شبکه ایمن

بهترین سرم صورت برای پوست خشک

یکی از مهمترین مسائلی که در رابطه با پوست خشک وجود دارد این است که باید به صورت مداوم نسبت به مرطوب سازی آن اقدام کنید. یکی از محصولات بهداشتی و مراقبتی که به منظور مرطوب سازی و آبرسانی به پوست های خشک مورد استفاده قرار می گیرد انواع سرم ها صورت مناسب با پوست خشک است. اگر شما نیز از آن دسته افراد هستید که از داشتن پوستی خشک رنج می بردید پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراهی کنید.

سرم صورت

در واقع سرم صورت به شکل مایعی غلیظ و اما سبک تولید می شود. سرم های صورت به دلیل بافت سبکی که دارند سریعا جذب پوست شده و اثربخشی بسیار فراوانی بر روی پوست دارند. سرم های صورت برای افرادی که دارای پوست خشک و حساس هستند گزینه بسیار مناسبی هستند. سرم های مخصوص پوست خشک با خاصیت آبرسانی عمقی و مرطوب کنندگی قابل توجهی که دارند از خشکی بیش از حد و پوسته پوسته شدن و ایجاد لکه بر روی پوست صورت جلوگیری می کنند. برای هر نوع پوست صورت سرم صورت مخصوصی وجود دارد که در ادامه به بررسی بهترین سرم های مورد استفاده برای پوست های خشک می پردازیم.

سرم آبرسان پوست صورت مخصوص پوست های خشک

این سرم همان طور که از اسمش پیداست به منظور آبرسانی  به پوست های خشک و حساس مورد استفاده قرار می گیرد. سرم های آبرسان پوست خشک یکی از بهترین و موثرترین سرم ها برای انواع پوست به ویژه پوست های خشک به شمار می رود. برخلاف تصور عموم پوست های چرب نیز مانند پوست های خشک به آبرسانی نیازی دارند، از این رو نه تنها افراد با پوست خشک بلکه افراد دارای پوست چرب نیز در صورت تمایل می توانند از این نوع سرم ها استفاده کنند. این نوع سرم ها علاوه بر قابلیت آبرسانی دارای هیالورونیک اسید بوده و از تبخیر آب موجود در پوست جلوگیری کرده و همچنین آب از دست رفته را نیز می توانند به پوست برگردانده و مانع از ایجاد چین و چروک بر روی پوست شوند. ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که تفاوت سرم های آبرسان و مرطوب کننده چیست؟ باید بگوییم که سرم های آبرسان به دلیل بافت سبکی که دارند سریعا جذب پوست شده و در نتیجه اثربخشی بیشتر و سریعتری نسبت به سرم های مرطوب کننده دارند. همچنین این سرم ها فاقد چربی بوده و برای انواع پوست چرب نیز مناسب و قابل استفاده است. لازم به ذکر است که برخی از سرم های آبرسان پوست خشک حاوی ویتامین های مختلفی مانند B5 بوده که علاوه بر آبرسانی کردن عمقی پوست صورت موجب صاف و شفاف شدن آن نیز می شوند.

سرم هیالورونیک اسید

سرم هیالورونیک اسید طبیعی نیز می تواند گزینه ای مناسب برای پوست های خشک باشد. این ماده یکی از بهترین و موثرترین مواد برای آبرسانی به پوست های خشک به شمار می رود. هیالورونیک اسید با جلوگیری از از بین رفتن رطوبت پوست از خشکی آن جلوگیری می کند و همچنین با کاهش چین و چروک های روی پوست آن را صاف تر و شفاف تر نشان می دهد. این سرم علاوه بر موارد ذکر شده در درمان آکنه، انواع لکه، قرمزی و التهاب و … تاثیر بسزایی دارد. از ویژگی های سرم اسید هیالورونیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای بافت سبک
  • قابلیت جذب سریع
  • فرمول غیر چرب
  • بسیار مناسب برای استفاده روزانه
  • آبرسانی شدید و عمقی پوست
  • فاقد پارابن
  • ارزان و مقرون به صرفه
  • فاقد بو
  • مناسب برای پوست های حساس

از آن جایی که یکی از اصول مهم در جوان نگه داشتن و جوانسازی پوست تامین رطوبت پوست است استفاده از سرم های آبرسان بسیار موثر است. سرم صورت مناسب پوست خشک می تواند رطوبت پوست را که بر اثر عوامل مختلفی از بین رفته است تامین کرده و لطافت و نرمی را به پوست شما بر می گردانند. این نوع سرم ها با بستن منافذ باز پوست از تبخیر رطوبت و آب موجود در پوست جلوگیری می کنند. برخی از سرم های پوست خشک را می توان برای پوست های چرب نیز مورد استفاده قرار داد.

نحوه استفاده از سرم صورت مناسب پوست خشک

سرم صورت را با توجه به نوع سرم و نوع پوست استفاده می کنند اما در اکثر اوقات به ترتیبی که در ادامه ذکر کرده ایم عمل می کنند:

  • برای استفاده از انواع سرم صورت ابتدا باید صورت خود را شسته و تمیز کنید.
  • حدودا چند قطره از سرم را بر روی پوست صورت خود ریخته و به طور کامل و به آرامی ماساژ دهید.
  • افرادی که دارای پوست خشک هستند بهتر است چند بار در روز از سرم صورت آبرسان استفاده کنند.
  • پس از استفاده از سرم صورت توصیه می شود که از یک مرطوب کننده مناسب با پوست خود استفاده کنید.

سرم های صورت مخصوص آب خشک می توانند پوست شما را در برابر اشعه های زیان آور خورشید محافظت کنند.

برای خرید این محصول و دیگر محصولات مراقبت از پوست صورت خود می توانید از سایت هزار جور دیدن فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید