شبکه ایمن

آیا طراحی سایت رایگان با تمام امکانات امکان پذیر است؟

کدام یک از ما دوست دارد که حقیقت از او پنهان باشد؟ همه ما دوست داریم که همیشه آن چیزی را بشنویم و ببینیم که حقیقت دارد. کسی هرگز نمی گوید که “خیر، من علاقه دارم که حرف دروغ را بشنوم و حقیقت به درد من نمی خورد”. ما هم می خواهیم یک حقیقت را برای شما در این مقاله روشن کنیم و ببینیم آیا طراحی سایت رایگان با تمام امکانات امکان پذیر است؟ سوالی که احتمالا اگر از یک طراح سایت یا توسعه دهنده آن بپرسید، ممکن است حتی به او بر بخورد و دیگر نگاه خوبی به شما نداشته باشد. ما هم در اینجا قرار است که با شما صادق باشیم و شرایط شما را هم درک کنیم. به هر حال دنبال سایت رایگان بودن در این شرایط شاید حتی منطقی هم باشد اما آیا این موضوع امکان پذیر است؟ در این مقاله همراه ما باشید.

میخوای بعدا بخونی ؟

دانلــــــود PDF

فهرست

C

طراحی سایت رایگان با تمام امکانات

C

چرا به دنبال طراحی سایت رایگان با تمام امکانات هستیم؟

C

چرا که فکر کردیم طراحی سایت رایگان وجود دارد؟

C

پس واقعا طراحی سایت رایگان با تمام امکانات وجود ندارد؟

C

اقتصادی ترین روش طراحی سایت چیست؟

ارزان ترین تعرفه انواع طراحی سایت 1401

مشاهده تعرفه ها طراحی سایت رایگان با تمام امکانات

طراحی سایت رایگان با تمام امکانات

بله! همه ما می دانیم که قیمت طراحی سایت معمولا بالاست و خیلی از جاها شاید هزینه های غیر منطقی برای طراحی سایت دریافت کنند. قیمت طراحی سایت برخی از جاها آنقدر زیاد است که می تواند به بودجه شما تا حد زیادی آسیب بزند. اما انصافا باید قبول کرد که طراحی سایت رایگان با تمام امکانات نمی تواند یک حرف درست باشد. خود شما احتممالا یک کسب و کار دارید و بعید هم می دانیم که کارتان در کسب و کار خودتان بد باشد. حال تصور کنید افراد زیاد بخواهند رایگان از خدمات یا محصولات شما استفاده کنند؟ احتمالا شما به زمان و انرژی ای که برای کارتان صرف می کنید نگاه می کنید و می بینید که به هیچ عنوان منطقی نیست که خدمات خود را رایگان در اختیار کسی قرار دهید. پس آیا می شود طراحی سایت آن هم با تمام امکانات رایگان انجام شود؟

یکی از چالش هایی که طراحان سایت و توسعه دهندگان با آن رو به رو هستند این است که قیمت طراحی سایت را چطور تعیین کنند که منطقی به نظر برسد. در رابطه با قیمت طراحی سایت هم همه چیز بستگی به امکانات سایت شما دارد. حال تصور کنید کسی بخواهد یک سایت عالی با امکانات زیاد طراحی کند و آن سایت را در اختیار شما قرار دهد. به نظر خود شما این موضوع منطقی است؟ زحمات توسعه دهندگان، طراحان سایت، تولید کنندگان محتوا و سئو کار ها آیا نباید نتیجه ای برای خودشان هم داشته باشد؟ اگر فکر می کنید جواب این سوال “بله” هستش پس چرا همچنان مردم به دنبال طراحی سایت رایگان با تمام امکانات هستند؟ چرا یکی از سرچ شده ترین عبارات در گوگل “طراحی سایت رایگان” است؟ چرا ما از طراحان سایت انتظار داریم که سایت را رایگان در اختیار ما قرار دهند؟

چرا به دنبال طراحی سایت رایگان با تمام امکانات هستیم؟

اینکه ما هنوز هم طراحی سایت رایگان با تمام امکانات را در گوگل جست و جو می کنیم تقصیر یک سری از سایت ها می باشد. به این خاطر که احتمالا شما هم با تیتر هایی مثل “سایت خودت را رایگان بساز!” یا “طراحی سایت وردپرسی رایگان” و از این دست تیتر ها مواجه شده اید. برای همین هم احتمالا تصور کرده اید که چنین چیزی امکان پذیر است. در حالی که خیلی از این ادعا ها دروغی بیش نیستند و دلیلی ندارد که کسی بخواهد برای کارفرما طراحی سایت رایگان انجام دهد.

اینکه ما به دنبال طراحی سایت رایگان با تمام امکانات هستیم هم ریشه در شرایط اقتصادی دارد. بلا نسبت شما، یک سری هستند که خیال می کنند طراحان سایت یک دکمه روی میز کارشان هستش که با فشار دادن آن یک سایت عالی با تمام امکانات طراحی می شود و برای همین هم اشکالی ندارد اگر این سایت رایگان هم در دسترس قرار بگیرد. در حالی که روی یک سایت امور زیاد توسط افراد زیادی صورت می گیرد که هرکدام با هزار امید و آرزو وارد زمینه کاری خود شده اند. پس روا نیست که ما از این انسان های زحمتکش انتظار داشته باشیم که رایگان از تخصص خود استفاده کنند. تخصصی که با خون دل خوردن و تمرین و زحمت بسیار به دست آمده است و قرار هم نیست مجانی در اختیار دیگران قرار داده شود.

چرا به دنبال طراحی سایت رایگان با تمام امکانات هستیم؟

چه اتفاقی افتاد که فکر کردیم طراحی سایت رایگان وجود دارد؟

وایرال شدن و جا افتادن دو مورد بود که باعث شد همه فکر کنند طراحی سایت رایگان با تمام امکانات امکان پذیر است. اولی ادعای طراحی سایت رایگان با وردپرس (یا CMS های دیگر) بود و دومی هم بوجود آمدن پدیده ای به نام سایت ساز که عجیب هم در دنیا موفق از آب در آمد. اما حقیقت این است که نه تنها هیچکدام از این دو مورد سایت “رایگان” در اختیار ما قرار نمی دهد، بلکه مورد اول حتی بستگی به نوع سایت، می تواند هزینه های بالایی را هم به همراه داشته باشد. هر دو را در اینجا بررسی خواهیم کرد.

اول از همه بیایید ببنیم که چرا افراد فکر می کنند طراحی سایت با وردپرس رایگان است؟ احتمالا چون دانلود وردپرس رایگان می باشد، فکر می کنیم که طراحی سایت وردپرسی هم رایگان است. در حالی که تنها چیز رایگان در طراحی سایت وردپرسی همان وردپرس است که به تنهایی قرار نیست ارزشی داشته باشد. وردپرس یک طراحی کننده سایت نیست، بلکه یک CMS یا سیستم مدیریت محتواست که روی سایت ما نصب می شود تا ما بتوانیم راحت تر سایت خودمان را آپدیت کنیم. هم قالب های آن هزینه دارند، هم شخصی سازی قالب های آن هزینه بر است و هم تولید محتوای آن به مهارت یک محتوا کار نیاز دارد.

مورد بعدی که سایت ساز ها هستند هم بله ممکن است که رایگان باشند اما نه تنها “تمام امکانات” را در اختیار شما قرار نمی دهند بلکه به هیچ عنوان هم امکانات سایت های معمولی را ندارند و آنقدر دست شما در این سایت ساز ها بسته است و آنقدر جا برای مانور کم است که خیلی از سایت های طراحی شده با سایت ساز ها شبیه هم هستند.

پس واقعا طراحی سایت رایگان با تمام امکانات وجود ندارد؟

یادتان هست که در اول این مقاله چه قرار با یکدیگر گذاشتیم. قرار شد که با شما صادق و رو راست باشیم و تمام آنچه واقعیت دارد را به شما بگوییم. اگر بگوییم طراحی سایت رایگان وجود ندارد، ممکن است که دروغ گفته باشیم. به این خاطر که امکان طراحی سایت رایگان وجود دارد اما موضوع اینجاست که طراحی سایت رایگان با تمام امکانات واقعا غیر ممکن است. مگر اینکه یک برنامه نویس یا طراح سایت با اهداف خیریه و خداپسندانه بخواهد چنین کاری انجام بدهد که در آن صورت بله، طراحی سایت رایگان با تمام امکانات هم ممکن است.

اما طراحی سایت رایگان با چند روش امکان پذیر است. مثلا شما می توانید به یک سایت ارائه دهنده هاست بروید، یک هاست رایگان انتخاب کنید (مسلما انتظار کیفیت هم نباید از آن هاست داشته باشید) ، وردپرس را دانلود کنید و در Cpanel هاست خود بارگذاری کنید، از قالب های پیشفرض وردپرس یکی را انتخاب کنید (آنقدر این قالب ها ساده هستند که با محیط Note ویندوز تفاوت چندانی ندارند) و به شما تبریک می گوییم، حال شما یک سایت کاملا رایگان دارید که نه تنها فاقد هرگونه امکانات است، بلکه امکانات ساده ترین سایت ها را هم ندارد و تنها کاری که شما در آن می توانید بکنید این است که برای “خودتان” داخل آن متن بنویسید. متونی که به ما اعتماد کنید، هیچکس نمی خواند. در این صورت شما می توانید با وردپرس یک طراحی سایت رایگان داشته باشید.

روش دیگر هم استفاده از نسخه رایگان سایت ساز ها و قالب های رایگان آن هاست که در نهایت شما یک سایتی خواهید داشت بدون امکانات، کاملا هم شبیه چندین هزار سایت دیگر که در همان سایت ساز ساخته شده اند.

اقتصادی ترین روش طراحی سایت چیست؟

گفتیم که طراحی سایت رایگان با تمام امکانات یک دروغ بزرگ و شاخ دار است که نمی توان آن را باور کرد. اما قیمت طراحی سایت همیشه انعطاف پذیر بوده است. بیایید اینطور تصور کنیم که شما یک کسب و کار بسیار کوچک هستید که می خواهید فعالیت در فضای وب را استارت بزنید. پس با این صحبت هایی که ما کردیم (با توجه به بودجه تان) باید ناامید شوید؟ به هیچ وجه! پلن های اقتصادی زیادی برای طراحی سایت وجود دارند که هم شما می توانید از امکانات خوبی بهره مند شوید و هم با یک قیمت طراحی سایت منطقی و متناسب با بودجه خود، کارتان را شروع کنید. اگر کار شما در سایت موفق باشد، می توانید بعد ها امکانات بیشتر به سایت خود اضافه کنید یا اینکه هزینه یک طراحی سایت فوق حرفه ای را پرداخت کنید.

سخن پایانی

به اندازه انسان های روی زمین راه برای رسیدن به موفقیت وجود دارد. اما برای موفق شدن باید حداقل کمی هزینه کرد تا بتوانیم به پیشرفت های بزرگ برسیم.مطمئن باشید که طراحان سایت و توسعه دهندگان هم هزینه هایی را برای رسیدن به این جایی که در حال حاضر هستند تقبل کرده اند. درس خواندند، دانشگاه رفتند، پول کلاس های مختلف را دادند، کارآموزی کردند و با زحمت بسیار به این جایی رسیدند که در حال حاضر هستند. پس اگر انتظار طراحی سایت رایگان با تمام امکانات را از آن ها داشته باشیم فقط داریم به آن ها می گوییم که تمام این راهی که آمده اند غلط بوده و عمر خودشان را صرف هیچ و پوچ کرده اند. مسلما ما و شما انقدر بی رحم نیستیم که بخواهیم زحمات آن ها را کوچک بشماریم و از آن ها انتظار خدمات رایگان داشته باشیم.

پس دروغ ها درباره طراحی سایت رایگان با تمام امکانات را باور نکنیم، به یاد داشته باشیم که پلن های اقتصادی برای طراحی سایت وجود دارند، با توسعه دهندگان و برنامه نویسان مهربان باشیم و قدر زحمات آن ها را بدانیم و دیگر عبارت “طراحی سایت رایگان” را در گوگل سرچ نکنیم و جای آن، به دنبال یک شرکت طراحی سایت خوب باشیم که بدانیم نه تنها هزینه طراحی سایت ما بر خواهد گشت، بلکه سود چندین برابر آن را هم بدست خواهیم آورد. ممنون که همراه ما بودید و امیدواریم که توانسته باشیم توضیحات کاملی به شما بدهیم و به تعهدات خودمان در این مقاله عمل کرده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید