شبکه ایمن

با نحوه محاسبه قیمت طراحی سایت آشنا شوید!

زمانی که تصمیم به طراحی سایت برای کسب‌وکار یا برندتان می‌گیرید، نحوه محاسبه قیمت طراحی سایت، احتمالا اولین چیزی است که ذهن شما را درگیر می‌کند. در این زمینه با قیمت‌های متفاوتی روبه‌رو می‌شوید که شما را گیج می‌کنند. دلیل این تفاوت قیمت، تفاوت در نوع سایت، نحوه طراحی و دلایل دیگری است که بر محاسبه قیمت تاثیرگذارند. فراموش نکنید که این هزینه را باید نوعی سرمایه‌گذاری برای کسب‌وکارتان در نظر بگیرید؛ چرا‌که این روزها، موفقیت هر کسب‌وکاری در گرو داشتن یک سایت است.

قطعا نیازی به گفتن نیست و خودتان متوجه اهمیت داشتن سایت برای کسب‌وکارتان شده‌اید. ما هم در این مطلب، هر آنچه که لازم است درباره نحوه محاسبه قیمت طراحی سایت بدانید در اختیارتان می‌گذاریم.

فهرست مطالب

نحوه محاسبه قیمت طراحی سایت

عوامل تاثیر گذار بر قیمت طراحی سایت

سخن پایانی

نحوه محاسبه قیمت طراحی سایت

چگونه قیمت طراحی سایت را محاسبه کنیم؟ قانون ساده است:

قیمت= ساعات کاری مورد نیاز × نرخ ساعتی.

باید به این نکته توجه کنید که عوامل متعددی بر قیمت نهایی طراحی سایت تاثیر می‌گذارند که در ادامه با این عوامل آشنا می‌شویم. پس در واقع، میزان زمانی که برای طراحی یک سایت نیاز است، به همین عوامل بستگی دارد و به اینکه شما در نهایت چه می‌خواهید. پس حالا که متوجه اهمیت داشتن سایت برای پیشبرد کسب‌وکار و اهدافتان شده‌اید، باید با عوامل دخیل در طراحی سایت هم آشنا باشید. شناخت این عوامل نه‌تنها در تخمین هزینه به شما کمک می‌کند، بلکه دید روشنی از آنچه که می‌خواهید، به شما خواهد داد.

نحوه محاسبه قیمت طراحی سایت

عوامل تاثیرگذار بر قیمت طراحی سایت را بشناسید

همان‌طور که گفتیم، قیمت طراحی سایت تحت‌تاثیر عوامل مختلفی است و همین باعث می‌شود بازه قیمتی آن متفاوت باشد. بسیار مهم است که پیش از اقدام به طراحی سایت، با این عوامل آشنا باشید تا بدانید که دقیقا چه می‌خواهید و چقدر باید هزینه کنید. ما در ادامه، عوامل تاثیرگذار بر نحوه محاسبه قیمت طراحی سایت را در اختیارتان می‌گذاریم. این عوامل را به خاطر بسپارید؛ چون موقع حساب‌و‌کتاب، حتما به آن‌ها احتیاج پیدا می‌کنید!

1- نوع وب‌سایت

هنگام طراحی و توسعه یک وب‌سایت، باید عوامل زیادی را در نظر گرفت و نوع سایتی که ایجاد می‌کنید، بسیاری از این عوامل را تعیین می‌کند. به‌عنوان مثال، طراحی صفحه‌فرود برای یک سایت فروشگاهی، بسیار متفاوت از یک سایت خبری است. بسته به نوع سایت و هدف ایجاد آن، طراحی می‌تواند از ساده تا پیچیده باشد. کاملا معلوم است که طراحی یک سایت پیچیده، نیازمند ساعات طولانی و در نتیجه، هزینه بیشتری است.

مهم است که قبل از شروع پروژه، تفاوت بین سایت‌ها را درک کنید؛ زیرا درک آن از همان ابتدا به شما کمک می‌کند تصمیمات درستی بگیرید. اینکه سایت شما به چه امکاناتی نیاز دارد و هنگام طراحی آن، به چه چیزهایی باید در راستای راحتی کاربر توجه کرد، کاملا در گرو مشخص‌کردن نوع وب‌سایتتان است.

2- دامنه و هاست

نام دامنه بخش مهمی از هر وب‌سایتی است و می‌تواند تاثیر قابل توجهی در هزینه ایجاد یک سایت داشته باشد. نام‌های دامنه مختلف، قیمت‌های متفاوتی هم دارند و برخی از آن‌ها گران‌تر از بقیه هستند. محبوب‌ترین نام‌های دامنه، مانند .com و .org، می‌توانند بسیار گران باشند؛ در حالی که نام‌های دامنه مانند .net و.ir، مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند. هنگام انتخاب نام دامنه، مهم است که با توجه به عملکرد وب‌سایت خود، نام مناسبی هم برای آن در نظر بگیرید.

خرید هاست برای هر کسی که می‌خواهد وب‌سایتی را در اینترنت راه‌اندازی کند، ضروری است. بدون هاست، هیچ جایی وجود ندارد که اطلاعات آنلاین سایت شما و مشتریانتان در آن ذخیره شود. هزینه هاست به نوع برنامه‌ای که انتخاب می‌کنید، بستگی دارد. برای مثال، برنامه‌های هاست اشتراکی معمولا مقرون‌به‌صرفه‌ترین هستند؛ اما از آنجایی که بخشی از یک سرور به‌صورت اشتراکی برای چندین سایت استفاده می‌شود، با افزایش ترافیک ورودی، سرعت سایت کاهش می‌یابد که اصلا جالب نیست! اگر به کنترل و قابلیت اطمینان بیشتری نیاز دارید، یک سرور اختصاصی برای سایتتان بخرید. مسلما هزینه آن بیشتر است؛ اما عملکرد خیلی بهتری خواهد داشت.

3- طراحی گرافیک وب‌سایت

می‌خواهیم سوالی از شما بپرسیم. دو فروشگاه را فرض کنید؛ یکی کاملا معمولی، بدون هیچ طراحی خاصی با یک ویترین ساده، دیگری کاملا شیک و مدرن، با طراحی زیبا و ویترینی پر‌زرق و برق. شما جذب کدامیک می‌شوید؟ مسلما فروشگاه مدرن‌تر را انتخاب می‌کنید. برای سایت هم همین موضوع صدق می‌کند. سایتی که طراحی گرافیک منحصربه‌فردتری دارد، مسلما کاربران بیشتری را به خود جذب می‌کند!

واضح است که طراحی گرافیک سایت بر تعرفه طراحی سایت تاثیر می‌گذارد. سایتی که عملکردی پویا دارد و از تصاویر متحرک و افکت‌های شناور در آن استفاده شده، گران‌تر از سایتی با عملکرد ثابت و بدون هیچ انیمیشنی است. اما همین سایت در نظر کاربران جذاب‌تر خواهد بود که البته این قطعا بر موفقیت سایتتان تاثیر چشم‌گیری می‌گذارد.

4- طراحی سایت ریسپانسیو

یکی از نکات مهمی که هنگام طراحی یک سایت، باید به آن توجه کنید، این است که بدانید بازدیدکنندگان وب‌سایت شما، بیشتر از چه دستگاه‌هایی استفاده می‌کنند. طبق آمار، تبلت‌ها و دستگاه‌های تلفن همراه در حال تبدیل‌شدن به ابزارهای غالب برای مشاهده وب‌سایت‌ها هستند. در نتیجه، طراحی سایت شما باید ریسپانسیو یا واکنش‌گرا باشد تا یک تجربه کاربری خوب برای مخاطبانتان رقم بزند. مسلما این مورد تاثیر زیادی بر هزینه طراحی سایت خواهد گذاشت؛ چرا‌که طراحی یک سایت ریسپانسیو، به زمان بیشتری نیاز دارد.

5- سیستم مدیریت محتوا

سیستم مدیریت محتوا (CMS) برای مدیریت، سازمان‌دهی و انتشار محتوای وب استفاده می‌شود. با یک سیستم مدیریت محتوای خوب، می‌توانید با به‌کارگیری تصاویر جذاب و متن در صفحات وب‌سایت خود، تاثیر خوبی بر کاربرانتان بگذارید. اکثر پلتفرم‌های CMS محبوب، مانند وردپرس، منبع باز هستند. استفاده از پلتفرم‌های منبع باز رایگان است؛ اما برای پیکربندی و سفارشی‌سازی طراحی با توجه به نیازهای وب‌سایتتان باید هزینه پرداخت کنید و اینجاست که سیستم مدیریت محتوا، بر قیمت طراحی سایت تاثیر می‌گذارد.

6- نگهداری و پشتیبانی سایت

فکر نکنید که بعد از راه‌اندازی سایت، کارتان تمام می‌شود و می‌توانید آن را به امان خدا ول کنید! سایت شما برای زنده‌ماندن، نیاز به پشتیبانی و نگهداری مداوم دارد و برای جذب و حفظ بازدیدکنندگان، باید به‌روز، مرتبط و جذاب باشد. برای این منظور، باید طی یک برنامه منظم، وضعیت سایت خود را در موتورهای جست‌وجو ارزیابی و در صورت وجود خطا، آن‌ها را برطرف کنید؛ همچنین سرعت و امنیت سایت را حتما در نظر داشته باشید. یادتان نرود که پیشرفت سایت و جذب مخاطب به‌ سمت آن، نیازمند به‌روزرسانی و ارزیابی مداوم است.

7- تولید محتوا

یک سایت خالی به هیچ دردی نمی‌خورد! سایت شما به محتوا نیاز دارد؛ محتوای جذاب، به‌روز و کاربرپسند. محتوای نوشتاری که بازدیدکننده وب‌سایت می‌بیند، فقط یکی از انواع محتواست. افزودن محتوای “پشت‌صحنه” مانند عناوین صفحات، توضیحات متا، آلت‌تگ‌ها و… می‌تواند بر نحوه محاسبه قیمت طراحی سایت اثر بگذارد.

فکر نکنید که می‌توانید این بخش را نادیده بگیرید؛ همین بخش از محتوا، برای سئوی سایت شما بسیار سودمند است. تولید این عبارات خلاصه و غنی از کلمات کلیدی، بخشی استراتژیک از یک طراحی ارزشمند و موفق خواهد بود.

7- بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو

سئو یا بهینه‌سازی موتور جست‌وجو، دو هدف را دنبال می‌کند؛ اول افزایش رتبه ارگانیک وب‌سایت شما در موتورهای جست‌وجو و دوم افزایش تعداد بازدید از وب‌سایت؛ طوری که منجر به تولید سرنخ بیشتر و در نتیجه فروش بیشتر شود. این نکته را به خاطر بسپارید که سئو، چیزی فراتر از لینک‌سازی و استفاده از کلمات کلیدی است! همه‌چیز در مورد جذب کاربر برای حضور در وب‌سایت شما، برای طولانی‌ترین زمان است. مسلما رسیدن به چنین هدف مهمی، مستلزم صرف هزینه‌هایی خواهد بود.

8-تبلیغات برای سایت

همان‌طور که گفتیم، سئو ترافیک ارگانیک را برای سایتتان به‌ همراه دارد؛ اما گاهی برخی تبلیغات مانند رپورتاژآگهی، تبلیغات کلیکی، بنری و… می‌توانند ترافیک بیشتر در مدت‌زمان کمتری به سایتتان بیاورند. این تبلیغات هزینه‌بر هستند؛ اما می‌توانند باعث دیده‌شدن سایت شما شوند. البته باید به این نکته توجه کنید که انتخاب تبلیغات مناسب، به نوع کسب‌وکار شما و استراتژی‌های آن بستگی دارد. به هر حال، امروزه تبلیغات به یکی از بخش‌های جدانشدنی از طراحی یک سایت تبدیل شده‌اند که نباید آن‌ها را نادیده بگیرید.

9- سازنده و طراح سایت

به‌عنوان آخرین عامل تاثیرگذار در نحوه محاسبه قیمت طراحی سایت، باید این سوال را از شما بپرسیم که چه کسی قرار است سایت شما را طراحی کند؟ قرار است یک تیم داخلی این کار را برای‌تان انجام دهند، آن را به یک آژانس طراحی سایت می‌سپارید یا از یک فریلنسر کمک می‌گیرید؟ قطعا پاسخ این سوال‌ها از عوامل مهم و تعیین‌کننده بر قیمت طراحی یک سایت است.

برای مثال، یک تیم داخلی در مقایسه یا یک فریلنسر، هزینه بیشتری خواهد داشت؛ زیرا باید حقوق و مزایای تمام اعضای تیم را پرداخت کنید. از طرفی، سپردن کار به یک آژانس معتبر، باعث می‌شود تا از تجربیات مفید آن‌ها بهره ببرید. پس بسیار مهم است که بررسی‌های لازم را انجام دهید و کار طراحی سایتتان را به بهترین گزینه بسپارید.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت طراحی سایت

سخن پایانی

مسلما یکی از فاکتورهای مهمی که هر کسب‌وکاری، هنگام طراحی سایت به آن توجه می‌کند، قیمت طراحی سایت است؛ چراکه ممکن است بودجه محدودی برای این کار داشته باشد. عوامل مختلفی در تعیین قیمت طراحی سایت دخیل هستند که باید به همه آن‌ها توجه شود. البته یادتان باشد که تخمین‌ها هرگز کامل نیستند؛ همیشه مقداری عدم قطعیت وجود خواهد داشت. با‌این‌حال، با شناخت عوامل تاثیرگذار بر قیمت و تخمین هزینه، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که پروژه طراحی وب‌سایت شما در مسیر درست و متناسب با بودجه شما باقی می‌ماند.

ما در این مطلب، سعی کردیم شما را با عواملی که بر نحوه محاسبه قیمت طراحی سایت تاثیر می‌گذارند، آشنا کنیم تا با علم به این موضوع، سراغ طراحی سایت و پیشرفت کسب‌وکارتان بروید. اگر باز هم سوالی در این زمینه دارید، متخصصان ما آماده پاسخ‌گویی به شما هستند.

منابع:

Vocso

Web3canvas

دیدگاهتان را بنویسید