شبکه ایمن

آموزش تصویری گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام

اینستاگرام در سال 2019 یک قدم جالب برداشت که کاملا هم کمبود آن در این شبکه اجتماعی حس می شد. چیزی که باعث شد صاحبان کسب و کار در اینستاگرام بتوانند همکاری های جالبی با یکدیگر داشته باشند و همچنین فالوور های خودشان را نیز با یکدیگر به اشتراک بگذارند. این عمل تنها باب میل کسب و کار ها نبود و کسانی که از اینستاگرام برای سرگرمی هم استفاده می کنند به خوبی می توانستند از این امکان استفاده کنند. این امکان، پست مشترک در اینستاگرام است که به احتمال زیاد شما هم شاهد آن بوده اید. این نوع از پست ها درست است که به گونه ای استفاده تبلیغاتی دارند، اما بیشتر برای نشان دادن شراکت ها و فعالیت های مشترک بین دو کسب و کار است. در این مقاله قرار است نحوه ارسال این نوع پست ها را به شما آموزش دهیم. پس در این مقاله همراه ما باشید.

پست مشترک در اینستاگرام

برای اینکه مدیریت شبکه های اجتماعی ما به درستی پیش برود، همیشه باید احاطه کامل را نسبت به امکاناتی که شبکه های اجتماعی در اختیار ما قرار می دهند داشته باشیم. مدیریت شبکه های اجتماعی صرفا نباید کاری باشد که بقیه انجام می دهند. اینستاگرام خودش دست ما را برای خلاقیت های بیشتر و کار های بیشتر باز گذاشته است. حال در مدیریت پیج اینستاگرام هم شما می توانید از پست مشترک در اینستاگرام استفاده کنید. یکی از بهترین امکاناتی که اینستاگرام برای ما قرار داده است که بوسیله آن بتوانیم ارتباط بین دو کسب و کار را نشان بدهیم و یا اینکه در مدیریت پیج اینستاگرام ، کمپین های مشترک با دیگر صفحات داشته باشیم که مسلما مزایای آن فراتر از به اشتراک گذاری فالوور می باشد. مزایایی که شاید صرفا یک سری از آن ها به ذهنمان بیاید و هنوز فکرمان به بقیه آن ها نرسیده است.

اول از همه بد نیست که بدانیم این پست مشترک در اینستاگرام چیست و دقیقا چه کاری انجام می دهد. پست مشترک در واقع یک پست اینستاگرامی است که همزمان در دو یا چند اکانت اینستاگرام به اشتراک گذاشته می شود و لایک ها، کامنت ها و به طور کلی تمامی انگیجمنت های آن بین تمامی اکانت ها مشترک است. این نوع از پست ها Repost نیستند و مالکیت آن ها برای یکی از اکانت ها نیست. این نوع پست ها برای تمامی اکانت های مشترک در آن هستند و همگی سهم یکسانی در پست مورد نظر دارند. معمولا این پست ها را برای نشان دادن همکاری دو کسب و کار، کمپین های مشترک، خبر دادن از رویداد مشترک و … استفاده می کنند. حال اگر تا به حال نمی دانستید که این نوع پست ها چگونه گذاشته می شوند، در ادامه آموزش آن را به شما خواهیم داد.

آموزش تصویری پست مشترک در اینستاگرام

مثل همیشه می خواهیم سریع به سراغ اصل مطلب برویم و شما را نیز برای یادگیری ارسال پست مشترک در اینستاگرام معطل نکنیم. این آموزش کاملا ساده می باشد و به راحتی در 4 مرحله طی می شود. در ضمن این نکته را هم در نظر داشته باشید که این امکان از آن دست امکاناتی نیستش که فقط برای یک سری ها فعال باشد و برای دیگران نباشد. همه ما در حال حاضر در سال 2022 می توانیم از این امکان استفاده کنیم. پس در ادامه همراه ما باشید که به صورت قدم به قدم آموزش این مورد را به اتفاق یکدیگر پیش ببریم و هر آنچه لازم است را به شما آموزش دهیم. این شما و این هم آموزش تصویری پست مشترک در اینستاگرام که برایتان آماده کرده ایم.

آموزش تصویری پست مشترک

1-وارد اینستاگرام بشوید و دکمه “+” را در بالا سمت راست اپلیکیشن بزنید.

2-عکس ها یا ویدیو هایی که می خواهید را انتخاب کنید و روی گزینه Next بزنید.

3-از اینجا به بعد دیگر همه چیز با یک پست معمولی فرق می کند. در این مرحله وقتی کپشن را نوشتید، روی گزینه Tag People بزنید.

آموزش تصویری پست مشترک

4-روی گزینه Invite Collaborator کلیک کنید که دکمه آن بغل دکمه Add Tag می باشد.

Invite Collaborato

5-از نوار Search استفاده کنید تا اکانت هایی که می خواهید پست را با آن ها به اشتراک بگذارید کلیک کنید.

6-روی گزینه Done در بالا سمت راست صفحه بزنید

7-پست شما منتشر می شود و بعد از تایید اکانت هایی که تگ کرده اید، آن ها نیز پست شما را انتشار می دهند.

سوالات متداول در رابطه با پست مشترک در اینستاگرام

حال که فهمیدیم چگونه “پست مشترک در اینستاگرام” به اشتراک بگذاریم، بد نیست که به چند سوال متداول در این موضوع نیز پاسخ بدهیم. سوالاتی که ممکن است سوالات شما نیز باشند و بخواهید که درباره این موارد اطلاعات داشته باشید. اگر هم سوال شما در بین سوالات نبود، می توانید برای ما کامنت بگذارید و سوال خودتان را مطرح کنید.

آیا پست های مشترک در اینستاگرام لایک ها و کامنت هایشان را نیز به اشتراک می گذارند؟

بله. زمانی که شما با یک اکانت دیگر اینستاگرام پست مشترک ارسال می کنید، باید بدانید که این پست در Feed فالوور های هر دو اکانت می رود و هرکسی که در این پست ها لایک و کامنت بگذارد، لایک ها و کامنت ها برای هر دو اکانت حساب می شوند و جزو امتیاز انگیجمنت هر دو محسوب می شود.این موضوع برای Share هم همین نقش را ایفا می کند ولی کاربران اگر از طریق استوری بخواهند وارد محتوایی که شما Share کرده اید بشوند، به آن اکانتی می روند که از طریق آن شما پست را به اشتراک گذاشته اید.

پست های مشترک در اینستاگرام لایک ها و کامنت هایشان را نیز به اشتراک می گذارند

آیا پست های مشترک برای ویدیو ها نیز کار می کند؟

بله. پست های مشترک برای هر نوع پستی اعم از ویدیو، تصویر و ریلز کار می کند. شما می توانید اگر ویدیوی مشترکی با یک اکانت دیگر دارید، آن را به صورت پست مشترک در اینستاگرام به اشتراک بگذارید تا فالوور های هر دو اکانت ویدیو را ببینند و حتی ممکن است که فالوور های اکانت خود شما نیز بیشتر هم بشود.

ایده هایی برای پست مشترک در اینستاگرام برای کسب و کار ها

ما در رابطه با یک سری از مزیت های این امکان با شما صحبت کردیم اما بد نیست که کمی جزئی تر هم به موضوع نگاه کنیم. بله درست است که این امکان Enagement اکانت شما را افزایش می دهد، Reach شما را بیشتر می کند، فالوور های جدید برای شما می آورد و در نهایت اینکه برندسازی بهتری برای شما انجام می دهد. اما از همه مهمتر، مزیت این امکان، ایجاد حس همکاری و همبستگی است که موضوع را جذاب می کند. شما با این امکان می توانید ارتباط و شبکه سازی بهتری بین خودتان و کسب و کار های دیگر ایجاد کنید که این موضوع، خودش به پیشرفت های بیشتر و بهتری منجر می شود.

اما در اینجا قرار نیست درباره مزیت های این امکان بیش از این صحبت کنیم. چون این یک مقاله آموزشی است و البته که مزایای این پست ها هم بدیهی هستند، می خواهیم یک سری ایده برای این نوع پست ها به شما بدهیم که شما از این ایده ها برای ارتقای کسب و کار خودتان استفاده کنید. پس در ادامه با این ایده ها همراه ما باشید.

پروموت کردن کسب و کار خودتان

شما می توانید از پست مشترک برای پروموت و تبلیغ کسب و کارتان استفاده کنید و در این راه از اینفلوئنسر ها کمک بگیرید. در جاهایی غیر از ایران 49% از مصرف کنندگان، با پیشنهاد اینفلوئنسر ها از یک برند خاص استفاده می کنند. پس بد نیست که یک پست مشترک با یک اینفلوئنسر خاص کسب و کار خودتان داشته باشید. (لطفا سراغ هر اینفلوئنسری نرید و به سراغ یک سری “به اصطلاح” اینفلوئنسر هم نروید تا چهره کسب و کار شما خراب نشود)

پروموت کردن کسب و کار خودتان

میزبانی یک حراجی

شما می توانید با فروشگاه هایی که محصولاتی مشابه محصولات شما یا مرتبط با محصولات شما دارند، حراجی اینترنتی مشترک راه اندازی کنید و پست آن را نیز به طور اشتراکی در اینستاگرام هر دو اکانت قرار بدهید. اینطوری هم فروش شما بالاتر می رود و هم معمولا فروشگاه دیگر هم از این ایده استقبال می کند.

معرفی محصول

شما می توانید با وجود این امکان، محصولات مشترک با دیگر برند ها تولید کنید و پست آن را به صورت پست مشترک در اینستاگرام قرار بدهید. این کار می تواند به برندسازی هر دو کسب و کار کمک بسیاری کند.

حمایت از یک حرکت

شما می توانید با به اشتراک گذاری یک پست مشترک، از کنش های خوب و تاثیر گذار برند های دیگر حمایت کنید و خودتان را به فالوور های آن ها نیز بشناسانید. این کار هم می تواند دغدغه مند بودن شما را نشان بدهد و هم اینکه در نهایت به برندسازی شما کمک زیادی می کند.

شروع یک چالش یا ترند

هرچقدر که یک ترند، پشتیبانی قوی تری داشته باشد، احتمال موفق شدن آن ترند نیز بیشتر است. اگر یک برند از یک ترند پشتیبانی کند شاید ترند چندان قوی نشود، اما با پشتیبانی چند برند، می شود ترند را قوی تر از قبل نیز دنبال کرد.

سخن پایانی

در این مقاله به موضوع پست مشترک در اینستاگرام پرداختیم و هم آموزش آن را برای شما گفتیم و هم درباره آن صحبت های لازم را انجام دادیم. این موضوع را یادتان باشد که هیچکس نمی تواند تنهایی به موفقیت برسد. در دنیای کسب و کار، همکاری و شراکت می تواند کمک بسیار زیادی به برند ها بکند و می تواند باعث برندسازی بهتر بشود. ممنون که در این مقاله همراه ما بودید و امیدواریم مطالب مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

منبع:

Hootsuite

Rate this post

نوشته آموزش تصویری گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام اولین بار در دیجیتال مارکتینگ تابان. پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید