شبکه ایمن

طراحی سایت با React و تکنیک های برتر آن

طراحی سایت با React

آشنایی با طراحی سایت با React و تکنیک های برتر آن

زبان برنامه نویسی React

طراحی سایت با react یکی از جذابترین نوع برنامه نویسی برای توسعه دهندگان می باشد. بسیاری از برنامه نویسان نیز طراحی سایت با react را برای انجام اینکار انتخاب می کنند. زبان برنامه نویسی react اولین زبانی می باشد که به توسعه دهندگان این اجازه را می دهد تا برنامه هایشان را به صورتی اجرا کنند تا که بدون نیاز به رفرش کردن صفحه داده هایشان در همان صفحه رندر گرفته شوند. این زبان برنامه نویسی یک کتابخانه جذاب از سوی جاوا اسکریپت می باشد که برای طراحی سایت و ساختن انواع وب اپ ها و اپلیکیشن ها کاربرد دارد.

به خدمات طراحی سایت نیاز داری ؟

مشاهده خدمات

طراحی سایت با React چه کاربردی دارد ؟

در ادامه قصد داریم تا شما را با انواع کاربرد های React Js آشنا کنیم

React js چیست ؟

React js همانطور که گفته شد کتابخانه ای بسیار جذاب و محبوب از جاوا اسکریپت می باشد که این فریم ورک متن باز نیز می باشد. همین کافی است تا بسیاری از توسعه دهنگان این زبان برنامه نویسی را زبان محبوب خود اعلام کنند. React js برای ساخت انواع وب اپلیکیشن هایی با UI خاص و معمولا تک صفحه ای کاربرد دارد و به شما این اجازه را می دهد که در همان صفحه فرآیند رفرش را انجام دهید تا همیشه صفحه شما به روز باشد. با خواندن این جمله باید متوجه این موضوع شده باشید که برای ساخت وب اپ هایی مانند اینستاگرام، فیسبوک و … از این زبان برنامه نویسی محبوب و کاملا رایگان استفاده می کنند.

React native چیست ؟

همانطور که می دانید زبان برنامه نویسی React متعلق به کمپانی فیسبوک می باشد. در سال 2015 این مکپانی یک کتابخانه عمومی از این زبان برنامه نویسی محبوب را ارائه داد که ساختار React را برای ساخت اپلیکیشن های Native مانند اندروید و IOS آماده کرد. به همین دلیل به این فریم ورک React native می گویند که در ساخت الیکیشن های بومی کاربرد دارد.

طراحی سایت با React چه ویژگی هایی دارد ؟

طراحی سایت با React تاریخچه و ویژگی های بسیار جذابی دارد. این زبان که یک فریم ورک از جاوا اسکریپت و همچنین یک زبان front-end می باشد، جزو محبوب ترین زبان های برنامه نویسان می باشد و تکنیک های طراحی سایت با React به واسطه ابزارهای فراوانی که وجود دارند بسیار است.

انعطاف پذیری بالا

یکی از مزایا بسیار مهم این زبان برنامه نویسی انعطاف پذیری بسیار بالای آن می باشد. این زبان برنامه نویسی برای حل کردن مشکلات سرعت بالاتری نسبت به سایر فریم ورک ها دارد. و همچنین محیطی عالی برای برنامه نویسانی است که Full Pixel کار می کنند چرا که می توانند به کدی که ماه ها پیش نوشته بوده اند برگردند و از آن ها استفاده کنند.

عملکرد بهینه و بهبود یافته

برای طراحی سایت با React از دام (DOM) مجازی استفاده می کند که باعث سریع تر شدن وب اپ ها می شود. DOM یا Document Object Model یک مدل شی گرا از یک صفحه وب می باشد که توسط مرورگر ساخته می شود.

یادگیری آسان

به طور کلی وقتی یک زبان برنامه نویسی جامعه آماری بالایی را در بر بگیرد و به آن معنی می باشد که منابع بسیاری از آن زبان برنامه نویسی وجود دارد. زبان برنامه نویسی React یکی از زبان هایی می باشد که این ویژگی را دارا می باشد و یادگیری آن آسان است و به علت پشتیبانی فیسبوک از آن و این جامعه آماری طراحی سایت با React پیشنهاد می شود.

دارای پسوند JSX

JSX یک نسخه پیشرفته جاوا اسکریپت می باشد که به شما اجازه می دهد از کد های HTML در فایل هایی که حاوی جاوا اسکریپت هستند استفاده کنید. استفاده از این پسوند اشکال زدایی و درک کد را راحت تر می کند. این پسوند مانند XPH می باشد که در پی اچ پی استفاده دارد.

دارای ابزارهای فراوان

یکی از مزایا اصلی طراحی سایت با React این است که ابزار های بسیار زیادی را دارا می باشد. یکی از سطحی ترین این ابزارها یک Extention مخصوص Chrome می باشد که خطاهای شما در کد زنی را برای شما مشخص می کند. از انواع این ابزارها می توانیم به :

1.REACTIDE

2.REACT STUDIO

3.CREAT REACT APP (FACEBOOK)

4.STORYBOOK

5.REACT STYLEGUIDIST

6.REACT DEVELOPER TOOLS

7.REACT SIGHT

8.REACT COSMOS

9.CODESANDBOX

10.REACT BITS

11.REACT BOILEROLATE

12.REACT SLINGSHOT

13.REACT STYLE GUIDE GENERATOR

14.REACT EXTENSION PACK

تاریخچه زبان برنامه نویسی React

زبان برنامه نویسی React که جزو بهترین فریم ورک های طراحی سایت می باشد، متعلق به کمپانی فیسبوک می باشد. در زمانی که فیسبوک قصد راه اندازی پلتفرم اینستاگرام را داشت گروه برنامه نویسان آن خواستار متن باز شدن زبان React شدند و به همین دلیل ری اکت تبدیل به اولین زبان متن باز شد. زبان برنامه نویسی اپلیکیشن های تحت وبی همچون Facebook و Instagram نیز React JS می باشد. زبان برنامه نویسی React توسط جردن واک که یک مهندس نرم افزار در شرکت فیسبوک می باشد در سال 2011 ساخته شده است. این زبان در سال 2012 برای پلتفرم اینستاگرام مورد استفاده قرار گرفت و در حال حاضر توسط پلتفرم هایی مانند نتفلیکس، فیدلی، ایر بی‌ان‌بی و … مورد استفاده قرار می گیرد. در سال 2013 این زبان برنامه نویسی متن باز اعلام شد و React native نیز در سال 2015 معرفی شد که در همان سال نیز به صورت رایگان ارائه داده شد. با پشتیبانی قوی ای که فیسبوک از این زبان برنامه نویسی می کند این زبان به صورت مداوم در حال به روز رسانی های جذابی می باشد که همین موضوع باعث شده تا بسیاری از توسعه دهنگان طراحی سایت با React را انتخاب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید