شبکه ایمن

الگوریتم EMD چیست و با چه چیزی سر جنگ دارد؟!

خیلی وقت پیش بود که گوگل متوجه شد که انگار سایتی که تمرکزش روی کمیت است و نه کیفیت، چندان شایستگی این را ندارد که در رتبه های اول باشد. کمیت در کلمه کلیدی، کمیت در لینک، کمیت در امور سئو و به طور کلی کمیت در هرچیزی دیگر برای گوگل نیست. بعد ها هم متوجه شد هر کسب و کاری که اسم کسب و کارش با کلمه کلیدی اش یکسان است هم دلیل نمی شود که در کارش خبره باشد. حال الگوریتم EMD چیست ؟ الگوریتم یا بهتر است باز هم بگوییم آپدیتی است که گوگل برای اثبات این موضوع ارائه داده است. در این مقاله می خواهیم این آپدیت را مورد مطالعه قرار بدهیم و ببینیم که روی چه مواردی تاثیر گذاشته است و همچنین ببینیم که اصلا خود این کلمه EMD به چه چیزی اشاره می کند. پس در این مقاله همراه ما باشید.

میخوای بعدا بخونی ؟

دانلــــــود PDF

فهرست

C

الگوریتم EMD چیست ؟

C تاثیر اصلی الگوریتم EMD چیست ؟ C آپدیت EMD برای چه سایت هایی خطرناک است؟ C روش کار الگوریتم EMD چیست ؟ C با وجود آپدیت EMD گوگل سئو سایت ما باید چگونه باشد؟

آشنایی با انواع خدمات طراحی سایت تابان شهر

مشاهده خدمات الگوریتم EMD چیست

الگوریتم EMD چیست ؟

باز هم بگذارید قبل از اینکه ببینم الگوریتم EMD چیست روی یک موضوع دیگر نیز تاکید کنیم. موضوعی که بار ها آن را تکرار کردیم و کلا هروقت قرار است درباره سئو سایت صحبت کنیم، باید به این نکته باز هم اشاره کنیم. بیایید لطفا آپدیت های گوگل را “الگوریتم” صدا نزنیم. هرچند که درست است این آپدیت ها روی الگوریتم ها صورت می گیرند و عادت کردیم که به آن ها الگوریتم بگوییم، باز هم بد نیست لفظ درست آن را بدانیم، هرچند که طبق عادت ما از هر دو استفاده می کنیم. EMD هم یکی از آپدیت های گوگل است که روی سئو سایت تاثیر بسیاری گذاشته است. یکی از موثر ترین و بهترین آپدیت های گوگل که قرار است حق را به حق دار برساند. از آن دسته آپدیت های بزرگی که واقعا باعث شد یک سری کسب و کار بی کیفیت از رده خارج شوند.

برای اینکه بهتر متوجه شویم “آپدیت EMD چیست” باید اول از همه خود EMD را بشناسیم. EMD مخفف Exact Match Domain به معنای “دامنه دقیقا مرتبط” است. تعریف EMD هم کاملا از نامش معلوم است، به دامنه هایی که دقیقا شبیه به کلمه ای هستند که کاربر آن را در موتور جست و جو سرچ می کند EMD می گویند. EMD ها قبلا برای سئو سایت عالی بودند اما دقیقا با آمدن آپدیت EMD، دیگر این خبر ها نیست و دیگر EMD به هیچ عنوان برای سئو خوب یا بد نیست. قبلا سایت ها بدون اینکه روی محصول و خدمات خودشان تمرکز کنند و محتوای درست تولید کنند، دامنه خودشان را مطابق با کلمه کلیدی ای که کاربر سرچ می کند انتخاب می کردند و به همین دلیل هم رتبه خوبی در گوگل دریافت می کردند. در ادامه به شما خواهیم گفت که چرا دیگر از این خبرها نیست.

تاثیر اصلی الگوریتم EMD چیست ؟

حال که می دانید الگوریتم EMD چیست بگذارید به شما بگوییم که این آپدیت هم باز هم از آن دسته آپدیت های بزرگ سال 2012 گوگل است. اینطور که معلوم است سال 2012 نه تنها دنیا برای گوگل تمام نشد، بلکه اصلا گوگل به خودش آمد و انقلابی در موتور جست و جویش در این سال بوجود آورد. بیشتر آپدیت هایی که گوگل ارائه داد در این سال بودند و اینطور که معلوم است کارمندان گوگل احتمالا یکی از پر کارترین سال های خودشان را داشتند. به هر حال آپدیت EMD در 27 سپتامبر 2012 آمد و الگوریتم EMD به سلطنت سایت هایی که از EMD استفاده می کردند پایان داد. یعنی گوگل به این سایت ها نیز مانند سایت های دیگر نگاه کرد و کوچکترین تفاوتی بین آن ها و سایت هایی که نام برندشان با کلمه کلیدیشان فرق داشت قائل نشد.

در واقع گوگل قرار نبود به جنگ سایت هایی برود که از EMD استفاده می کنند. بلکه می خواست به سراغ سایت هایی برود که با وجود استفاده از EMD هم کیفیت محتوای پایینی داشتند و هم خدمات خوبی را ارائه نمی دادند. اما حالا که می دانیم الگوریتم EMD چیست شاید یکم باید در انتخاب دامنه بیشتر دقت کنیم. با وجود این الگوریتم، دیگر می دانیم که گوگل قرار است نسبت به سایت هایی که نام دامنه آن ها کاملا با خدماتی که ارائه می دهند یکی است (و به طبع با Query کاربران هم یکسان است)، حساس تر شود و سختگیرانه تر با آن ها برخورد کند. اما هنوز ما به شما نگفتیم که این آپدیت چگونه قرار است کار کند. آن را به شما خواهیم گفت اما قبل از آن می خواهیم ببینیم چه سایت هایی از این الگوریتم ضرر می بینند.

تاثیر اصلی الگوریتم EMD چیست ؟

آپدیت EMD برای چه سایت هایی خطرناک است؟

اگر می خواهید بدانید اثر الگوریتم EMD چیست و قرار است روی کدام سایت ها تاثیر بگذارد باید به مواردی که در اینجا می گوییم توجه کنید. اگر دامنه سایت شما EMD است و دچار افت رتبه هم شده اید، احتمالا دلیلش یکی از دلایل زیر است:

سئو سایت ضعیف

استراتژی سئو شما به چه صورت است؟ اصلا استراتژی خاصی دارید؟ سایت ها همیشه در حال پیشرفت بیشتر هستند و دارند کاری می کنند که مخاطب بیشتر جذب آن ها بشود و تجربه بهتری در آن سایت ها داشته باشد. اگر مخاطب از شما راضی نباشد و سئو سایت شما ضعیف باشد، احتمالا با وجود EMD باز هم افت رتبه داشته اید.

محتوای بد

EMD تمرکز بالایی روی محتوا دارد و گوگل می خواهد همیشه بهترین محتوا را به کاربر موتور جست و جویش تحویل بدهد. پس با وجود داشتن EMD محتوای شما باید خودش را ثابت کند و بگوید که به درد مخاطب می خورد. اگر محتوای شما ضعیف باشد گوگل دیگر به نام دامنه شما کاری ندارد و رتبه شما را پایین می آورد.

تاثیر اصلی الگوریتم EMD چیست ؟

Keyword Stuffing

گوگل خودش از Keyword Stuffing یا همان تکرار بی رویه کلمه کلیدی بدش می آید اما الگوریتم EMD گوگل دیگر این تنفر را به حد بالایی رسانده است. با وجود این آپدیت اگر گوگل متوجه شود که سایت EMD شما دارد این کار را انجام می دهد، یا رتبه شما را کاهش می دهد یا به طور کل شما را از ایندکس حذف می کند.

Keyword Stuffing

روش کار الگوریتم EMD چیست ؟

در زمان های قدیم، سایت هایی که از EMD استفاده می کردند به خوبی می توانستند در گوگل رتبه دریافت کنند و در صفحات اول SERP باشند. به این خاطر که دامنه آن ها دقیقا شبیه به چیزی بود که کاربر در موتور جست و جو سرچ می کرد و بدیهی بود که به این سایت ها برسد. حال دیگر در آن زمان گوگل به هوشمندی الان نبود و با وجود اینکه سایت ها ممکن بود کیفیت پایین، محتوای ضعیف و استراتژی های سئوی ناکارآمد داشته باشند، باز هم رتبه خوبی دریافت می کردند و از EMD بهره می بردند.

حال که می دانید الگوریتم EMD چیست باید بگوییم که EMD کار این سایت ها را تمام کرد و به طور کلی این مزیت را برایشان حذف کرد. گوگل فهمید که یک سری دارند از این روش استفاده می کنند تا رتبه بهتری دریافت کنند و ترافیک ارگانیک بیشتری داشته باشند. آن هم فقط با نامگذاری دامنه ساده که بدون هیچ زحمتی انجام می شود. آپدیت EMD گوگل آمد که به این جولان دادن سایت های EMD پایان بدهد. حالا دیگر شباهت کلمه و کمیت ها نیست که برای گوگل مهم بود. در این آپدیت که روی الگوریتم های ربات ها انجام شد، برای ربات های گوگل یک سری دستورالعمل های کیفیتی ارائه شد که سایت ها را جدا از دامنه شان، بلکه طبق کیفیت کارشان دسته بندی کند و در اولویت های سرچ قرار بدهد. اینطوری دیگر حق به حق دار می رسید.

با وجود آپدیت EMD گوگل سئو سایت ما باید چگونه باشد؟

اشتباه نکنید! باز هم تاکید می کنیم که این آپدیت قرار نیست با کسب و کار هایی که دامنه شان با کلمه کلیدیشان یکی است بجنگد. حال مثلا اگر شما یک سایت EMD هستید و حالا هم می دانید الگوریتم EMD چیست خیلی نترسید. گوگل فقط در این آپدیت خواسته که EMD ها بیشتر حواسشان به محتوایشان جمع بشود. پس چه کاری باید انجام بدهیم؟ اگر یک سایت EMD هستید و تا به حال دلتان به نام دامنه خودتان خوش بود، دیگر صرفا دلتان خوش نباشد. بروید و Quality Guidelines گوگل را بخوانید، یک استراتژی سئو عالی برای خودتان ترتیب بدهید و کیفیت محتوا و تجربه کاربری را در سایت خودتان بالا ببرید. همان کار هایی که بقیه سایت ها هم انجام می دهند. این آپدیت گوگل می خواهد به ما نشان بدهد که هیچ چیز بدون زحمت و تلاش بدست نمی آید.

در ضمن این نکته را هم به شما باید بگوییم که اگر برند شما هم اسم با کلمه کلیدی شما هم باشد، شما صرفا به طور اتفاقی EMD هستید ولی باز هم شرایط برای شما نیز متفاوت نیست. همه باید از قوانین گوگل پیروی کنند تا بتوانند رتبه خوبی در این موتور جست و جو داشته باشند. قوانین گوگل هم نتیجه اش تنها رضایت کاربران است و شما هم تنها کاری که باید بکنید این است که رضایت کاربران موتور جست و جوی گوگل را جلب کنید.

سخن پایانی

دیدیم که الگوریتم EMD چیست و با یکی دیگر از آپدیت های جالب سال 2012 گوگل آشنا شدیم. از آن دست آپدیت هایی که می خواست قدرت گوگل و اعتبار آن را نشان بدهد و بگوید که گوگل همیشه حواسش به همه چیز هست. البته که به گوگل حق بدهید، تصور کنید که خود شما یک خدماتی را در گوگل سرچ کنید و نتیجه اول با وجود اینکه یک سایت EMD است، خدمات خوبی به شما ارائه ندهد یا آنقدر محتوایش بد باشد که اصلا شما نخواهید با آن ها کار کنید. شما باشید از دست گوگل عصبانی نمی شید که چنین سایتی را در رتبه اول قرار داده است؟ پس اینجاست که می توانیم گوگل را درک کنیم. ممنون که در این مقاله همراه ما بودید و امیدواریم که توانسته باشیم اطلاعات خوبی به شما بدهیم.

منبع:

Linchpinseo

دیدگاهتان را بنویسید