شبکه ایمن

آموزش ساخت حسگر تشخیص حرکت با آردوینو و زبان پایتون

آموزش ساخت حسگر تشخیص حرکت با آردوینو و زبان Python

در این بخش دانلود رایگان فیلم آموزش ساخت حسگر تشخیص حرکت با آردوینو و زبان پایتون را آماده کرده ایم که توسط Ashraf Said از مجموعه آموزشی Udemy به زبان انگلیسی در ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه تهیه شده است. در ادامه توضیحاتی از معرفی دوره ارائه شده و لینک دانلود رایگان آموزش قرار داده شده است.

معرفی دوره

دوره آموزشی Arduino SMS Sending Motion Detector using Python به شما کمک می کند تا با استفاده از پلتفرم آردوینو و زبان برنامه نویسی پایتون یک سیستم شناسایی حرکت را ایجاد کنید. در این دوره شما با قطعات سخت افزاری مورد نیاز برای ساخت این سیستم آشنا خواهید شد و همچنین با نحوه برنامه نویسی آردوینو و پایتون برای ارسال پیامک آشنا خواهید شد. پس از پایان دوره شما قادر خواهید بود یک سیستم شناسایی حرکت ساده با استفاده از آردوینو و پایتون ایجاد کنید و با ارسال پیامک اعلام حضور فردی که در محدوده حرکت سنسور قرار گرفته است اطلاعات لازم را دریافت کنید.

در این دوره آموزشی شما ابتدا با پلتفرم آردوینو (Arduino) آشنا می شوید که یک پلتفرم برای ساخت و کنترل دستگاه های الکترونیکی است. شما یاد خواهید گرفت که چگونه با استفاده از قطعات الکترونیکی مانند حسگر حرکت (PIR Sensor) و آردوینو یک سیستم ماژول GSM را برای شناسایی حرکت ایجاد کنید. سپس در ادامه دوره به برنامه نویسی آردوینو با استفاده از زبان برنامه نویسی Python می پردازید. آردوینو برای کنترل قطعات الکترونیکی استفاده می شود و امکان ارتباط با سایر دستگاه ها را فراهم می کند. آردوینو یک پلتفرم سخت افزاری برای کنترل قطعات الکترونیکی است و با استفاده از آن می توانید راه حل هایی برای مسائل الکترونیکی خود به سادگی پیاده سازی کنید.

شما یاد خواهید گرفت که چگونه کدهای برنامه نویسی آردوینو را نوشته و کامپایل کرده و بر روی برد آردوینو اجرا کنید. در مرحله بعدی شما با استفاده از پایتون و ماژول GSM یک برنامه کاربردی برای ارسال SMS ایجاد خواهید کرد. پایتون یک زبان برنامه نویسی قدرتمند است که امکانات فراوانی برای برنامه نویسی دستگاه های الکترونیکی و ارتباط با سایر دستگاه ها را برای شما فراهم می کند. در نهایت شما یاد می گیرید که چگونه تمامی قطعات را به هم متصل کنید تا یک سیستم شناسایی حرکت کامل را ایجاد کنید و با ارسال پیامک در صورت ورود فرد به محدوده حرکت سنسور اعلام حضور کند.

همچنین در این دوره شما با اجزای مختلف Arduino و نحوه کار با آنها و نحوه برنامه نویسی آردوینو با استفاده از زبان پایتون آشنا می شوید. سپس با حسگر حرکت (PIR Sensor) آشنا می شوید که این حسگر از تغییرات دما بین دو مقدار مشخص استفاده کرده و در صورت تشخیص حرکت در محدوده ای که حسگر نصب شده است عملیاتی مشخصی را انجام خواهد داد. شما یاد خواهید گرفت که چگونه این حسگر را به آردوینو وصل کنید و با استفاده از آن سیستم شناسایی حرکت خود را پیاده سازی کنید. در مرحله بعدی با ماژول GSM آشنا می شوید که ماژول به شما اجازه میدهد تا پیامک هشدار را برای ارسال کنید. در انتها با ترکیب تمامی قطعات الکترونیکی و نرم افزاری یک سیستم شناسایی حرکت تحت آردوینو را به طور کامل پیاده سازی می کنید.

arduino motion detector python video 11700 3 تصویر

این دوره آموزشی برای کسانی مناسب است که علاقه مند به ساخت دستگاه های الکترونیکی هستند و میخواهند با استفاده از پلتفرم آردوینو و پایتون یک سیستم شناسایی حرکت با قابلیت ارسال پیامک ایجاد کنند. برای شرکت در این دوره آموزشی نیاز به دانش اولیه در زمینه برنامه نویسی الکترونیک و پایتون دارید در صورتی که با آردوینو کار کرده اید، این دوره برای شما راحت تر خواهد بود. به طور کلی شما با استفاده از همه اجزای ذکر شده و پایتون یک سیستم شناسایی حرکت را به کمک ماژول GSM و زبان Python ایجاد می کنید که در صورت ورود فرد به محدوده حرکتی سنسور، اعلام حضور را انجام داده و پیامک مربوطه را برای شما ارسال می کند.

مفاهیم و تکنولوژی های که آشنا خواهید شد:

  • آردوینو را برنامه ریزی نمایید تا آن را برای ارسال داده به اسکریپت پایتون از طریق پورت سریال آماده کنید
  • یاد بگیرید که چگونه یک تصویر تشخیص حرکت از دوربین بگیرید و آن را به صورت ایمن آپلود کنید
  • یاد بگیرید که چگونه با استفاده از پایتون، حسگر تشخیص حرکت مبتنی بر وبکم را بسازید
  • ارسال SMS هنگامی که حرکتی با استفاده از اسکریپت پایتون تشخیص داده می شود
  • با نحوه استفاده از PIP و MIMETOOLS برای ارسال پیام متنی یا SMS آشنا شوید
  • قطعات الکترونیکی مورد نیاز برای ساخت یک سیستم شناسایی حرکت
  • نحوه استفاده از پایتون برای ارتباط با آردوینو از طریق SMS را بیاموزید
  • کنترل کامل آردینو به کمک پایتون و دریافت سنسور حرکتی از آردوینو
  • کنترل پیشرفته ورودی ها و خروجی های آنالوگ و دیجیتال
  • حسگر حرکت (PIR Sensor) و نحوه کار با آن
  • پلتفرم آردوینو و نحوه استفاده از آن
  • اصول ارتباطات سریال در آردوینو
  • اصول ارتباطات سریال در پایتون
  • آزادسازی قدرت APIs در پایتون
  • ماژول GSM برای ارسال پیامک
  • کد نویسی مثل یک حرفه ای
  • اتصال به پایتون با آردوینو
  • طراحی مدارهای آردوینو

دیدگاهتان را بنویسید