شبکه ایمن

یادگیری طراحی سایت چقدر طول می کشد ؟ 5 فاکتور تاثیر گذار آن

یکی از دلایلی که ما ممکن است یک کاری را شروع نکنیم این است که تصور می کنیم یاد گرفتن آن خیلی طول می کشد. البته که یادگیری هر کاری طول می کشد اما وقتی درباره امور تخصصی صحبت می کنیم، مدت زمان یادگیری طولانی تر هم می شود. طراحی سایت یکی از همین امور بسیار تخصصی است و یادگیری آن هم به هر حال طول می کشد و ما نیز در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که یادگیری طراحی سایت چقدر طول می کشد و راستش را بخواهید بگذارید از همین حالا بگوییم که یادگیری هیچ تخصصی پایان پذیر نیست و در واقع شما همیشه باید در حال یادگیری باشید. در این مقاله همراه ما باشید که بیش از اینکه بخواهیم مدت زمان یادگیری طراحی سایت را کوتاه کنیم، قصد داریم راه هایی به شما معرفی کنیم که طراحی سایت را بهینه تر یاد بگیرید.

میخوای بعدا بخونی ؟

دانلــــــود PDF

فهرست

C

طراحی سایت رایگان با وردپرس

C

چگونه یادگیری طراحی سایت را سریعتر کنیم؟

C

برای یادگیری طراحی سایت به چه ابزار هایی نیاز داریم؟

C

یادگیری طراحی سایت چقدر طول می کشد اگر از دوره های آموزشی استفاده کنیم؟

C

آیا کارآموزی به تسریع یادگیری طراحی سایت کمک می کند؟

C

آیا می شود طراحی سایت را در دانشگاه با سرعت بیشتری یاد گرفت؟

آشنایی با انواع خدمات طراحی سایت تابان شهر

مشاهده خدمات یادگیری طراحی سایت چقدر طول می کشد؟

یادگیری طراحی سایت چقدر طول می کشد ؟

مشکل ما انسان ها این است که برای همه چیز صفر تا 100 قائل می شویم. همیشه تصور می کنیم که یادگیری یک تخصص در جایی آغاز و در یک نقطه هم به پایان می رسد. مثلا به دنبال پکیج های یادگیری زبان انگلیسی در 1 ماه هستیم، همیشه به دنبال دوره های آموزشی فشرده و کم هزینه هستیم و طوری رفتار نمی کنیم که انگار کاری که می خواهیم انجام بدهیم را دوست داریم. یادگیری طراحی سایت چقدر طول می کشد از آن دسته سوال هاییست که کسانی می پرسند که هنوز وارد طراحی سایت نشده اند و از علاقه ای که به آن دارند مطمئن نیستند. پس همانطور که قبلا هم گفتیم، طراحی سایت مانند خیلی از کار ها شاید نقطه صفر داشته باشد، اما هرگز به نقطه صد نمی رسد و هیچوقت یادگیری آن تمام نمی شود.

منظور ما از اینکه یادگیری طراحی سایت چقدر طول می کشد چیست ؟ آیا می خواهیم ببینیم که چه زمانی به حدی می رسیم که می توانیم طراحی سایت انجام بدهیم و یا اینکه چه زمانی به طور کامل هر چیزی که درباره طراحی سایت است را یاد می گیریم؟ بیایید کمی این ذهنیت را از خودمان دور کنیم و طور دیگری به این موضوع نگاه کنیم. بگذارید از همین حالا خیالتان را راحت کنیم. یادگیری کامل طراحی سایت هرگز حاصل نمی شود و اینکه شما چقدر طول می کشد که بتوانید یک سایت کامل را طراحی کنید هم کاملا بستگی به خودتان دارد و هیچ زمانبندی خاصی برای آن وجود ندارد. در ادامه قرار است به یک سری فاکتور هایی بپردازیم و ببینیم که چه کار هایی باید انجام بدهیم که نه سریعتر، بلکه بهینه تر طراحی سایت را یاد بگیریم.

چگونه یادگیری طراحی سایت را سریعتر کنیم؟

هیچوقت هیچ زمان دقیقی برای اینکه بگوییم یادگیری طراحی سایت چقدر طول می کشد وجود ندارد. اما چیزی که بیش از هر فاکتور دیگری در این مورد تاثیر گذار است، فاکتور ساده ای به نام “علاقه” است. اگر شما به طراحی سایت علاقه داشته باشید، هم پشتکار بیشتری برای آن بدست می آورید، هم حوصله بیشتری برای آن به خرج می دهید، هم وقت بیشتری برای آن می گذارید و در نتیجه، طراحی سایت را سریعتر هم یاد می گیرید. یادگیری طراحی سایت از آن دسته کار هاییست که یک نفر ممکن است روزی 1 ساعت برای آن وقت بگذارد و شخص دیگری ممکن است با احتساب تمام امور دیگر زندگی، 6 ساعت برای آن وقت بگذارد. این موضوع کاملا بستگی به علاقه شخص به یادگیری طراحی سایت دارد.

پس اگرعلاقه ای واقعا به طراحی سایت ندارید و می خواهید از روی اجبار آن را انجام بدهید، سعی کنید حداقل یک انگیزه دیگری برای خودتان درست کنید تا آن انگیزه باعث بشود که شما سریعتر این کار را انجام بدهید. این انگیزه می تواند انگیزه اقتصادی، موقعیت شغلی، سرگرمی و هرچیز دیگری باشد. به هر حال، شما برای سریعتر یاد گرفتن طراحی سایت نیاز به یک انگیزه دارید و اگر این انگیزه شما علاقه نباشد، مجبور هستید که یک انگیزه دیگری برای خودتان بسازید که یادگیری طراحی سایت را موکول به زمان دیگری نکنید. عقب انداختن یادگیری طراحی سایت مسلما باعث می شود که دیرتر طراحی سایت را یاد بگیرید.

برای یادگیری طراحی سایت به چه ابزار هایی نیاز داریم؟

اینترنت! برای اینکه طراحی سایت را یاد بگیرید به یک اینترنت با سرعتی حداقل متوسط نیاز دارید. اگر سوال ما این باشد که یادگیری طراحی سایت چقدر طول می کشد آیا اینترنت کمک می کند که آن را سریعتر یاد بگیریم؟ در واقع بدون اینترنت شما اصلا نمی توانید که طراحی سایت را یاد بگیرید. یادگیری طراحی سایت نیاز به آزمون و خطا دارد و شما نیاز دارید که بتوانید از طریق اینترنت، تمرین های طراحی سایت را انجام بدهید. حال وقتی اینترنت داریم باید از کجا شروع کنیم؟ اول از هر چیز باید به سراغ یادگیری HTML برویم. پس سوال اصلی ما باید این باشد که یادگیری HTML یا Hypertext Markup Language چقدر طول می کشد. یادگیری این زبان مارک آپ اگر با منطق کد آشنایی داشته باشیم شاید حتی کمتر از دو هفته طول بکشد و در غیر این صورت، ممکن است بیشتر هم بشود.

هرچند که به طور کلی ما HTML را به عنوان ساده ترین زبان طراحی سایت می شناسیم و در واقع منطق کد را از همان یاد می گیریم، اما باز هم اگر با HTML به طور کلی آشنا نباشیم، یادگیری این زبان ممکن است کمی برای ما بیشتر طول بکشد. HTML را هم شما می توانید از طریق ویدیو های Youtube و البته سایت W3schools یاد بگیرید. سایتی که هم تمرینات HTML را در آن می توانید انجام بدهید و هم اینکه به راحتی می توانید HTML را از آن یاد بگیرید. فقط این موضوع را یادتان باشد که شما نباید یادگیری HTML را به این سایت محدود کنید و خودتان هم باید به صورت جداگانه در یک دامنه جدا، کار کردن با HTML را تمرین کنید تا سریعتر و مطمئن تر بتوانید آن را یاد بگیرید. در ادامه به موارد دیگر نیز بپردازیم.

یادگیری طراحی سایت چقدر طول می کشد اگر از دوره های آموزشی استفاده کنیم؟

اینکه یادگیری طراحی سایت چقدر طول می کشد همیشه بستگی به خودمان دارد اما شاید برای یک سری از افراد، دوره های آموزشی بتوانند تسریع کننده روند یادگیری باشند. چرا؟ زمانی که شما دوره های آموزشی را سپری می کنید، همیشه یک منتور یا استادی هست که این دوره ها را به شما آموزش می دهد. این اساتید چون در کار خودشان خبره هستند، می توانند هم کمک خوبی در یادگیری شما باشند، هم اینکه حداقل تو رودربایستی آن ها هم که شده، ما طراحی سایت را سریعتر یاد بگیریم. تفاوت یادگیری طراحی سایت به صورت خودآموز با یادگیری آن با دوره های آموزشی این است که در یادگیری خودآموز، روند یادگیری ما به صورت منظم نیست و ما ممکن است بدانیم که چه چیزی را یاد می گیریم، اما ندانیم که چگونه باید به درستی آن را یاد گرفت.

البته که یک عیبی که دوره های آموزشی دارند این است که مشخص نیست که استاد ما حرفه ای باشد یا خیر و همچنین به هر حال این دوره ها هزینه بر هستند و برای یادگیری بیشتر، مجبور به تقبل کردن هزینه هایی هستیم که ممکن است اصلا لازم نباشد که این هزینه ها را بدهیم. به هر حال اگر دوره های ما حضوری باشد، هزینه هایی مانند رفت و آمد و اتلاف وقت را نیز خواهیم داشت که شاید برای بعضی از افراد واقعا صرف نمی کند. اما پیشنهاد ما به شما این است که اگر به طراحی سایت علاقه دارید اما دنبال کسی هستید که به شما تمرین بدهد، راه را نشان بدهد و به سمت یادگیری طراحی سایت کمی هولتان بدهد، دوره های آموزشی بهترین روش برای یادگیری سریع طراحی سایت هستند. در حالی که اگر سهل انگار باشید، خودآموزی خیلی کند پیش خواهد رفت.

آیا کارآموزی به تسریع یادگیری طراحی سایت کمک می کند؟

رسیدیم به اصلی ترین و از نظر ما بهترین روش برای یاد گیری طراحی سایت. اگر سوال شما این است که یادگیری طراحی سایت چقدر طول می کشد ، ما به شما می گوییم که در صورت داشتن وقت، علاقه و پشتکار، مسلما با کارآموزی این موضوع سریعتر هم انجام می شود. در کارآموزی دیگر شما داخل محیط کار قرار می گیرید و با پروژه های واقعی طرف هستید. در اوایل کار شما باید حداقل آشنایی را با طراحی سایت داشته باشید و حداقل کمی به HTML وارد باشید، در طی مسیر همکاران شما و مسئول کارآموزی شما به شما کمک می کند که این مسیر را بهتر طی کنید و بتوانید سریعتر طراحی سایت را یاد بگیرید. خوبی کارآموزی این است که شما هم وقت بیشتری برای انجام کار ها دارید، هم رایگان است و هم اینکه شما با چالش های واقعی طراحی سایت طرف هستید.

در این روش، بدون اینکه حتی خودتان هم متوجه بشوید، یادگیری شما سریعتر می شود. به این خاطر که زمانی که می دانید بعد از اتمام کارآموزی، نسبت به عملکردی که داشتید به سرعت صاحب شغل و کسب درآمد می شوید، دیگر آنجاست که انگیزه به اندازه کافی برای شما حاصل می شود و شما خودتان روند یادگیری خودتان را سریعتر می کنید. این روش هم رایگان است، هم کاربردی است و هم اینکه کیفیت یادگیری را بالا می برد. پس بد نیست که بعد از امتحان کردن روش های قبلی، به سرعت وارد یک دوره کارآموزی بشوید و از هیچ بابتی هم نگران نباشید، معمولا برای ورود به دوره های کارآموزی مدرک های دانشگاهی نیازی نیست. گفتیم مدرک دانشگاهی، آیا می شود طراحی سایت را در دانشگاه سریعتر یاد گرفت؟ پاسخ این سوال را در بخش بعدی خواهیم گفت.

آیا می شود طراحی سایت را در دانشگاه با سرعت بیشتری یاد گرفت؟

داشتن مدرک دانشگاهی و یادگیری اصولی طراحی سایت کمک بسیاری در این مسیر به شما می کند. اما خیر، یادگیری بوسیله دانشگاه به هیچ عنوان سریع نیست و شما نباید دلتان را به آموزه های آکادمیک خوش کنید. اگر می خواهید طراحی سایت را در دانشگاه یاد بگیرید، باید خودتان هم جسور باشید و به سراغ علم بروید. یادتان نرود که شما یک “دانشجو” هستید و به دنبال دانش هستید، اساتید دانشگاه هرچقدر هم که به شما چیزی یاد بدهند، در نهایت این شما هستید که باید به سراغ علم بروید و هر کجا که هست آن را پیدا کنید. اما اگر می خواهید بدانید که یادگیری طراحی سایت چقدر طول می کشد اگر فقط دلمان را به دانشگاه خوش کنیم، باید بگوییم که حداقل 4 سال این پروسه طول خواهد کشید و قبول کنید که 4 سال اصلا زمان کمی نیست.

سخن پایانی

هیچوقت دنبال تمام شدن آموزش نباشید، این سختی هاست که باید تمام شوند اما چالش، قرار نیست هیچوقت پایش را از زندگی ما بیرون بکشد. یادگیری همیشه چالش دارد و ما باید با این چالش ها دست و پنجه نرم کنیم. پس این را بدانید که اینکه یادگیری طراحی سایت چقدر طول می کشد کاملا بستگی به خود شما دارد. مطمئن باشید یک فرد با پشتکار بالا، می تواند اولین طراحی سایت خودش را در 1 ماه اول یادگیری انجام بدهد و کسی که در این راه پشتکاری به خرج ندهد، شاید تا سال ها نیز نتواند حتی یک سایت درست و درمان تحویل کسی بدهد. یادمان باشد که یادگیری، بیش از اینکه کمیتش مهم باشد، کیفیت آن مهم است و هرچقدر تمرکز، انگیزه و علاقه ما بیشتر باشد، یادگیری هم با سرعت بیشتری انجام می شود. ممنون که تا به اینجا همراه ما بودید.

دیدگاهتان را بنویسید