شبکه ایمن

10 ویژگی مهم در طراحی سایت فروشگاهی که لازم است بدانیم!

دنیا دیگر مثل قدیم نیست، راه حل های سریعتر و نوین تر برای هرچیزی بوجود آمده است. امروزه دیگر نیازی نیست که برای یک خرید ساده، کیلومتر ها رانندگی کنیم یا با تاکسی و اتوبوس در ترافیک شهر وقت خودمان را تلف کنیم. سایت های فروشگاهی که روز به روز تعدادشان هم بیشتر می شود، خرید کردن را برای ما ساده تر کرده اند. اما آیا همه سایت های فروشگاهی قرار است موفق شوند؟ برای پاسخ این سوال می خواهیم 10 ویژگی مهم در طراحی سایت فروشگاهی را برای شما بازگو کنیم تا مسیر موفقیت طراحی سایت فروشگاهی شما را هموار تر کنیم. یکسری از این نکته ها ممکن است در نگاه اول بدیهی به نظر برسند، اما هنوز خیلی از طراحان سایت هستند که این نکات را رعایت نمی کنند و انتظار نتیجه خوب هم دارند. همراه ما باشید.

میخوای بعدا بخونی ؟

دانلــــــود PDF

فهرست

C

ویژگی مهم در طراحی سایت فروشگاهی

C

زیبایی در سادگی طراحی سایت فروشگاهی است

C

برندسازی، ویژگی مهم در طراحی سایت فروشگاهی

C

مثل یک مشتری فکر کنید

C

مزیت رنگ ها ، ویژگی مهم طراحی سایت فروشگاهی

C

تصاویر با کیفیت استفاده کنید

C

توضیحات صریح، کوتاه، ساده و متمرکز

C

کاری کنید سایت شما حرفه ای به نظر برسد

C

نظر مشتریان دیگر برای مشتریان جدید مهم است

C

دسته بندی های مرتب در طراحی سایت فروشگاهی

C

طراحی سایت فروشگاهی “باید” ریسپانسیو باشد

طراحی سایت فروشگاهی تابان شهر

مشاهده صفحه ویژگی مهم در طراحی سایت فروشگاهی

ویژگی مهم در
طراحی سایت فروشگاهی

واقعا آن ویژگی مهم در طراحی سایت فروشگاهی چیست ؟ طراحی های سایت برای فروشگاه های کوچک و بزرگ روز به روز بیشتر می شوند و خیلی از کسب و کار ها فروشگاه خودشان را به فضای وب انتقال داده اند. اما چرا بعضی از این فروشگاه ها انقدر معروف و محبوب می شوند و بعضی دیگر شاید در هفته یک مشتری هم نداشته باشند؟ اینجاست که ما می خواهیم درباره “ویژگی های مهم سایت فروشگاهی” صحبت کنیم و دلیل موفقیت یک سری از فروشگاه های فضای وب را بررسی کنیم. البته ناگفته نماند که شما تمامی این نکات را هم رعایت کنید و خلاقیت نداشته باشید، باز هم موفق نخواهید شد و همیشه بدانید که کلید اصلی موفقیت یک سایت، به علاوه رعایت نکات مهم، خلاقیت آن است. شما باید چیزی را به مخاطب بدهید که هیچ سایت دیگری به او نداده است.

قبل از هر چیز، بگذارید به شما بگوییم که خیال نکنید طراحی سایت فروشگاهی یک کار بیهوده است. این را می دانیم که خیلی از مردم هنوز دوست دارند خرید خودشان را حضوری انجام بدهند و این کار دلایل خاص خودش را دارد. مثلا به سایت های فروشگاهی اعتماد ندارند یا اینکه خرید حضوری برایشان یک تفریح و سرگرمی است. با این وجود خیلی ها هم هستند که قدر طراحی سایت فروشگاهی را می دانند و نمی خواهند که وقت آن ها برای خرید کردن تلف بشود. به همین دلیل هم طراحی سایت فروشگاهی می تواند یک منبع درآمد بسیار عالی برای شما محسوب بشود. در نظر داشته باشید که همین طراحی سایت فروشگاهی چالش های خودش را هم دارد و اتفاقا ما قرار است برای همین 10 ویژگی مهم طراحی سایت فروشگاهی را به شما بگوییم که این چالش ها را به سلامت رد کنیم.

زیبایی در سادگی طراحی سایت فروشگاهی است

اولین ویژگی مهم در طراحی سایت فروشگاهی این است که این فروشگاه اینترنتی شما باید ساده باشد. کاربر برای یک هدف وارد این سایت شده است و آن هم خرید کردن است. پس بیهوده با رنگ های زیاد، بنر های مختلف، تبلیغات و آن همه پاپ آپ آزار دهنده مخاطب را از ورود به سایت پشیمان نکنید. راست و پوست کنده برید سراغ اصل مطلب و آن چیزی که مخاطب می خواهد را به او بدهید. تمام این تجملات فقط حواس مخاطب را پرت می کنند و ممکن است آنقدر کاربر در سایت شما سردرگم شود که یادش برود اصلا برای خرید کردن به سایت آمده است. در آخر هم خریدی نمی کند!

برندسازی، ویژگی مهم در طراحی سایت فروشگاهی

مشتری وقتی می خواهد خرید کند، قرار است که پولی را بدهد و در قبال آن محصولی دریافت کند. پس ترجیح می دهد که جایی پولش را خرج کند که به آن جا اعتماد دارد. مشتری ها به چه فروشگاه هایی اعتماد می کنند؟ به فروشگاه هایی که برایشان آشنا و قابل اعتماد باشند. چگونه مشتری به یک فروشگاه اعتماد می کند؟ فروشگاه یک برند معتبر باشد. پس یک ویژگی مهم در طراحی سایت فروشگاهی این است که برندسازی خوبی داشته باشد. برندسازی DNA سایت شما می باشد و برای اعتماد سازی لازم است که روی برندسازی فروشگاه خودتان کار کنید. این برند سازی عوامل زیادی دارد که شامل تجربه کاربری، تبلیغات در جاهای مطمئن، ساخت یک چهره منحصر به فرد از فروشگاه و خلاقیت بسیار می شود.

شما باید قبل از طراحی سایت فروشگاهی، به این 4 سوال جواب بدهید تا به برندسازی خودتان برسید:

-اگر برند من یک شخص است، او کیست؟

-اگر بخواهم برندم را در سه کلمه توصیف کنم آن کلمات چه هستند؟

-چه چیزی برند من را از دیگر سایت های فروشگاهی متمایز می کند؟

-ما چه کار بهتری به نسبت دیگر فروشگاه ها انجام می دهیم؟

مثل یک مشتری فکر کنید

مثل یک مشتری فکر کنید

ساده ترین ویژگی مهم در طراحی سایت فروشگاهی همین است. خودتان اگر قرار بود مشتری یک سایت فروشگاهی باشید از آن سایت چه انتظار هایی دارید؟ همان انتظار ها را برای مخاطب خودتان هم برآورده کنید. مسلما می دانید که خب انتظارات افراد با یکدیگر فرق می کند پس، از نزدیکان خودتان هم بپرسید که از یک سایت فروشگاهی چه انتظاری دارند. زمانی که بتوانید خودتان را جای مخاطب بگذارید، می توانید خواسته های او را درک کنید و همین موضوع خودش به شما یک دید بازتری برای طراحی سایت فروشگاهی می دهد.

مزیت رنگ ها ، ویژگی مهم طراحی سایت فروشگاهی

قرار است چه محصول و خدماتی ارائه بدهید؟ معمولا دیگران آن خدمات و محصولات را به چه رنگی می شناسند؟ چه حسی قرار است در مخاطب ایجاد کنید که محصولات شما را خریداری کند؟ سعی کنید از رواشناسی رنگ ها به نفع خودتان استفاده کنید و کمی درباره رنگ های مناسب کسب و کارتان مطالعه کنید تا ببینید که قرار است از چه رنگ هایی برای طراحی سایت استفاده کنید. اینطوری هم تصمیم نگیرید که مثلا چون رنگ آبی را دوست دارید و یا رنگ قرمز رنگ اصلی کسب و کار شماست، همه جای سایت را همین رنگی کنید. ببینید که کدام طیف رنگ ها با رنگ های اصلی خدمات شما سازگاری دارند و از آن ها هم استفاده کنید.

تصاویر با کیفیت استفاده کنید

اصلا پیشنهاد ما این است که یک گرافیست یا یک عکاس حرفه ای را استخدام کنید. به این خاطر که تصاویر یکی از 10 ویژگی مهم در طراحی سایت فروشگاهی به شمار می روند. عکس های شما باید نه تنها به خوبی ابعاد مختلف محصولتان را نشان دهند، بلکه باید با کیفیت بسیار بالا روی سایتتان بارگذاری بشوند. حواستان هم باشد که اگر می خواهید برای بالا بردن سرعت بارگذاری سایت عکس ها را بهینه کنید، به کیفیت عکس ها صدمه ای وارد نشود. دلیل اینکه ما روی عکس ها بسیار تاکید می کنیم مشخص است، همه ما دوست داریم چیزی را که می خواهیم بخریم قبل از خریدن ببینیم. دیگر چیزی از این واضح و روشن تر نیست.

تصاویر با کیفیت استفاده کنید

صریح، کوتاه، ساده و متمرکز توضیحات محصول سایت فروشگاهی را بنویسید

وقت بگذارید و یک توصیف طولانی و کامل درباره محصولتان بنویسید. خبر بد اینکه هیچکس آن را نمی خواند! تحقیقات نشان داده اند که 20 درصد کاربران سایت های فروشگاهی اصلا متون داخل صفحه را نمی خوانند. دنبال یکسری کلمه کلیدی می گردند که به آن چیزی که می خواهند بخرند برسند، تصاویر را ببینند، قیمت را ببینند(یکسری در این مرحله از خرید منصرف می شوند) و سپس خریدشان را انجام بدهند. پس به جای وقت گذاشتن روی توضیحات طولانی، یک توضیح روان و کوتاه با زبان ساده برای محصولتان بنویسید و ویژگی های اصلی آن را که کاربر باید بداند ذکر کنید.

کاری کنید که طراحی سایت فروشگاهی شما حرفه ای به نظر برسد

بله گفتیم که طراحی سایت شما باید ساده باشد اما قرار نیست که طراحی سایت شما آنقدر ساده باشد که کاربر خیال کند شما صرفا یک سایت برای Scam کردن اطلاعات آن ها درست کرده اید. یک ویژگی مهم در طراحی سایت فروشگاهی این است که سایت شما به قدری حرفه ای باشد که کاربر به شما اعتماد کند و بداند که در این فروشگاه اینترنتی واقعا قرار است خرید و فروش انجام بشود. کاربران قرار است اطلاعات مهمی از جمله اطلاعات کارت اعتباری خودشان را در اختیار شما قرار بدهند، پس به سایتی اعتماد می کنند که آنقدر طراحی آن حرفه ای باشد که خیالشان از این بابت راحت باشد. برای این موضوع هم کافیست که طراحی سایتتان را به دست یک شرکت طراحی سایت معتبر یا برنامه نویس متخصص بسپارید.

نظر مشتریان دیگر شما برای مشتریان جدید مهم است

فضایی را در سایتتان ایجاد کنید که کاربران بتوانند درباره محصول شما نظرشان را بیان کنند. شما می توانید حتی روی نظرات مثبت بسیار مانور بدهید و به کاربران دیگر نشان بدهید که مشتریان قبلی از خرید راضی بوده اند. حتما از مشتری هایتان بخواهید که نظرشان را درباره محصولی که دریافت کرده اند بنویسند و به اشتراک بگذارند. مطمئن باشید که اگر خدمات و محصولی که ارائه می دهید از کیفیت بالایی برخوردار باشد، کاربران با کمال میل این کار را برای شما انجام می دهند. البته در برابر نظرات منفی هم صبور باشید و آن ها را پاسخ بدهید. یادتان نرود که انتقاد مشتریان می تواند باعث پیشرفت بیشتر کار شما بشود.

دسته بندی های مرتب، ویژگی مهم در طراحی سایت فروشگاهی

حواسمان باید باشد که اگر کاربر قرار است روی ده تا منو کلیک بکند تا به محصولی که می خواهد برسد، این کار را هرگز انجام نمی دهد و به سراغ فروشگاه دیگری می رود. پس ناوبری کتگوری های شما باید به بهترین نحو ممکن طراحی شده باشد که کاربر در سایت شما سردرگم نشود و بتواند به راحتی با انتخاب چند ساب کتگوری، به محصولی که می خواهد برسد. هرچقدر ناوبری سایت شما راحت تر باشد و دسته بندی های مرتب تری داشته باشید، کاربر بیشتر علاقه نشان می دهد که از سایت شما محصول خریداری کند.

طراحی سایت فروشگاهی “باید” ریسپانسیو باشد

مگر قرار نیست کاربر هر کجا که بود از سایت فروشگاهی شما خرید کند؟ کاربر اگر کامپیوتر شخصی داشته باشد، باید در خانه یا محل کار خود خرید را انجام بدهد. همه کاربران هم لپ تاپ ندارند اما مسلما بیشتر مردم دنیا گوشی هوشمند دارند. پس یک ویژگی مهم در طراحی سایت فروشگاهی این است که باید سایت شما روی تمامی دستگاه ها به بهترین نحو ممکن اجرا بشود. نسخه موبایلی سایت شما حتی از نسخه دسکتاپ آن هم مهمتر است باید حتما دقت کافی برای طراحی آن را به کار بگیرید. یادتان نرود که بار ها در مقالات قبلی گفته ایم که بیش از 50 درصد کاربران وب، از طریق گوشی های موبایل خود وارد صفحات سایت ها می شوند. پس ریسپانسیو بودن سایت شما یک امر نه تنها مهم، بلکه واجب و ضروری است.

کلام آخر

در این مقاله 10 ویژگی مهم در طراحی سایت فروشگاهی را برای شما گفتیم که به احتمال زیاد با رعایت این ویژگی ها، شما نصف راه را رفته اید. باقی موارد دیگر کاملا به شما و خلاقیت خودتان بستگی دارد. یادتان نرود که اگر همه این کار ها را انجام بدهید، اما خلاقیت نداشته باشید و محصول با کیفیتی ارائه ندهید، هیچکدام از این کار ها فایده ای ندارند. ممنون که در این مقاله همراه ما بودید امیدواریم که مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

منبع:

99designs

دیدگاهتان را بنویسید