شبکه ایمن

هزینه طراحی سایت تک صفحه ای چقدر است؟ + ویژگی های سایت تک صفحه ای

اینکه هر کسب و کار و برندی به سایت نیاز دارد کاملا واضح است. در دنیای امروز وارد نشدن به فضای وب به معنی عقب ماندن از رقابت کسب و کار ها می باشد. اما موضوع اینجاست که همه شرکت ها و برند ها می خواهند با سایت خودشان کار کنند و از طریق آن هم جذب مشتری کنند؟ شاید بشود سایت را فقط مکانی برای معرفی برند دانست. اینجاست که بحث سایت تک صفحه ای و هزینه طراحی سایت تک صفحه ای وسط می آید. شاید از خودتان بپرسید که فقط یک صفحه؟ یک صفحه قرار است چه کاری برای ما انجام دهد؟ آیا می شود با یک سایت تک صفحه ای هم موفق شد؟ پاسخ به این سوال ها را در این مقاله خواهیم داد. پس با ما همراه باشید و این را بدانید که طراحی سایت فقط به شکل های مرسوم انجام نمی شود.

میخوای بعدا بخونی ؟

دانلــــــود PDF

فهرست

C

هزینه طراحی سایت تک صفحه ای

C

طراحی سایت تک صفحه ای چیست ؟

C

مزایای سایت تک صفحه ای

C

معایب سایت تک صفحه ای

C

سایت تک صفحه ای برای چه کسب و کار هایی است؟

C

هزینه سایت تک صفحه ای به چه صورت می باشد؟

جدیدترین تعرفه انواع طراحی سایت 1401

مشاهده تعرفه ها هزینه طراحی سایت تک صفحه ای

هزینه طراحی سایت تک صفحه ای

قیمت طراحی سایت اگر منصفانه باشد، معمولا با وجود بالا بودن همچنان منطقی است. به هر حال طراحی و توسعه یک سایت به آسانی انجام نمی شود و زمان می برد که یک سایت خوب بالا بیاید. قیمت طراحی سایت به طور معمول هم چیز انعطاف پذیری است و می شود با طراحی سایت های متفاوت، هزینه های متفاوتی را هم مشاهده کرد. اما هزینه طراحی سایت تک صفحه ای معمولا خیلی پایین است. دلیل آن هم واضح است، این سایت ها تنها یک صفحه دارند و همین موضوع باعث می شود که زمان و زحمتی که برای آن صرف می شود کمتر شود. حال اما یک صفحه داشتن این سایت ها دلیل بر این نیست که ارزشی ندارند یا اینکه نمی شود کاری با آن ها انجام داد. اتفاقا این سایت ها کاربرد های خودشان را دارند که جلوتر به آن ها می پردازیم.

قبل از اینکه درباره “قیمت طراحی سایت تک صفحه ای” صحبت کنیم، لازم است که این موضوع را بدانید که همه کسب و کار ها نباید از این سایت ها استفاده کنند. همیشه قبل از هرینه کردن برای طراحی سایت، بدانید که کسب و کار شما به چه نوع سایتی نیاز دارد و اینکه چه سایتی از حوزه های طراحی سایت و نوع طراحی سایت برای آن مناسب است را بررسی کنید. برای این کار، بد نیست که حتی از کارشناسان متخصص در این زمینه نیز کمک بگیرید و درباره کسب و کارتان صحبت کنید تا آن ها به شما بگویند که چه نوع سایتی دقیقا مناسب شما می باشد. هرچند که در این مقاله هم ما تمام تلاش خودمان را می کنیم که شما را راهنمایی کنیم که آیا به سایت تک صفحه ای نیاز دارید یا اینکه لازم است یک سایت چندین صفحه ای داشته باشید.

طراحی سایت تک صفحه ای چیست ؟

قبل از اینکه وارد بحث هزینه طراحی سایت تک صفحه ای بشویم، لازم است که کمی درباره ماهیت این نوع طراحی سایت هم صحبت کنیم. این نوع سایت ها همانطور که از اسمشان هم مشخص است، بیشتر از یک صفحه ندارند و همان یک صفحه برایشان کافی می باشد. این سایت ها معمولا به صورت ایستا یا استاتیک هستند و طراحی سایت آن ها پیچیدگی های برنامه نویسی را ندارد. اما این موضوع به این معنا نیست که فاقد محتوا می باشند و یا اینکه ارزشی ندارند.

اول از همه به شما بگوییم که درست است که این سایت ها صفحات گوناگون، منو و نوگیشن ندارند، اما دلیل نمی شود که طراحان سایت و محتوا نویسان، کار خودشان را در همان یک صفحه از سایت انجام ندهند. در واقع بگذارید اینطور به شما بگوییم که هر چیزی که سایت می خواهد ارائه دهد را در همان یک صفحه ارائه می دهد.

طراحی یک سایت تک صفحه ای اصول خاص خودش را دارد و یک طراح سایت باید هرچیزی که می داند را روی همان یک صفحه اجرا کند و هر کاری لازم است را برای جذاب کردن همان یک صفحه انجام بدهد. این نوع سایت ها هم بازدید کننده دارند و هم اینکه به هر حال نماینده یک کسب و کار هستند پس باید طراحی آن ها به همان دقتی انجام بشود که دیگر سایت ها انجام می شوند. با این تفاوت که در اینجا هم کار ها با سرعت بیشتری انجام می شوند و هم زحمت و هزینه آن کمتر است. احتمال زیاد شاید خیلی از این نوع سایت ها را در اینترنت ندیده باشید، اما کسانی که با کسب و کار ها سر و کار، خیلی بیشتر از بقیه این نوع سایت ها را می بینند. حال ببینیم که مزایای این سایت ها چیست؟

طراحی سایت تک صفحه ای چیست ؟

مزایای سایت تک صفحه ای

این سایت ها کاملا به درد کسانی می خورد که بودجه کمی دارند اما در عوض می خواهند که نام خودشان را در فضای وب ثبت کنند. پس مهمترین مزیت این است که هزینه طراحی سایت تک صفحه ای معمولا بسیار پایین است. قیمت طراحی سایت این نوع سایت ها نسبت به سایت ها چند صفحه ای به قدری پایین است که خیلی از کسب و کار ها اگر نخواهند کار خاصی در سایتشان انجام دهند، به همین نوع طراحی سایت بسنده می کنند و بودجه خودشان را تا حد امکان حفظ می کنند.

از مزیت های مهم دیگر این سایت ها این است که طراحی آن ها آنقدر سریع است که ممکن است فقط چند روز بعد از سفارش طراحی سایت به دست شما برسند. دیگر خبری هم از جلسه های متعدد با برنامه نویسان و طراحان سایت نیست و فقط در جلسه اول شماتیک کلی سایت مشخص می شود و طراحان سایت شما را طراحی می کنند و در کمترین زمان ممکن به شما تحویل می دهند.

از دیگر مزیت های طراحی سایت تک صفحه ای علاوه برهزینه طراحی سایت تک صفحه ای و سرعت طراحی آن، این است که این سایت ها معمولا جلوه بصری بسیار زیبایی دارند. چرا؟ به این خاطر که تمامی محتوا در یک صفحه گذاشته می شود و همه روی یک صفحه کار می کنند پس تلاش خودشان را می کنند که وقتی کمیت پایین می آید، کیفیت را تا حد بسیار زیادی بالا ببرند.

اما صبر کنید! باز هم عجله نکنید و بخش بعدی را هم مطالعه کنید و بعد تصمیم بگیرید که آیا هنوز می خواهید که این نوع طراحی سایت را انتخاب کنید یا اینکه طراحی سایت چند صفحه ای همچنان گزینه مناسب تری است.

مزایای سایت تک صفحه ای

معایب سایت تک صفحه ای

هزینه طراحی سایت تک صفحه ای پایین است و یک دلیلی هم وجود دارد که به این حد این هزینه پایین است. همین معایبی که قرار است برای این سایت ها بگوییم دلیل اصلی پایین بودن هزینه طراحی سایت تک صفحه ای می باشد. چه معایبی؟ معایب طراحی سایت تک صفحه ای شامل موارد زیر می شود:

-این نوع سایت ها یا سئو نمی شوند و یا اینکه اگر هم بشوند رتبه چندان بالایی در موتور های جست و جو دریافت نمی کنند. به این خاطر که یکی از لازمه های بهینه سازی سایت آپدیت کردن آن است و اینکه در بخش بلاگ به آن مقالاتی را اضافه کنیم. وقتی هم این سایت فقط یک صفحه دارد مسلما صفحه بلاگ ندارد.

-سرعت بارگذاری این سایت ها پایین می باشد به این دلیل که همه محتوا ها در یک صفحه و یک URL جمع شده اند و همین ازدیاد محتوا در یک صفحه باعث می شود که سرعت بارگذاری آن هم تا حد زیادی پایین بیاید.

-این سایت ها بیشتر جنبه های دیداری و تبلیغاتی دارند و کار شگفت انگیزی در آن ها نمی شود انجام داد. به همین خاطر هم به هیچ عنوان برای کسب و کار هایی که تمرکزشان روی سایت است مناسب نمی باشند.

طراحی سایت تک صفحه ای برای چه کسب و کار هایی است؟

هزینه طراحی سایت تک صفحه ای باعث شده است که یک سری از کسب و کار های خاص به سراغ آن بروند. مثلا فروشگاه های فیزیکی ای که جنس هایشان در دسترس نیست (و تنوع آن ها هم بسیار پایین است) و می خواهند یک کاتالوگ محصولات درست کنند می توانند از این سایت ها برای نمایش محصولات محدود خود استفاده کنند. یا مثلا کافه ها و رستوران ها می توانند منوی خودشان را در این نوع سایت ها قرار بدهند تا دیگر نیازی نباشد از منوی کاغذی استفاده کنند و هر دفعه هم یک هزینه برای طراحی و چاپ منو پرداخت کنند.

یک سری دیگر از کسب و کار ها هم هستند که سایت را فقط برای معرفی خود و تیمشان می خواهند و لازم نمی بینند که مطالبی در سایت خود انتشار دهند یا در فضای وب فعالیت مستمری داشته باشند. (می دانید که استخدام مسئول مدیریت سایت هم هزینه دارد) پس برای همین هم یک سایت تک صفحه ای می سازند و تیم خودشان، راه های تماس، توضیحات درباره خدمات و … را روی یک صفحه قرار می دهند.

هزینه طراحی سایت تک صفحه ای به چه صورت می باشد

هزینه طراحی سایت تک صفحه ای دیگر برای یکسری از فاکتور ها هزینه جداگانه در نظر نمی گیرد و معمولا هزینه آن یکباره است. طول محتوای صفحه مشخص می شود و مواردی مثل ریسپانسیو بودن سایت، نوع هاست و سرور، بهینه سازی تکنیکال سایت برای موتور جست و جو و … نیز روی قیمت سایت تاثیر می گذارند. طراحی این نوع سایت ها اگر به صورت اختصاصی هم باشد و نهایت زحمت برایشان کشیده شده باشد، حدود نصف قیمت سایت های چندین صفحه ای را دارند و قیمت آن ها بر پایه مقدار محتوا و نوع محتوایشان محاسبه می شود. اگر امکان اضافی ای به جز متن، تصویر و ویدیو هم در سایت تعریف شود، هزینه جداگانه لحاظ می شود.

سخن پایانی : طراحی سایت تک صفحه ای، خوب یا بد؟

ما طراحی سایت بد نداریم و اگر یک نوع طراحی سایتی وجود دارد، احتمالا برای کاری مناسب است که از آن استفاده می کنیم. اما پیشنهاد ما به شما این است که فضای وب آنقدر مهم و حیاتی شده است که خیلی از کار ها دارند در محیط سایت انجام می شوند، پس بد نیست که از سایت های چند صفحه ای استفاده کنید تا بتوانید بخش بزرگی از امور خودتان را به فضای وب منتقل کنید. ممنون که در این مقاله هم همراه ما بودید و امیدواریم که این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید