروش به کسب و کار های دیگر است و مدل دوم نشان دهنده این است که خدمات و کالای شما مستقیم به دست مصرف کننده می رسد. بعد از بررسی تمامی این موارد می توانیم وارد مرحله بعدی بشویم.

طراحی یک پلن کسب و کار و هدف گذاری

انتخاب نام دامنه

همانند اسم برند شما، دامنه سایت شما نیز مهم است. اگر هنوز اسمی برای برند خودتان انتخاب نکرده اید که چه بهتر! شما می توانید با انتخاب یک نام دامنه عالی، اسم برند خودتان را نیز انتخاب کنید. لطفا اگر می خواهید مشتریان دنیای وب شما را به خاطر داشته باشند از اسامی طولانی برای دامنه خودتان استفاده نکنید. تمام تلاشتان را بکنید که دامنه شما (که هویت برند شما در دنیای اینترنت است) منحصر به فرد باشد و شبیه هیچ برند دیگری هم نباشد. از کلمات نا آشنا و غیر قابل تلفظ هم استفاده نکنید که مشتریان شما به راحتی بتوانند شما را به دوستانشان معرفی کنند. اگر تمامی این موارد را رعایت کنید در آخر به یک دامنه سایت عالی برای فروشگاهتان دست پیدا می کنید. این هم از دومین مرحله چگونه یک آنلاین شاپ راه اندازی کنیم و حال وقتش رسیده است که بحث تخصصی شود.

پلتفرم فروشگاه خودتان را انتخاب کنید

پلتفرم سایت شما در واقع همان فضایی هستش که قرار است سایت به خود بگیرد و اینکه چگونه آن را انتخاب کنیم بستگی به کسب و کارمان، راحتی خودمان، امکانات پلتفرم و آشنایی ما با آن پلتفرم می باشد. شما می توانید از فروشگاه ساز های معروفی مانند BigCommerce، Magneto، Shopify و … استفاده کنید و یا اینکه برای حرفه ای تر شدن، می توانید از یک سایت وردپرسی و افزونه WooCommerce استفاده کنید. ما راه دوم را همیشه بیشتر پیشنهاد می کنیم چون هم وردپرس و هم ووکامرس، امکانات بسیار عالی ای در اختیار شما قرار می دهند و خودشان هم شما را در اینکه چگونه یک آنلاین شاپ راه اندازی کنیم راهنمایی می کنند.

پلتفرم فروشگاه خودتان را

طراحی ظاهر سایت

این مرحله درست است که کاملا سلیقه ای و طبق نیاز کسب و کار شما می باشد، اما یک سری اصولی دارد که باید آنلاین شاپ ها آن را رعایت کنند. شما باید فونت و متون خودتان را شخصی سازی کنید، المان های بصری با کیفیت به سایت خود اضافه کنید، رنگبندی سایت را به درستی انجام بدهید، محتواهای مرتبط با برند خودتان را قرار بدهید و در آخر هم نویگیشن و لیست های سایت خودتان را به بهترین نحو طراحی کنید. این مرحله هویت بصری سایت شما و رابط کاربری سایت را می سازد و شاید شما برای اینکه می خواستید بدانید چگونه یک آنلاین شاپ راه اندازی کنیم ، بیشتر به فکر این مرحله بودید. پس باید به شما بگوییم که طراحی به جز منحصر به فرد بودن، خلاقانه بودن و با کیفیت بودن، اصول دیگری ندارد و شما هم باید رو خلاقیت تمرکز کنید.

طراحی ظاهر سایت

اضافه کردن محصولات به فروشگاه

در این مرحله شما باید تصور کنید که یک فروشگاه فیزیکی خالی دارید. مسلما بدون وجود محصولات، هیچ فروشگاهی دارای مشتری نمی شود. حال شما هم در این مرحله باید محصولات خودتان را به سایت اضافه کنید و توضیح دهید که این محصولات برای چه کسانی است، ویژگی های محصولات را مشخص کنید، برای کسی که به محصول خاصی نیاز دارد یک سیستم پیشنهاد دهی طراحی کنید و به خریدار سایتتان مثل یک فروشنده عالی، کمک کنید که به هدفش در سایت شما برسد. یادتان باشد که 3 چیز در این مورد بسیار مهم است و آن 3 چیز دسته بندی محصولات، تصاویر محصولات و توضیحات محصولات می باشد که باید به بهترین نحو ممکن ارائه بشوند.

تنظیم بخش ارسال محصول

در این بخش شما باید نوع سیاست ارسال محصول خودتان را مشخص کنید. شاید یکی از بخش های مهم اینکه چگونه یک آنلاین شاپ راه اندازی کنیم همین باشد که قرار است اصلا چگونه محصولات را به دست مشتری برسانیم. یادتان باشد که مشتری کاملا باید از اینکه چگونه قرار است محصول را دریافت کند آگاه باشد و برای اینکه به شما هم اعتماد کند و اطلاعات تماسش را با شما به اشتراک بگذارد، باید اعتماد او را جلب کنید. در ایران شما می توانید با دریافت نماد اعتماد الکترونیکی برای فروشگاه خودتان، به مشتری نشان بدهید که یک سایت قابل اعتماد هستید و قرار نیست از او سوء استفاده کنید. پس حتما قبل از لانچ کردن و تبلیغ برای سایتتان، دریافت این نماد را در اولویت قرار بدهید. همچنین شما باید مشخص کنید که تا چه محدوده ای را برای فرستادن محصولات پشتیبانی می کنید.

تنظیم بخش ارسال محصول

استراتژی های مارکتینگ آنلاین شاپ

یک آنلاین شاپ می تواند در لحظه هزاران مشتری داشته باشد و ممکن است چند وقت یک بار هم کسی به آن سر نزند. برای اینکه به اولی برسیم باید یک استراتژی درست مارکتینگ داشته باشیم و تبلیغات بهینه برای سایت خودمان انجام بدهیم. جدا از موارد سئو سایت، تبلیغات گوگل و به طور کلی موارد مرتبط با موتور های جست و جو، راه های دیگر تبلیغات و کمپین های تبلیغاتی را نباید فراموش کنیم. اگر یک تیم مارکتینگ خوب داشته باشید و استراتژی تبلیغات خودتان را به بهترین نحو اجرا کنید، می توانید در کوتاه مدت مشتری های بسیاری دریافت کنید. البته مارکتینگ اصلی شما، کیفیت سایت و کیفیت کار شماست و بدون این دو مورد، تبلیغات برای آنلاین شاپ شما هیچ فایده ای ندارد.

استراتژی های مارکتینگ آنلاین شاپ

ارائه یا لانچ کردن سایت

حال وقت آن رسیده است که به آخرین مرحله چگونه یک آنلاین شاپ راه اندازی کنیم برسیم و برای آن هم یک چک لیست خوب به شما ارائه می دهیم:

  • تمام عناوین در صفحات سایت و کال تو اکشن ها (دکمه ها) را چک کنید.
  • فرایند پرداخت را خودتان امتحان کنید.
  • چند بار پروسه همسان سازی پرداخت را چک کنید.
  • مطمئن شوید که تصاویر محصولات از کیفیت بالا برخوردار باشند.
  • دسته بندی ها، توضیحات و ویژگی های محصولات را درست کنید.
  • نویگیشن وب سایت را چک کنید.
  • چک کنید که همه فرم ها و لینک ها درست کار کنند.
  • موارد مالیاتی را بررسی کنید.
  • سیستم ایمیل مارکتینگ خودتان را بررسی کنید.
  • مطمئن شوید که تمام محصولات شما لیست شده باشند.
  • امتحان کنید و از کار کردن فرایند کد تحفیف و کوپن مطمئن شوید.

سخن پایانی

حال دیگر می دانیم که چگونه یک آنلاین شاپ راه اندازی کنیم و بهتر است که همین حالا هم برای آن اقدام کنیم. همیشه به شما گفتیم که داشتن یک فروشگاه اینترنتی می تواند بسیار به کسب و کار شما کمک کند. پس حالا که دیگر اصول را می دانید و از مراحل این کار با خبر هستید، معطل نکنید و آنلاین شاپ خودتان را راه اندازی کنید و به کسب درآمد بیشتر برسید. ممنون که در این مقاله همراه ما بودید و امیدواریم که مطالب مورد توجه شما واقع شده باشد و توانسته باشیم در راه اندازی فروشگاه اینترنتی به شما کمک کرده باشیم.

منبع:

Bigcommerce

دیدگاهتان را بنویسید