بیانکا دی مارکی/AAP
حدود 100 جت از 130 جت این شرکت هواپیمایی حداقل برای یک سال – برخی احتمالاً طولانی تر – زمینگیر خواهند شد.
کانتاس به دور از تنهایی است. خطوط هوایی در سرتاسر جهان کارگران خود را مرخصی یا اخراج می کنند، همراه با بازنشستگی هواپیماها از موعد مقرر، زمین گیر کردن هواپیماهای بزرگ مانند A-380 و به تعویق انداختن سفارشات هواپیماهای جدید.
به عنوان مثال، آخرین داده های وزارت حمل و نقل ایالات متحده نشان می دهد بلیط هواپیما مشهد تهران که تعداد مشاغل خطوط هوایی ایالات متحده در ماه آوریل (که نشان دهنده بیش از 36000 شغل از دست رفته) در مقایسه با مارس 5 درصد کاهش یافته است. ارقام ماه می (هنوز منتشر نشده) قطعا بدتر خواهند بود. صحبت از ” سونامی ” از دست دادن مشاغل خطوط هوایی در اروپا وجود دارد.
بیشتر بخوانید: پس از پایان همه گیری، ما به صنعت هواپیمایی بسیار متفاوت باز خواهیم گشت
بحران های گذشته
صنعت هوانوردی از زمانی که اولین خط هوایی برنامه ریزی شده جهان در سال 1914 شروع به کار کرد، با چنین بحرانی مواجه نشده است.