شبکه ایمن

طراحی سایت با 200 هزار تومان ؟ نمونه دیگری از ادعا های عجیب!

آقای دن اریلی (Dan Ariely) در کتاب خود به نام “به طور قابل پیش بینی ای غیر منطقی” (Predictably Irrational) یک حرف جالبی می زند. او می گوید:
“برخلاف چیزی که خودمان تصور می کنیم، اکثر تصمیمات اقتصادی ما بر پایه منطق نیست. ما در واقع فکر می کنیم که داریم تصمیم منطقی و اقتصادی می گیریم در حالی که اصلا از پیامد های منفی تصمیمی که می گیریم آگاهی نداریم.”
یک سری شرکت ها هم این خطای ذهنی ما را می دانند و برای همین چیزی مثل طراحی سایت با 200 هزار تومان مطرح می شود. پیشنهاد وسوسه برانگیز و عجیبی که یک سری از شرکت های طراحی سایت به شما می دهند و شما هم که فکر می کنید این پیشنهاد، هم به نفع بودجه شماست و هم یک تصمیم اقتصادی، از آن استقبال می کنید و به سراغ آن می روید. بیایید به بررسی این تصمیم اشتباه بپردازیم.

میخوای بعدا بخونی ؟

دانلــــــود PDF

فهرست

C

طراحی سایت با 200 هزار تومان؟؟؟

C

آیا طراحی سایت با 200 هزار تومان امکان پذیر است؟

C

آیا کسانی که وعده طراحی سایت با 200 هزار تومان می دهند دروغ می گویند؟

C

یک سایت 200 هزار تومانی چه ویژگی هایی دارد؟

C

چرا طراحی سایت با 200 هزار تومان اصلا از پایه منطقی نیست؟

C

چرا بهتر است به جای این روش، از طراحی سایت حرفه ای استفاده کنیم؟

آشنایی با انواع خدمات طراحی سایت تابان شهر

مشاهده خدمات طراحی سایت با 200 هزار تومان!

چگونه سئو یاد بگیریم ؟

هنوز هم بنده شخصا نمی دانم که چرا بعضی از افراد تصور می کنند طراحی سایت ، عرضه کردن یک کالاست و آن هم یک کالای بسیار ارزان قیمت که ارزشی ندارد برای آن مبلغ زیادی بپردازیم. همین مطرح شدن بحث طراحی سایت با 200 هزار تومان اگر 15 سال پیش هم مطرح می شد، باز هم قیمت، قیمت کاملا غیر منطقی ای بود. چون طراحی سایت کار کمی نیست و کسی که این کار را انجام می دهد هم کار راحتی ندارد. اما باز هم با این اوصاف، همچنان یک سری شرکت ها هستند که چنین وعده عجیبی را به کارفرمایان می دهند و صرفا تمام تلاش آن ها این است که با جذب مشتری یا بازدید، دست آخر زیر همه چیز بزنند. حال با اینکه این ادعا کاملا ادعای بی پایه و اساسی است، اما باز هم این موضوع جای بحث دارد و به آن خواهیم پرداخت.

قبل از هرچیز، برای کسانی که می خواهند ببینند ادعای طراحی سایت با 200 هزار تومان درست است یا خیر، بگذارید بگوییم که در حال حاضر، با 200 هزار تومان، شما می توانید دو غذای عادی در یک رستوران خوب سفارش بدهید. حال به این فکر کنید که سایت شما که قرار است چهره برند شما در دنیای وب، مکانی برای کسب درآمد بیشتر شما، جای برای توسعه دادن کسب و کارتان و جایی برای برای جذب مشتری بیشتر باشد، اندازه دو تا غذای معمولی در یک رستوران خوب ارزش دارد. اگر بخواهیم منطقی به این موضوع نگاه کنیم، ادعای چنین چیزی، با اهدافی است که مطمئن باشید هیچوقت قرار نیست به نفع شما به عنوان صاحب سایت باشند. اگر هنوز قانع نشدید، نگران نباشید، ما هنوز حرف هایمان در رابطه با این موضوع تمام نشده است. در ادامه همچنان همراه ما باشید.

آیا طراحی سایت با 200 هزار تومان امکان پذیر است؟

بله، امکان پذیر است. اما واقعا چه امکان پذیر بودنی؟ اینطور نیست که طراحی سایت با 200 هزار تومان غیر ممکن باشد و هیچکس هم چنین چیزی ارائه ندهد. اتفاقا موضوع اینجاست که این اتفاق می تواند به صورت منطقی هم رخ بدهد. چگونه؟ یک طراح سایتی می آید یک قالب وردپرس یا هر قالب دیگری را طراحی می کند (یعنی رسما یک سایت طراحی می کند) و آن را با قیمت 200 هزار تومان به فروش می گذارد. این روش خیلی هم منطقی و خیلی هم خوب است. به این صورت که این طراح سایت، طراحی سایت خودش را در فروشگاه های قالب سایت آپلود می کند و هرکسی که خواست، می آید و با پرداخت 200 هزار تومان قالب را می خرد. اما موضوع اینجاست که شما با خریدن این قالب، صاحب قالب نمی شوید و قالب را شخص دیگری هم می تواند بخرد.

