شبکه ایمن

چگونه طراحی سایت یاد بگیریم ؟ هر آنچه باید از یادگیری طراحی سایت بدانیم!

قبل از انجام هر کاری، نیاز داریم که آن کار را یاد بگیریم. درست است که این یادگیری، خودش شامل انجام کار به طور تمرینی هم می شود، اما آموزش و تمرین در کنار یکدیگر هستند که معنی پیدا می کنند. امروز به سراغ یادگیری یکی از جذاب ترین و پردرآمد ترین کار ها در جهان رفته ایم که همانند انجام آن، یادگیری آن هم چندان ساده نیست. امروز می خواهیم ببینیم که چگونه طراحی سایت یاد بگیریم و چه کار هایی باید برای یادگیری آن انجام بدهیم. این مقاله، حتی از نقطه صفر هم کمتر است و در واقع، همه چیز برای یک برنامه نویس و طراح سایت، از این نقطه شروع می شود. نقطه ای که در آن، شما به عنوان یک فرد معمولی، شروع به یادگیری طراحی سایت می کنید تا قدم در این راه پر پیچ و خم بگذارید. پس همراه ما باشید تا کمکتان کنید.

میخوای بعدا بخونی ؟

دانلــــــود PDF

فهرست

C

چگونه طراحی سایت یاد بگیریم

C

در دانشگاه، چگونه طراحی سایت یاد بگیریم ؟

C

چند روش برای یادگیری طراحی سایت

چگونه طراحی سایت یاد بگیریم؟

چگونه طراحی سایت یاد بگیریم

طراحی سایت از آن دسته کار هاییست که اگر به آن علاقه داشته باشید، هم یادگیری اش می تواند لذت بخش باشد و هم انجام دادن آن رضایت زیادی برای شما به ارمغان خواهد آورد. اما اینکه چگونه طراحی سایت یاد بگیریم بستگی به خودمان هم دارد. شاید روش هایی که در حال حاضر برای “یادگیری طراحی سایت” معرفی می شوند و ما نیز آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد، با 10 سال پیش متفاوت باشند. طراحی سایت از دهه 90 میلادی شروع شد و در حال حاضر شاید همچنان هم به آن اوج خود نرسیده باشد. پس هیچوقت روش های یادگیری آن نیز قرار نیست یکسان بمانند. روش هایی که امروز به شما معرفی خواهیم کرد، شاید چند سال دیگه چندان اعتباری نداشته باشند. این موضوع بد نیست، بلکه پویایی طراحی سایت را نشان می دهد. کار یا شاید هنری که احتمالا مرگ ندارد.

قبل از هرچیزی باید به شما بگوییم که در پاسخ به چگونه طراحی سایت یاد بگیریم ، باید یک سری پیش نیاز هایی را داشته باشید. این پیش نیاز ها، نه علم دیگری می باشد و نه مرتبط با سابقه شغلی خاصی است. این پیش نیاز ها علاقه، حوصله، زمان و پشتکار بالا هستند که قبل از یادگیری طراحی سایت باید حتما آن ها را داشته باشید. این 4 مورد اگر باشد، یادگیری طراحی سایت نیاز به هیچگونه استعداد ذاتی ای ندارد. شما با تلاش بسیار (که لازمه این تلاش آن 4 موردی است که گفتیم) می توانید طراحی سایت را یاد بگیرید و تبدیل به یک طراح سایت مطرح شوید. حال با وجود اینکه هرکسی روش یادگیری خاص خودش را دارد، با ما همراه باشید تا درباره اینکه چگونه طراحی سایت را یاد بگیریم صحبت کنیم.

در دانشگاه، چگونه طراحی سایت یاد بگیریم ؟

اول از همه بگذارید خیال شما را راحت کنیم که طراحی سایت از آن دسته کار هایی نیست که به تحصیلات آکادمیک رسمی نیاز داشته باشد. اما تحصیلات آکادمیک می توانند به طراحی سایت شما کمک بسیاری کنند. البته، این موضوع را هم باید در نظر داشته باشیم که منظور ما از طراحی سایت، “طراحی گرافیکی سایت” است یا “توسعه سایت” که رشته این دو در تحصلات آکادمیک، به طور کلی با یکدیگر متفاوت است. مثلا کسی که می خواهد صرفا “طراحی گرافیکی سایت” را انجام بدهد و به Web Design علاقه داشته باشد، باید دوره های دانشگاهی رشته گرافیک را بگذراند. اما کسی که می خواهد به “توسعه سایت” و به طور کلی، برنامه نویسی مسلط شود، باید دوره های نرم افزار، IT و یا علوم کامپیوتر را بگذراند.

با این وجود، همچنان گذراندن دوره های دانشگاهی برای یادگیری طراحی سایت لازم نیست و اگر هم شما این دوره ها را بگذرانید، باید به شما بگوییم که اگر واقعا بخواهیم بدانیم که چگونه طراحی سایت یاد بگیریم ، این موضوع را هم باید بدانیم که تحصیلات دانشگاهی به جز لازم نبودن، کافی هم نیستند. شما هیچوقت نمی توانید طراحی سایت را صرفا در دانشگاه ها یاد بگیرید و روش های دیگر یادگیری شاید خیلی بهتر بتوانند به شما کمک کنند. این روش ها را در ادامه معرفی خواهیم کرد و شرایط هرکدام را به شما توضیح خواهیم داد.

چگونه طراحی سایت یاد بگیریم ؟ چند روش برای یادگیری طراحی سایت

گذراندن دوره های آموزشی

شاید یکی از بهترین راه ها برای یادگیری طراحی سایت، گذراندن دوره های آموزشی در مراکز فنی و حرفه ای باشد. در این مراکز، اساتید حرفه ای حضور دارند تا در یادگیری طراحی سایت به شما کمک کنند. گذراندن این دوره ها از این نظر خوب است که شما در محیط آموزشی ای قرار می گیرید که تمام تمرکزتان بر روی کار اصلی طراحی سایت می رود و دیگر درگیر آموزش های حاشیه ای دانشگاه نمی شوید. شما در این کلاس ها، کار با ابزار های طراحی سایت، ادیتور های مختلف و پلاگین ها را یاد می گیرید و در این کلاس ها، به شما خواهند گفت که چگونه باید سایت های مختلف را نسبت به تمی که دارند طراحی کنید. همچنین فضای رقابتی این کلاس ها همراه با انجام پروژه ها می تواند به شما کمک کند که برای کار های واقعی آماده تر شوید.

البته یکی از عیب هایی که این کلاس ها دارند این است که هزینه های کلاس های آن ها بالا می باشد. تصور کنید که شما یک دانشجویی با درآمد پایین باشید که بخواهید همزمان با درس خواندن، طراحی سایت را در این کلاس ها نیز یاد بگیرید. مسلما نمی شود از پس هزینه های آن برآمد. اما یک سری از کلاس ها هستند که با شرایط خاصی برگزار می شوند و هزینه های آن ها نیز یا معقول هستند و یا در چند مرحله می توانید این هزینه ها را پرداخت کنید.

استفاده از Youtube

اینکه شما همین چگونه طراحی سایت یاد بگیریم را هم دارید به صورت متنی یاد می گیرید و به سراغ Youtube نرفته اید جای تعجب دارد. (البته اگر به خاطر سرعت پایین اینترنت است که درکتان می کنم، واقعا درکتان می کنم!) Youtube همان اندازه که می تواند جنبه سرگرمی داشته باشد، جنبه آموزشی هم دارد. کافیست که شما موضوعاتی که می خواهید در رابطه با طراحی سایت یاد بگیرید را در Youtube جست و جو کنید. بی شمار ویدیو آموزشی در دسترس شما قرار می گیرد که هر کدام به روش خاصی، چیزی که می خواهید را به شما آموزش می دهند. اگر زبان انگلیسیتان هم تا حدودی قوی است، دیگر واقعا نانتان در این سایت در روغن است و Youtube می تواند تنها منبع شما برای یادگیری طراحی سایت باشد. باور کنید که بی اغراق این موضوع را به شما می گوییم.

شاید تنها عیب Youtube این باشد که فضایی برای تمرین در اختیار شما قرار نمی دهد. یعنی شما قادر نیستید که همزمان با آموزش، تمرین هم انجام بدهید. احتمالا شما مجبور خواهید شد که یک ادیتور در کنار دست خودتان باز کنید و گاهی ویدیو را متوقف کنید، تمرین را انجام بدهید و سپس دوباره ویدیو را پلی کنید. این کار هم وقت زیادی از شما می گیرد و هم کمی انسجام کار را بهم می ریزد. پس اگر دنبال یک فضایی هستید که هم یاد بگیرید و هم بتوانید در کنار آن تمرین هم کنید، در ادامه همراه ما باشید.

ویدیو معرفی در طراحی سایت وکالت تابان شهر

استفاده از W3schools

اگر از بنده بپرسید که چگونه طراحی سایت یاد بگیریم ، من احتمالا به جز معرفی سایت Youtube (که البته نیازی به معرفی ندارد و صرف یادآوری احتمالا بگویم)، سایت W3Schools را هم قطعا به شما معرفی خواهم کرد. سایتی که اصلا ساخته شده برای کسانی که می خواهند طراحی سایت را یاد بگیرند و در کنار آن، بتوانند علم خودشان را محک بزنند و تمرین ها را انجام بدهند. این سایت، انواع و اقسام زبان های برنامه نویسی و طراحی سایت را به شما یاد می دهد و فضایی را برای شما فراهم می کند که بتوانید خودتان نیز کد ها را امتحان کنید و نوع اجرا شدن آن ها را ببینید. پیشنهاد ما به شما این است که در این سایت، اول از همه با یادگیری HTML، سپس CSS و بعد از آن JavaScript شروع کنید و بعد به سراغ زبان برنامه نویسی مورد علاقه خود بروید.

این سایت، هم فضایی برای تمرین دارد و هم اینکه در آخر نیز یک امتحان تستی هم از شما می گیرد که خودتان متوجه شوید که تا چه حد، بخش مربوطه را یاد گرفته اید و دیگر می توانید به سراغ بخش بعدی یا آموزش بعدی بروید. این سایت، تمام آن چیزی است که یک فرد مشتاق به یادگیری و با حوصله نیاز دارد. سایتی که شاید نتواند تنها منبع برای یادگیری شما باشد، اما می تواند حداقل یکی از بهترین های آن ها باشد و شما می توانید کار خودتان را از همانجا نیز شروع کنید. تکرار و تمرین در این سایت، می تواند باعث شود که شما به طور کامل، هرآنچه لازم است را یاد بگیرید. تنها بدی انتخاب این روش این است که شما نمی توانید آموزش های آن را جزو رزومه آموزشی خودتان بدانید. خیلی از شرکت ها شاید رزومه بهتری درخواست کنند.

گذراندن دوره های آموزشی آنلاین مختلف

خیلی از سایت های ایرانی و خارجی هستند که برای گذراندن دوره های آنلاین ساخته شده اند. این سایت ها یا به صورت متنی و ویدیویی آموزش های لازم را به شما می دهند یا می توانید در کلاس های آنلاین آن ها شرکت کنید. معمولا این سایت ها یک امتحان هم از شما می گیرند و یک مدرک معتبر هم برای شما ارسال می کنند که شما می توانید آن را به رزومه آموزشی خودتان اضافه کنید. یکی از معروف ترین سایت های خارجی در این زمینه Hubspot است که هم آموزش های بسیار جالبی دارد و تست های خوبی برای سنجش خودتان از شما می گیرد.

مطالعه سنتی

ممکن است شما از ما بپرسید که چگونه طراحی سایت یاد بگیریم ؟ ما نیز روش های قبلی را به شما معرفی می کنیم. اما پس از آن شما به ما می گویید که “ببینید، ما از این روش های مدرن خوشمان نمی آید، روش سنتی هم دارید؟” پاسخ این است که بله، روش های سنتی هم همچنان برای یادگیری طراحی سایت به کار می روند. شما می توانید کتاب های کاغذی بسیاری را در رابطه با طراحی سایت مطالعه کنید و همزمان با آن ها، سیستمتان هم در جلوی دست شما روشن باشد و همزمان با آموزش، تمرین ها را نیز انجام بدهید. این روش ها شاید کم کم رو به منسوخ شدن بروند، اما همچنان هم برای یک سری از افراد پاسخگو هستند و هنوز هم می شود از آن ها استفاده کرد.

حال معایب این روش ها چیست؟ آنقدر معایب آن ها زیاد است که دیگر نمی شود در اینجا گفت و احتمالا خود شما که این مقاله را می خوانید هم بهتر از ما از این موضوع با خبر هستید. به هر حال اگر معایبی نداشتند که این همه روش نوین بوجود نمی آمد.

سخن پایانی

انتظار داشتید که خیلی سخت باشد، درست است؟ آن زمان که چگونه طراحی سایت یاد بگیریم را پرسیدید، احتمالا فکر می کردید که قرار است مسیر بسیار پر پیچ و خمی را طی کنید و در نهایت هم معلوم نبود که به هدفتان برسید. اینطور نیست! یادگیری طراحی سایت درست است که تلاش، پشتکار، حوصله و زمان زیادی می خواهد، اما برای کسی که به این کار علاقه داشته باشد، مسیر هموار است. این مسیر هم لذتبخش است و هم پر از علوم جدید است. علومی که شاید در آینده نه چندان دور، گسترده تر از چیزی بشود که در حال حاضر هست. ممنون که در این مقاله همراه ما بودید و امیدواریم که این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید