شبکه ایمن

طراحی سایت چقدر زمان می برد ؟ همراه با 3 فاکتور زمان بندی طراحی سایت

یک سری سوال ها هستند که هرگز جواب دقیق و درستی ندارند. هرچند که پرسیدن این سوال ها کاملا به جاست و هرکسی حق دارد که آن ها را بداند، باز هم پاسخ دادن به این نوع سوال ها دشوار هست و همیشه به یک سری مواردی بستگی دارد که گاهی دست ماست و گاهی هم واقعا دست ما نیست. یکی از همین سوالات، سوالی است که احتمالا هر کارفرمایی از طراحان سایت بپرسد. طراحی سایت چقدر زمان میبرد؟ سوالی که اگر یک کارفرما باشید حتما به ذهنتان آمده است و اگر هم یک طراح سایت یا مدیر شرکت طراحی سایت هستید، زیاد از شما پرسیده شده است. در این مقاله می خواهیم به این سوال پاسخ بدهیم و مطمئن باشید اگر سوالی بود که واقعا می شد در یک جمله آن را جواب داد، نیازی نبود که برای آن یک مقاله بنویسیم. پس همراه ما باشید.

میخوای بعدا بخونی ؟

دانلــــــود PDF

فهرست

C طراحی سایت چقدر زمان میبرد C

از نظر نوع طراحی سایت، طراحی سایت چقدر زمان می برد؟

C عوامل موثر بر زمان تحویل طراحی سایت

آشنایی با انواع خدمات طراحی سایت تابان شهر

مشاهده خدمات در این مقاله با چه موارد یآشنا می شویدد؟

طراحی سایت چقدر زمان میبرد

بیایید اول از همه به این سوال طراحی سایت چقدر زمان میبرد نگاهی بیندازیم و ببینیم که اصلا مطرح شدن این سوال درست است یا خیر. اول اینکه مطرح شدن این سوال کاملا به جا و درست است و هر کارفرمایی حق دارد که بداند پروژه ای که به دست شما سپرده است، چقدر قرار است زمان ببرد و حتی اگر پاسخ شما دقیق هم نباشد، حداقل باید یک حدود زمانی به او بدهید. حال اگر بخواهیم از سمت دیگر به این ماجرا نگاه کنیم، باید به کارفرماهای عزیز یک سری موارد را توضیح بدهیم که آن ها نیز درک کنند که اینکه طراحی یک سایت چقدر طول می کشد، کاملا بستگی به یک سری عواملی دارد که گاهی ما در آن ها مستقیما دخالت داریم و گاهی هم دخالت ما غیر مستقیم است و عوامل، آنقدری دست ما نیست. پس بیایید به این عوامل نگاهی بیندازیم.

چرا توضیح دادن اینکه طراحی سایت چقدر زمان میبرد را باید با عوامل آن شرح بدهیم؟ به این خاطر که شاید این موضوع باعث بشود که ما به عنوان طراح سایت و کارفرمای عزیز به درک متقابل از یکدیگر برسیم و بتوانیم همکاری را با یکدیگر شروع کنیم. این درک متقابل باعث می شود که نه تنها در آینده مشکلات احتمالی بوجود نیایند، بلکه باعث می شود تمرکز ما بیش از اینکه روی زمان باشد، روی کیفیت طراحی سایت باشد و سایتی به کارفرما و کمپانی مورد نظر تحویل داده شود که کاملا درخور برند و کسب و کار شما باشد. در این مقاله اول از همه مقدار زمان طول کشیدن انواع طراحی سایت ها را بررسی می کنیم و سپس، عوامل دیگر را نیز مورد نقد و بررسی قرار می دهیم. پس در ادامه همراه ما باشید تا دقیق تر به موضوعات بپردازیم.

از نظر نوع طراحی سایت، طراحی سایت چقدر زمان میبرد؟

طراحی سایت انواع مختلفی دارد و پروسه طراحی سایت ممکن است با روش های مختلفی انجام بشود. برای پاسخ به این سوال که طراحی سایت چقدر زمان میبرد ، ما باید حتما حواسمان به نوع طراحی سایت خودمان هم باشد و بدانیم که سایت ما قرار است چگونه طراحی بشود و زمان منطقی این نوع از طراحی سایت ها چیست. ما در این مقاله سه نوع از طراحی سایت هایی که شرکت های طراحی سایت انجام می دهند را بررسی می کنیم و سعی می کنیم که تا حدودی زمان تحویل آن ها را تخمین بزنیم. باز هم این تایم ها ممکن است از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت باشد که این ها را در بخش بعدی مقاله مورد بررسی قرار می دهیم. در این جا قرار است ما تایم طراحی سایت اختصاصی، طراحی سایت وردپرسی و طراحی سایت با قالب آماده را مورد بررسی قرار دهیم.

طراحی سایت اختصاصی

در پاسخ به این سوال که طراحی سایت چقدر زمان میبرد ، وقتی می خواهیم درباره طراحی سایت اختصاصی صحبت کنیم، واقعا نمی توانیم زمان مشخصی برای آن در نظر بگیریم. منظور ما از زمان مشخص، یک زمان قراردادی و عمومی است که احتمالا بین تمامی طراحان و شرکت های طراحی سایت یکی است. چرا؟ چون طراحی سایت اختصاصی برای هر سایتی کاملا منحصر به فرد است و اصلا اگر همین نبود که نام طراحی سایت اختصاصی روی آن قرار نمی گرفت. در این نوع از طراحی سایت یک تیم خبره متشکل از طراح سایت، برنامه نویس سایت، محتوا نویس، سئوکار و در بعضی مواقع یک سری تخصص های دیگر، روی پرژه کار می کنند و معمولا این نوع پروژه ها، پروژه های بسیار بزرگی هستند که قطعا زمان زیادی باید صرف آن ها بشود. پس طولانی ترین زمان را بین انواع طراحی سایت به خود اختصاص می دهند.

موضوع اینجاست که صفر تا صد این نوع از سایت ها کدنویسی و طراحی می شوند و هیچکدام از بخش های این سایت ها نه شبیه به سایت های دیگر است و نه از جایی وام گرفته شده اند. این نوع سایت ها پنل های طراحی شده اختصاصی دارند و از زبان های برنامه نویسی زیادی در آن ها استفاده شده است. این سایت ها معمولا فقط به HTML و CSS ختم نمی شوند و برای برند ها و کمپانی های بزرگ ساخته می شوند. این نوع سایت ها همانطور که هزینه بالایی هم دارند، زمان زیادی هم برای طراحی آن ها صرف می شود که می توان گفت چیزی حدود 1 الی 4 ماه می شود. (تازه اگر همه چیز آنطور که باید، طبق برنامه پیش برود) زمانی هم که ما به شما گفتیم کاملا حدودی است ولی اگر بیشتر بشود، کمتر نمی شود.

طراحی سایت وردپرسی (یا CMS های دیگر)

چون محبوب ترین CMS در جهان وردپرس است و بیشتر سایت های ایرانی هم با همین CMS یا سیستم مدیریت محتوا طراحی می شوند، ما نیز تمرکزمان را روی توضیح این CMS می گذاریم و اینکه “طراحی سایت چقدر زمان میبرد” را با این CMS متصور می شویم. در طراحی سایت وردپرسی دیگر خبری از طراحی پنل اختصاصی (که واقعا زمان زیادی هم می برد) نیست و وردپرس خودش یک پنل در اختیار شما قرار می دهد. تنها کاری که شما باید انجام بدهید طراحی سایت است و بیشتر هم با بخش Front-End سایت کار دارید. بسته به اینکه طراحی سایت وردپرسی شما چقدر قرار است پیچیده باشد و سایت شما چه نوع سایتی است، طراحی این سایت زمان خاصی را به خودش اختصاص می دهد. در این نوع طراحی سایت، طراح سایت (کسی که طرح کلی سایت را می دهد) نقش مهمی در زمان بندی دارد.

طراحی این نوع از سایت ها معمولا بین 2 هفته تا 1 ماه کاری زمان می برد و در نهایت هم این روش، پیشنهاد شده ترین روش در ایران می باشد. خصوصا برای طراحی سایت برند های تازه کار و شرکت های متوسط، این نوع از طراحی سایت واقعا کاربردی است و دلیل منطقی ای برای رفتن به سمت طراحی سایت اختصاصی وجود ندارد.

طراحی سایت با قالب آماده

در این بخش از طراحی سایت چقدر زمان میبرد هم باز تمرکز ما روی وردپرس و CMS های دیگر است منتهی فرق آن با بخش قبلی این است که در اینجا دیگر حتی طرح سایت هم از صفر تا صد نگارش نمی شود. در این نوع از طراحی سایت، یک قالب آماده خریداری می شود و تغییرات لازم و متناسب با کسب و کار شما روی آن اعمال می شود. تولید محتوای اولیه انجام می شود، تیم سئو آن را برای موتور های جست و جو آماده می کنند و یک متخصص وردپرس نیز تنظیمات پنل آن را انجام می دهد. این کار شاید بیشتر از 1 هفته کاری طول نکشد، اما با وجود عوامل دیگری که ممکن است دخیل باشند، زمان طراحی این نوع سایت ها را می شود از 1 تا 2 هفته کاری تخمین زد.

حال در ادامه می خواهیم به سراغ یک سری فاکتور های دخیل دیگر در زمان بندی برویم.

عوامل موثر بر زمان تحویل طراحی سایت

نیروی انسانی

شاید مهمترین چیزی که در زمانبندی تحویل طراحی سایت و اینکه طراحی سایت چقدر زمان میبرد ، افرادی باشند که روی آن سایت کار می کنند. این افراد هرچقدر حرفه ای تر و با تجربه تر باشند، در مدت زمان کوتاه تری می توانند سایت را به شما تحویل بدهند. یک طراح سایت، برنامه نویس، محتوا کار و سئو کار حرفه ای و با تجربه به خاطر اینکه روی پروژه های زیادی کار کرده است، درصد خطای کمتری در کارش دارد و می تواند با دست تند تری هم کار کند. پس برای اینکه مطمئن شوید که سایت شما زودتر از آنچه باید به شما تحویل داده می شود، بد نیست که درباره تجربه کاری نیروی انسانی ای که می خواهند روی سایت شما کار کنند مطمئن شوید.

امکانات اضافی

به این خاطر گاهی یک سری دقیقا می گویند که طراحی سایت چقدر زمان میبرد که سایتی را طراحی می کنند که همان بخش هایی را دارد که یک سایت باید داشته باشد. اگر قرار باشد یک سایت، فراتر از یک سایت معمولی باشد و امکانات دیگری را نیز در خود جای بدهد، مسلما زمان طراحی آن بیشتر نیز طول می کشد. چون ممکن است که آن امکاناتی که ما می خواهیم، حتی با زبان های برنامه نویسی دیگری توسعه داده شوند و ما حتی مجبور شویم یک متخصص دیگر نیز به پروژه اضافه کنیم. این موضوع خودش می تواند روی زمانبندی کار تاثیر بگذارد.

عوامل غیر طبیعی

گاهی ممکن است یک سری مشکلاتی در حین کار پیش بیاید که اصلا دست ما نباشند. ممکن است اتفاقی برای یکی از کارکنان پروژه بیفتد، ممکن است سرور آنطور که باید برای طراحی سایت پاسخ ندهد و ممکن است هر اتفاق پیش بینی نشده ای در حین کار رخ بدهد. تمامی این اتفاقات می توانند روند کار طراحی سایت را کندتر کنند و باعث شوند که برای پاسخ طراحی سایت چقدر زمان میبرد ، کمی درمانده تر بشویم. اما باز هم با وجود تمامی این ها، اگر مشکلات جدی ای پیش نیاید، معمولا این کند شدن در مقیاس بالایی اتفاق نمی افتد و اثر های خیلی جدی نمی گذارد. البته این موضوع را هم باید در نظر داشته باشید که قبل از اتفاق افتادن چنین عواملی، شما حتما احتمالاتی برای آن ها در نظر بگیرید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم که به سوال طراحی سایت چقدر زمان میبرد پاسخ درستی بدهیم. هرچند که باز هم این سوال، از آن دسته سوال هایی نیست که یک جواب خاص و قانع کننده داشته باشد. همه چیز پاسخ این سوال حدودی است و هیچوقت نمی توان زمان دقیقی را برای طراحی سایت پیش بینی کرد. اما به هر حال بعد از گذشت چند وقت و کسب تجربه زیاد، بالاخره شرکت های مجرب و کارکشته ای هستند که می توانند زمان دقیق تری برای طراحی سایت به شما بدهند و طوری هم برنامه ریزی کنند که حتما در آن زمان، سایت به شما تحویل داده شود. ممنون که در این مقاله همراه ما بودید و امیدواریم مطالب مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید