شبکه ایمن

فاکتورهای اولویت بندی کلیدواژه های سئو برای ایجاد محتوا

داشتن هزاران کلمه کلیدی مختلف برای هدف گذاری، کار سخت و زمان بری است. در اینجا یاد بگیرید که چگونه در ایجاد محتوای سئو، اولویت بندی کلمات کلیدی را انجام دهید.

وقتی به مسئله ی سئو میرسید، همیشه کاری برای انجام دادن وجود دارد. بسیار ساده است که درگیر چیز جدید بعدی شوید و به جای تمرکز بر وظایفی که به کسب و کار کمک می‌کنند، به چیزهای جدید پرداخته شود یکی از بخش های جدا نشدنی سئو خرید بک لینک و خرید رپورتاژ آگهی می باشد که به نسبت قبل با ارزش تر هم شده است.

داشتن صدها، هزاران یا حتی میلیون ها کلمه کلیدی مختلف برای هدف گذاری، اغلب چالش برانگیز است. برای اولویت بندی کلمات کلیدی سئو و ایجاد برنامه قابل اندازه‌گیری نیاز به دارید.

از کجا شروع کنیم؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اولویت بندی کلمات کلیدی سئو برای ایجاد محتوا، به راهنمایی های زیر توجه کنید:

ابتدا به اهداف کسب و کار و بازاریابی فکر کنید. اگر محتوای سئو را ایجاد میکنید، باید هدفی در ذهن داشته باشید.

شما باید به سمت رتبه بندی مجموعه ای خاص از کلمات کلیدی کار کنید، معمولاً بر اساس یک موضوع خاص. هدف نهایی برای اندازه گیری موفقیت بهینه سازی سئو ضروری است.

بهینه سازی کامل ممکن است اگر سایت شما کمتر از 20 صفحه باشد، اما بیشتر از آن باید به یک مجموعه موضوعی تمرکز کنید.

مجموعه موضوعی شما بخشی از وب سایت شما خواهد بود. به عنوان مثال، اگر شما لوازم خانگی میفروشید، ممکن است یک اتاق خاص و محصولات مرتبط را اولویت بدهید.

شما می توانید اولویت بندی کلسترهای اصلی خود را با در نظر گرفتن موارد زیر، انجام دهید:

هدایت و اهداف تجاری مدیریت

بازاریابی باید مدیریت را در راه پیشرفت کسب و کار پشتیبانی کند.

آنچه که در حال کار کردن بهتر است : اگر سایت در یک موضوع خاص یا محصولی قدرت مشخصی دارد، ممکن است برندهای آسانی را پیدا کنید.

صفحات تبدیل خوب

اگر یک صفحه به خوبی تبدیل شود، با افزایش ترافیک آلی، بیشتر از این می‌تواند تبدیل شود.

 

پیدا کردن کلمات کلیدی با اولویت بندی

قبل از شروع به اولویت بندی کلمات کلیدی، باید به دنبال کلمات کلیدی برای بهینه سازی برای موتورهای جستجو بگردید. شما می توانید این کار را به چندین روش انجام دهید، اما این سه روش را برای شروع می‌توانید امتحان کنید.

گوگل سرچ کنسول

اگر سایتی با بازدیدکنندگان ارگانیک دارید، گوگل سرچ کنسول می‌تواند بهترین مکانی برای شروع باشد. GSC به شما تمام کلمات کلیدی را که سایت شما برای آنها رتبه بندی شده است، بررسی و در دسترس شماست.

به بخش نتایج جستجو در منوی سمت چپ بروید و بر روی موقعیت متوسط کلیک کنید تا نارنجی شود. من توصیه می‌کنم که با کلیک بر روی علامت «+» در بالای نمودار، بازدید کنندگان کشور را انتخاب کنید. حالا میتوانید موقعیت متوسط تمام کلمات کلیدی رتبه بندی شده را در کشوری که بیشتر از هر جای دیگر قصد دارید در آن رتبه بندی شوید، ببینید.

به کلمات کلیدی نگاه کرده و به کلماتی در موقعیت ششم تا بیستم توجه کنید.

این کلمات کلیدی، کلمات کلیدی در بخش پایین صفحه یک، صفحه دو یا بالای صفحه سه شما هستند، همچنین به عنوان رتبه نیمه رسیده شما شناخته می‌شوند.

در تئوری، افزایش رتبه بندی این کلمات کلیدی راحت تر است.

تحقیقات مشتری

هیچ چیز مطالعه کلمات کلیدی را نمی تواند جایگزین گفتگو با افرادی که بیشترین تمایل به بازدید از سایت شما را دارند، نماید.

با مشتریان و خریداران پتانسیل خود صحبت کنید. به طور جایگزین، با فروش و پشتیبانی مشتریان یا مدیران موفقیت مشتری صحبت کنید.

اگر بتوانید نقاط درد مشتری و کلمات یا عباراتی را که خریداران از آنها برای یافتن شما استفاده میکنند، درک کنید، مطمئناً میتوانید مطمئن باشید که آنها هم این کلمات را در گوگل جستجو میکنند.

نکاتی برای اولویت بندی کلمات کلیدی SEO

اطلاعات تبلیغات، مخزنی از اطلاعات برای SEO است. در صورتی که یک وب سایت تبلیغات را اجرا می کند، به دست آوردن لیست کلمات کلیدی تبدیل شونده ضروری است. اگر یک کلمه کلیدی باعث تبدیل در تبلیغات میشود، احتمالاً در SEO نیز تبدیل خواهد شد.

هر کلمه کلیدی که برای تبلیغات بیداری دارد نمیتواند به طور طبیعی در رتبه بندی قرار بگیرد، اما در جایی که امکان دارد، باید برای آن تلاش کنید، در صورتی که با اهداف تجارتی و بازاریابی شما سازگار باشد.

همچنین می توانید کلمات کلیدی را با تبلیغات آزمایش کنید، با حریصی بر روی آنها حراج کرده و نرخ تبدیل آنها را آزمایش کنید.

ابزار Google Keyword Planner، یک ابزار تبلیغاتی، میتواند به شما کمک کند حتی اگر هنوز تبلیغاتی اجرا نمیکنید (و این ابزار رایگان است).

Google Keyword Planner داده های جالبی فراهم میکند

  • میانگین تعداد جستجو در ماه برای هر کلمه کلیدی (اگر شما در حال اجرای تبلیغات هستید، جستجوهای دقیق)
  • رقابت کلمه کلیدی به معنی این است که چقدر دشوار است تا برای این کلمه کلیدی با تبلیغات دیده شوید.
  • دامنه پیشنهادی است که افراد برای کلمه کلیدی می پردازند.

این چه معنی برای بهینه سازی محتوای سئو دارد؟

اگر یک کلمه کلیدی رقابت بالایی دارد، به این معنی است که بسیاری از افراد بر روی آن تمرکز و دوست دارند بالا بیان و بیزینس ها علاقه مند به تبلیغ درباره آن کلمه کلیدی هستند. رقابت بالا نشان دهنده بازدهی خوب این کلمه کلیدی است.

اگر شما میتوانید برای همان کلمه کلیدی به صورت طبیعی رتبه بندی کنید، احتمالاً میتوانید برای سایت خود پول دربیاورید.

کلمات کلیدی تبدیل کننده و صفحات پولی را به اولویت بالا برسانید. هدف اصلی سئو ساختن مخاطبانی است که احتمالاً به محصول یا خدمات شما علاقه مند هستند.

شما میخواهید صفحاتی را که به تبدیل منجر میشوند، مانند فروش، ثبت نام ایمیل، دانلود یا هر چیزی که ترافیک وب را به فانل بازاریابی شما می‌آورد، دیده شوند.

تلاش شما برای بهبود این صفحات بسیار مهم است تا بتوانید فانل بازاریابی خود را شتاب دهید.

سئو میتواند کاربرانی را به وبسایت بیاورد که در مرحله شناخت (Awareness) یا گاهی به آن به عنوان گام اول (نتایج جستجو) از فانل بازاریابی هستند. کاربران نتایج جستجو احتمال کمتری برای تبدیل شدن به مشتری دارند، اما اگر با کمک دیگر روش‌های بازاریابی مانند ایمیل به آنها نگه داشته شوند، ارزش دارند.

سئو همچنین میتواند ترافیک نهایی فانل بازاریابی (نتایج جستجو) یا ترافیک تبدیل شده به سایت شما را به ارمغان آورد اگر صفحات پولی شما به اندازه کافی بر روی صفحه اول قرار گیرند.

کاربران نتایج جستجو آماده خرید هستند. اگر بدانید کدام صفحات در حال تبدیل هستند، می‌توانید به ارتقای استراتژی محتوای سئو خود بپردازید تا این صفحات برای کلمات کلیدی مرتبط با آن‌ها رتبه بالاتری کسب کنند.

کلمات کلیدی با حجم بالا، به طور کلی مربوط به کلمات کلیدی نتایج جستجو/awareness هستند، و کلمات کلیدی نتایج جستجو با حجم کمتری همراه هستند. اغلب می‌توان کلمات کلیدی نتایج جستجو را در حساب‌های تبلیغاتی خود پیدا کرد.

اشتباه شدن در کلمات کلیدی با حجم بالا آسان است، اما باید به یاد داشت که هدف شما تبدیل و درآمد است، نه فقط ترافیک. کلمات کلیدی ای که انتخاب میکنید، باید کمتر به حجم و بیشتر به تبدیل متمرکز شود. بپرسید که محتوای سئو شما چگونه به رتبه‌بندی نتایج جستجو کمک می‌کند.

به خوبی انجامش دهید یا بهتر است اصلا انجام ندهید

وقتی محتوا را ایجاد می کنید تا در SERP ها رتبه بگیرد، نمی توانید مسیرها را کوتاه کنید.

گوگل می خواهد کاربران خود را با بهترین تجربه ممکن تامین کند و استفاده از کلمات کلیدی به تنهایی کافی نیست.

شما باید محتوایی ارزشمند و واقعا مفید ایجاد کنید.

اگر شما به صفحات رقبا نگاه می کنید و می بینید مقالاتی با 3،000 کلمه و مهندسی معکوس و تصاویر درون متن دارند، باید زمانی که می توانید چیزی مثل آن صفحات با رتبه بالا بسازید، برای کلمه کلیدی خود بازی کنید.

هنگامی که به ساخت استراتژی SEO و محتوا میپردازید، میبایست از عملکرد خود در این زمینه اطمینان حاصل کنید و سعی کنید برای بهبود آن اقدام کنید.

با گذشت چند ماه، بهتر است به راهنماییی که در ابتدای این مقاله آمده است بازگردید. احتمالاً، کلیدواژه‌های جدیدی در صفحه نخست گوگل و بعد از آن قرار گرفته‌اند.

شما باید فرآیند بهینه سازی را به صورت مداوم تکرار کنید، با ساختار محتوایی که تدوین کرده‌اید و کشف فرصت های جدید.

با رسیدن به رتبه برتر برای کلمه کلیدی انتخاب شده خود و به دست آوردن درآمد، میتوانید به کلمه کلیدی بعدی بروید و فرآیند را تکرار کنید.

نظرات ابراز شده در این مقاله متعلق به نویسنده مهمان و نه لزوماً متخصص سئو هستند.

دیدگاهتان را بنویسید