شبکه ایمن

طراحی اپلیکیشن ios با سوئیفت چگونه است؟

طراحی اپلیکیشن ios با سوئیفت

آشنایی با زبان برنامه نویسی سوئیفت (Swift) و طراحی اپلیکیشن با آن

عمده برنامه نویسان و افرادی که قصد طراحی اپلیکیشن ios را دارند در انتخاب زبان برنامه نویسی با چالش مواجه اند، زبان زبان سوئیفت نسبتا جدید است و از سال 2014 به روی کار آمده است، پس از آمدن سوئیفت کار برنامه نویسان ios برای انتخاب زبان برنامه نویسی راحت تر از قبل شده است زیرا سوئیفت امکانات و ویژگی هایی دارد که کار برنامه نویسان را بسیار ساده تر می کند در ادامه این مطلب ما به بررسی دقیق تر زبان برنامه نویسی سوئیفت خواهیم پرداخت پس پیشنهاد می کنیم حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آشنایی با Xcode

معایب سوئیفت

مزایای سوئیفت

سوئیفت چیست؟

اگر قصد دارید یک اپلیکیشن حرفه ای برای اندروید یا ios طراحی کنید

روی دکمه زیر کلیک کنید

خدمات طراحی اپلیکیشن

سوئیفت چیست؟

در یک توضیح ساده و مختصر سوئیفت یک زبان برنامه نویسی کامپایلری است که برای ساخت اپلیکیشن برای سیستم عامل های watchOS ،tvOS ،macOS ،iOS ایجاد شده است. سوئیفت در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است از اصلی ترین عوامل این محبوبیت، سرعت بالا، open source بودن آن، آسان بودن و امنیت بالای سوئیفت است. سوئیفت سال 2014 توسط کمپانی اپل ارائه شد و گردآورنده اصلی آن کریس لانتر بود. این زبان به عنوان جانشینی برای زبان شی گرای اپل (Objective-C) به روی کار آمد. یکی از عوامل برتری سوئیفت این است که برنامه نویسان به وسیله آن می توانند نتیجه کد هایشان را به صورت آنی مشاهده کنند در ادامه به مزایای بیشتری از این زبان برنامه نویسی خواهیم پرداخت و شما خواهید دانست که چرا سوئیفت یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی اپلیکیشن است.

مزایای طراحی اپلیکیشن ios با سوئیفت

مزایای سوئیفت به صورت کلی این موارد هستند:

– خلاقانه بودن سوئیفت

– سرعت بالا

– آسان بودن در یادگیری

در اینجا ما در خصوص این مزیت ها توضیحات بیشتری خواهیم داد:

خلاقانه بودن سوئیفت

زبان سوئیفت خیلی زود به محبوبیت رسید و یکی از اصلی ترین دلایل آن تعاملی بودن و جذاب بودن آن نسبت به سایر زبان ها همچون Objective-C بود. بدون شک و با توجه به شرایط فعلی آینده زبان نوپای سوئیفت بسیار درخشان خواهد بود.

سرعت بالای سوئیفت

پیدا کردن مشکلات و شناسایی آنها در سوئیفت بسیار ساده است و همین امر باعث می شود شما زمان کمتری را برای دیباگ اختصاص دهید، زبان سوئیفت حافظه را به صورت اتوماتیک مدیریت می کند و از دیگر دلایل سریع بودن آن همین موضوع است

آسان بودن یادگیری سوئیفت

بنا به نظر بسیاری از برنامه نویسان یکی از بهترین ویژگی های طراحی اپلیکیشن iOS با سوئیفت این است که احتیاج به منابع کد های زیاد (Sources code) ندارد و این موضوع علاوه بر سرعت کار را آسان تر نیز می کند، از ویژگی های دیگر این زبان برنامه نویسی که به جذابیت آن می افزاید، امکان استفاده کردن از اموجی ها در کد ها است.😄

معایب زبان برنامه نویسی سوئیفت

به عقیده بسیاری از برنامه نویسان یکی از اصلی ترین معایب طراحی اپلیکیشن ios با سوئیفت این است که برای یادگیری آن باید به شکل صفر تا صدی یک زبان جدید یاد بگیرید. زیرا درک سوئیفت با بسیاری از زبان های برنامه نویسی متفاوت است. از طرفی سوئیفت در حال حاضر اولین و تنها گزینه ی طراحی اپلیکیشن ios می باشد و ممکن است برخی توسعه دهندگان با یادگیری آن علاقه نداشته باشند. البته هنوز هم استفاده از زبان Objective-C امکان پذیر است اما ممکن است از اپلیکیشن شما استقبال خوبی نشود.

آشنایی با Xcode

سوئیفت یک پلتفرم Playground است و برای کدنویسی با زبان برنامه نویسی Swift در Playground نیاز به نرم اقزار Xcode دارید. برای دانلود نرم افزار Xcode باید یک حساب کاربری توسعه دهنده اپل (apple developer) داشته باشید و سپس از آنجا اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید