شبکه ایمن

سئو کلاه سیاه چیست ؟ 6 تکنیک ترسناکی که باید از آن ها دوری کنیم!

هرچیزی در این دنیا دو بخش دارد، همه چیز می تواند خوب یا بد باشد. شما با یک چاقو می توانید کار های مفید انجام بدهید و می توانید تبدیل به یک جنایتکار شوید و زندگی پر از این دست مفاهیم است. سئو سایت هم از آن دسته کار هاییست که هم بخش خوب خودش را دارد و هم بخش هایی دارد که نباید سمت آن ها برویم. سئو کلاه سفید، امور عادی و پسندیده سئو محسوب می شوند. اما سئو کلاه سیاه چیست ؟ مسلما از نام آن معلوم است که قرار است درباره چه چیزی صحبت کنیم. آن بخش تاریک سئو که نباید هیچوقت به سمت آن برویم که این مورد، می تواند سایت ما را به قهقرا ببرد و می تواند سایت ما را تبدیل به یک سایت نامناسب از طرف گوگل کند. در این مقاله همراه ما باشید تا بیشتر به این مفهوم بپردازیم.

میخوای بعدا بخونی ؟

دانلــــــود PDF

فهرست

C

سئو کلاه سیاه چیست

C

سئو کلاه سیاه چیست و در واقع چه نوع سئویی است؟

آشنایی با انواع خدمات طراحی سایت تابان شهر

مشاهده خدمات طراحی سایت با گوشی

سئو کلاه سیاه چیست ؟

در سئو سایت مفاهیم مختلفی وجود دارند که سئو کار ها همیشه با آن ها درگیر هستند. عمده روش های سئو منتهی به سئو کلاه سفید می شوند. اموری مورد پسند موتور های جست و جو، خصوصا گوگل، که نه تنها خوب است که آن ها را انجام دهیم، بلکه حتی برای رتبه گرفتن، انجام دادن آن ها واجب است. حال سئو سایت یک بخش دیگر به نام سئو کلاه سیاه هم دارد. حال این سئو کلاه سیاه چیست ؟ روش های اشتباه و ناپسند سئو که می توانند باعث دور زدن الگوریتم های موتور جست و جو بشوند و باعث شوند که شما رتبه های بالای موتور جست و جو را موقتا دریافت کنید. البته که رتبه شما قرار نیست با این روش ها پایدار بماند و اگر گوگل بفهمد که از این روش ها استفاده می کنید، سایت شما را از نتایج موتور جست و جو حذف می کند.

برای اینکه بهتر متوجه شویم که سئو کلاه سیاه چیست باید نگاهی به روش های آن داشته باشیم. روش هایی که ممکن است وسوسه برانگیز به نظر برسند و بتوانند باعث رتبه گرفتن سریعتر سایت ما بشوند. اما مطمئن باشید که بار کج، هیچوقت به منزل نمی رسد. پس با وجود اینکه ما روش های این نوع از سئو سایت را معرفی می کنیم، شما نباید هرگز از آن ها استفاده کنید و بهتر است که هیچوقت به سراغ این روش ها نروید. مطمئن باشید که ارزشش را ندارد و در نهایت اگر شما رتبه ای هم دریافت کنید، آن رتبه موقتی است و شما به زودی یا به قعر رتبه های گوگل سقوط می کنید، یا قهر گوگل شما را می گیرد و به طور کلی از نتایج گوگل حذف می شوید. پس همراه ما باشید که بیشتر از این روش ها اطلاعات کسب کنیم.

سئو کلاه سیاه چیست و در واقع چه نوع سئویی است؟

در مباحث مرتبط با سایت، شبکه، اینترنت و دیجیتال مارکتینگ، همیشه این 3 تا کلاه وجود دارند. کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری که ما درباره اینکه سئو کلاه خاکستری چیست در مقالات قبلی صحبت کرده ایم. ما از این الفاظ استفاده می کنیم که رویکرد افراد متخصص در این حوزه را تشخیص بدهیم. مثلا هکر های کلاه سیاه کارشان این است که با روش های مختلف هک کردن، سعی بر پر کردن جیب خودشان داشته باشند و اصلا هم به اینکه کارشان بد است فکر نمی کنند. اما هکر های کلاه سفید با وجدان هستند و می خواهند از راه هایی که بلدند در راه خوب استفاده کنند و سعی کنند امنیت سایت ها یا شبکه را برقرار کنند. تفاوت سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید هم تقریبا مانند یک هکر است.

سئو کار کلاه سفید می خواهد با روش های حرفه ای و خوب، سایت را به رتبه های بالاتر گوگل برساند و برایش مسئله ای نیست که این روش ها، طول می کشد که نتیجه بدهند. برای او، ماندگاری این نتایج است که مهم است و می خواهد مسئولیت پذیر باشد و کار کند که سایت کارفرما هرگز از نتایج حذف نشود یا رتبه اش کم نشود. اما یک سئو کار کلاه سیاه صرفا به دنبال این است که سایت کارفرما را با روش های نادرست در کمترین زمان به رتبه های بالاتر برساند، پول را از کارفرما بگیرد و برود. اگر هم بعد ها سایت کارفرما از نتایج حذف شد، هیچ مسئولیتی را قبول نکند. اگر می خواهید بدانید سئو کلاه سیاه چیست باید به شما بگوییم که نتیجه سئو کلاه سیاه یک چنین چیزی است و حال باید، روش های این نوع سئو را بشناسیم.

روش های سئو کلاه سیاه چیست ؟

قبل از اینکه وارد این بشویم که ببینیم روش های سئو کلاه سیاه چیست باید به شما بگوییم که یک سری از این روش ها ممکن است اگر به روش های دیگری انجام شوند، سئو کلاه سیاه محسوب نشوند. ممکن است این روش ها تا حد سئو کلاه خاکستری بد باشند (که نمی شود چندان به آن بد گفت) و یا ممکن است حتی اگر روی اصول انجام بشوند و قصد دور زدن الگوریتم های گوگل را نداشته باشند، روش کلاه سفید محسوب بشوند. اینکه در نهایت نتیجه چه چیزی از آب در می آید، بستگی به نوع اجرا این روش ها و هدف ما دارد. بیایید به اتفاق یکدیگر نگاهی به این روش ها داشته باشیم و یک سری از آن ها را به طور کامل به شما معرفی کنیم.

خرید بک لینک

اگر می خواهید بدانید یکی از روش های سئو کلاه سیاه چیست باید به شما بگوییم که خرید بک لینک از آن دسته روش هایی است که با جدیت از سمت گوگل نهی شده است و گوگل اصلا از این روش خوشش نمی آید. گوگل می گوید تمامی بک لینک هایی که شما دریافت می کنید باید کاملا ارگانیک باشند و اگر بفهمد که شما بک لینک خریداری می کنید، سایت شما را جریمه خواهد کرد. گوگل معتقد است که مطالب سایت شما باید به حدی خوب باشد که سایت های دیگر از شما به عنوان منبع استفاده کنند و به شما لینک بدهند و قرار نیست که شما خودتان این بک لینک ها را بخرید و بخواهید گوگل را گول بزنید. یک سری از سئو کار ها از این روش برای بالا بردن موقتی سایت استفاده می کنند. چرا؟

چون گوگل شاید همان موقعی که شما بک لینک ها را می خرید متوجه مشکوک بودن لینک های شما نشود، اما ربات های گوگل با بررسی تمامی این لینک ها و کیفیتشان، در آخر متوجه می شوند که لینک هایی که شما دریافت کرده اید اعتبار چندانی ندارد و شما و شایستگی رتبه بالا را ندارید. همینطوری می شود که سایت شما از رتبه های اول و به طور کلی از ایندکس حذف می شوید.

سئو منفی

از آن دسته روش های کلاه سیاهی که واقعا به وجدان خودتان بستگی دارد که از آن استفاده کنید و یا از آن استفاده نکنید. روشی بسیار بد و ناپسند که هیچ سئوکاری نباید آن را انجام بدهد و نه تنها یکی از موارد سئو کلاه سیاه است، بلکه حتی یک عمل مجرمانه نیز تلقی می شود. اینطوری که شما روش های سئو کلاه سیاه دیگر را روی رقیب خودتان پیاده می کنید، تا گوگل خیال کند که این کار ها را رقیب شما انجام داده است و این موضوع باعث بشود که رتبه رقیب شما افت کند و شما به رتبه بالاتر بروید. به جد تاکید می کنیم که هرگز این کار را انجام ندهید که نه تنها کار اشتباهی است، بلکه می تواند از شما یک مجرم بسازد و چهره شما را کاملا خراب کند.

Keyword Stuffing

یکی دیگر از روش های کلاه سیاه سئو که دیگر برای سایت های انگلیسی جواب نمی دهد اما ممکن است برای سایت های ایرانی همچنان موقتا کاربرد داشته باشد. وقتی می خواهیم بگوییم روش های سئو کلاه سیاه چیست معمولا به این موضوع اشاره نمی شود به این خاطر که آنقدر روش پیش پا افتاده ای است که اصلا تصور نمی شود که کسی بخواهد آن را به عنوان یک روش کلاه سیاه بشناسد. در این روش شما کلمه کلیدی مورد نظر مطلب خودتان را آنقدر در مطلب تکرار می کنید که ربات های گوگل به اشتباه بیفتند و تصور کنند که مناسب ترین نتیجه برای نمایش شما هستید. در حالی که خود این موضوع نشان می دهد که چقدر محتوای تولید شده بی ارزش است و اصلا نباید چنین کاری انجام بشود.

ری دایرکت های گمراه کننده

در این روش شما برای یک موضوع محبوب و خوب تولید محتوا می کنید و کاربر را با موتور جست و جو به سایت خودتان می کشانید. اما وقتی کاربر وارد سایت شما می شود، چند دقیقه یا چند ثانیه بعد شامل صفحه دیگری از سایت شما می شود که شما می خواهید کاربر آن صفحه را ببیند. هرچند که ممکن است کاربر شما اصلا به چنین صفحه ای علاقه نداشته باشد و شما صرفا خواستید که به هدف خودتان برسید و کاربر را با دوز و کلک به سایت خودتان بکشانید. اگر می خواهید بدانید یکی از بدترین روش های سئو کلاه سیاه چیست ، می توان گفت Misleading Redirect که در حال حاضر گفتیم، یکی از بدترین روش های سئو کلاه سیاه محسوب می شود.

سخن پایانی

در این مقاله به سراغ یکی از تاریک ترین موضوع در سئو سایت رفتیم و بررسی کردیم که سئو کلاه سیاه چیست و درباره یک سری از روش های آن نیز صحبت کردیم. سئو کلاه سیاه موضوع بزرگی است و شاید در آینده، روی موضوعات آن ریز تر شویم و بیشتر درباره آن صحبت کنیم. اما در اینجا می خواستیم فقط ببینیم که سئو کلاه سیاه چیست و تا حدودی آن را به شما معرفی کنیم. ممنون که در این مقاله همراه ما بودید و امیدواریم که مطالب مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید