شبکه ایمن

آشنایی با قواعد و اصول لینکسازی داخلی

اصول لینکسازی داخلی

آشنایی با اصولی ترین نکات لینکسازی داخلی در سال 2022

دنیای وب سایت ها در عین پیچیده بودن می‌تواند جذابیت های خاصی هم داشته باشد. زمانی که شما وب سایت خود را راه اندازی می‌کنید، برای پیشرفت هر چه بهتر باید تکنیک های خاصی را اجرا کنید. استفاده از روش های اصولی باعث می‌شود تا شما در صفحات اول گوگل قرار گیرید. یکی از این تکنیک ها، اصول لینکسازی داخلی است. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که از طریق آشنایی با قواعد این کار می‌توانید به پیشرفت اساسی در وب سایت خود برسید؟ در ادامه با ما همراه شوید تا تکنیک های مهمی‌برای قرار گرفتن در رتبه های برتر موتور جستجو را به شما یاد دهیم.

منظور از لینک داخلی چیست؟

پیوند داخلی یک اتصال و لینک میان دو صفحه در یک وب سایت است. این پیوندها رتبه و ارزش سئو سایت را با زمینه اولیه از طریق متن منتقل می‌کنند. به بیان دیگر اگر بتوانید بین دو صفحه وب پیوندهایی اضافه کنید و آنها ر یک دامنه اصلی زندگی می‌کنند، لینک های داخلی را ساخته اید. نکته اساسی که در این زمینه باید توجه داشته باشید، استفاده از نام مناسب است. شما باید از عبارت مرتبط با پیوند داخلی استفاده کنید تا گوگل شما را شناسایی کند. با شناخت لینک، امتیاز اساسی به صفحه تعلق می‌گیرد. اما نکته مهم این است که چطور می‌توانیم با اصول لینکسازی داخلی به صفحات اول موتورهای جستجو راه پیدا کنیم؟

به خدمات سئو سایت نیاز داری ؟

مشاوره رایگان سئو

قواعد و اصول لینکسازی داخلی

سیستم جستجوی گوگل از روزهای اول تا به امروز، راه زیادی را طی کرده است. اکنون گوگل از پردازش طبیعی NLP برای درک بهتر عبارات استفاده می‌کند. با این حال الگوریتم ها از کامل بودن فاصله زیادی دارند. به همین دلیل است که به راهنما و زمینه ای نیاز دارند تا بفهمند صفحه وب سایت در چه موردی است؟ ارتباط آن با صفحات دیگر را بدانند و اهمیت نوشته را در وب سایت شما تشخیص دهند. این مطلب همان ارزش واقعی پیوندهای داخلی را بیان می‌کند. لینک های داخلی، معماری سایت شما را تقویت می‌کنند. به همین دلیل بهترین کار این است که با قواعد اساسی لینکسازی آشنا شویم.

لینک دهی نوشته های مرتبط

اولین نکته برای اصول لینکسازی داخلی، رعایت ارتباط بین نوشته ها است. در حقیقت لینک های داخلی کمی‌شبیه یک نمودار سازمانی برای وب سایت شما هستند. آنها صفحات و بخش های مرتبط را مانند بخش های یک شرکت با هم گروه بندی می‌کنند. این کار، زمینه و ارتباط و همچنین عمق پوشش شما را در مورد یک موضوع تقویت می‌کند. به همین دلیل است که باید در پیوندهای داخلی لینک های مرتبط را پیونددهی کنید. به طور مثال اگر موضوع نوشته شما در ارتباط با بورس می‌باشد، نمی‌توانید از لینک های داخلی مانند اصول سئو on page استفاده کنید. زیرا ارتباط بین موضوع و لینک داخلی دیده نمی‌شود.

پیونددهی مقالات طولانی

برخی نوشته ها در وب سایت حجم زیادی نسبت به سایر مقالات دارند. یکی از بهترین روش های لینکسازی این است که نوشته های طولانی را به هم پیوند دهیم. این تکنیک باعث می‌شود تا گوگل نوشته های شما را با قدرت بیشتری شناسایی کند. با توجه به این نکته که نوشته ها باید در لینک هم با هم مرتبط باشند، ما با یک سیستم عنکبوتی قوی از مقالات مواجه می‌شویم که منجر به بهبود رتبه گوگل می‌شود. البته توجه داشته باشید که لینک دهی پاراگراف یا جمله اشتباه است. بهترین کار استفاده از واژه های مرتبط و کوتاه می‌باشد.

نمایش متفاوت پیوندها

همان طور که در بخش های قبل در راستای اصول لینکسازی داخلی اشاره کردیم، شما باید از مطالب مرتبط پیونددهی کنید. در عین حال یکی از بهترین راه ها برای نمایش بهتر موضوع و تشویق مخاطب به ادامه حضور در وب سایت شما، استفاده از تکنیک نمایش متفاوت است. به طور مثال می‌توانید رنگ نوشته پیونددهی شده را تغییر دهید یا این که از بولدینگ استفاده کنید. با توجه به این که هدف شما در مسیر رسیدن به نتیجه مشخص است، با این کار مخاطب توجه بیشتری به نوشته های شما خواهد کرد. اگر شما هدف دقیقی داشته باشید و با تکنیک های اساسی پیش بروید، گوگل قدرتتان را شناسایی می‌کند و در رتبه بندی قدم بزرگی خواهید برداشت.

مدیریت لینک های خروجی یکی از اصول لینکسازی داخلی!

در کنار لینک های داخی، از پیوندهای خارجی هم برای وب سایت استفاده می‌شود. اما مدیریت پیوندهای خارجی اهمیت زیادی دارد. چرا که اگر تعداد آن ها افزایش یابد، اعتبار و قدرت نوشته شما پایین می‌آید. از این رو بهترین کار این است که از تعداد کمتری لینک خروجی برای نوشته های خود استفاده کنید. با توجه به این که لینک های داخلی به گوگل کمک می‌کنند تا مهمترین صفحات وب سایت شما را درک کند، مدیرت پیوندهای خارجی اهمیت زیادی خواهند داشت. به این نکته هم توجه داشته باشید، موتورهای جستجو، صفحاتی را که لینک های داخلی زیادی دارند، مهم تر از صفحاتی می‌دانند که لینک های کمتری دارند. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که از طریق پیمایش خود به آن صفحات پیوند دهید.

از پیوندهای متنوع استفاده کنید

یکی از مهم ترین روش ها برای پیوندهای داخلی، استفاده از متن های متنوع است. این موارد را با نام انکرتکست می‌شناسیم. تنوع در انکرتکست ها با توجه به الگوریتم های جدید گوگل، منجر به بهبود رتبه وب سایت شما خواهد شد. در این مسیر می‌توانید از کلمات کلیدی متنوع در وب سایت خود استفاده کنید تا کارایی بیشتری را دریافت نمایید. باید توجه داشته باشید که صفحاتی در وب سایت شما که بیشترین بک لینک را از دامنه های مورد اعتماد دریافت می‌کنند، بیشترین ارزش را برای انتقال به سایر URL های سایت شما دارند. به بیان ساده، اگر صفحه‌ای دارای تعداد زیادی لینک ورودی با کیفیت بالا است، فرصت‌ هایی را برای اضافه کردن پیوندهای داخلی مرتبط و توزیع آن در سایر صفحات وب‌ سایت خود بیابید.

اصول لینکسازی داخلی

سخن پایانی

ساخت لینک داخلی یک راه عالی برای ارائه یک تجربه کاربری ممتاز است. وقتی به کاربران آنچه را که می‌خواهند ارائه می‌دهید، به احتمال زیاد به جای بازگشت به Google برای پاسخ، در وب‌سایت شما باقی می‌مانند. از این رو با یادیگری قواعد و اصول لینکسازی داخلی می‌توانید اعتماد افراد به وب سایت خود را افزایش دهید. ما در این مقاله تکنیک های اساسی را در این زمینه برای شما ارائه داده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید