شبکه ایمن

تاثیر شبکه اجتماعی بر سئو چقدر است؟

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

آیا فعالیت در شبکه های اجتماعی روی سئو تاثیر گذار است؟

بدون شک هر وب مستری از اهمیت بک لینک ها در سئو سایت آگاه است، هر چقدر وب سایت ما از سایت های معتبر لینک دریافت کند، سئو خارجی قوی تری خواهد داشت و این می تواند یکی از فاکتور های مهم در کسب رتبه های برتر در صفحات نتایج گوگل باشد. با درک اهمیت این موضوع بسیاری این سوال برایشان به وجود می آید که آیا دریافت لینک از شبکه های اجتماعی همچون توییتر، لینکدین، فیسبوک و… هم می تواند تاثیر مثبت روی سئو بگذارد و اگر می گذارد این تاثیر تا چه حد است؟ ما در این مقاله سعی داریم تا به این سوالات پاسخ دهیم پس اگر می خواهید از تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو آشنا شوید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

همین حالا برای مشاوره رایگان اقدام کن!

برای دریافت مشاوره سئو روی دکمه زیر کلیک کنید!

اینجا کلیک کن!

اصلا لینک های شبکه اجتماعی تاثیری دارند؟

آیا فعالیت در شبکه اجتماعی می تواند تاثیر مثبت روی سئو بگذارد؟

در هر ثانیه هزاران محتوای جدید در شبکه های اجتماعی همچون لینکدین و توییتر و میلیون ها محتوای جدید در شبکه اجتماعی اینستاگرام در حال انتشار هستند، سرعت بروز رسانی در شبکه های اجتماعی به صورت سرسام آوری زیاد است. به نظرتان آیا ربات های موتور خزنده گوگل می توانند این حجم از محتوا را ایندکس کنند و در دیتابیس گوگل ذخیره کنند؟ می توان گفت حد زیادی از آنها این اتفاق برایشان نمی افتد و ایندکس نمی شوند پس طبیعتا اگر ایندکس نشوند در نتایج گوگل هم جایی نخواهند داشت. در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام و فیسبوک فقط صفحات پروفایل ایندکس می شوند اما در توییتر این گونه نیست و توییت هم هم گاها ایندکس میشوند و می توان آنها را در نتایج گوگل مشاهده کرد. با این وجود می توان به این نتیجه رسید که که گوگل محتوا های شبکه های اجتماعی را به مانند وب سایت ها بررسی نمی کند و در کل انتظار ورودی گرفتن از صفحات نتایج گوگل به شبکه های اجتماعی انتظار اشتباهی است اما این ممکن است گاهی اتفاق بیوفتد. اما با این وجود باز هم شبکه های اجتماعی می توانند روی سئو تاثیر بگذارند اما چگونه؟ پاراگراف بعدی را با ما همراه باشید تا متوجه این موضوع شوید.

سوشال سیگنال ها، نیمه پر لیوان

سوشال سیگنال چیست و چگونه روی سئو سایت تاثیر می گذارند؟

قبل از اینکه وارد این بحث شویم باید بدانید سوشال سیگنال چیست؟ در یک توضیح مختصر و مفید سوشال سیگنال ها همان تعاملات کاربران در شبکه های اجتماعی (لایک، کامنت، فالو و…) هستند که در شبکه اجتماعی های یک وب سایت ایجاد می شوند، به دلیل اینکه این سیگنال ها را کاربران به وجود می آورند گوگل به آنها ارزش قائل می شود و همین امر می تواند یک فاکتور مثبت و تاثیرگذار در سئو سایت باشد، برای اینکه بتوانید از امتیاز سوشال سیگنال ها استفاده کنید باید ارتباط سایت با شبکه های اجتماعی را مشخص کنید مثلا اینکه در صفحات خود در شبکه های اجتماعی لینک سایت خود را بگذارید و در سایت هم در بخش هایی مانند فوتر به شبکه اجتماعی های خود لینک دهید.

چرا سوشال سیگنال ها مهم هستند؟

بررسی دلایل اهمیت سوشال سیگنال ها

  • سیگنال های شبکه های اجتماعی نشان دهنده عیار واقعی شما هستند: سوشال سیگنال ها بیشتر به واقعیت نزدیک هستند و شما می توانید از آنها برای سنجش ارزش محتوا استفاده کنید زیرا کاربران این خوب بودن یا بد بودن آن را تشخیص می دهند و برخلاف موتور های جستجو این وظیفه با الگوریتم ها نیست.
  • نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری افزایش می یابد: شبکه های اجتماعی می توانند خیلی بهتر اعتماد کاربران را جلب کنند زیرا شما در شبکه های اجتماعی می توانید ارتباط صمیمانه تری با مخاطبین ایجاد کنید، همین مورد می تواند به صورت غیر مستقیم فروش شما از طریق وب سایت را هم افزایش دهد.
  • بالاتر رفتن اعتبار دامنه (DA) و اعتبار صفحه (PA):

اگر یک صفحه از سایت سوشال سیگنال زیادی داشته باشد به این معناست که بازخورد خوبی در شبکه های اجتماعی داشته و همین موضوع می تواند باعث بالاتر رفتن اعتبار صفحه (PA) شود که بالا رفتن اعتبار صفحات می تواند روی اعتبار خود دامنه تاثیر خوبی بگذارد.

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

چگونه سوشال سیگنال ها را اندازه گیری کنیم؟

معرفی ابزار اندازه گیری سوشال سیگنال

ابزار های خیلی زیادی نیستند که بتوانند سوشال سیگنال ها را اندازه گیری کنند، یکی از ابزار هایی که برخی از وب مستران از آن استفاده می کنند ابزار Sharyet.com که کاملا رایگان است و می توانید به وسیله آن از میزان سوشال سیگنال هایی که دریافت کردید مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید