شبکه ایمن

سئو کلاه سفید چیست ؟ 5 تا از فاکتور های کاملا قانونی سئو

همانطور که قبلا هم گفتیم، هر کاری در این دنیا یک روی سیاه و یک روی سفید دارد. روی سیاه آن معمولا آن بخش تاریک از آن است که یا خطرات آن را نشان می دهد و یا متاسفانه نماینده امور خلافی است که در هر کاری ممکن است انجام بشوند. سئو سایت هم این دو رو را دارد (کاری ندارم که در مقالات قبلی به روی خاکستری آن هم اشاره کردیم) و تمرکز ما در اینجا روی روشن آن است. سئو کلاه سفید چیست ؟ روی روشن و نورانی سئو سایت را سئو کلاه سفید می گویند و کلا هر کاری که در این نوع از سئو سایت انجام می شود، مطابق با قوانین موتور جست و جو است و هیچ مغایرتی با آن ندارد. در این مقاله قرار است بیش از اینکه به این امور بپردازیم، به کاربردی بودن و منطقی بودنشان بپردازیم. همراه ما باشید.

میخوای بعدا بخونی ؟

دانلــــــود PDF

فهرست

C

سئو کلاه سفید چیست ؟

C

تفاوت دیگر روش ها با سئو کلاه سفید چیست ؟

C

10 تا از روش های کلاه سفید

خدمات مشاوره سئو تابان شهر

مشاهده خدمات سئو کلاه سفید چیست ؟

سئو کلاه سفید چیست ؟

هر زمان که صحبت از سئو سایت می شود، خیلی لفظ سئو کلاه سفید مطرح نمی شود. به این خاطر که عملا هر کاری که ما به عنوان پایه های سئو انجام می دهیم و در مراحل بالاتر نیز امور مورد قبول موتور جست و جو را انجام می دهیم را سئو کلاه سفید می گویند. در اگر بخواهیم بگوییم سئو کلاه سفید چیست ، باید بگوییم که همان امور عادی ای که ما برای سئو سایت انجام می دهیم، همان سئو کلاه سفید هستند. ما که این امور را بار ها توضیح داده ایم و درباره آن ها صحبت کرده ایم، پس این مقاله قرار است چه دید جدیدی به ما بدهد؟ در این مقاله، ما قرار است کمی عمقی تر به روش های کلاه سفید سئو نگاه کنیم و آن ها را از منظر منطقی تری نگاه کنیم. حالا این حرف یعنی چه؟

ما در این مقاله می خواهیم فاکتور های کلاه سفید را به نوعی بررسی کنیم، که شما نیز به این دید برسید که این روش ها، در نهایت بهترین روش های اجرای امور سئو سایت هستند و استفاده از این روش ها نه تنها کاربردی هستند (اگر همه آن ها را بشناسیم) بلکه دیگر نیازی هم نیست که با استفاده کردن از آن ها نگران پنالتی شدن سایتمان باشیم. این روش ها معمولا بدون ریسک انجام می شوند و عملا هیچ خطری ندارند، اما چون باور عمومی به ما اینطور القا شده است که روش های کلاه سیاه عملی تر هستند و زودتر به نتیجه می رسند، همه ترجیح می دهند که از این روش ها برای سئو سایت استفاده کنند. جلو تر که بگوییم سئو کلاه سفید چیست ، احتمالا شما نیز به این نتیجه خواهید رسید که استفاده از سئو کلاه سفید خیلی بهتر است.

تفاوت دیگر روش ها با سئو کلاه سفید چیست ؟

در مقالات قبلی به شما گفتیم که سئو کلاه خاکستری چیست و درباره آن مفصل صحبت کردیم. گفتیم که این نوع از سئو نه کلاه سیاه است و نه کلاه سفید، بلکه یک سری از روش های تقریبا کلاه سفید هستند که البته خیلی هم مورد تایید نیستند. این روش های کلاه خاکستری معمولا کارساز هستند اما سرمایه گذاری روی آن ها هم ممکن است با وجود 100 روش کلاه سفید مورد تایید، چندان هم کار عاقلانه ای نباشند. تکلیف با روش های کلاه سیاه هم مشخص است، روش هایی که کاملا با قوانین موتور جست و جو در مغایرت هستند و انجام دادن آن ها، ممکن است برای سایت ما خطر ساز باشند و باعث شوند که موتور های جست و جو، سایت ما را از Index حذف کنند و آن ها را بن کنند. روش هایی مانند سئو منفی، خرید لینک و … که مورد تایید نیستند.

روش های کلاه سفید اما هم مورد تایید هستند، هم روش های کاربردی هستند و هم اینکه نتیجه ای که روی سایت ما دارند پایدار تر هستند. تنها فرق آن ها با روش های کلاه سیاه و در بعضی مواقع کلاه خاکستری این است که اجرا کردن این روش ها معمولا زمان می برد و گاهی هم واقعا اجرای این روش ها سخت است. اما موضوع اینجاست که اگر سرمایه گذاری درستی روی این روش ها صورت بگیرد، نه تنها دیگر نیازی نیست که نگران پنالتی شدن سایتمان باشیم، بلکه وقتی سایت ما در نتایج رتبه دریافت می کند، می توانیم مطمئن باشیم که این رتبه ها پایدار هستند و حالا حالا ها قرار نیست شاهد سقوط باشیم.

10 تا از روش های کلاه سفید

بله درست است! بار ها در مقالات قبلی به این روش ها اشاره شده است و خود ما نیز قبلا درباره این موارد صحبت کرده ایم. در مقاله اصول سئو چیست هم اشاراتی به این روش ها داشتیم که گفتیم که سئو سایت روی چه اصولی بنا شده است و در همین حین هم به یک سری از فاکتور های سئو سایت را مورد بررسی قرار دادیم. مسلما اصول سئو سایت روی روش های کلاه سفید بنا می شوند و این روش ها هستند که اساس سئو را می سازند. حال ما قرار است در اینجا، کمی از حرف های تکراری فاصله بگیریم و بیش از هرچیز، ارتباط روش های کلاه سفید را با موفقیت سئو سایت بررسی کنیم.

محتوای بهینه شده

وقتی می خواهیم بگوییم که سئو کلاه سفید چیست باید به این موضوع هم اشاره کنیم که محتوای سایت، اگر به صورت بهینه و درست نباشد، می تواند خودش یک روش کلاه سیاه باشد. محتوای ما باید دقیق، کاملا درست، پاسخ دهنده و قابل اعتماد باشد. در غیر این صورت، هرچقدر هم ما تکرار درست کلمه کلیدی داشته باشیم و لینکسازی های مختلف را انجام بدهیم، در نهایت داریم در خدمت سئو کلاه سیاه محتوا تولید می کنیم و هدف ما صرفا رتبه گرفتن است. در سال 2022، این موضوع ثابت شده است که گوگل دیگر صرفا مواردی مانند تکرار کلمه کلیدی و لینکسازی، صرفا به اندازه درست آن مهم است و بیش از هرچیز، محتوای شما باید اصول یک محتوای خوب را رعایت کرده باشد.

محتوای شما اگر بر پایه روش های کلاه سفید باشد، دیگر تمرکز شما صرفا روی رتبه گرفتن نیست. در این حالت، محتوای شما هدف دارد و کاملا پاسخگوی نیاز مخاطب است. در این مورد، شما نباید محتوا را در خدمت موتور جست و جو قرار بدهید، اگر مخاطب محتوای شما را دوست داشته باشد، احتمالا زمان بیشتری را در آن صرف می کند و این موضوع خودش می تواند باعث بهینه سازی بیشتر سایت شما و محتوای شما برای موتور جست و جو نیز بشود.

لینکسازی اصولی و درست

روش های کلاه سیاه و کلاه خاکستری، خیلی بیشتر از روش های کلاه سفید روی لینک متمرکز هستند. در روش های کلاه خاکستری، ما حجمی از لینک های خارجی را برای سایتمان “می سازیم” و اما کاری نمی کنیم که موتور جست و جو تصور کند که ما در حال اسپم کردن لینک هستیم. در روش کلاه سیاه هم که سایت ها دیگر کاملا اصول اخلاقی را زیر پا می گذراند و چنان لینک ها را اسپم می کنند که ربات های موتور جست و جو متوجه می شوند که یک جای کار، برای چنین سایتی ایراد دارد. اما در روش کلاه سفید، لینک سازی به قدری آهسته و پیوسته و اصولی انجام می شود که خود موتور جست و جو نیز فرصت می کند که تمامی لینک های سایت شما و لینک هایی که به سایت شما می شود را کرال کند و متوجه بهینه بودن آن بشود.

لینکسازی به روش کلاه سفید، به شدت با تجربه کاربری و محتوای شما در ارتباط است. به این صورت که شما در مقاله های خودتان، تنها در جاهایی لینک می دهید که واقعا در رابطه با آن محتوایی که به آن لینک داده اید صحبت کرده اید و لینک های خارجی هم به این خاطر به شما داده می شود که محتوای شما یک محتوای خوب و قابل ارجاع است. از نظر تجربه کاربری هم این موضوع مشخص است، کاربر از دیدن لینک های زیاد در مطالب خسته می شود و باعث می شود که نتواند با محتوا آن ارتباطی که باید را برقرار کند.

سرعت سایت

روش های کلاه خاکستری و کلاه سیاه اصلا توجهی به سرعت سایت ندارند. اصلا سرعت سایت در این روش ها مطرح نیست چون معمولا این روش ها تجربه کاربری را در نظر نمی گیرند و تنها چیزی که می خواهند رتبه گرفتن سایت در موتور جست و جو است. اما اگر شما بدانید که سئو کلاه سفید چیست ، این موضوع را هم می دانید که در بحث سئو کلاه سفید چقدر موضوع Core Web Vitals مطرح است که این موضوع، توجه مستقیمی روی سرعت عملکرد و بارگذاری سایت دارد. توجه به این موضوع، هم به مخاطب و هم به موتور جست و جو نشان می دهد که ما برای وقت مخاطب خودمان ارزش قائل هستیم و می خواهیم او را هرچه سریعتر به پاسخ سوالش برسانیم. خصوصا به تازگی که این موضوع از اهمیت بیشتری هم برخوردار شده است.

امنیت سایت/امنیت مخاطب

در سئو کلاه سیاه این موضوع اصلا مهم نیست که ما امنیت کاربر و امنیت سایت خودمان را تامین کنیم. اگر خیلی از سایت هایی که رتبه های موقتی را با روش های کلاه سیاه بدست می آورند دیده باشید، شاید متوجه شده باشید که حتی فایروال مرورگر شما به شما هشدار می دهد که این سایت امن نیست و شما می توانید از مرورگر بخواهید که شما را به موتور جست و جو برگردانند تا سایت دیگری را انتخاب کنید. در روش کلاه سفید، ما نه تنها باید برای سایتمان SSL را دریافت کنیم، بلکه نباید برای خواندن محتوا ها از کاربر اطلاعات شخصی مانند ایمیل یا شماره تلفن را دریافت کنیم. پس در روش های کلاه سفید، مهم این است که هم سایتمان غیر قابل نفوذ باشد و هم امنیت کاربر ما تضمین باشد.

ساختار سایت

زمانی که می خواهیم ببینیم که سئو کلاه سفید چیست ، احترام به مخاطب ارزش بالایی پیدا می کند. سئو کلاه سفید برای تجربه کاربری ارزش بسیاری قائل است و در نتیجه با اینکه ساختار خاصی را برای سایت شما دیکته نمی کند، اما به ساختار بندی مرتب و دقیق شما بسیار اهمیت می دهد. ساختار سایت شما باید به نحوی باشد که مخاطب هم فضای کافی برای درک محتوا داشته باشد و هم اینکه چیزی مزاحم رسیدن مخاطب به هدفش نباشد. تا حد ممکن باید از پاپ آپ های مزاحم پرهیز کنیم، نباید در میان بازدید مخاطب سایت به صفحه دیگری ری دایرکت شود، فضاهای خالی باید در محتوا تعبیه بشوند و اسکریپت های بیهوده هم نباید در سایت وجود داشته باشند.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم که کمی بیشتر به دنیای سئو سایت وارد شویم و عمیق تر از قبل، ببینیم که سئو کلاه سفید چیست و در واقع کدام یک از فاکتور ها را شامل می شود. در این مقاله، تلاش کردیم 5 مورد از فاکتور های کلاه سفید را مورد بررسی قرار دهیم که هرکدام از آن ها را اگر بخواهیم بگوییم، می توانیم چندین مقاله در رابطه با آن ها بنویسیم. تنها کاری که در این مقاله می خواستیم بکنیم این بود که به شما این اطمینان را بدهیم که روش های کلاه سفید با دلیل و مدرک، خیلی بهتر از روش های کلاه سیاه و حتی کلاه خاکستری هستند. ممنون که در این مقاله همراه ما بودید و امیدواریم که از این به بعد، حداقل برای خاطر سایت خودتان هم که شده، دیگر به سراغ روش های غیر قانونی سئو نروید.

منبع:

Searchenginejournal

دیدگاهتان را بنویسید