شبکه ایمن

Keyword Stuffing چیست و چه تبعاتی دارد؟

keyword stuffing چیست

آشنایی با keyword stuffing و راه های جلوگیری از آن

در سال های 2007 تا 2010 یکی از راه های افزایش رتبه در گوگل Keyword Stuffing بود. ولی در سال های بعد و با آمدن الگوریتم پاندا این موضوع به عنوان یک روش مخرب و اسپم شناخته شد و از تکنیک های افزایش رتبه حذف شد و در صورت مشاهده این روش، گوگل وبسایت را جریمه خواهد کرد. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که Keyword Stuffing چیست و چه آثار مخربی برای وبسایت ما دارد.

گوگل Keyword Stuffing چیست را اینگونه معنی کرده است:

” کیورد استافینگ به معنی تکرار زیاد کلمه کلیدی به منظور دستکاری رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل می باشد. اغلب این کلمات به صورت غیر طبیعی در لیست ها یا خارج از محتوای اصلی گذاشته می شوند. این تکرار ها تجربه کاربری ناخوشایندی برای وبسایت شما دارد و به رتبه شما آسیب می رساند. نمونه هایی از کیورد استافینگ: لیست شماره تلفن – بلوک های متنی که نام شهرها را لیست می کنند – تکرار زیاد کلمه کلیدی در یک جمله به طوری که غیرطبیعی به نظر برسد. مانند: ما سیگار الکترونیکی می فروشیم. سیگارهای الکترونیکی ما دست ساز هستند. اگر به فکر خرید یک سیگار الکترونیک هستید، لطفا با متخصصان سیگار الکترونیکی ما تماس بگیرید. “

برای جلوگیری از این مشکلات نیاز به مشاور داری

برای مشاوره رایگان سئو همین حالا اقدام کن

مشاوره با تابان شهر

با این تعریف ما متوجه شدیم که Keyword Stuffing چیست و گوگل چگونه با آن برخورد می کند. در این تکنیک که در گذشته اثر مثبت روی رتبه سایت ما داشت، یک کلمه کلیدی بارها و بارها در متن استفاده می شد و چون در آن زمان الگوریتم های گوگل ساده بودند این مسئله باعث می شد سایت هایی مثل گوگل به آن وبسایت ها رتبه اختصاصی می دادند. در این وبسایت ها در هر سه خط دو بار کلمه کلیدی در متن تکرار می شد. اما امروزه این تکرار ها و چگالی کلمه کلیدی بالا نه تنها به نفع ما نیست، بلکه همانطور که در تعریف بالا خواندید موجب تاثیر منفی روی سئو on-page ، تشخیص اسپم ، جریمه از سمت گوگل و سقوط رتبه ما می شود.

روش های Keyword Stuffing

1- Keyword Stuffing در عنوان صفحه

گاهی وبمستران در عنوان صفحه خود که در نتایج گوگل نمایش داده می شود بارها از کلمه کلیدی استفاده می کنند و این مسئله باعث می شود جمله ای بی معنا و مفهوم به کاربر نمایش داده شود. در این حالت کاربر یا وارد سایت نمی شود و یا با تجربه ای ناخوشایند از وبسایت خارج می شود.

2- Keyword Stuffing در توضیحات متا

گاهی افراد برای افزایش نرخ کلیک کلمه کلیدی را در توضیحات متا تکرار می کنند تا کاربر با دیدن آن کلمه جذب صفحه شود. در این حالت خزنده های گوگل از محتوای صفحه ما هیچ درکی مخواهد داشت و این کار را به عنوان اسپم شناسایی کرده و تاثیر منفی روی رتبه وبسایت می گذارد.

3- Keyword Stuffing در محتوا

گوگل بر روی تکرار بیش از حد کلمه کلیدی در محتوا حساس است و اگر درصد زیادی از متن صفحه شما شامل کلمه کلیدی باشد با شما برخورد خواهد کرد. این روش که رایج ترین روش Keyword Stuffing است بسیار برای ما مخرب خواهد بود.

4- Keyword Stuffing در لینگ گذاری

وقتی یک کلمه را بارها به یک صفحه لینک کنید، ربات خزنده گوگل با مشاهده اینکه هر بار با باز کردن لینکی به یک صفحه مشابه می رود به ما فعالیت اسپمی نسبت داده و ما را جریمه خواهد کرد.

5- Keyword Stuffing در مترادف ها

استفاده بیش از حد از مترادف ها نیز شامل این فعالیت ها می شود. رایج ترین آن ها اضافه کردن اسم شهر به کلمه کلیدی است که همانطور که در تعریف رسمی کمپانی گوگل از کیورد استافینگ دیدیم این مسئله به شدت نفی شده بود.

روش های Keyword Stuffing

چطور از keyword ها درست و به اندازه استفاده کنیم؟

در ادامه توضیحات کیورد استافینگ چیست به کاربرد درست آن می پردازیم. به جای پرکردن صفحه با کلمه کلیدی و تکرار بدون هدف و غیر طبیعی باید کلمه کلیدی را در جای مناسب و منطقی به کار ببریم. برای حفظ چگالی مناسب و جلوگیری از Keyword Stuffing نکات زیر را رعایت کنید:

هر صفحه باید یک کلمه کلیدی اصلی داشته باشد

برای هر صفحه باید یک کلمه کلیدی انتخاب کنید و محتوای صفحه را با محوریت آن کلمه تولید کنید. این کلمه کلیدی باید به درستی و با اصول انتخاب شود. از کلماتی استفاده کنید که دارای محبوبیت است و به اصطلاح دیفیکالتی یا سختی بالایی هم ندارد. این مسئله به شما کمک می کند رتبه بهتری در نتایج گوگل کسب کنید.

به اندازه محتوا بنویسید

صفحاتی برای گوگل محبوب هستند که محتوای مناسب و کاربردی را به کاربران گوگل نمایش دهد. شما باید محتوای درست و با حجم مناسب در صفحه خود داشته باشید. معمولا توصیه می شود که متن اصلی یک صفحه بالای 300 کلمه باشد. با این ویژگی گوگل متوجه می شود کاربری که به صفحه شما وارد می شود نتیجه دلخواه را پیدا می کند.

چگالی کلمه کلیدی را رعایت کنید

همانطور که گفتیم برای گوگل بسیار مهم است که کلمه کلیدی به صورت طبیعی و منطقی تکرار شود و از حالت طبیعی خارج نشود. سعی کنید در جای مناسب و با فاصله های مناسب از آن استفاده کنید. چگالی معمولا باید زیر 2 درصد باشد.

از مترادف ها استفاده کنید

با استفاده از مترادف های کلمه کلیدی شما می توانید در جایی که نیاز به کلمه کلیدی دارید ولی تکرار آن باعث Keyword Stuffing می شود از مترادف ها استفاده کنید. با این کار شما هم از Keyword Stuffing جلوگیری می کنید و هم اهمیت کلمه کلیدی رو به موتورهای جستجو نشان می دهید. این مترادف ها باید منطقی باشند و طبق تعریف “کیورد استافینگ چیست” گوگل نباید بی معنی و پر از تکرار بی منطق باشد.

در قسمت های مختلف از کلمه کلیدی اسفاده کنید

هر صفحه دارای بخش های مختلفی است که علاوه بر متن اصلی می توانید کلمه کلیدی را در آن قسمت ها استفاده کنید. مثلا در عنوان صفحه ،توضیحات متا، زیر عنوان ها، alt تصاویر، اولین پاراگراف متن و …

جمع بندی

حالا که با مفهوم “Keyword Stuffing چیست” آشنا شدیم باید بدانیم گوگل همواره به دنبال این است که صفحات ارزشمند با تجربه کاربری خوبی را برای کاربران خود نمایش دهد. وقتی در صفحات ما Keyword Stuffing وجود داشته باشد، گوگل متوجه می شود که اگر کاربری به وبسایت ما وارد شود، تجربه کاربری خوبی نخواهد داشت و با متن هایی بی معنی رو به رو خواهد شد. همچنین این خروج های کاربران نرخ پرش ما را نیز افزایش می دهد. این دو موضوع باعث افت شدید رتبه ما می شود. پس مهم است که به تکرار و چگالی کلمه کلیدی اهمیت بدهیم و به صورت دوره ای موارد آن را بررسی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.