شبکه ایمن

راهنمای خرید بهترین مدل دوربین داهوا

انتخاب دوربین مداربسته مناسب با توجه به تنوع برندها، مدل‌ها و قابلیت‌های مختلف، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. در این مقاله قصد داریم تا به شما در انتخاب بهترین دوربین مداربسته داهوا با توجه به شرایط حال حاضر کمک کنیم.
دوربین مداربسته داهوا یکی از محبوب‌ترین برندهای دوربین مداربسته در جهان است که محصولات متنوعی را در این زمینه ارائه می‌دهد. این شرکت چینی در سال 2002 تاسیس شد و به سرعت توانست به یکی از پیشروترین شرکت‌های تولیدکننده دوربین مداربسته تبدیل شود. پیش از پرداختن به راهنمای خرید بهترین مدل دوربین داهوا، لازم است با برخی اصطلاحات و نکات آشنا شوید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید چون قرار است بهترین مدل دوربین داهوا را به شما معرفی کنیم.

انواع دوربین مداربسته داهوا

دوربین مداربسته داهوا (دوربین هایی که کاربرد عمومی دارند) در 2 نوع مختلف براساس فناوری ساخت تولید می‌شود که می‌توان از آن‌ها برای کاربردهای مختلف استفاده کرد.

  • دوربین مداربسته تحت شبکه یا دوربین IP: این نوع دوربین‌ها از طریق شبکه به دستگاه ضبط تصاویر (DVR یا NVR) متصل می‌شوند و از کیفیت تصویر و امکانات بیشتری نسبت به سایر انواع دوربین‌های مداربسته برخوردار هستند.
  • دوربین مداربسته HDCVI یا آنالوگ : این نوع دوربین‌ها از طریق کابل کواکسیال به دستگاه ضبط تصاویر متصل می‌شوند. در این نوع دوربین ها ما می توانیم صدا، تصویر، داده و برق را به صورت همزمان بر روی یک کابل انتقال بدهیم. بدین صورت هزینه کابل و کابل کشی کمتر از سایر فناوری های دوربین مداربسته است.

مشخصات فنی دوربین مداربسته داهوا

دوربین مداربسته داهوا دارای مشخصات فنی متنوعی است که می‌توان از آن‌ها برای انتخاب دوربین مناسب برای کاربرد مورد نظر استفاده کرد. برخی از مهم‌ترین مشخصات فنی دوربین مداربسته داهوا عبارتند از:

  • رزولوشن تصویر: رزولوشن تصویر یکی از مهم‌ترین مشخصات فنی دوربین مداربسته است که کیفیت تصویر آن را تعیین می‌کند. دوربین‌های مداربسته داهوا در رزولوشن‌های مختلف از 2 مگاپیکسل تا 8 مگاپیکسل تولید می‌شوند.
  • نوع حسگر تصویر: حسگر تصویر دوربین مداربسته نقش مهمی در کیفیت تصویر آن ایفا می‌کند. دوربین‌های مداربسته داهوا با حسگرهای تصویر CMOS و CCD تولید می‌شوند اما دوربین های دارای سنسور تصویر CMOS پرکاربردتر و قابل دسترس تر است.
  • فاصله کانونی لنز: فاصله کانونی لنز دوربین مداربسته زاویه دید آن را تعیین می‌کند. دوربین‌های مداربسته داهوا با فاصله کانونی‌های مختلف از 2.8 میلی‌متر تا 12 میلی‌متر تولید می‌شوند.
  • دید در شب: دید در شب یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دوربین مداربسته است که امکان ضبط تصاویر در شب را فراهم می‌کند. دوربین‌های مداربسته داهوا با قابلیت دید در شب رنگی و سیاه و سفید تولید می‌شوند.
  • ضبط صدای محیط: این قابلیت به کاربران اجازه می دهد که صدای پیرامون دوربین مداربسته را به راحتی همزمان با تصاویر دوربین مداربسته در اختیار داشته باشند. این قابلین باعث افزایش قیمت دوربین مداربسته می شود اما راهکاری جذاب برای فضاهایی است که این نیاز احساس می شود.
  • قابلیت تشخیص حرکت: قابلیت تشخیص حرکت یکی از ویژگی‌های مهم در خرید دوربین مداربسته است که امکان ضبط تصاویر تنها در صورت حرکت افراد یا اشیا را فراهم می‌کند.
  • تشخیص چهره:این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا تردد افراد را به طور دقیق کنترل کنید.
  • تشخیص صدای غیرعادی: این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا از صداهای غیرعادی مانند شکستن شیشه یا دزدگیر مطلع شوید.

 

با توضیحات مقدماتی ارائه شده، شما می توانید به راحت ترین شکل ممکن بهترین دوربین مداربسته داهوا موردنظر خود را از میان طیف گسترده آن، انتخاب کنید.

اگر بخواهیم بهترین مدل دوربین داهوا را معرفی کنیم، باید این محصولات را به دو دسته اصلی دوربین مداربسته آنالوگ (HDCVI) و دوربین مداربسته تحت شبکه (IP) تقسیم کنیم. همچنین ما می توانیم این دسته بندی را براساس قیمت و یا براساس کیفیت انجام بدهیم، اما ما در اینجا به بررسی بهترین مدل دوربین داهوا براساس قیمت می پردازیم.

 

بهترین دوربین مداربسته داهوا با فناوری HDCVI براساس قیمت

بهترین مدل دوربین داهوا تا قیمت 1 میلیون تومان

دوربین مداربسته دام 2 مگاپیکسلی داهوا DH-HAC-HDW1200TRQP-A

در ساخت دوربین مداربسته داهوا HDW1200TRQP-A از سنسور 2 مگاپیکسلی CMOS استفاده شده که این سنسور توانایی نمایش جزئیات تصاویر را به خوبی داراست. این دوربین دارای کیفیت تصویر FULL HD 1080P با فریم ریت 30/25 fps است، همچنین در صورتی که رزولوشن تصویر را به 720P تغییر بدهیم، دوربین توانایی ثبت 60 فریم بر ثانیه را دارد. دوربین مداربسته داهوا HDW1200TRQP-A مجهز به 2 عدد سنسور هوشمند مادون قرمز است که با استفاده از این سنسورها می تواند تا شعاع 25 متر در تاریکی مطلق فیلمبرداری کند، تصاویر ضبط شده توسط سنسورهای مادون قرمز در تاریکی شب به صورت سیاه و سفید هستند. همچنین معمولا لنز استفاده شده در دوربین HDW1200TRQP-A، لنز ثابت 2.8 میلی متر است که زاویه دید 103 درجه ای از محیط را برای کاربران فراهم می کند. این نوع لنز در مقایسه با لنز 3.6 میلی متری اصطلاحا وایدتر هستند و پوشش تصویری گسترده تری را دارند. جنس بدنه دوربین مداربسته داهوا HDW1200TRQP-A از جنس پلاستیک مقاوم است. دوربین مداربسته داهوا HDW1200TRQP-A دارای استاندارد حفاظتی IP50 است. این بدان معناست که این دوربین در برابر عبور محدود گرد و غبار محافظت شده است اما در برابر نفوذ مایعات مقاوم نیست دوربین مداربسته 2 مگاپیکسلی داهوا HDW1200TRQP-A از یک میکروفن داخلی قدرتمند استفاده می کند، با این میکروفن داخلی، به راحتی می توانید صدای محیط را همراه با تصاویر ضبط کنید.

این دوربین مداربسته مناسب استفاده در فضای داخلی ساختمان است. این دوربین مناسب استفاده در دفاتر، اتاق ها، لابی ها، راهروها و فضاهای سرپوشیده مشابه آن است.

بهترین مدل دوربین داهوا تا قیمت 1.5میلیون تومان

دوربین مداربسته بولت 5 مگاپیکسلی داهوا DH-HAC-HFW1500CMP-A

خرید یک دوربین فلزی 5 مگاپیکسلی در این بازه قیمتی واقعا جذاب است. دوربین 1500CMP-A یک دوربین 5 مگاپیکسلی میکروفون دار است. این دوربین مداربسته در نسخه 2 مگاپیکسلی هم طراحی و تولیده شده است که این دوربین به نسبت برادر کوچکتر خود به دلیل استفاده از یک سنسور تصویر قوی تر، دارای کیفیت تصویر بهتر و در نهایت جزئیات تصویر بهتر است.

در دوربین داهوا HFW1500CMP-A از سنسور 5 مگاپیکسلی CMOS استفاده شده است. این دوربین کیفیت تصویر 1620*2880 یعنی همان 5 مگاپیکسل را در حالت تصویری CVI به صورت 25 فریم بر ثانیه ثبت می کند، اما با کاهش کیفیت تصویر (مثلا 4 مگاپیکسل) شاهد ثبت تصاویر به صورت 30 فریم بر ثانیه هستیم. دوربین مداربسته داهوا HFW1500CMP-A مجهز به 2 سنسور مادون قرمز است، این سنسورها به صورت هوشمند خاموش/روشن می­ شوند. تصاویر ضبط شده توسط سنسورهای مادون قرمز در تاریکی مطلق و یا شب به صورت سیاه و سفید هستند، اما وضوح تصویری خوبی دارند. این سنسورها توانایی دید در تاریکی شب را تا شعاع 30 متر برای تصویربرداری ممکن می ­کند. لنز استفاده شده در این دوربین مداربسته لنز ثابت 3.6 میلی متری است که زاویه دید حدودی 93 درجه را برای فیلم برداری دوربین فراهم می­ کند. با این نوع لنز می­ توان فوکوس بهتری برای نمایش سوژه­ های دورتر در اختیار داشت. جنس کل بدنه این دوربین مداربسته از نوع فلزِ آلومینیوم است که به واسطه این نوع پوشش، دوربین ضد الکتریسیته ساکن است. این دوربین داهوا دارای گواهی IP67 است. این بدان معناست که این دوربین ضد گرد و غبار، ضد آب و ضد ضربه است. دوربین مداربسته 5 مگاپیکسلی HFW1500CMP-A دارای میکروفن داخلی پر قدرتی برای ضبط صدای همزمان با تصاویر است.

از این دوربین مداربسته بولت برای نصب در فضای باز مانند حیاط، تراس، بالکن ها و … استفاده می شود.

 

بهترین مدل دوربین داهوا تا قیمت 2 میلیون تومان

دوربین مداربسته دام 5 مگاپیکسلی داهوا DH-HAC-HDW1509TLQP-A-LED

اگر شما هم جز افرادی هستید که برای در اختیار داشتن یک دوربین مداربسته با کیفیت، هزینه می کنید، باید بگوییم که این دوربین تمام نیازهای یک کاربر را برطرف می کند. این دوربین مداربسته با در اختیار داشتن یک میکروفون قدرتمند و یک LED وارم لایت برای دید در شب رنگی، یک دوربین همه چیز تمام است!

در این دوربین از یک سنسور تصویر 5 مگاپیکسلی از نوع CMOS استفاده شده است که رزولوشن 2880*1620 را تا 25 فریم بر ثانیه ثبت می کند. این دوربین با لنزهای 2.8 میلی متری و 3.6 میلی متری در بازار موجود است و اختیار با شماست که کدام لنز را انتخاب می کنید اما بدانید که لنز 2.8 میلی متری زاویه دید بیشتری در اختیار شما می گذارد و اصطلاحا تصویر وایدتر است، اما در لنزهای 3.6 میلی متری فوکوس روی سوژه بهتر است. جنس بدنه دوربین مداربسته داهوا مدل HDW1509TLQP-A-LED ترکیبی از فلز و پلاستیک است. دید در شب در این دوربین مداربسته به دلیل استفاده از یک لامپ LED وارم لایت در بده خود، تمام مدت رنگی است حتی در مواقع تاریکی شب! میکروفون داخلی نیز به مانند سایر میکروفون های دوربین های داهوا پرقدرت است و صدای بدون نویزی به شما ارائه می دهد. این دوربین به دلیل در اختیار داشتن استاندارد حفاظتی IP67 ضدآب، ضد ضربه و ضد گرد و غبار است.

شما از این دوربین به راحتی می توانید در هر فضای و داخلی استفاده کنید، اما ذات استفاده از دوربین های دام برای نصب زیر سقف و فضای داخلی است.

بهترین مدل دوربین داهوا تا قیمت 2.5 میلیون تومان

دوربین مداربسته بولت 5 مگاپیکسلی داهوا DH-HAC-HFW1509TLMP-A-LED

در لنز این دوربین بولت داهوا از سنسور 5 مگاپیکسلی CMOS استفاده شده است. این دوربین داهوا توانایی ثبت 25 تا 30 فریم بر ثانیه را در استانداردهای ویدئویی متفاوت را داراست، اما در کیفیت تصویر 5 مگاپیکسلی، تنها در فرمت ویدئویی CVI می تواند ضبط تصاویر را انجام دهد. دوربین مداربسته بولت داهوا HFW1509TLMP-A-LED مجهز به 2 ال ای دی وارم لایت هوشمند است. این 2 لامپ کوچک به صورت هوشمند خاموش/روشن می­ شوند. این دوربین قادر است تصاویری واضح حتی در تاریکی مطلق ارائه دهد. برد موثر دید در شب این دوربین تا 40 متر است. مزیت این دوربین نسبت به سایر هم ­رده های خود وجود LEDهای پرقدرتی است که به طور خودکار در تاریکی، روشن می شوند تا تصاویری دقیق و با جزئیات را به صورت 24/7 ثبت کنند و از شناسایی واقعی اشیا اطمینان حاصل کنند. به طور پیش فرض، دوربین روی حالت نور هوشمند تنظیم شده است که در آن دوربین می تواند به طور خودکار زمان نوردهی و حساسیت نور را به طور همزمان تنظیم کند تا از نوردهی بیش از حد اشیاء در مرکز تصویر جلوگیری شود. لنز استفاده شده در دوربین بولت داهواHFW1509TLMP-A-LED ، لنز ثابت 3.6میلی متری است که زاویه دید 93 درجه را برای فیلم برداری دوربین فراهم می­ کند. با این نوع لنز می­ توان فوکوس بهتری نسبت به اشیای دورتر در اختیار داشت. جنس بدنه دوربین مداربسته بولت داهوا HFW1509TLMP-A-LED از ترکیب فلز و پلاستیک است، یعنی بدنه اصلی این دوربین پلاستیکی است اما قاب جلویی و پایه دوربین فلزی هستند. دوربین مداربسته 5 مگاپیکسلی بولت HFW1509TLMP-A-LED دارای استاندارد حفاظتی IP67 است. این بدان معناست که این دوربین ضد گرد و غبار، ضد آب و ضد ضربه است. از این محصول می­ توان در محیط های داخلی و خارجی و شرایط آب و هوایی مختلف مثل محیط ­هایی با بارش باران و رطوبت بالا (شهرهای شمالی کشور)، مناطق کویری و گرمسیری، مناطق کوهستانی با بارش برف و سایر مناطق آب و هوایی ایران عزیزمان به راحتی استفاده کرد.

یکی از نمایندگی های دوربین مداربسته و تجهیزات داهوا شرکت ایرانکمز می باشد. شما می توانید با مراجعه به سایت این شرکت به آدرس irancams.ir ، این تجهیزات را با کمترین قیمت و معتبرترین گارانتی ایران خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید