شبکه ایمن

آیا امکان طراحی سایت رایگان با وردپرس وجود دارد؟ چگونه؟

اینکه ما همیشه می خواهیم همه چیز را با کمترین قیمت و حتی رایگان بدست بیاوریم چیز بدی نیست. به هر حال در وضعیت اقتصاد امروز این موضوع می تواند به بودجه ما کمک بسیاری کند. اما موضوع اینجاست که آیا همه چیز را می شود رایگان بدست آورد؟ اگر آره، آیا ما آن را با همان کیفیت بالایی که از آن انتظار داریم بدست می آوریم؟ در این مقاله می خواهیم این موضوع را با طراحی سایت رایگان با وردپرس مورد بررسی قرار بدهیم. می خواهیم اول از همه ببینیم که آیا این موضوع واقعا امکان پذیر است و یا اینکه ما صرفا این عنوان را نوشته ایم که شما را به سمت این مقاله بکشانیم؟ پس از شما می خواهیم که تا پایان این مقاله همراه ما باشید چون قرار است درباره حقایق صحبت کنیم و قرار نیست قول الکی به کسی بدهیم.

میخوای بعدا بخونی ؟

دانلــــــود PDF

فهرست

C

طراحی سایت رایگان با وردپرس

C

آیا طراحی سایت رایگان با وردپرس امکان پذیر است؟

C

طراحی سایت رایگان با وردپرس و در حد کمی خرج بیشتر!

C

چرا طراحی سایت رایگان با وردپرس جواب نمی دهد؟

آشنایی با انواع خدمات طراحی سایت تابان شهر

مشاهده خدمات طراحی سایت رایگان با وردپرس؟

طراحی سایت رایگان با وردپرس

می دانید چه چیزی از پول با ارزش تر است؟ می دانید چه چیزی را حتی با پول هم نمی توانید بخرید؟ زمان! همه ما به هر حال یک زمانی داریم که نمی دانیم کی قرار است تمام بشود و باید از آن به درستی استفاده کنیم. حداقل با پیشرفت تکنولوژی امروز، هنوز هم ما نمی توانیم زمان از دست رفته را با پول جبران کنیم و قبول کنید که طراحی سایت هم از آن دسته کارهاییست که زمان چند نفر را همزمان از آن ها می گیرد. حال چه طراحی سایت وردپرسی باشد و چه این طراحی سایتی که از آن صحبت می کنیم اختصاصی باشد.اگر بخواهیم صادق باشیم طراحی سایت رایگان با وردپرس چیزی نیست که واقعا امکان پذیر نباشد. موضوع اینجاست که حتی این نوع طراحی سایت هم که به نظر چیز ساده ای می رسد، زمان بر است.

اگر کسی به شما وعده طراحی سایت رایگان با وردپرس را داد، مطمئن باشید که در قبال زمانی که گذاشته است، بالاخره قرار است یک ارزشی از شما دریافت کند. حالا اگر بخواهیم واقعا به یک سایت وردپرسی رایگان دسترسی داشته باشیم و کسی حاضر نیست این کار را برای ما انجام بدهد، باید خودمان دست به کار بشویم. موضوع اینجاست که این کار هم تقریبا امکان پذیر است و تنها هزینه ای که ما باید بکنیم شاید پول هاست و دامنه باشد و برای قالب هم از یک قالب رایگان وردپرس استفاده کنیم. بله، حالا ما یک سایت وردپرسی کاملا رایگان داریم که عملا هیچ کار خاصی به جز یک سری تولید محتوای محدود را نمی توانیم در آن پیش ببریم. در ادامه می خواهیم بیشتر به معایب این موضوع بپردازیم و راه های موفق شدن را نیز برشماریم. کی می داند؟ شاید سایت رایگان هم جواب داد.

آیا طراحی سایت رایگان با وردپرس امکان پذیر است؟

کوتاه ترین جواب این است: بله! امکان پذیر است ولی یا آن سایت برای شما کار نمی کند، یا هزینه های دیگری باید تقبل کنید که این سایت برایتان کار کند.

اما اگر بخواهیم جواب طولانی تری به شما بدهیم (اگر هنوز هم قانع نشده اید) باید خدمت شما عرض کنیم که خیر، به دلایلی می توان گفت که طراحی سایت رایگان با وردپرس عملا هم اگر امکان پذیر باشد، انجام دادن آن اصلا برای کسی که در این کار مهارتی ندارد اصلا نمی صرفد.

بیایید تصور کنیم که شما یک مدیر کسب و کار هستید و می خواهید یک سایت وردپرسی را خودتان طراحی کنید، تولید محتوایش را انجام بدهید، باگ هایش را رفع کنید و خلاصه از صفر تا صد آن کار خودتان باشد. تخصص شما در کسب و کار خودتان است و هیچ تخصصی در راه اندازی یک سایت ندارید، کسب و کار خودتان و مدیریت آن نیز به اندازه کافی زمان را از شما گرفته است و اتفاقا کارکنانی هم دارید که باید حواستان به آن ها نیز باشد. حالا این وسط شما یک هاست و دامنه تهیه می کنید و با یک قالب رایگان نیز سایت خودتان را بالا می آورید. قالبی که احتمالا یک نوجوان بلاگ نویس هم از همان برای تولید محتوای سایتش استفاده می کند. آیا چنین سایتی می تواند نماینده برند و کسب و کار شما باشد؟ آیا ارزش زمانی که شما روی آن می گذارید را دارد؟

اگر پاسخ این سوال را اینطوری دادید که “باشه اشکالی نداره! جهنم و ضرر! یک قالب حرفه ای هم می خرم”، آن وقت است که باید به بخش بعدی این مقاله برویم.

طراحی سایت رایگان با وردپرس و حالا در حد کمی خرج بیشتر!

تمام کار هایی که برای طراحی سایت رایگان با وردپرس در بخش قبلی انجام دادید را تصور کنید و سپس قالب رایگان را با یک قالب حرفه ای عوض کنید. مسلما این قالب اگر تمام آن چیزی باشد که شما نیاز داشته باشید، باز هم باید طبق کسب و کار خودتان آن را تغییر بدهید و همه چیز را عوض کنید. برای این کار باید کار کردن با وردپرس و ادیتور های آن را بلد باشید. پس به احتمال زیاد یا اینجا تسلیم می شوید و به سراغ یک متخصص در این زمینه می روید و یا اینکه خودتان وقت می گذارید و با دیدن فیلم های آموزشی، کار کردن با پنل وردپرس را یاد می گیرید و با چندین بار آزمون و خطا و بهم زدن نظم سایت، بالاخره تغییراتی که می خواهید را روی سایتتان اعمال می کنید.

حالا نوبت به تولید محتوای سایتتان می رسد و تلاش می کنید که با دانشی که در رابطه با حوزه کاری خودتان دارید، تولید محتوای سایت خودتان را انجام بدهید که البته شاید ایرادات زیادی هم در این تولید محتوا باشد اما به هر حال این بار هم به مقصد می رسد. همه چیز آماده شده است و شما یک سری از جا های قالب را تغییر داده اید و تولید محتوای آن را هم انجام داده اید، اما هنوز یک سری بخش های قالب هستند که هر کاری که می کنید نمی توانید با پنل وردپرس و ادیتور ها به آن دسترسی داشته باشید. آن جاست که شما باید دست به کدنویسی ببرید و شروع تغییر دادن کد ها کنید. این بار هم تلاش می کنید و کد ها را تغییر می دهید و ناگهان ساختار سایت بهم می ریزد.

چیزی درست شد؟ خیر. خراب تر هم شد؟ بله احتمالا. به متخصص نیاز داریم؟ بله!

چرا طراحی سایت رایگان با وردپرس جواب نمی دهد؟

تازه تمام چیز هایی که در بخش های قبلی درباره طراحی سایت رایگان با وردپرس گفتیم در خوش بینانه ترین حالت اتفاق می افتند. ما در نظر گرفتیم که شما زمان تمام این کار ها را دارید و اصلا کار دیگری برای انجام دادن ندارید. در حالی که مسلما اینطور نیست و مدیریت یک کسب و کار، کاملا سوا از مدیریت وب سایت آن است. به علاوه تمام این ها، سایت به جز طراحی، به توسعه، تولید محتوا، پشتیبانی، پشتیبانی سرور، امنیت، سئو سایت و … نیز نیاز دارد و برای رسیدن به یک سایت وردپرسی مناسب برای یک کسب و کار، به افراد متخصص بسیاری نیاز است.

قدیم تر باور عمومی این بود که سایت های وردپرسی یک سری سایت بلاگ مانند هستند که هیچ ارزش خاصی قرار نیست به مخاطب اضافه کنند و برای کسب و کار های حرفه ای جواب نمی دهند. در حالی که خیلی از سایت های معتبر ثابت کردند که اینطور نیست به این خاطر که ما داریم به وردپرس به عنوان یک طراحی کننده سایت نگاه می کنیم، در حالی که وردپرس صرفا یک CMS است که یک پنل حرفه ای برای مدیریت محتوا در اختیار ما قرار می دهد و اصلا قرار نیست که برای طراحی سایت انجام بدهد. طراحی سایت، کار طراح سایت است و یک برند خوب، باید طراحی منحصر به فردی داشته باشد و موارد دیگری که سایت نیاز دارد را هم باید رعایت کند.

اما فقط این ها هم نیست، سایت به چیز های دیگری نیاز دارد که طراحی سایت رایگان با وردپرس به ما آن ها را نمی دهند و آن ها نیز هزینه خودشان را دارند.

سئو سایت

هرچقدر هم که شما بگویید که اصلا نمی خواهید سئو سایت انجام بدهید (که اصلا مگر می شود چنین امکان عالی ای را نخواهید؟!) باز هم سایت شما در طراحی خود به یک سری از زیر ساخت های سئویی نیاز دارد که حداقل به یک سایت قابل قبول تبدیل بشود و قوانین موتور جست و جو را نقض نکند. چون شما هرچقدر هم که با روش های دیگر دیجیتال مارکتینگ بخواهید سایتتان را پروموت کنید، در نهایت این مخاطب است که انتخاب گوگل برایش در اولویت است. طراحی سایت رایگان با وردپرس سئو سایت خوبی ندارد و چیزی که به شما می دهد سایتی است که مورد قبول موتور های جست و جویی مانند گوگل نیست.

تولید محتوا

یک طراح سایت، می داند که یک محتوا باید در کجا نوشته شود و یک تولید کننده محتوا می داند که چه چیزی باید بنویسد. طراحی سایت رایگان با وردپرس یعنی ما هردوی این ها را ندید بگیریم و خودمان سعی کنیم بفهمیم که در یک سایت چه چیزی باید بنویسیم و این محتوا را کجا باید بنویسیم. یادتان هم باشد که محتوا آن چیزی هستش که مخاطب برای آن به سراغ سایت شما می آید و اگر تولید محتوای حرفه ای نداشته باشید، مخاطب هم ارزشی برای سایت شما قائل نمی شود.

کدنویسی، توسعه و سرور

ببینید، ما قرار نیست یک بلاگ برای یک نوجوان درست کنیم که در آن از روزمرگی هایش بنویسد، قرار است یک سایت وردپرسی داشته باشیم که نماینده ما در دنیای وب باشد. این نماینده به یک سرور حرفه ای نیاز دارد و این سرور باید در بازه های زمانی خاصی مانیتور بشود. سایت حرفه ای ما امکانات حرفه ایی دارد که یک برنامه نویس باید آن ها را برای سایت کدنویسی کند و هر جایی هم که مشکلی پیش بیاید، اقدام به دیباگ کردن سایت ما کند. این موارد چیز هایی نیستند که طراحی سایت رایگان با وردپرس از آن ها بهره مند باشد و این موضوع را حتما باید در نظر بگیریم.

پشتیبانی سایت

سایت مانند یک فروشگاه است که 24 ساعته باز است. این فروشگاه درست است که فیزیکی نیست، اما مانند یک فروشگاه فیزیکی به مراقبت، بروزرسانی و امنیت نیاز دارد. کار هایی که ما به دلیل مشغله های زیاد قادر به انجام آن ها نیستیم که هیچ، یک سایت وردپرسی رایگان اصلا امکانی برای پشتیبانی در اختیار ما قرار نمی دهد. این نوع از سایت ها معمولا بعد از مدتی منقضی می شوند، چون زیر ساخت درست حسابی ای ندارند و از آن ها نیز به خوبی پشتیبانی نمی شود؟ چرا؟ چون ما تصمیم گرفتیم که چنین مفهوم بزرگی را رایگان دریافت کنیم و انتظار داریم که بهترین پاسخ را هم بدهد. در حالی که چنین اتفاقی نمی افتد.

سخن پایانی

طراحی سایت رایگان با وردپرس فقط برای یک سری از آدم های خاص امکان پذیر است و آن ها هم کسانی هستند که هم در طراحی سایت و هم در توسعه سایت فول استک (دارای مهارت های مختلف) هستند و می توانند خودشان به راحتی از پس همه کار های یک سایت بر بیایند. اول اینکه چنین افرادی به جای این کار، می روند برای بقیه کار هایشان را انجام می دهند و دستمزد می گیرند، دوم اینکه اگر این افراد هم اقدام به طراحی یک سایت رایگان برای خودشان می کنند که اتفاقا موفق هم هست، هزینه های خودشان را در دوره های یادگیری و کسب تجربه داده اند و آن ها نیز چنین سایتی را رایگان بدست نیاورده اند. همیشه یادتان باشد، هزینه کردنی که سود دهی بلند مدت داشته باشد، بهتر از هزینه نکردنی است که فقط ضرر باشد. ممنون که همراه ما بودید.

دیدگاهتان را بنویسید