یعنی موضوع اینجاست که شما وقتی یک طراحی سایت را می خواهید به قیمت 200 هزار تومان بفروشید، در واقع شما ارائه دهنده خدمات طراحی سایت نیستید و صرفا یک طراح هستید که یک قالب 200 هزار تومانی می فروشید. حال اگر شخص دیگری هم بخرد، به او نیز می فروشید و تعداد کسانی که می توانند آن قالب را داشته باشند نامحدود است. پس در واقع قالب خریداری شده مخصوص یک برند و یک کسب و کار نیست و و هیچگونه طراحی سایتی برای آن قالب انجام نشده است. در ضمن، تمامی ویرایش های قالب را هم خودتان باید انجام بدهید. برای این کار شما باید علم کار با پنل وردپرس، علم طراحی سایت و حتی علم کدنویسی سایت را داشته باشید. اگر این علوم را بلد نیستید باید سایت را بسپارید دست یک متخصص و متخصص چه می خواهد؟ مسلما چیزی بیشتر از 200 هزار تومن می خواهد.

آیا کسانی که وعده طراحی سایت با 200 هزار تومان می دهند دروغ می گویند؟

راستش را بخواهید موضوع اصلا دروغ بودن یا نبود طراحی سایت با 200 هزار تومان نیست. چون این شرکت هایی که چنین وعده ای را می دهند احتمالا فقط همان 200 هزار تومان را از شما می گیرند و این وسط هیچ کلاه برداری ای هم بوجود نیامده است. موضوع اینجاست که آن سایت 200 هزارتومنی واقعا قرار نیست نماینده خوبی برای برند و کسب و کار شما باشد. یک قالب آماده است که آن شرکت طراحی سایت دارد به اشخاص دیگری به جز شما هم می فروشد. بله درست است، روی آن قالب وقت گذاشته شده است، شاید طراح سایت حرفه ایی هم روی آن کار کرده باشد و ممکن است که اصلا قالب خوبی هم باشد. اما موضوع اینجاست که آن سرویسی که شما دریافت کرده اید، طراحی سایت نبوده است، صرفا شما یک قالب خریده اید. قالبی که ممکن است کسب و کار دیگری هم بخرد.

یک سایت 200 هزار تومانی چه ویژگی هایی دارد؟

بیایید بدترین سناریو که نه، اما یکی از سناریو های بد را در نظر بگیریم و فکر کنیم که چیزی که شما قرار است تحویل بگیرید یک قالب خوب نیست، بلکه واقعا قرار است طراحی سایت با 200 هزار تومان انجام بشود. (شاید منطقی نباشد، اما غیر ممکن که نیست!) اگر چنین رویکردی اتخاذ شده باشد، آن موقع ما با یک سایت طرف هستیم و کاش که واقعا طرف نبودیم! چنین سایتی احتمالا صرفا یک سری متن است که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و چند تصویر که به بدترین شکل ممکن در صفحه سایت جا داده شده اند. بعید می دانیم که چنین سایتی اصلا به جز یک صفحه صفحات دیگری هم داشته باشد و اگر فرض کنیم که داشته باشد، احتمالا صرفا یک صفحه خالی است که گذاشته اند تا خود صاحب سایت آن را پر کند.

چنین سایتی احتمالا پر از باگ های ریز و درشت است، سرعت بارگذاری آن بسیار کم است، به هیچ عنوان برای موتور های جست و جو بهینه سازی نشده است، ساختار منسجمی ندارد، کدنویسی آن به نامرتب ترین شکل ممکن انجام شده است، نه به آن می توان مینیمال گفت و نه حتی می توان اسم ماکسیمال را روی آن گذاشت، طراحی آن نه Flat است و نه حتی Deep و صرفا یک سری کد HTML است که در کنار همدیگر قرار گرفته اند بعید هم نیست که از جایی کپی پیست شده باشند. البته که این سناریو نمی تواند واقعیت داشته باشد اما اگر هم واقعیت داشته باشد و شما چنین سایتی هم خریداری کردید، نه تنها این سایت نماینده خوبی برای کسب و کار شما نیست، بلکه شما حتی نمی توانید کوچکترین کار ها را در آن انجام بدهید و نیاز به هزینه های اضافه تر دارید.

چرا طراحی سایت با 200 هزار تومان اصلا از پایه منطقی نیست؟

بگذارید کمی درباره یک سری از بخش های کلی طراحی سایت صحبت کنیم و بعد ببینیم که چرا واقعا طراحی سایت با 200 هزار تومان چیز منطقی ای نیست. یک سایت برای اینکه به طور کامل بدون مشکل به دست شما برسد، به دو نفر که وظیفه طراحی سایت و توسعه سایت شما را بر عهده دارند، نیاز دارد. این افراد، هرکدام در یک زمینه خاص تخصص دارند. کسی که طراحی سایت شما را انجام می دهد، تخصصش در زمینه طراحی گرافیک و تصویر سازی است و کار او را به اصطلاح Web Design می گویند. کسی که کار توسعه سایت شما را انجام می دهد یک برنامه نویس است که تخصص او در کدنویسی و مهندسی نرم افزار است و کاری که او انجام می دهد را Web development می گویند. تا اینجا ما با همین دو نفر می توانیم یک سایت خوب داشته باشیم.

طراحی سایت شما فقط همین نیست، یک محتوا نویس خوب باید متون سایت شما را به نگارش در بیاورد و به آن ها نظم و ترتیب خاصی بدهد و از همه مهمتر، یک متخصص SEO هم هست که باید سایت شما را برای نمایش در موتور های جست و جو بهینه سازی کند. این هم دو نفر دیگر که کار های پس از طراحی سایت شما را انجام می دهند و گاهی در پروسه طراحی و توسعه سایت هم می شود از مشاوره های آن ها استفاده کرد. همین 4 نفر را در نظر بگیرید، به نظر شما یکی از آن ها حاضر است کارش را فقط با 200 هزار تومان انجام بدهد؟ آن هم کاری که این همه برای یاد گرفتن آن زحمت کشیده است و سختی ها و چالش های بسیاری را پشت سر گذاشته است؟ اگر جواب شما خیر است، طراحی سایت با 200 هزار تومان هم منطقی نیست.

چرا بهتر است به جای این روش، از طراحی سایت حرفه ای استفاده کنیم؟

شمایی که در حال حاضر در حال خواندن این مقاله هستید، مسلما از بنده نویسنده آگاه تر و خوش فکرتر هستید. مسلما شما آنقدری می دانید که چیزی که به طرز عجیب و دور از تصوری ارزان باشد، یک جای کارش که نه، بیشتر جاهای کارش ایراد دارد. مثلا شاید شما یک ماشین 500 میلیون تومانی را جایی 450 میلیون تومان ببینید، تصمیم بگیرید که آن را بخرید و این تصمیم شما هم می تواند منطقی باشد. اما اگر شما همان ماشین را جایی با قیمت 50 میلیون تومان ببینید، مسلما آن را نمی خرید چون احتمالا آن ماشین اگر راه هم برود، امنیت شما را به هیچ عنوان تضمین نمی کند! طراحی سایت با 200 هزار تومان هم همین است، خدمت با ارزشی که دارد با یک قیمت به طرز عجیب پایین ارائه می شود و نمی شود به آن شک نکرد.

چیزی که ما می خواهیم به شما بگوییم این است که حتی اگر نمی خواهید هزینه خیلی بالایی برای یک طراحی سایت اختصاصی صرف کنید و قرار هم نیست که سایت شما تبدیل به یک سایت بزرگ بشود و صرفا می خواهید یک فروشگاه کوچکی برای خودتان داشته باشید، ویدیو های آموزش وردپرس را در سایت ما نگاه کنید و خودتان با خرید یک قالب و هاست و دامنه، صاحب یک سایت بشوید. اشتباه نکنید، ما نمی خواهیم بازار شرکت هایی که وعده سایت 200 هزار تومانی را می دهند خراب کنیم، ما تنها کاری که می کنیم، دادن اطلاعات درباره چیزی است که از آن مطلع هستیم و در نهایت این شما هستید که تصمیم می گیرید.

سخن پایانی

آقای دن اریلی که در اول مقاله هم به آن اشاره کردیم، باز هم در کتاب خودش به ما می گوید که ما باید بپذیریم که تصمیم غیر منطقی اقتصادی برای همه انسان هاست و تنها کاری که باید بکنیم، این است که با علم به این موضوع، سعی کنیم با اطلاع بیشتر و سنجیده تر عمل کنیم. شاید شما هم جزو همان کسانی بودید که چنین پیشنهادات وسوسه برانگیزی را در سایت های مختلف دیده اید و حتی شاید با خواندن بخش های نخست عنوان این مقاله، فکر کردید که ما نیز قرار است چنین پیشنهادی به شما بدهیم. مهم این است که در حال حاضر شما سنجیده عمل کردید و سعی کردید درباره این موضوع بیشتر مطالعه کنید و ما نیز از شما ممنونیم که انقدر سنجیده و منطقی به موضوعات نگاه می کنید. امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید