شبکه ایمن

قطعی گسترده اینترنت، تلفن ثابت و موبایل ۱۰ میلیون استرالیایی را در شوک فرو برد

قطعی گسترده‌ی سرویس‌های شرکت آپتس (Optus) باعث شد دسترسی تقریباً نیمی از ساکنان استرالیا به تماس موبایل و اینترنت قطع شود. آن‌طور که رویترز می‌نویسد، این اتفاق بامداد امروز باعث هرج‌ومرج در سرویس‌های مالی، سیستم‌های حمل‌ونقل و بیمارستان‌ها شد و سؤالاتی درباره‌ی استحکام زیرساخت شبکه‌ی استرالیا ایجاد کرد.

اولین نشانه‌ها از بروز مشکل در سرویس‌های شرکت مخابراتی آپتس، ساعت ۲۰:۳۰ شب گذشته به وقت تهران مشاهده شد. بر اساس گفته‌ی منابع محلی، مشکل هم‌اکنون رفع شده است و ساکنان استرالیا می‌توانند به تماس موبایلی و اینترنت دسترسی پیدا کنند.

بیشتر بخوانید:

  • یافته جدید ناسا در نزدیکی یک سیارک شگفت‌انگیز/ عکس

  • قرارداد بزرگ ارتش آمریکا با اینتل از ترس چین

  • موجود ۴۵۰ میلیون ساله به زندگی برگشت/ عکس

حدوداً ۱۰ میلیون از ساکنان استرالیا معادل ۴۰ درصد از کل جمعیت این کشور، مشتری آپتس هستند. قطعی گسترده‌ی آپتس باعث شد این افراد امکان استفاده از گوشی هوشمند، اینترنت پهن‌باند و تلفن ثابت را نداشته باشند.

در زمان قطعی سرویس‌های آپتس، خط تلفن بیمارستان‌ها قطع شد، کسب‌وکارهای کوچک از پردازش کارهای مالی عقب ماندند و در برخی از شهرها شبکه‌ی قطار و سرویس‌های تاکسی اینترنتی از دسترس خارج شدند.

دلیل اصلی قطعی فعلاً نامشخص است

وزیر ارتباطات استرالیا دربیانیه‌ای می‌گوید مردم به‌شدت از قطعی گسترده‌ی سرویس‌های آپتس ناراحت هستند و این شرکت باید پاسخ مناسبی برای این شرایط داشته باشد. فعلاً هیچ بیانیه‌ای منتشر نشده است و کسی نمی‌داند که چرا سرویس‌های آپتس از دسترس خارج شدند؛ اما مشخصاً مشکل بسیار جدی بوده و در عمق شبکه رخ داده است.

قطعی گسترده اینترنت، تلفن ثابت و موبایل ۱۰ میلیون استرالیایی را در شوک فرو برد

حدوداً ۱۴ ماه پیش یکی از بزرگ‌ترین حملات سایبری تاریخ استرالیا علیه آپتس ترتیب داده شد. مدیرعامل آپتس می‌گوید که به احتمال زیاد مشکل امروز نتیجه‌ی حمله‌ی سایبری نبوده است: «این اتفاق به‌شدت غیرمحتمل است. سیستم‌های ما هم‌اکنون بسیار پایدارند و آنچه امروز رخ داد، بسیار نادر است.»

ساعاتی پس از آغاز قطعی گسترده، ارزش سهام SingTel (مالک آپتس) در بازار بورس سنگاپور ۴٫۸ درصد افت کرد.

۵۸۵۸

دیدگاهتان را بنویسید