شبکه ایمن

آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی با 5 ابزار مهم کمکی سئو

در سئو سایت ممکن است با چالش های زیادی مواجه بشویم. چالش هایی که در همان ابتدای کار، اواسط کار یا حتی اواخر کار هم مجبور بشویم که با آن ها مواجه شویم. در این مقاله قرار است یکی از اصلی ترین چالش های اوایل پروژه را مورد بررسی قرار بدهیم. این چالش پیدا کردن کلمه کلیدی است و هر پروژه ای با این مورد مواجه می شود. به همین خاطر ما در اینجا برای شما آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی را برای شما آماده کرده ایم و می خواهیم هم روش های درست پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی را به شما آموزش دهیم. در این مقاله هم به شما چند ابزار کاربردی در این زمینه را معرفی می کنیم، هم اینکه راه و روش درست پیدا کردن بهترین کلمات را به شما معرفی خواهیم کرد. پس در ادامه همراه ما باشید که قرار است چالش بزرگی را رد کنیم.

میخوای بعدا بخونی ؟

دانلــــــود PDF

فهرست

C

آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی

C

شناخت انواع کلمه کلیدی

C

فاکتور های انتخاب کلمات کلیدی

C

ابزار های پیدا کردن کلمات کلیدی

خدمات مشاوره سئو تابان شهر

مشاهده خدمات آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی

آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی

پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط به کسب و کار ما زمانی آسان می شود که هم ابزار های آن را بشناسیم و هم راه و روش درست پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی را بلد باشیم. اما موضوع اینجاست که پیدا کردن اصلی ترین کلمات کلیدی که ما آن ها را معمولا برای لندینگ پیج ها در نظر می گیریم، همچنان چالش برانگیز باقی می مانند. برای همین هم هستش که ما این آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی را برای شما آماده کرده ایم و قرار نیست که صرفا به معرفی ابزار ها بپردازیم. کار کردن با ابزار های پیدا کردن کلمات کلیدی زمانی به خوبی جواب می دهد که ما اصلا بدانیم در این ابزار ها باید به دنبال چه چیزی بگردیم و کدام کلماتی که این ابزار ها به ما نشان می دهند از بقیه مناسب تر هستند.

برای توضیح این موضوع هم باید کمی مرحله به مرحله جلو برویم. همه ما می دانیم که کلمات کلیدی در سئو سایت به چه کلماتی گفته می شوند و تاثیر این موضوع را به خوبی در سئو سایت می دانیم. اما موضوع اینجاست که پیدا کردن این کلمات کلیدی خیلی هم راحت نیست و اگر ما این کلمات را اشتباه انتخاب کنیم، ممکن است که به طور کامل روی کسب و کار ما تاثیر بگذارند و اصلا ممکن است سایت ما هم سایت موفقی از آب درنیاید و نتوانیم سوددهی آن را به حدی که باید برسانیم. در نتیجه پروژه ما با شکست مواجه خواهد شد و آن هم برای چه؟ فقط برای اینکه کلمه نامناسبی را برای کسب و کار خودمان انتخاب کرده ایم. پس در این مقاله آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی با ما همراه باشید تا حداقل از این نظر دیگر نگرانی ای بابت شکست پروژه نداشته باشید.

بخش اول آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی: شناخت انواع کلمه کلیدی

قبل از اینکه به سراغ پیدا کردن کلمات کلیدی بروید، باید انواع کلمات کلیدی را بشناسید. در آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی یکی از مهمترین بخش ها این است که بدانیم ما دو نوع عبارت کلیدی یا Keyword داریم که هردوی این ها در سئو سایت کاربرد خاص خودشان را دارند. این دو نوع کلمه کلیدی Long Tail Keyword ها و Short Tail Keyword ها هستند. با هردوی این کلمات کلیدی در ادامه آشنا می شویم.

کلمات کلیدی Long Tail

این کلمات کلیدی معمولا بیش از 4 کلمه هستند و شامل عبارت های تقریبا طولانی می شوند. این کلمات کلیدی معمولا یک سوال متداول هستند که احتمالا کاربران زیادی این سوال در ذهنشان پیش می آید و کسب و کار شما نیز می تواند این سوال ها را پاسخ بدهد. این کلمات در سئو سایت بسیار مهم هستند به این خاطر که هم باعث جذب مخاطب به سمت صفحات شما می شوند و هم اینکه رقاقبت معمولا بر سر آن ها کم است، احتمال بیشتری است که شما با این کلمات بتوانید رتبه های بالا را در موتور جست و جو دریافت کنید. کلماتی مانند “طراحی سایت فروشگاهی در تهران” یا “معنی کلمه Tail چه می شود؟” جزو کلمات کلیدی لانگ تیل هستند. این کلمات معمولا موضوعات بلاگ سایت شما را شامل می شوند و کم پیش می آید که به عنوان کلمه کلیدی اصلی سایت باشند.

کلمات کلیدی Short Tail

در آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی باید به شما بگوییم که این نوع از کلمات کلیدی کاملا برعکس کلمات لانگ تیل می باشند. معمولا کمتر از 3 کلمه هستند، رقابت بر سر آن ها بسیار زیاد است، معمولا به عنوان کلمات اصلی کسب و کار انتخاب می شوند و کار کردن روی آن ها و سئو کردنشان سخت تر است. کلماتی مانند “طراحی سایت”، “سئو سایت”، “خرید لباس”، “خرید بلیت هواپیما” و … جزو این دسته از کلمات کلیدی هستند. معمولا این کلمات اول از همه انتخاب می شوند و کلمات کلیدی لانگ تیل بر پایه این کلمات انتخاب می شوند.

فاکتور های انتخاب کلمات کلیدی در آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی

در آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی باید حتما به چند فاکتور خاص برای انتخاب کلمات کلیدی دقت کنیم. این فاکتور ها به ما کمک می کنند که بهترین و مناسب ترین کلمات کلیدی را برای کسب و کار خودمان پیدا کنیم. این فاکتور ها را به شما معرفی می کنیم و هر کدام را مورد بررسی قرار می دهیم.

میزان جست و جو یا Search Volume

Search Volume یا SV که در فارسی آن را میزان جست و جو معنی می کنند، فاکتوری است که به ما نشان می دهد یک کلمه کلیدی خاص، در یک بازه زمانی مشخص چند بار توسط کاربران جست و جو شده است. این فاکتور به ما کمک می کند که محبوب ترین کلمات کلیدی کسب و کار خودمان را پیدا کنیم و ببینیم که کدام یک از آن ها بیشتر توسط کاربران جست و جو می شوند و ارزش دارد که روی کدام یک از آن ها سرمایه گذاری کنیم. البته این موضوع را همیشه دقت کنید که ممکن است یک کلمه کلیدی محبوب ترین کلمه کلیدی کسب و کار شما باشد و شما اصلا خدماتی که آن کلمه معرفی می کند را نداشته باشید، هرچقدر هم که آن کلمه محبوب باشد نباید آن را به عنوان کلمه کلیدی اصلی انتخاب کنید.

درجه سختی کلمه کلیدی یا Keyword Difficulty

Keyword Difficulty یا KD در آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی نمایانگر درجه سختی یک کلمه کلیدی است. اینکه یک کلمه کلیدی چقدر بر سرش رقابت هست، چند تا از رقبای شما از آن استفاده می کنند و چقدر از صفحات معروف از آن استفاده می کنند درجه سختی یک کلمه کلیدی را مشخص می کنند. کلمه کلیدی که شما انتخاب می کنید مسلما نباید پایین ترین درجه سختی را داشته باشد اما نباید درجه سختی آن هم به حدی باشد که در بازه زمانی ای که برای به ثمر رسیدن پروژه تعیین کرده ایم، نتواند رتبه های بالا را دریافت کند. این درجه سختی به شما کمک می کند که بسنجید و ببینید که بر پایه فاکتور های دیگر، آیا ارزش دارد که ریسک انتخاب یک کلمه کلیدی را برای سرمایه گذاری بپذیرید یا خیر. البته که باید حواستان باشد این موضوع با SV هم بررسی شود.

ارتباط کلمه کلیدی با کسب و کار شما

هیچ ابزاری در رابطه با این موضوع صحبت نمی کند ولی ما روی این موضوع تاکید می کنیم که شما این اشتباه را مرتکب نشوید. یک زمانی ممکن است شما در ابزار های پیدا کردن کلمه کلیدی یک کلمه کلیدی را پیدا کنید که هم SV بالایی داشته باشد و هم درجه سختی آن کم باشد، اما این کلمه یا هیچ ربط خاصی به آن بخش از کسب و کار شما ندارد و یا اینکه آن کلمه اصلا با هدفی که شما دارید در تضاد است. به فرض مثال شما ممکن است یک آکادمی آموزش طراحی سایت باشید و بخواهید یک صفحه برای این آموزش بر پا کنید. مسلما شاید فکر کنید کلمه “طراحی سایت” مناسب ترین کلمه باشد، در حالی که طراحی سایت کلمه مناسبی برای ارائه خدمات “طراحی سایت” است و اصلا برای آموزش آن کاربردی ندارد.

اول اینکه نه مخاطبی که این موضوع را جست و جو می کند به دنبال آموزش طراحی سایت است و نه اینکه شما چنین خدمتی را ارائه می دهید و اگر هم ارائه می دهید، باید یک صفحه جداگانه برای آن بسازید و این دو موضوع را کاملا از یکدیگر جدا کنید.

ابزار های پیدا کردن کلمات کلیدی

Google Ads

یکی از بهترین ابزار های پیدا کردن کلمه کلیدی در آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی همین Google Ads است که احتمالا با آن آشنا باشید. ابزار اصلی تبلیغات گوگل که به علاوه امکاناتی که دارد، یک بخش هم برای پیدا کردن کلمه کلیدی هم دارد. چرا اول از همه این ابزار را معرفی کردیم؟ این ابزار انتخاب های زیادی برای کلمات کلیدی به شما می دهد و اگر هم اکانت آن را داشته باشید این مورد کاملا رایگان هم هست. ابزار های دیگری که به شما معرفی می کنیم ممکن است کلا، بعد از بازه زمانی خاصی و یا بخشی از آن ها پولی باشد.

Mangool Keyword Planner

این ابزار پیدا کردن کلمات کلیدی یکی از بهترین ابزار های جست و جوی کلمه کلیدی می باشد که در آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی به شما معرفی می کنیم. این ابزار هم گستردگی بسیار بالایی در انتخاب کلمه کلیدی به شما می دهد و هم اطلاعات دقیقی در رابطه با SV و KD به شما می دهد. منتهی این ابزار بعد از چند بار جست و جو پلن رایگانش تمام می شود و باید آن را خریداری کنید که واقعا پیشنهاد می کنیم حتما این کار را انجام بدهید.

Moz

یکی از بهترین ابزار های پیدا کردن کلمات کلیدی هم MOZ است که یکی از بهترین آژانس های دیجیتال مارکتینگ در دنیا می باشد. این ابزار اطلاعات جزئی تری در رابطه با کلمات کلیدی به شما می دهد اما خیلی لیست بلند بالایی از انتخاب ها را خصوصا در کلمات کلیدی فارسی جلوی روی شما قرار نمی دهد.

Google

یکی از بهترین ابزار های پیدا کردن کلمه کلیدی خود گوگل است. شما کافی است که مهمترین کلمه کلیدی کسب و کار خودتان را در آن جست و جو کنید تا هم کلمات کلیدی پیشنهادی را به شما معرفی کند و هم به شما بگوید که سوالات متداول مخاطبان در رابطه با این کلمه کلیدی کدام ها هستند که شما نیز به راحتی از آن ها استفاده کنید.

رقبای شما

این یکی شاید رسما یک ابزار نباشد، اما جزو بهترین منابع برای پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی در آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی می باشد. شما می توانید ببینید که رقبای شما چه کلماتی را انتخاب کردند و از همان کلمات در صفحات خود استفاده کنید. البته حواستان باشد که به جز کلمه، کل مطلب آن ها را برندارید که خیلی بد می شود!

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم که به طور کامل درباره آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی صحبت کنیم. همانطور که دیدید این موضوع شاید یکی از اصلی ترین چالش ها در سئو سایت باشد، اما اگر تمام مواردی که گفتیم را در نظر بگیرید، به راحتی می توانید این چالش را هم پشت سر بگذارید. ممنون که در این مقاله همراه ما بودید و امیدواریم که مطالبی که گفتیم مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید