شبکه ایمن

نگاهی بر تاثیر هاست در سئو سایت که شاید نمی دانستید !

خیلی از موارد هستند که روی سئو سایت تاثیر دارند. کار هایی که ما روی سایتمان انجام می دهیم که گوگل را قانع کنیم که سایت ما ارزش ایندکس شدن در موتور جست و جویش را دارد و تمام تلاشمان را می کنیم که تا جایی که می شود رتبه مان را هم در این موتور جست و جو بالا ببریم. اما آیا درباره تاثیر هاست در سئو سایت چیزی شنیده اید؟ آیا می دانستید که اگر ما در همان ابتدای تاسیس سایت، هاستینگ درستی برای سایتمان انتخاب نکنیم این موضوع روی سئو سایت ما تاثیر می گذارد؟ حال می خواهیم نه تنها به شما بگوییم که از همان قبل از طراحی سایت شما باید به فکر سئو سایتتان باشید، بلکه می خواهیم بیشتر درباره تاثیر هاست در سئو سایت صحبت کنیم.پس با ما در این مقاله همراه باشید.

میخوای بعدا بخونی ؟

دانلــــــود PDF

فهرست

C

تاثیر هاست در سئو سایت

C

تاثیر هاست بر Downtime Server

C

تاثیر هاست بر بارگذاری صفحه سایت

C

از هاست اشتراکی استفاده نکنید!

C

انتخاب هاست محلی برای لوکال سئو

C

تنظیم هدف گذاری جغرافیایی در Search Console

تاثیر هاست در سئو سایت

تاثیر هاست در سئو سایت

هیچکس نمی تواند منکر تاثیر هاست در سئو سایت بشود. یعنی حداقل بعد از آپدیت های جدید گوگل و تمرکز بر روی عوامل تاثیر گذار بر روی سرعت سایت و سرعت بارگذاری صفحات، دیگر باید بیشتر به فکر یک هاستینگ مناسب باشیم. در واقع می شود گفت که هاست شاید مستقیم روی سئو سایت تاثیر نداشته باشد(شاید هم بشود گفت که تاثیر مستقیم دارد) ، اما حداقل این موضوع روشن است که هاستینگ خوب یکی از عوامل تاثیر گذار بر سرعت سایت است که اتفاقا در مقالات قبلی درباره آن صحبت کرده ایم. حال در این مقاله قصد داریم موشکافانه تر، خود هاستینگ را بررسی بکنیم و تاثیر های دیگرش را روی سئو سایت نیز مشاهده کنیم. پس اگر هنوز سایت خودتان را طراحی نکرده اید یا حداقل هنوز شرکت هاستینگ خودتان را انتخاب نکردید، وقت آن رسیده است که با دقت تمام شرکت ارائه دهنده هاست را پیدا کنید.

البته این را هم باید بگوییم که ایرادی ندارد که اگر شرکت هاستینگ خودتان را انتخاب کرده و سایت شما بر روی سرور آن شرکت قرار گرفته است. چرا که شما صاحب اختیار هستید که هر زمان که می خواهید هاستینگ خودتان را تغییر بدهید تا بهتر “تاثیر هاستینگ بر سئو سایت” را مشاهده کنید. در این مقاله هم قرار است ببینیم که اصلا این تاثیر هاست در سئو سایت چگونه است و روی چه عواملی تاثیر می گذارد که رتبه ما در موتور های جست و جو بهبود پیدا می کند. در ادامه همراه ما باشید.

تاثیر هاست در Downtime Server

شرکتی که شما سرور سایتتان را از آن دریافت می کنید در واقع همان شرکت هاستینگ شما هم می باشد. پس به طریقی ما تاثیر سرور بر سئو سایت را نیز می توانیم شاهد باشیم. مطمئن باشید که اگر شما یک شرکت هاستینگ خوب را انتخاب کنید، سرور سایت شما معمولا خیلی کم ممکن است Down شود و Downtime آن پایین تر است. Downtime در واقع به همان زمانی اطلاق می شود که سرور شما مشکلی برایش پیش می آید و سایت شما از دسترس خارج می شود. این خبر بدی است و باعث می شود که گوگل شما را از صفحه SERP خود حذف بکند. دیگر اینجا بحث ما بحث رتبه سایت شما نیست بلکه درباره حذف شدن ایندکس سایت شما از صفحه نتایج صحبت می کنیم. به همین دلیل هستش که انتخاب یک شرکت هاستینگ عالی، تاثیر هاست در سئو سایت را نشان می دهد.

آن شرکت هاستینگی خوب است که زمانی که سایت شما در سرور آن ها قرار بگیرد، در 99.9 درصد از مواقع سایت شما بالا باشد. در غیر این صورت باید به فکر یک شرکت هاستینگ دیگر باشید.

تاثیر هاست بر بارگذاری صفحه سایت

زمانی که کاربر روی لینک صفحه شما کلیک می کند یک درخواست به سرور ارسال می شود. این درخواست بررسی می شود و سپس به آن پاسخ داده می شود. به محض اینکه پاسخ دریافت شود، صفحه شما برای مخاطب تازه شروع به لود شدن می کند. دقت کردید چه اتفاقی افتاد؟ یعنی حتی زمانی که پاسخ دریافت هم می شود همچنان صفحه لود نشده است و تازه شروع به لود شدن می کند. حال تصور کنید که خود این موضوع 1 ثانیه طول بکشد و گوگل هم گفته است که بارگذاری صفحه شما باید کمتر از سه ثانیه زمان ببرد. در آن صورت است که متوجه می شوید شرکت هاستینگ شما سرعت سرورش پایین است و این موضوع بدون اینکه تقصیر شما باشد، روی سئو سایت شما تاثیر می گذارد. همین نشان دهنده تاثیر هاست در سئو سایت می باشد.

سرور شما اگر به درستی و سریع به درخواست مرورگر کاربر پاسخ ندهد، ممکن است کاربر قبل از بارگذاری صفحه شما صفحه را ببندد و باعث شود نرخ پرش(Bounce Rate) سایت شما افزایش پیدا کند که این همان موضوعی است که باعث می شود رتبه سایت شما کاهش پیدا کند. پس با ابزار هایی مثل Google Page Speed و GTmetrix حتما Response Time سرور خودتان را بررسی کنید که مطمئن شوید مشکلی وجود ندارد.

از هاست اشتراکی استفاده نکنید!

هاست اشتراکی ممکن است که ارزان و به صرفه باشد، اما هر چیز ارزانی همیشه خوب نیست. یک هاست اشتراکی هاستی است که به جز سایت شما، چندین سایت دیگر هم در آن قرار می گیرند و این موضوع باعث اثرات منفی در سایت شما می شود. تاثیر هاست در سئو سایت همین قدر واضح است که گوگل ترجیح می دهد که سایت شما بر روی هاست اشتراکی نباشد. یکی دیگر از مواردی که هاست اشتراکی برای شما ممکن است بوجود بیاورد، اسپم اسکور(Spam Score) بالاست که خود آن یکی از عوامل منفی تاثیر گذار بر سئو سایت است. این همسایه های شما(سایت های دیگر روی هاست اشتراکی) اعتبار و قدرت دامنه شما را می گیرند و باعث می شوند که گوگل هم اعتبار چندانی برای سایت شما قائل نشود.

انتخاب هاست محلی برای لوکال سئو

ما خودمان پیشنهاد نمی کنیم که از هاستینگ محلی استفاده کنید. هاستینگ محلی در واقع همان هاست هایی هستند که مختص به یک منطقه خاص می باشند و معمولا از سرور های دیگر نمی شود وارد آن ها شد. مثلا دامنه هایی که در کشور ما در انتهای آن ها .ir است از لوکال هاست استفاده می کنند. اما اگر می دانید که همه مخاطبان شما محلی هستند و قرار نیست از خارج از منطقه خودتان کسی وارد سایت شما بشود، هاست محلی پیشنهاد بدی نیست. این موضوع تاثیر هاست در سئو سایت را نشان می دهد و معمولا کسانی که در منطقه شما هستند احتمال بیشتری دارد که سایت شما را در موتور های جست و جو پیدا کنند که خود این موضوع در گستره بحث لوکال سئو قرار می گیرد. البته در ادامه به شما خواهیم گفت چرا دامنه عمومی .com می تواند برای شما بهتر باشد.

تنظیم هدف گذاری جغرافیایی در Search Console

در Google Search Console قابلیتی وجود دارد که به شما اجازه می دهد مخاطبان خودتان را مشخص کنید و به گوگل بگویید که مخاطبان شما بیشتر از کجا هستند. به همین دلیل هم ممکن است دیگر نیازی به هاست محلی نداشته باشید و برای خودتان دامنه .com را خریداری کنید و به علاوه اینکه مخاطبان خودتان را در موقعیت مکانی خودتان جذب می کنید، بلکه از جاهای دیگر هم ممکن است کسانی بتوانند وارد سایت شما بشوند. مثلا ممکن است به هر دلیلی حتی مخاطبان سایت شما از IP های خارج از موقعیت مکانی شما وارد سایت شما بشوند و اگر هاست محلی داشته باشید ممکن است اصلا امکان آن وجود نداشته باشد که آن ها بتوانند وارد سایت شما شوند. ابته درست است که هزینه دامنه با پسوند .com کمی گران تر است اما باید به شما بگوییم که با کمی هزینه می توانید آن را دریافت کنید.

البته این را هم در نظر داشته باشید که همه چیز بستگی به سایت شما و خدماتی دارد که می خواهید ارائه بدهید. بعضی از سایت ها پیشنهاد می شود که حتما از هاست محلی استفاده کنند و نیازی نیست که از Geo-Targeting استفاده کنند. تاثیر هاست در سئو سایت در این زمینه یک مفهوم مثبت و منفی نیست بلکه فقط نوع سئو شدن سایت شما مشخص می شود. به هر صورت سعی کنید حتما قبل از انتخاب هاستینگ خود با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید تا اشتباهی رخ ندهد و انتخاب هاستینگ شما به سئو سایتتان آسیبی وارد نکند.

نتیجه گیری

در این مقاله متوجه تاثیر هاست در سئو سایت شدیم و نکاتی در رابطه با آن یاد گرفتیم. به شما به جد پیشنهاد می کنیم که قبل از طراحی سایتتان حتما درباره شرکت هاستینگ خودتان تحقیق کنید. خصوصا اگر جزو کسب و کار های بزرگ و متوسط محسوب می شوید. به این دلیل که ممکن است تغییر هاستینگ شما عوارض هایی را به همراه داشته باشد و بهتر است از همان اول در انتخاب هاست خود دقت کنید. البته نگران هم نباشید، تغییر شرکت هاستینگ و تغییر نوع هاستینگ شاید در اول کار کمی سخت باشد، اما گوگل قرار نیست شما را به این دلیل پنالتی کند و دیگر اجازه ندهد به صفحه نتایج برگردید. مسلما بعد از تغییر هاستینگ هم می توانید با انجام اقدامات لازم دوباره رتبه خودتان را پس بگیرید.

پس این موارد را می دانیم که باید هاستینگ خوب انتخاب کنیم، برای انتخاب از افراد متخصص کمک بگیریم، درباره شرکت هاستینگ خودمان تحقیق کنیم و مرتبط ترین هاستینگ به کسب و کارمان را انتخاب کنیم. ممنون که در این مقاله با ما همراه بودید و امیدواریم که توانسته باشیم به شما در این راه کمک کرده باشیم.

منبع:

Cloudways

دیدگاهتان را بنویسید