شبکه ایمن

بک لینک اسپم چیست؟ گریزی بر سئو کلاه سیاه

نکند فکر می کنید که سئو سایت همیشه با بهترین و تمیز ترین روش ها انجام می شود؟ خیر. گاهی ممکن است خیلی از سایت ها بخواهند قوانین گوگل را دور بزنند و موارد کلاه سیاه سعی کنند که سودجویانه سایت خود را بالا بیاورند. یکی از این روش های کلاه سیاه هم بک لینک اسپم است و در این مقاله می خواهیم بفهمیم که بک لینک اسپم چیست و آن را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم. قبل از همه این موضوع را باید روشن کنیم که بک لینک اسپمی درست است که ممکن است در کوتاه مدت نتیجه خوبی بدهد، اما به محض اینکه گوگل شما را پنالتی کند، دیگر به راحتی نمی شود این موضوع را جبران کرد و رتبه شما را برگرداند. پس با ما همراه باشید تا از این موضوع جلوگیری شود.

میخوای بعدا بخونی ؟

دانلــــــود PDF

فهرست

C

بک لینک اسپم چیست ؟

C

انواع لینک های اسپمی

C

لینک اسپم چگونه بوجود آمد؟

C

پیامد های استفاده از بک لینک اسپم

C

چگونه از پنالتی بک لینک اسپم دربیاییم؟

بک لینک اسپم چیست

بک لینک اسپم چیست؟

در جواب اینکه بک لینک اسپم چیست باید بگوییم که بک لینک اسپم، ساختن یکسری لینک های خارجی در یک صفحه خاص است و این لینک ها شامل صفحات لندینگ پیج ما می شود. در سئو سایت این کار برای این انجام می شود که کسانی که این کار را می کنند، امید دارند که به سرعت رتبه بالایی دریافت می کنند. ممکن است که به این رتبه خوب هم دست پیدا کنند و موقتا هم در لینک های بالا بمانند، اما به زودی گوگل بات متوجه این موضوع می شود و سایت را از ایندکس حذف می کند و ممکن است دیگر هیچوقت صفحه را هم به صفحه SERP برنگرداند. این موضوع هم البته باید روشن بشود که در بروزرسانی های جدید گوگل، بالا آمدن رتبه صفحه با این موارد غیر ممکن است.

این موضوع البته باید در نظر گرفت که هر بک لینکی را نباید با بک لینک اسپم اشتباه گرفت. همانطور که می دانید در مقالات قبلی انواع بک لینک ها را به شما معرفی کردیم و از میان آن ها به رپورتاژ آگهی نیز اشاراتی داشتیم که یکی از انواع بک لینک ها محسوب می شود. بک لینک های زیادی وجود دارند که نه تنها باعث پنالتی شدن صفحه شما نمی شوند، بلکه حتی گوگل از وجود آن ها خوش حال می شود و رتبه شما را بالاتر می برد. مخصوصا اگر این بک لینک ها در سایت ها معتبر و مورد تایید گوگل باشند که اعتبار دامنه بالایی دارند.

انواع بک لینک اسپم چیست؟

آشنایی با انواع بک لینک های اسپمی!

خیلی از بک لینک ها هستند که ممکن است اسپمی محسوب شوند. در اینجا می خواهیم این موارد را با یکدیگر بررسی کنیم و ببنیم انواع بک لینک اسپم چیست و آن ها را موشکافانه بررسی کنیم.

:Spam Posting

این مورد در واقع به این موضوع اشاره دارد که شما صرفا در یک پست بک لینک اسپم قرار نمی دهید. بلکه به طور پی در پی در یک سایت یا بلاگ پست می گذارید که فقط بخواهید به یک صفحه لینک بدهید.

:Nofollow Link

لینک های نو فالو اگر در یک صفحه از وب سایت زیاد باشند و بدون هدف نیز داخل سایت قرار گرفته باشند می توانند به عنوان بک لینک اسپمی نیز محسوب بشوند.

لینک های مخفی:

لینک های مخفی یکی دیگر از موارد اسپم بک لینک می باشد. به این صورت که شما می آیید داخل یک سایت به صورت مخفی و بدون اینکه کاربران ببینند لینک های مخفی قرار می دهید و به صفحه سایت خودتان لینک می دهید.

بلاگ های تک پست:

این نوع از لینک به این صورت است که شما در سایت های مختلف یک پست بلاگ درست می کنید و به سایت خودتان لینک می دهید که رتبه شما در گوگل بالا برود.

لینک های اسپم چگونه بوجود آمدند؟

این لینک ها مربوط به قبل از آپدیت پنگوئن می شدند که تازه در این آپدیت بود که کیفیت لینک ها اهمیت پیدا کرد. قبل از آپدیت پنگوئن اینطور بود که تعداد لینک های بیرون از سایت شما که به سایت شما لینک داده اند مهمتر از این بود که این لینک ها دقیقا کجا باشند و این لینک دهی چگونه انجام شده باشد. قبل از آپدیت پنگوئن بود که تعداد بک لینک ها خیلی مهمتر از کیفیت آن ها بود و گوگل نمی توانست تشخیص دهد که به طور کلی سایت هایی که دارند به شما لینک می دهند اصلا ممکن است معتبر نباشند. در حال حاضر دیگر موضوع به این صورت نیست و اینکه بک لینک کجا باشد و در چه موقعیتی گذاشته شود بسیار اهمیت دارد. در واقع آنجا بود که اصلا موضوع اینکه بک لینک اسپم چیست مطرح شد و تلاش شد که جلوی آن گرفته شود.

پیامد های استفاده از بک لینک اسپم چیست؟

با وجود اینکه گوگل دارد تمام تلاشش را می کند که تاثیر بک لینک های اسپمی را به طور کلی خنثی کند، همچنان این سول وجود دارد که پیامد بک لینک اسپم چیست ؟ همچنین گوگل هنوز نتوانسته است تاثیر آن را به طور کلی حذف بکند و گاهی نمی تواند بک لینک اسپم را از بک لینک درست تشخیص بدهد و ممکن است گاهی سایت هایی در نتایج گوگل نمایش داده شود که اصلا نباید در نتایج بیایند و محتوای آن ها چندان ارزشی ندارد و فقط به این خاطر در رتبه های بالا قرار گرفته اند که در چندین سایت بک لینک های اسپمی داده شده است. اما بالاخره گوگل این لینک ها را تشخیص خواهد داد و سایت مورد نظر را جریمه خواهد کرد. جریمه گوگل هم بسیار سنگین است و اگر گوگل شما را به این دلیل جریمه کند، احتمالا باید قید سئو را بزنید.

اگر صفحه شما مشمول این شود که بک لینک اسپمی به آن داده شده است، صفحه شما نه تنها رتبه اش پایین می آید، بلکه در مواقعی ممکن است حتی گوگل به طور کلی شما را از نتایج جست و جو حذف بکند و سایت دیگری را جایگزین شما بکند. برگشتن دوباره به صفحه نتایج هم ممکن است بسیار سخت باشد و شما باید زحمات زیادی بکشید که سایت را دوباره به صفحه نتایج برگردانید. البته این را هم باید گفت که گاهی ممکن است رقبای شما با روش های کلاه سیاه تلاش کنند با ساختن لینک های اسپمی برای سایت شما، رتبه شما را پایین بکشند که در این صورت شما باید همیشه بک لینک هایتان را مانیتور کنید و در صورتی که شاهد همچنین موضوعی بودید، لینک مورد نظر را Disavow کنید تا آسیبی به رتبه شما وارد نشود و گوگل شما را جریمه نکند.

چگونه از پنالتی بک لینک اسپم دربیاییم؟

حال که فهمیدیم بک لینک چیست و چه پیامدی دارد باید ببینیم که چگونه می شود از این پنالتی شدن دربیاییم. اول از همه بگذارید به شما بگوییم که خیلی نگران نباشید، اگر حتی ناخواسته هم شما بک لینک اسپمی بوجود آوردید یا رقبای شما برایتان این بک لینک ها را بوجود آوردند، Google Search Console به شما یک نوتیفیکیشن می دهد و شما را از این موضوع با خبر می کند. پس راه هایی وجود دارد که بشود سایت شما را از پنالتی شدن نجات داد و همچنان در نتایج گوگل ماند.

اولین کاری که باید بکنید این است که اگر این کار را ناخواسته انجام می دهید، حال دیگر باید آن را متوقف کنید. مطمئن باشید که پست های قدیمی تر شما اهمیتشان برای گوگل کمتر است و اگر برای پست های جدیدتان این کار را نکنید ممکن است که گوگل هم شما را ببخشد و دیگر از بک لینک های اسپمی قدیمی شما چشم پوشی کند.

یکی دیگر از راه هایی هم که به شما گفتیم می تواند شما را از این موضوع نجات دهد، Disavow کردن بک لینک های اسپمی است. Google Web Master Tools این اجازه را به شما می دهد که لینک های اسپمی خودتان را دیس اوو کنید. برای اینکه بتوانید بک لینک های اسپمی را پیدا کنید هم می توانید از ابزار های زیادی استفاده کنید که یکی از بهترین های آن ها Ahref است که دقیق ترین اطلاعات را درباره بک لینک ها و لینک های سایت شما به شما می دهد.

در نظر داشته باشید که اینکه لینک سازی چیست با اینکه بک لینک اسپم چیست کاملا متفاوت است و هر لینک سازی ای اسپم به حساب نمی آید. لینک سازی درست مسلما تاثیر به سزایی در بالا رفتن رتبه شما دارد.

نتیجه گیری

حال که می دانیم بک لینک اسپم چیست مسلما دیگر نمی خواهیم از آن استفاده کنیم درست است؟ همانطور که می دانید این کار به علاوه اینکه یک روش کلاه سیاه و غیر اخلاقی است، می تواند در طولانی مدت اثر منفی بر روی رتبه سایت شما بگذارد و قرار نیست اگر هم رتبه شما بالا رفت، همیشه هم در آن رتبه بمانید. به طور کلی سعی کنید تا جایی که می شود از روش های کلاه سیاه دور کنید. یکی از همین چیز هایی که به جد به شما پیشنهاد می کنیم که از آن دوری کنید همین بک لینک اسپمی است که وجود آن چیزی به جز ضرر برای سایت شما نیست. امیدواریم که توانسته باشیم هم به خوبی اینکه بک لینک اسپم چیست را به شما توضیح داده باشیم، هم اینکه توانسته باشیم شما را قانع کنیم که این کار را انجام ندهید.

البته که همیشه این شما هستید که صاحب اختیار هستید و می توانید با در نظر نگرفتن پیامد ها، اقدام به ساخت بک لینک اسپمی کنید. اما باز هم همچنان به شما پیشنهاد می کنیم که برای سئو سایت راه های بسیار خوب و تمیزی وجود دارند که با آن ها می توانید در طولانی مدت، اما پایدار در رتبه های بالای موتور های جست و جو قرار بگیرید.

منبع:

Pageonepower

دیدگاهتان را بنویسید