شبکه ایمن

نحوه ساخت سایت برای فیلم و سریال در 5 قدم

همه ما فیلم می بینیم و فیلم دیدن را دوست داریم. شمایی که در حال حاضر دارید این مقاله را می خوانید، احتمالا به فیلم و سریال علاقه دارید که سراغ این مطلب آمده اید و هر شخصی در هر قشری سبک خاصی از فیلم ها را دوست دارد و تماشا می کند. دنیای وب فیلم دیدن را خیلی برای ما راحت تر کرده است و همین موضوع باعث شده است که خیلی از توسعه دهندگان به دنبال نحوه ساخت سایت برای فیلم و سریال باشند. آن ها می دانند که سرگرمی ای مانند فیلم و سریال چقدر می تواند باعث کسب درآمد شود و هر شخصی ممکن است به سراغ این سایت ها بیایند. اما ممکن است ما ندانیم که دقیقا از کجا باید شروع کنیم و چه کار هایی لازم است که انجام بشود. با ما همراه باشید تا این مراحل را بررسی کنیم.

میخوای بعدا بخونی ؟

دانلــــــود PDF

فهرست

C

نحوه ساخت سایت برای فیلم و سریال

C

نحوه ساخت سایت برای فیلم و سریال چیست ؟

طراحی سایت فیلم وسریال تابان شهر

مشاهده صفحه نحوه ساخت سایت برای فیلم و سریال

نحوه ساخت سایت برای فیلم و سریال

در مقالات قبلی به شما گفتیم که طراحی سایت فیلم یکی از حوزه های طراحی سایت است که اتفاقا یکی از حوزه هایی هم هستش که کسب درآمد از طریق آن با روش های مختلفی امکان پذیر است. البته که کمی هم در رابطه با نحوه ساخت سایت برای فیلم و سریال هم صحبت کردیم، هرچند که تمرکز اصلی ما روی این موضوع بود که اصلا لزوم طراحی سایت فیلم چیست و چرا باید انجام بشود. در اینجا دیگر قرار نیست به شما بگوییم که “چرا” و بیشتر می خواهیم درباره “چگونه” صحبت کنیم. شما دیگر می دانید که با چه اهدافی طراحی سایت فیلم انجام می شود و حال احتمالا می خواهید بدانید که اصلا طراحی سایت فیلم چیست که خودتان هم نسبت به طراحی آن اقدام کنید. در نتیجه تمرکز ما هم در این مقاله روی “چگونگی طراحی سایت فیلم و سریال” است.

نحوه ساخت سایت برای فیلم و سریال در اوایل طراحی آن، چیزی شبیه به طراحی سایت در حوزه های طراحی سایت دیگر است. اما آرام آرام که جلوتر می رویم، مسیر مستقل خودش را طی می کند و راهش را به طور کلی از دیگر سایت ها جدا می کند. حواسمان باشد که نحوه طراحی سایت فیلم و سریال شاید به نظر امکانات و هزینه زیادی بخواهد، اما آنقدر ها هم که فکر می کنید سخت نیست و هم روش های مختلفی برای تهیه آن وجود دارد، هم اینکه دانش طراحی سایت آن را معمولا برنامه نویسان و طراحان سایت زیادی دارند. اما در هر صورت چه در این حوزه تخصص داشته باشید و چه یک کارفرما باشید که به دنبال کسی هستید که این کار را برای شما انجام دهد، این مقاله به درد شما خواهد خورد. پس همراه ما باشید.

نحوه ساخت سایت برای فیلم و سریال چیست ؟

بگذارید همین حالا قبل از گفتن نحوه ساخت سایت برای فیلم و سریال مشخص کنیم. برای ساخت یک سایت (خواه چنین سایتی یا هر سایت دیگری) باید استراتژی داشته باشید. اصلا چرا داریم یک سایت فیلم و سریال می سازیم؟ هدف ما کسب درآمد است یا می خواهیم به علاوه آن، مردم را بیشتر با هنر هشتم آشنا کنیم؟ آیا قرار است چند لینک دانلود فیلم در سایت قرار بدهیم و با تبلیغات بی شمار کسب درآمد کنیم یا قرار است سایت ما با محتوای خودش کسب درآمد کند؟

تمرکز ما در این مقاله روی سایت های فیلم و سریالی است که مستقیما یک سرویس Streaming به شمار می روند و صرفا نمی خواهیم درباره سایت های “دانلود فیلم” صحبت کنیم. این نوع سایت ها هم بی شمارند و هم طراحی آن ها قرار نیست چیز پیچیده ای باشد. پس در ادامه با چگونگی طراحی سایت فیلم و سریال همراه باشید.

مرحله اول: توسعه سایت فیلم و سریال

استراتژی را داریم، افراد متخصص را داریم، ایده را داریم و حال قرار است به مرحله اول نحوه ساخت سایت برای فیلم و سریال وارد شویم. اولین مرحله این است که سایت را حرفه ای طراحی کنیم و حرفه ایم هم آن را توسعه دهیم. اول از همه بگذارید به شما بگوییم که درست است این چنین سایت ها را با وردپرس هم می توانید طراحی کنید، اما حواسمان باشد که برای موفقیت این سایت ها به افزونه های وردپرس هم نیاز داریم و به هر صورت به یک برنامه نویس حرفه ای هم نیازمندیم. وِیژگی هایی که قرار است در این نوع سایت ها باشند معمولا ویژگی های پیچیده ای هستند که ممکن است حتی لازم باشد بخش از طراحی سایت شما اختصاصی باشد. پس در مرحله اول باید سایت ما به صورت حرفه ای و تقریبا اختصاصی طراحی شود.

مرحله اول: توسعه سایت فیلم و سریال

مرحله دوم: انتخاب هاست و سرور

در مرحله دوم نحوه ساخت سایت برای فیلم و سریال باید به سراغ یک شرکت ارائه دهنده هاست بروید. دقت کنید دوستان، هاست اشتراکی و سرور مجازی چندان ایده خوبی برای این نوع سایت ها نیست. شما قرار است فیلم ها را در این سایت ها آپلود کنید، چندین کاربر قرار است همزمان آن ها را تماشا کنند و همین موارد به ما نشان می دهد که باید هاست و سرور خصوصی برای سایتتان داشته باشید. بله مسلما روش های ارزان تر هم برای هاستینگ این نوع سایت ها وجود دارد، اما قرار نیست از آن روش ها جواب بگیریم. پس یک شرکت هاستینگ خوب که سروری با آپ تایم بالا ارائه می دهد انتخاب کنید، حواستان به امنیت هاستتان باشد و حتما هم فضای کافی برای سایت خودتان در نظر بگیرید.

مرحله سوم: امنیت!

توجه داشته باشید که سایت شما یک سایت فیلم و سریال است و شما قرار است با آن کسب درآمد کنید. افراد سودجویی هم وجود دارند که می خواهند آرشیو فیلم های شما را بدزدند و بدون هزینه از آن استفاده کنند. به این موضوع در اصطلاح Pirate کردن می گویند. (Pirate به دزدان دریایی می گفتند که حالا شما فضای وب را یک دریا در نظر بگیرید) پس شما باید حواستان به امنیت سایتتان باشد و در نحوه ساخت سایت برای فیلم و سریال مسئله امنیت را هم مد نظر قرار بدهید. پس به غیر از نصب SSL روی سایت، موارد امنیتی دیگر را هم در سایت لحاظ کنید و مثلا از یک Video Player خاص و امن استفاده کنید، سرور امن و VPS داشته باشید، پایگاه داده را قوی تر کنید و از Cookies استفاده کنید.

مرحله چهارم: ویژگی های خاص سایت فیلم و سریال

همانطور که می دانید پلتفرم های استریمینگ زیادی برای فیلم و سریال در سرتاسر دنیا موفق بوده اند. پس اگر می خواهید یک پلتفرم موفق داشته باشد،باید یک سری ویژگی های خاص و اضافی را در سایت خود لحاظ کنید که سایت های دیگر معمولا این ویژگی ها را ندارند. مثلا جدول های فروش و موفقیت فیلم ها در گیشه را اضافه کنید و حواستان به آپدیت آن باشد، مقالات مختلف درباره دنیای سینما و تلوزیون بنویسید و نقد و بررسی در سایت خود قرار دهید، تریلر و تیزر های فیلم ها که همان پیشنمایش ها هستند در سایت قرار دهید، امکانات نظر دهی و نقد و بررسی را به کاربران هم بدهید و در نهایت با توسعه دهنده حرفه ای سایت خود مشورت کنید و ببینید چه امکاناتی می توانید در سایت خود قرار دهید که بتوانید رقیب سر سختی برای سایت های مشابه خود باشید.

در ضمن، همیشه حواستان به رقبایتان هم باشد و همیشه ببینید چگونه می توانید ضعف های آن را در توسعه تکرار نکنید. شما قرار نیست مقلد رقبا باشید، قرار است از آن ها بهتر باشید و همیشه حواستان به برتری خودتان باشد. راستی پیشنهاد می کنیم که تبلیغات را هم یا باب میل کاربران و با روش هایی که آن ها می خواهند پخش کنید، یا اینکه تا جایی که می شود تلاش کنید بیشتر تمرکزتان روی کسب درآمد از محتوای خودتان باشد.

مرحله پنجم و آخر: محتوای سایت فیلم و سریال

مگر سایت فیلم و سریال محتوایش چیزی به جز فیلم و سریال است؟ خیر! اما در نحوه ساخت سایت برای فیلم و سریال می خواهیم به شما بگوییم که محتوای شما می تواند فراتر از این حرف ها هم باشد. شما می توانید برنامه های مختلف تلوزیونی، مستند ها، نقد های ویدیویی، تریلر ها، تیزر ها و … را هم جزوی از محتوای سایت خودتان قرار دهید و از آن ها هم استفاده کنید. هم در مقالات قبلی و هم در این مقاله گفتیم که باید بخش بلاگ هم داشته باشید و تولید محتوای متنی را هم برای سایت خود انجام دهید پس دیگر بیش از این نمی گوییم. اما در این بخش به مورد دیگری هم می خواهیم اشاره کنیم که در واقع در بین اکثر سایت ها این مورد مشترک است. منظور ما سئو سایت است که حتما باید آن را مد نظر قرار بدهید.

در این مرحله شما باید حتما با یک متخصص سئو و بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو مشورت کنید و اقداماتی را برای بهتر کردن رتبه اتان در گوگل و دیگر موتور های جست و جو انجام دهید. کاربر چگونه شما را پیدا می کند؟ سرچ می کند “سایت فیلم و سریال” یا مثلا “تماشای فیلم ارباب حلقه ها” و… پس شما باید کاری کنید که اگر کاربری این نوع جست و جو را انجام داد به سایت شما برسد. در همین سایت و در مقالات قبلی درباره سئو سایت بسیار توضیح داده ایم که می توانید آن ها را نیز مطالعه کنید.

سخن پایانی

نحوه ساخت سایت برای فیلم و سریال شاید در صحبت کمی آسان باشد. اما در صورتی که شما استراتژی درستی نداشته باشید و افرادی که روی سایت شما کار می کنند را هم درست انتخاب نکرده باشید، متاسفانه سایت شما محکوم به شکست خواهد بود. پس در دنیایی که سایت های تماشای فیلم و سریال در آن زیاد است، تمام تلاشتان را بکنید که از آن ها بهتر باشید تا هم بودجه شما به هدر نرود، هم اینکه بتوانید به یک کسب درآمد عالی دست پیدا کنید. ممنون که در این مقاله همراه ما بودید و امیدواریم که نکات آن مورد توجه شما قرار گرفته باشد. در آخر این را هم بگوییم که یادمان نرود، خلاقیت و کیفیت در این نوع سایت ها حرف اول را می زند و باید توجه لازم را در سایت خود به طور جدی، به این موارد داشته باشید.

منبع:

Oflox

دیدگاهتان را بنویسید