شبکه ایمن

طراحی سایت با انگولار چگونه است؟

طراحی سایت با انگولار

آنچه که باید در مورد انگولار و نحوه عملکرد آن بدانید.

طراحی سایت با انگولار چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی و پیشرفته تر شدن برنامه نویسی وب، نیاز به ابزار ها و فریم ورک ها روز به روز در حال زیاد شدن است. یکی از موضوعاتی که در این زمینه مطرح شده است طراحی سایت با انگولار است. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به توضیح آن بپردازیم.
انگولار یکی از بهترین فریم ورک های طراحی سایت Front-End معرفی شده توسط گوگل است که به صورت اپن سورس برای طراحی وب پلیکیشن های پویا استفاده می شود و جاوا اسکریپت را به HTML وصل می کند. با این امکان ما در طراحی سایت با انگولار می توانیم HTML را به عنوان زبان اصلی خود انتخاب کنیم.

آیا دنبال شرکت طراحی سایت خوب می گردی؟

نمونه کارهای مارو ببین!

تفاوت انگولار با Angularjs

وقتی در سال 2009 گوگل Angularjs را معرفی کرد با استقبال زیادی رو به رو شد. 7 سال بعد و در سال 2016 گوگل آپدیتی از آن به نام انگولار را معرفی کرد که تفاوت زیادی با Angularjs داشت. بعد از آن همه برنامه نویسان به طراحی سایت با انگولار روی آوردند و تا امروز بعد از asp.net یکی از محبوب ترین فریم ورک ها می باشد.

چرا طراحی سایت با انگولار محبوب است؟

دلایل محبوبیت طراحی سایت با این فریم ورک بسیار زیاد است که ما چند نمونه از آن را در ادامه بیان خواهیم کرد.

  • این فریم ورک پشتیبانی گوگل را دارد که می توان از آن به عنوان بزرگ ترین مزیت نام برد.
  • زبان جاوا اسکریپت امنیت بسیار بالایی دارد. انگولار هم یک زبان برای جاوا اسکریپت به شمار می آید.
  • این فریم ورک از HTML که یک زبان شناخته شده و بسیار محبوب است برای رابط کاربری (UI) خود استفاده می کند. (Declarative UI)
  • با این فریم ورک دیگر نیازی به استفاده از توابع setter و getter نداریم.
  • انگولار در تمامی نرم افزارهایی که از معماری MVC پشتیبانی می کنند بدون هیچ نرم افزار اضافه و جانبی دیگری اجرا می شود .
  • انگولار دارای ساختار ماژولار می باشد که یکی دیگر از مزیت های آن محسوب می شود.

چرا طراحی سایت با انگولار محبوب است؟

طراحی سایت با انگولار در سمت سرور و مرورگر چگونه عمل می کند؟

انگولار با استفاده از Data Binding و Dependency Injection که در سمت مرورگر و به صورت مستقل از سرور اجرا می شود حجم کد را بسیار کاهش می دهد. همچنین با استفاده از کش و فرآیندهای دیگر بار سرور را کم می کند. در این سایت ها که با استفاده از طراحی سایت با انگولار ساخته شده اند، سرور فقط به پرونده های ایستا یا استاتیک رسیدگی می کند و به API ها پاسخ می دهد. به همین دلایل انگولار برای سمت سرور تکنولوژی بسیار خوبی می باشد.

در سمت مرورگر هم انگولار با استفاده از ساختاری که به آن رهنمود یا Directive می گویند، دستورات جدید را در حین ساخت آموزش می دهد. مثل:

  • Data Bining را انجام می دهد. ( Data bining مربوط به عناصری است که برای ذخیره سازی داده استفاده می شود. مانند array ، string و …)
  • ساختار DOM را برای تکرار، نمایش دادن و پنهان کردن قسمت های مختلف DOM کنترل می کند.
  • از فرم ها و اعتبار سنجی فرم ها پشتیبانی می کند.
  • HTML را به اجزای قابل استفاده مجدد دسته بندی می کند.
  • به DOM element رفتارهای تازه ای مثل DOM event handling می افزاید.

مزایای طراحی سایت با انگولار

در طراحی سایت با انگولار ما از انجام دادن یک سری کارها بی نیاز می شویم. مثلا کدهای پرتکرار مثل callback را پاک می کند تا میزان کدهای جاوا اسکریپت کم شود و دیدن عملکرد کدها را آسان تر می کند. دیگر مزایای آن عبارتند از:

  • برای یادگیری آن تنها دانستن HTML و CSS کافی است.
  • در نوشتن کدها صرفه جویی می شود و امکان استفاده ار کتابخانه ها را به ما می دهد.
  • با سایر ابزارهای طراحی و فریم ورک ها به آسانی همگام می شود.
  • به برنامه نویسان امکان دسترسی به تمام دستورات نوشته شده را می دهد. همچنین جداسازی کدها را سهولت می بخشد.
  • با داشتن فضای آماده برای تست، سرعت تست را بالا می برد.

معایب طراحی سایت با انگولار

معایب طراحی سایت با انگولار

شاید بزرگترین مشکل طراحی سایت با انگولار نداشتن گزینه های کافی برای سئو و امکان دسترسی کافی برای خزندگان گوگل می باشد. عیب دیگری که به این نوع طراحی سایت وارد است موضوع پیچیدگی و دشواری آن است. درست است که یادگیری آن تنها با دانستن HTML و CSS شروع می شود ولی به دلیل شبکه پیچیده ماژول ها درک انگولار و حرفه ای شدن در آن پروسه زمان بری می باشد.

تفاوت انگولار با Reactjs

هر دوی این ها از ابزارهای جاوا اسکریپت هستند که دارای محبوبیت زیادی بین توسعه دهندگان وب دارند. طبق آمار 53% از برنامه نویسان از Reactjs و 30% از آن ها از انگولار استفاده می کنند.
React یک فریم ورک کامل نیست به همین دلیل برای یکپارچه کردن کتابخانه های آن با معماری MVC باید برنامه نویسی بیشتری کرد و دانش برنامه نویسی بالاتری هم داشت.

تفاوت انگولار با Reactjs

جمع بندی

حالا که با انگولار آشنا شدیم و تفاوت های آن را با Reactjs متوجه شدیم این نکته قابل ذکر است که هر دوی آن ها رویکردی مختلف در اپلیکیشن های تحت وب دارند. هر دوی آن ها قوی و انعطاف پذیر هستند و خیلی نسبت به هم برتری ندارند و استفاده از آن ها بنا بر اهداف و کاربردهایی که از آن ها انتظار داریم به ما بستگی دارد. طراحی سایت با انگولار مانند یک اسکلت برای قسمت Front-End وبسایت است در حالی که React برای بهبود قسمت های خاصی از وبسایت به کار می رود.

با دانستن مزایا و معایب و امکانات آن ها می توانیم در طراحی سایت خود از آن ها استفاده درست بکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید