شبکه ایمن

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی

در نوشتن رپورتاژ آگهی به هیچ عنوان نباید دروغ بگویید، زیرا در این صورت اعتبار رپورتاژ آگهی شما از بین خواهد رفت و مردم به آن خبرگزاری یا سایت کم‌تر اعتماد می‌کنند. به همین دلیل جهت جلب اعتماد کاربران، بهتر است که شما در ابتدا لحن دوستانه داشته باشید و در نهایت به طور غیر مستقیم خدمات خود را معرفی کنید. در این صورت مخاطب اصلا متوجه این موضوع نخواهد شد که شما در حال تبلیغ هستید و همین مسئله باعث نفوذ به ذهن مخاطب شما خواهد شد. باید گفت که در حال حاضر رپورتاژ آگهی یکی از بهترین و موثرترین روش های دیجیتال مارکتینگ است که تاثیر بسیاری بر روی مخاطبان و بالطبع سئوی سایت شما می‌گذارد.

9 اصل اساس در نوشتن رپورتاژ آگهی

ما در این مقاله 9 نکته بسیار مهم در نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی را معرفی میکنیم که رعایت آن‌ها باعث افزایش تبدیل مخاطب به مشتری می‌شود. با ما همراه باشید…

  • عنوان جذاب برای رپورتاژ

یکی از مهم ترین ارکان در رپورتاژ آگهی، تیتر یا عنوان آن است که اگر جذاب باشد مخاطب را ترغیب به مطالعه ادامه متن می‌کند. در واقع تیتر محتوای شما، باید گویای موضوع اصلی بوده که می‌توان با طرح پرسش، تمایل مخاطب را به مطالعه ادامه متن افزایش داد.

  • بررسی محل انتشار رپورتاژ آگهی

کاملا واضح است که برای موثر واقع شدن رپورتاژ آگهی، بهتر است که در سایت های پربازدید و معتبر منتشر کنید. از این رو سعی کنید محتویات سایت های منتشر کننده و دیدگاه های کاربران را بررسی کنید، سپس با توجه به کسب و کار خود و تناسب با آن، انتخاب کنید. همچنین، قوانین آن سایت را مطالعه کرده تا محتوای شما خارج از قوانین آن سایت نباشد. به عنوان مثال، در صورتی که مخاطب شما مادران یا بانوان جوان است می‌توانید در سایتهایی که مرتبط با دسته‌بندی مادر و فرزند هستند رپورتاژآگهی خود را منتشر نمایید.

  • شفاف بودن تیتر

سعی کنید در تمامی تیترهای خود ابهام نداشته باشید زیرا ابهام، خود به تنهایی بازخورد منفی به همراه دارد و باعث جبهه گرفتن مخاطب شده و در ابتدا متن شما را رها می‌کند. قابل ذکر است زیاده روی در شفافیت یا ابهام نیز توصیه نمی‌شود، زیرا کمی ابهام در تیتر باعث می‌شود سوال یا نیاز در ذهن مخاطب ایجاد شده و به خواندن ادامه متن ترغیب شود.

  • استفاده از واج آرایی

شما می‌توانید با به کاربردن کمی واج آرایی، باعث ایجاد ریتم در ذهن مخاطب خود شوید و متن خود را جذاب‌تر جلوه دهید. کلماتی مانند بهترین، فوق‌العاده، بزرگ‌ترین و … حس تبلیغاتی بودن متن را به مخاطب القا کرده و محتوای شما را اغراق آمیز می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود که مخاطب با دیدگاه تبلیغاتی متن شما را مطالعه کند.

  • در نظر گرفتن پرسونای مخاطب

به شخصیت مشتری و مخاطب کسب‌و‌کار شما، پرسونا گفته می‌شود. باید در نظر بگیرید که محتوای رپورتاژ آگهی خود را برای چه پرسونایی تولید می‌کنید. از جمله مواردی مانند سن، نیاز آن‌ها و اینکه به چه موضوعاتی علاقه مند هستند می‌تواند در انتخاب واژه‌های مناسب به شما کمک کند تا بازده حداکثری داشته باشید.

  • متن جذاب و هدف‌مند

نوشتن بدنه اصلی متن در رپورتاژ آگهی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در واقع کلمات باید به گونه‌ای در کنار هم قرار گیرند که در نهایت محتوای شما علاوه بر ارزش، برای مخاطب نیز مفید واقع شود. همچنین بهتر است بدانید که تعداد کلمات محتوای شما بین 800 الی 1200 کلمه کافی است که این مسئله به همان قوانین سایت‌های مختلف بر می‌گردد زیرا برخی از سایت های منتشر کننده رپورتاژ، تعداد کلمات مشخص خود را دارند که باید همان تعداد را برای آن‌ها ارسال کنید.

اما گاهی أوقات به علت رقابتی‌تر بودن لازم است که محتوای بیشتری برای رپورتاژ تولید کنید و همانطور که گفتیم همه سایت‌های روی تعداد کلمات رپورتاژ آگهی حساسیت ندارند. اگر وقت کافی برای تولید محتوا ندارید میتوانید سفارش تولید محتوا را به راش‌وب محول کنید.

  • استفاده از داستان جذاب

احتمالا این جمله را بارها شنیده اید که مردم با احساس خود خرید می کنند نه با منطق. بنابراین سعی کنید احساس مخاطب خود را درگیر کنید. به این نکته باید دقت داشته باشید که مردم برای خدمات شما حاضر به پرداخت هزینه نیستند آن‌ها برای اعتماد به نفس، سلامتی، زیبایی، نیازهای خود و … از شما خرید می‌کنند. پس بهتر است که با زیرکی و خلاقیت خود، داستانی را با طرح مشکل بیان کنید و همزادپنداری مخاطب خود را تحریک نمایید. در انتهای مطلب خود، او را برای حل مشکلی که در ذهنش ساخته اید راهنمایی کرده و خدمات یا محصولات خود را معرفی نمایید.

  • انتقال حس خوب و اعتماد

در رپورتاژ آگهی خود سعی کنید پر انرژی بوده و به مخاطبان خود انگیزه کافی دهید. این کار باعث می‌شود که مخاطبان به شما اعتماد کنند و حس خوبی از شما بگیرند که همین نیز باعث افزایش ورودی وب سایت یا کسب و کار شما می‌شود.

  • دعوت مخاطبین به وب سایت خود

سعی کنید که مخاطب خود را در تمامی مسیر با کلمات و تیترهای جذاب خود همراه کرده و او را به انتهای آگهی برسانید. با توجه به اینکه مخاطب تا انتها با شما همراه بوده و مشکل یا سوالی را در ذهن او ساخته اید، باعث می‌شود که به احتمال 70 درصد به دعوت شما پاسخ مثبت دهد. ضمنا نیازی نیست که دعوت به عمل کاملا آشکار باشد، همین که ساده و دارای اطلاعات تماس یا لینک سایت شما باشد کافی است. اغلب سایت های منتشر کننده به شما این اجازه را می‌دهند که بین 3 تا 5 لینک در رپورتاژ آگهی خود قرار دهید. بهتر است به صورت بی نظم در یک رپورتاژ خود 1 لینک، در دیگری 2لینک و رپورتاژ دیگر 3 لینک قرار دهید. وقتی به صورت منظم همیشه از 2 لینک استفاده کنید لینک سازی شما توسط گوگل شناسایی می‌شود و همین موضوع منجر به کاهش رتبه جایگاه های شما می‌شود. توصیه می‌شود که لینک‌های رپورتاژهای خود را بین 1 الی 3 لینک نگه دارید و بازه معقول و منطقی است.
منبع: خبرگزاری آنا

دیدگاهتان را بنویسید