شبکه ایمن

چگونه سئو یاد بگیریم ؟ مسیری پر پیچ و خم اما لذتبخش!

مسیر یادگیری یک تخصص نوپا همیشه دشوار است. منبع کم است، شناخت کم است و همیشه نگرانی بازار کار آن نیز وجود دارد. اما هیچ چیز از این لذتبخش تر نیست که این مسیر را طی کرده باشید و سپس تجربه های خودتان را در اختیار باقی افرادی قرار بدهید که می خواهند پا در این مسیر بگذارند. البته که سئو سایت دیگر به گمنامی قبل نیست و افراد بیشتری آن را می شناسند، اما باز هم بد نیست که نگاهی به اینکه چگونه سئو یاد بگیریم بیندازیم و ببینیم که در حال حاضر در ایران، چگونه می شود سئو سایت را یاد گرفت و چگونه می شود وارد بازار کار شد. بنده نویسنده به عنوان کسی که این مسیر را طی کردم و همچنان هم در حال یادگیری هستم، می خواهم هم طبق تجربیات شخصی و هم اطلاعاتی که کسب کرده ام، درباره این مسیر با شما صحبت کنم.

میخوای بعدا بخونی ؟

دانلــــــود PDF

فهرست

C

چگونه سئو یاد بگیریم ؟

C

برای شروع یادگیری سئو چه کار هایی باید انجام بدهیم؟

C

چگونه سئو یاد بگیریم و چگونه یادگیری رسمی را شروع کنیم؟

C

اصلی ترین و بهترین راه یادگیری سئو سایت چیست؟

C

آیا بعد از دوره کارآموزی، آموزش متوقف می شود؟

C

چگونه سئو یاد بگیریم ؟ با یادگیری تخصص های دیگر

خدمات مشاوره سئو تابان شهر

مشاهده خدمات چگونه سئو یاد بگیریم؟

چگونه سئو یاد بگیریم ؟

شاید اول از همه خیال کنیم که پروسه یادگیری سئو سایت با دیگر تخصص ها فرق کند. در حالی که وقتی وارد هر تخصصی می شوید، می بینید که پروسه یادگیری هرکدام از آن ها با دیگری متفاوت است و همچنین هر شخصی در مواجهه با یک تخصص، روش خاص خودش را برای یادگیری دارد. همین حالا اگر شما چگونه سئو یاد بگیریم را در سایت دیگری جست و جو کنید، ممکن است جوابی که آن سایت به شما می دهد با پاسخی که من به شما می دهم فرق کند. اما مطمئنم که من و آن همکار عزیزمان، هر دو داریم درباره یک چیز و آن هم یادگیری سئو صحبت می کنیم و این شما هستید که باید طبق حرف های ما، روش خاص خودتان را برای این کار انتخاب کنید. چرا حالا ما این حرف را درباره سئو سایت زدیم و اما درباره طراحی سایت نگفتیم؟

فرق یادگیری طراحی سایت با سئو سایت این است که شرح وظایف سئو سایت چیز کاملا مشخصی نیست. طراحی سایت یک کار واحد اما بسیار پیچیده است و سئو سایت ترکیبی از چندین کار ساده و پیچیده در کنار یکدیگر است که یک سری از آن ها ممکن است حتی به کمی تخصص در زمینه های دیگر هم احتیاج داشته باشد. پس بگذارید از همین حالا به شما بگویم که قدم در مسیر پر پیچ و خمی گذاشته اید که قرار نیست هیچوقت کسب علم در آن را متوقف کنید. خود بنده شخصا نمی توانم خودم را یک سئو کار کامل بدانم و هنوز عقیده دارم خیلی چیز ها هست که باید یاد بگیرم. اگر مثل من چنین رویکردی دارید، راه را درست آمده اید و من هم تا یک بخشی از راه با شما هستم. همراه من باشید تا ببینیم که چگونه سئو یاد بگیریم .

برای شروع یادگیری سئو چه کار هایی باید انجام بدهیم؟

برای اینکه ببینیم چگونه سئو یاد بگیریم باید اول از همه به نقطه صفر نگاهی بیندازیم. بیایید تصور کنیم که شما فردی علاقه مند هستید که به تازگی متوجه شده اید چیزی به نام سئو سایت وجود دارد. خود من شخصا زمانی از وجود سئو با خبر شدم که بلاگ نویسی را برای یک سایت کوچک شروع کرده بودم و زمانی به آن علاقه مند شدم که در کلاس های مقدمات دیجیتال مارکتینگ شرکت کردم. پس شاید بهترین راه برای شروع کار این است که اول از همه ببینید که دیجیتال مارکتینگ چیست و مطمئن شوید که از شاخه دیگری به جز سئو خوشتان نمی آید و سپس به دنبال اینکه چگونه سئو یاد بگیریم برویم.

بهترین نقطه برای شروع سئو بدست آوردن آشنایی سطحی با این تخصص است. چگونه؟ مثلا همین سایت ما را داشته باشید و یک نگاهی به قسمت سئو سایت آن و مقالات مربوطه آن بیندازید. احتمالا یک دید نسبی ای به سئو پیدا خواهید کرد. بعد از آن، اگر مسلط به زبان انگلیسی هستید، سعی کنید مقالات انگلیسی سئو را مطالعه کنید و درباره این موضوع در Youtube به دیدن ویدیو های مختلف مشغول بشوید. در دنیای امروز که هر دانشی که اراده کنیم به طور رایگان در اختیارمان قرار می گیرد، بد نیست که از این فرصت استفاده کنیم و کمی درباره سئو سایت بیشتر مطالعه کنیم.

چگونه سئو یاد بگیریم و چگونه یادگیری رسمی را شروع کنیم؟

بنده نویسنده زمانی که چگونه سئو یاد بگیریم برایم سوال شد، اول از همه وقتی دوره های دیجیتال مارکتینگم تموم شد، یک دوره پیشرفته سئو را انتخاب کردم و به طور ناگهانی وارد مبحثی از سئو سایت شدم که کاملا برای من نوعی خیلی زود بود. شما تصور کنید، من که کوچکترین اطلاعاتی درباره سئو نداشتم، وارد دوره ای شده بودم که اصلی ترین مبحث آن محتوای تاپیک کلاستر و انواع لینکسازی خارجی بود. در حالی که من هنوز هیچ اطلاعاتی درباره سئو داخلی و پایه ای ترین نکات سئو نداشتم و تنها چیزی که می دانستم این بود که سئو سایت چیست که چندان هنر خاصی هم نمی خواست، همین حالا هم شما می دانید که سئو چیست و برای همین هم اینجا هستید. شما مثل من نباشید! اگر خواستید در کلاس های سئو شرکت کنید، از دوره های مقدماتی اساتید مجرب شروع کنید.

سعی کنید مطمئن بشید که دوره ای که برداشته اید، دوره مقدماتی سئو سایت باشد و مطالب سنگین تر از چیزی که باید نباشند. چون ممکن است با شروع از وسط سئو، از سئو سایت زده بشوید و اعتماد به نفس خودتان را از دست بدهید. اتفاقی که برای من افتاد و چنان سرخورده شده بودم که می خواستم سئو سایت را به طور کلی رها کنم. لازم به ذکر است که اگر موفق بشوید که در دوره هایی شرکت کنید که شما را با پروژه های واقعی درگیر می کنند و شما می توانید جادوی سئو را از نزدیک ببینید، بهتر است. این نوع از دوره ها معمولا کاربردی تر هستند و به جز یک سری تئوری هایی که معلوم نیست در آینده عوض بشوند یا نشوند، سئو را به صورت تجربی به شما آموزش می دهند و به شما یاد می دهند که چگونه با چالش های سئو برخورد کنید.

اصلی ترین و بهترین راه یادگیری سئو سایت چیست؟

از من به شما نصحیت، اگر می خواهید بدانید که چگونه سئو یاد بگیریم ، تمام روش های قبلی را هم که انجام بدهید، به جز آمادگی ذهنی چیزی برای شما ندارد. شما سئو را هنوز هم “یاد” نگرفته اید و هیچ چیز به اندازه کار کردن به شما سئو را یاد نمی دهد. خیلی از کار ها مثل سئو هستند و بدون درگیر نشدن با آن ها، شما حتی نمی توانید تئوری های این موارد را یاد بگیرید. شما باید درگیر سئو سایت بشوید و بهترین راه هم شروع دوره های کارآموزی است. خود من کار کردن سئو را با یک دوره سه ماهه کارآموزی شروع کردم و واقعا هم از این بابت راضی بودم.

هرچند که بعد از آن سه ماه هم تازه شاید تولید محتوای سئو شده و یک سری از نکات سئویی را بلد بودم و باقی موارد مرتبط با سئو خارجی و سئو تکنیکال را بعد از آن سه ماه خیلی آهسته و پیوسته یاد گرفتم. چیزی که می خواهم به شما بگویم این است که سئو سایت چیزی نیست که یک مسیر یادگیری مشخص داشته باشد. بیایید یک بار دیگر تعریف سئو را باهم مرور کنیم: سئو سایت به مجموعه اموری گفته می شود که با هدف بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو انجام می گیرند. حال این امور چه اموری هستند؟ شما از تولید محتوا و لینکسازی های داخلی بگیرید و بروید تا کدنویسی و لینکسازی خارجی و کار های دیگر.

پس این موضوع را همیشه یادتان باشد که به محض اینکه دوره های آموزشی شما تمام شد، وارد مرحله کارآموزی بشوید و خودتان را با چالش های واقعی سئو سایت رو به رو کنید. حداقل دیگر خیالتان راحت است که شما همچنان در حال یادگیری هستید.

آیا بعد از دوره کارآموزی، آموزش متوقف می شود؟

اصلی ترین پاسخ به سوال چگونه سئو یاد بگیریم این است: همیشه در حال مطالعه و یادگیری باشید! به فرض اینکه شما تبدیل به یک سئو کار حرفه ای هم شدید، این موضوع را یادتان نرود که سئو سایت همیشه در حال آپدیت شدن است. چرا؟ چون موتور های جست و جو خصوصا گوگل هر روز الگوریتم های خودشان را بروزرسانی می کنند و روز به روز به فاکتور های سئو سایت چیزی اضافه می شود و یا اینکه از آن ها چیزی کم می شود. شما باید این موارد را بدانید و همیشه با مطالعه خودتان را به روز نگه دارید. همیشه این موضوع باید یادمان باشد که همانطور که برای یادگیری طراحی سایت هم گفتیم، سئو سایت اگر نقطه صفر مشخص داشته باشد (که ندارد!) ، مطمئن باشید که نقطه 100 برای آن وجود ندارد و هیچوقت هیچکس نمی تواند ادعا کند که همه چیز را می داند.

همیشه این موضوع را یادتان باشد که شما به عنوان یک سئو کار با گوگل طرف هستید و اصلی ترین ابزار یادگیری شما هم همان گوگل است. شما که دیگر متخصص این زمینه شده اید و می دانید سئو چیست، هم بهتر از هر شخص دیگری می توانید سرچ کنید و هم بهتر از آن ها می توانید نتایج را انتخاب کنید. پس اگر چنین است، نباید در یادگیری درنگ کنیم و هر زمان که شد، باید مطالب جدید درباره سئو سایت را جست و جو کنیم.

چگونه سئو یاد بگیریم ؟ با یادگیری تخصص های دیگر

ببینید اگر می خواهید بدانید که چگونه سئو یاد بگیریم باید به شما بگوییم که سئو سایت یک کار مشخص و واحد نیست. مجموعه ای از کار ها کنار یکدیگر جمع شده اند و سئو سایت را بوجود آورده اند. پس کاری که شما باید انجام بدهید این است که کمی جسور تر باشید و به جز مقدمات سئو، به سراغ یادگیری موضوعات دیگر هم بروید. سعی کنید دستی در HTML و CSS داشته باشید، کمی درباره JavaScript مطلب یاد بگیرید، یاد بگیرید که چگونه کد های یک سایت را بخوانید و از همه مهمتر اینکه تولید محتوای سایت را یاد بگیرید. سئو سایت و تولید محتوای سایت در راستای یکدیگر قدم بر می دارند و من به شما با تاکید پیشنهاد می کنم که تولید محتوای سایت خودتان را تقویت کنید.

منظور ما از یادگیری تولید محتوا فقط این نیست که چگونه بنویسیم که بفروشد، بلکه شما باید سوالتان این باشد که چگونه “دقیق و درست” بنویسیم که بفروشد. پس شما باید اول اینکه دستی در دستور زبان و ادبیات زبانی که با آن تولید محتوا می کنید هم داشته باشید تا در نتیجه بتوانید سئو کار موفقی هم بشوید.

سخن پایانی

من در این مقاله سعی کردم با نگاهی به تجربیات گذشته خودم و البته نگاه به تجربه دیگران، به شما بگویم که چگونه سئو یاد بگیریم و چگونه می توانیم این مسیر را طی کنیم. یادتان هم باشد که این مسیر، با وجود پیچ و خم های بسیاری که دارد، مسیر لذتبخشی است و روزی می رسد که شما هم می توانید خودتان را یک متخصص سئو بدانید. هرچند که هر وقت آن زمان هم رسید، باز هم خودتان را یک دانشجو بدانید و همواره به دنبال کسب اطلاعات بیشتر باشید. ممنون که در این مقاله همراه ما بودید و امیدواریم که مطالبی که گفتیم مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید