شبکه ایمن

هزینه پشتیبانی سایت وردپرسی چقدر است؟ + 5 کاری که در پشتیبانی انجام می شود!

تمام شدن طراحی یک سایت همیشه پایان کار نیست. در واقع آنجاست که تازه کار شروع می شود. به علاوه اینکه سایت شما می رود که راهی برای کسب درآمد شما باشد، خود سایت هم همچنان به امور خاصی نیاز دارد که باید پیگیری شوند. سایت وردپرسی هم مانند یک سایت اختصاصی از این موضوع مستثنی نیست و شما باید همیشه به فکر پشتیبانی سایت وردپرسی باشید و هزینه پشتیبانی سایت وردپرسی را در بودجه خود لحاظ کنید. به این خاطر که مدیریت و کنترل هر سایت به یک متخصص و فرد کاردان در این زمینه نیاز دارد. در این مقاله قصد داریم درباره هزینه های پشتیبانی یک سایت وردپرسی صحبت کنیم و کار هایی که یک پشتیبان باید برای سایت وردپرسی شما انجام دهد را بررسی کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید تا خواندن این مقاله در رابطه با این موضوع تصمیم بگیرید.

میخوای بعدا بخونی ؟

دانلــــــود PDF

فهرست

C

هزینه پشتیبانی سایت وردپرسی

C

نحوه محاسبه قیمت پشتیبانی سایت وردپرسی

C

وظایف پشتیبان سایت وردپرسی

جدیدترین تعرفه پشتیبانی سایت 1401

مشاهده تعرفه ها هزینه پشتیبانی سایت وردپرسی

هزینه پشتیبانی سایت وردپرسی

در مقالات قبلی درباره هزینه های طراحی سایت صحبت کردیم و به شما گفتیم که چه مواردی قرار است روی قیمت طراحی سایت ما تاثیر بگذارند. اما قیمت طراحی سایت یک مسئله است و قیمت پشتیبانی سایت یک مسئله دیگر که در این مطلب به آن مفصل خواهیم پرداخت. گفتیم که قیمت طراحی سایت بسته به نوع آن، امکانات آن و شرکتی که برای طراحی سایت خود انتخاب می کنید متفاوت است. اما هرچقدر که قیمت طراحی سایت ثابت نباشد، بسته به قراردادی که شما با پشتیبان سایت وردپرسی می بندید، معمولا هزینه پشتیبانی سایت وردپرسی ثابت است. پشتیبان یک سری وظایف مشخص دارد که باید به آن ها رسیدگی کند و به طور کلی کارش نظارت به تمامی بخش های سایت می باشد که جلوتر ریز به ریز درباره وظایف پشتیبان سایت صحبت خواهیم کرد. هرچند در رابطه با این موضوع نکاتی را هم باید در نظر داشته باشید.

شاید پیش خودتان بگویید که اصلا لازم است هزینه پشتیبانی سایت وردپرسی پرداخت شود؟ آیا واقعا یک سایت وردپرسی به پشتیبان نیاز دارد؟ شاید این ها سوال هایی باشند که از خودتان بپرسید و البته حق هم دارید. به هر حال هزینه کردن برای خدمات نیاز به تحقیق کردن دارد و ما هم می خواهیم در این مقاله بیش از پیش شما را در این زمینه راهنمایی کنیم. پس با ما همراه باشید.

هزینه پشتیبانی سایت وردپرسی چگونه محاسبه می شود؟

اموری که در پشتیبانی سایت وردپرسی انجام می شوند هزینه پشتیبانی سایت وردپرسی را در ماه مشخص می کنند. “قیمت پشتیبانی سایت وردپرسی” معمولا بستگی به این دارد که پشتیبان مورد نظر ما در چه زمینه هایی متخصص باشد و می خواهد چگونه یک سایت را پشتیبانی کند. برای مثال یک سری از پشتیبان ها به جز تخصص در زمینه وردپرس، متخصص سئو نیز می باشند و امور سایت شما را به لحاظ سئویی نیز انجام می دهند. گاهی بعضی از پشتیبان های وردپرس تولید کننده محتوا هم هستند و مطالب سایت شما را نیز به روز رسانی می کنند. تمامی این موارد می توانند روی هزینه پشتیبانی شما تاثیر گذار باشند اما با وجود تمامی این ها، پشتیبانی سایت وردپرس کاملا بستگی به این دارد که شما چه کار هایی را از یک پشتیبان می خواهید.

وظایف پشتیبان سایت وردپرسی

با وجود اینکه ممکن است تصوری درباره پشتیبان یک سایت داشته باشید، بد نیست که بدانید هزینه پشتیبانی سایت وردپرسی را برای چه دارید پرداخت می کنید و خودتان هم کاملا در جریان وظایف یک پشتیبان باشید. در اینجا قرار است اصلی ترین وظایفی که یک پشتیبان سایت وردپرسی دارد را برای شما شرح دهیم.

کنترل سایت وردپرسی از لحاظ فنی

مهمترین چیزی که هزینه پشتیبانی سایت وردپرسی برای آن صرف می شود پشتیبانی فنی است. سایت وردپرسی شما نه تنها نباید هیچوقت از دسترس خارج شود، بلکه تمامی عملکرد های آن هم باید به درستی انجام شوند و در این میان سایت شما هیچ ضعفی از خود نشان ندهند. پشتیبان سایت وردپرسی وظیفه دارد که Error های فنی سایت شما را بررسی کند و با علم خود، نسبت به رفع آن ها اقدام کند. همچنین باید همیشه حواسش به خطرات تهدید کننده سایت مانند ویروس ها باشد و راهی برای کشتن ویروس های سایت پیدا کند. در کل بخواهیم بگوییم، پشتیبان سایت وردپرسی اینجاست که سایت شما همیشه در دسترس کاربر باشد و کاربر به هیچ عنوان حس نکند که چیزی در سایت شما درست کار نمی کند. حال پشتیبان سایت شما در این زمینه چه کار هایی انجام می دهد؟

پشتیبان سایت وردپرسی شما تا حدی که شما اجازه دهید به هاست و سرور شما می تواند دسترسی داشته باشد که از آن جا هم بتواند موارد فنی را کنترل کند. گاهی ممکن است خرابی های سایت وردپرسی شما از طریق خود وردپرس قابل حل کردن نباشند و در این صورت پشتیبان با دسترسی به تنظیمات سرور، مشکلات سایت را حل خواهد کرد.

تدابیر امنیتی سایت شما

یکی دیگر از دلایلی که شما هزینه پشتیبانی سایت وردپرسی را پرداخت می کنید این است که پشتیبان سایت وظیفه دارد که همیشه سایت شما را ایمن نگه دارد. حال این ایمن نگه داشتن می تواند در برابر خطر هکر ها، ویروس ها، بد افزار ها، تروجان ها و … باشد. پشتیبان سایت با نصب افزونه های امنیتی و دسترسی به کد های سایت شما می تواند از نظر امنیتی، سایت شما را بهبود ببخشد و اجازه ندهد که دستبردی به آن زده شود. همانطور هم که می دانید اطلاعا یک سایت مهم هستند و هیچکس بدون اجازه نباید به آن ها دسترسی داشته باشد. پس حواستان باشد که زمانی که یک پشتیبان سایت وردپرسی استخدام می کنید، پشتیبان شما دستی هم در زمینه امنیت سایت داشته باشد که یکی از مهمترین امور می باشد.

تدابیر امنیتی سایت شما

اضافه کردن افزونه ها و ماژول ها برای عملکرد بهتر

سایت های وردپرسی را می توان با نصب افزونه ها و ماژول های گوناگون ارتقا داد. هزینه پشتیبانی سایت وردپرسی صرفا برای ثاب نگه داشتن سایت پرداخت نمی شود و به منظور پیشرفت بیشتر سایت نیز می باشد. یک پشتیبان سایت وردپرسی می داند که چه افزونه هایی را باید برای سایت شما اضافه کند و از این موضوع هم آگاه هستش که کدام افزونه ها مخرب و کدام افزونه ها برای سایت شما مناسب هستند. اگر دقت کرده باشید یک سری از سایت ها به خاطر ازدیاد افزونه های ویروسی در آن ها، عملکرد درستی ندارند و معمولا با مشکلات مختلفی مواجه هستند. یک پشتیبان وردپرس می داند که باید چه افزونه هایی را دقیقا برای سایت شما نصب کند که هم کارکرد های جدید به سایت شما اضافه کند و هم برای سایت شما مضر نباشد.

همچنین بد نیست که پشتیبان سایت وردپرسی شما به جز مواردی مانند HTML و CSS، به زبان های برنامه نویسی PHP و JavaScript هم کمی مسلط باشد که بتواند ماژول های کاربردی را برای سایت شما نصب کند. همچنین این موضوع باعث می شود که پشتیبان سایت بهتر بتواند کارکرد های سایت شما را کنترل کند و همیشه حواسش به سلامت سایت شما از لحاظ کدنویسی هم باشد.

بروزرسانی های فنی و محتوایی

اینکه پشتیبان سایت وردپرسی باید بروزرسانی محتوایی انجام دهد کاملا بستگی به شما و توافق با پشتیبان خود می باشد. اما جدا از آن، هزینه پشتیبانی سایت وردپرسی برای بروز رسانی های فنی هم پرداخت می شود. همانطور که شاید بدانید وردپرس همیشه در حال بروز کردن امکانات خودش است و آپدیت های مختلفی را در طول زمان منتشر می کند. پشتیبان سایت وردپرس باید از این آپدیت ها با خبر باشد و بروزرسانی آن ها را انجام دهد. همچنین افزونه های سایت های وردپرسی هم نیاز به آپدیت شدن دارند که پشتیبان همیشه باید حواسش به آن ها نیز باشد.

جدا از این موارد، سایت چیزی نیستش که همیشه ثابت بماند و از لحاظ فنی به بروزرسانی نیاز نداشته باشد. امکانات جدید به سایت ها اضافه می شود و همه چیز از لحاظ فنی دستخوش تغییرات می شوند. پشتیبان باید حواسش به این موارد نیز باشد.

امور مرتبط با سئو تکنیکال سایت

یکی از مهمترین موارد هزینه پشتیبانی سایت وردپرسی امور مرتبط با بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو از لحاظ فنی می باشد. پشتیبان سایت وردپرسی شما نه تنها باید موارد سئویی سایت شما را چک کند، بلکه باید تدابیری هم برای موارد جدید داشته باشد. سئو سایت شما در واقع مجموعه اموری هستند که باعث می شوند سایت شما رتبه بهتری در موتور های جست و جو دریافت کنند و اگر موارد محتوایی آن مربوط به محتوا کار ها و طراحان باشد، موارد تکنیکال آن مرتبط با پشتیبان سایت می باشد. پشتیبان سایت شما باید تلاش کند که سرعت بارگذاری سایت شما را با تدابیر مختلف بیشتر کند، سایت را به ابزار های مختلف سئویی وصل کند یا حواسش به صفحات و لینک های حذف شده باشد.

همچنین پشتیبان سایت شما باید کار کردن با ابزار هایی مانند Google Search Console را هم بلد باشد که ارور های سئویی سایت شما را بتواند پیدا کند و برای رفع آن ها اقدام کند.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم که به شما توضیح دهیم که چه مواردی روی هزینه پشتیبانی سایت وردپرسی تاثیر می گذارند و کمی درباره وظایف یک پشتیبان هم صحبت کردیم. همیشه حواستان باشد که برای کار های پشتیبانی حتما از افراد کاردان و مسئول استفاده کنید تا بهترین نتایج حاصل شوند. ممنون که در این مقاله هم همراه ما بودید.

دیدگاهتان را بنویسید