شبکه ایمن

طراحی سایت چقدر درآمد دارد ؟ نگاهی دقیق به این شغل جذاب!

درآمد شغل های متفاوت از یکدیگر متفاوت هستند. با اینکه تمامی شغل ها قابل احترام هستند و هرکدام مزیت ها و معایب خودشان را دارند، اما میزان درآمد آن ها به فاکتور های متفاوتی بستگی دارد که گاهی این فاکتور ها برای ما نامشخص هستند. در این مقاله می خواهیم به یکی از این شغل ها بپردازیم که در 10 سال اخیر، متقاضیان بسیاری داشته است و هم قبل از آن پرطرفدار بوده و هم بعد از آن خواهد بود. طراحی سایت چقدر درآمد دارد؟ سوال که در این مقاله می خواهیم جواب بدیم، یکی از آن دسته سوال هایی هست که هر علاقه مند به طراحی سایتی از خودش می پرسد. به هر حال منبع درآمد همیشه برای همه ما مهم بوده است و هرچقدر هم که طراحی سایت را دوست داشته باشیم، مهم است که بدانیم درآمد آن چقدر است. در ادامه همراه ما باشید.

میخوای بعدا بخونی ؟

دانلــــــود PDF

فهرست

C طراحی سایت چقدر درآمد دارد؟ C نگاهی بر نوع کار طراحی سایت C آیا در آمد طراحی سایت بالاست؟ C طراحی سایت در ایران چقدر درآمد دارد؟

آشنایی با انواع خدمات طراحی سایت تابان شهر

مشاهده خدمات چگونه طراحی سایت کنیم و چه کاربردی دارد؟

طراحی سایت چقدر درآمد دارد

در این مقاله به سراغ یکی از مهمترین موضوعات “کار” طراحی سایت رفته ایم و این مطلب، بیش از اینکه بخواهد جنبه آموزشی داشته باشد (که مسلما به آن صورت آموزشی نیست)، جنبه اطلاع رسانی دارد. سوال در اینجا این است که طراحی سایت چقدر درآمد دارد و ما به عنوان یک طراح سایت قرار است چه چیزی دست گیرمان بشود. همانطور که احتمالا بدانید، طراحی سایت در ایران طوری نبوده است که یک درآمد مشخص داشته باشد. در جاهای دیگر دنیا هم همین است و برای در آمد طراحی سایت، صرفا یک سری میانگین های سالانه ای ارائه شده است. این موضوع خیلی اشتباه هم نیست و این مشخص نبودن درآمد طراحی سایت دلیل موجهی دارد. آن هم این است که هزینه طراحی سایت به فاکتور های زیادی بستگی دارد. فاکتور هایی که در این مقاله به آن ها خواهیم پرداخت و درباره شان صحبت می کنیم.

طراحی سایت از آن دسته مواردی نیست که بشود هم زمان دقیقی برای آن تعیین کرد و هم یک قیمت از پیش تعیین شده برای تمامی شرکت ها فریلنسر ها داشته باشد. اینکه طراحی سایت چقدر درآمد دارد کاملا بستگی به پروژه شما دارد و کارفرمایی که پروژه را از آن دریافت می کنید و هزار و یک ملاک و فاکتور دیگر که به آن ها خواهیم پرداخت. در مقاله طراحی سایت چقدر زمان می برد هم گفتیم که چقدر تمام شدن پروژه طول می کشد و این زمان بستگی به چه مواردی دارد. حال در این مقاله متوجه خواهیم شد که حتی کسب درآمد از طراحی سایت هم از آنچه که فکرش را بکنیم متغیر است. مسلما هم انتظار نداشته باشید که در این مقاله به شما اعداد دقیق را بگوییم. اما از همین حالا تضمین می کنیم که طراحی سایت واقعا درآمد خوبی دارد.

طراحی سایت چقدر درآمد دارد ؟ نگاهی بر نوع کار طراحی سایت

اینکه طراحی سایت چقدر درآمد دارد ، بستگی به نوع کار طراحی سایت شما هم دارد. چون طراحی سایت را به صورت های مختلفی می شود انجام داد و ما دو جور طراح سایت داریم. یکی طراح سایت استخدامی است که به استخدام یک شرکت در می آید و پروژه های آن شرکت را انجام می دهد و یک حقوق ثابت دارد، دیگری هم طراح سایت فریلنسر است که به صورت پروژه ای کار می کند و در جایی هم استخدام نمی شود. البته اگر شما طراح سایت با پشتکار و توانایی باشید، می توانید از هردوی این ها استفاده کنید و چندین منبع درآمد داشته باشید. مسلما این موضوع هم وقت زیادی را می طلبد و هم زحمت و پشتکار بسیاری را لازم دارد. در اینجا بد نیست که به ویژگی های هر دوی این ها بپردازیم و درباره مزایا و معایب آن ها صحبت کنیم.

طراحی سایت به صورت استخدامی

در این مورد، طراح سایت به استخدام شرکت خاصی در می آید که یا کار آن ها طراحی سایت است، یا نیاز دارند که یک نفر سایتشان را طراحی کند و همان شخص هم وظیفه دیگر امور سایت را بر عهده بگیرد و حقوق دریافت کند. معمولا طراحان سایتی که این روش را انتخاب می کنند به استخدام یک شرکت طراحی سایت در می آیند و باید در محل شرکت حاضر باشند. آن ها می توانند از امکانات شرکت برای طراحی سایت خودشان استفاده کنند و ارتباطاتی که باید را با کارفرما و مسئول بگیرند. این نوع طراحان سایت یک قرار داد طولانی مدت با شرکت می بندند و معمولا حقوق ثابتی به همراه مزایا و اضافه کاری دارند. حالا کم یا زیاد بودن این حقوق به تجربه طراح، زبان برنامه نویسی ای که با آن کار می کنند و شرایط دیگری دارد که در قرارداد با شرکت ذکر می شود.

مزیت این نوع از کار این است که شما همیشه یک حقوق ثابت دارید و مهم نیست که شرکت پروژه ای داشته باشد یا پروژه ها با چه کیفیتی باشند. امکانات در اختیار شماست و یک زمان مشخصی هم برای کار وجود دارد و خارج از آن زمان، شما نیازی نیست نگران کار باشید و می توانید به امور دیگر بپردازید.

معایب این روش بیشتر برای کسانی هستش که کار بیشتر و درآمد بیشتر را می خواهند. چون اینکه طراحی سایت چقدر درآمد دارد یک چیز مشخص نیست و ممکن است یک طراح استخدامی بتواند بیش از آنچه حقوق می گیرد دربیاورد اما وقت نکند که به پروژه های دیگر برسد.

طراحی سایت به صورت فریلنس

این مورد از کار طراحی سایت، به تازگی بسیار رواج پیدا کرده است. طراحان سایت کمتر تمایل دارند که به استخدام شرکت ها در بیایند و دوست دارند که خودشان به صورت آزاد، کار طراحی سایت را پیش ببرند و هرچند تا پروژه که می خواهند را دریافت کنند. در این نوع از کار، تنها چیزی که لازم است، درست انجام دادن پروژه و تحویل به موقع آن است. حال اینکه طراح سایت این پروژه را در چه مدت زمانی قبل از زمان تحویل انجام بدهد، بستگی به خودش دارد. طراحان سایت با تجربه می توانند به سرعت طراحی سایت این نوع سایت ها را انجام بدهند و حتی زودتر از زمان تعیین شده کار را تحویل دهند و به سرعت به سراغ پروژه دیگری بروند.

مزیت این نوع از کار این است که شما خودتان پاسخ “طراحی سایت چقدر درآمد دارد” را می دهید. همه چیز بستگی به پروژه های شما و کیفیت پروژه ها دارد و این شما هستید که هزینه آن را نیز تعیین می کنید. (که البته باید طبق فاکتور های خاصی باشد که معقول هم باشد) زمان دست خودتان است و هر زمان از روز که بخواهید می توانید کار را انجام بدهید و هر زمان هم که خواستید می توانید استراحت کنید.

شاید عیب این کار این باشد که دسترسی به امکانات آنقدری برای شما فراهم نیست و کار سخت ارتباط گرفتن با افراد مختلف را هم باید خودتان انجام بدهید. چون در این میان کسی واسطه بین شما و کارفرما نیست و همه چیز با خود شماست.

آیا در آمد طراحی سایت بالاست؟

هرطور هم که بخواهیم حساب کنیم، درآمد طراحی سایت در حال حاضر در همه جای دنیا بالا می باشد. تمامی کشور های دنیا به این شغل نیاز دارند و به طور کلی برنامه نویسی و امور کامپیوتر، در حال حاضر به یکی از پردرآمد ترین و محبوب ترین شغل ها تبدیل شده است. اینکه طراحی سایت چقدر درآمد دارد در کشور های مختلف متفاوت است، فاکتور های هر کشور با دیگری فرق می کند و متغیر بودن این درآمد بسیار خودش را نشان می دهد. اما موضوع اینجاست که شما در هر کشوری هم که باشید، اگر زمان و حوصله بسیاری روی این کار بگذارید، مطمئنا می توانید درآمد بالایی کسب کنید و این شغل را می توان یکی از پردرآمد ترین شغل ها در دنیا دانست. برای این کار، بیایید یک نگاهی به در آمد این شغل در کشور های مختلف داشته باشیم.
استرالیا: میانگین 60000 دلار آمریکا در سال
کانادا: میانگین 50000 دلار آمریکا در سال
آلمان: میانگین 60000 دلار آمریکا در سال
هند: میانگین 7000 دلار آمریکا در سال (که واقعا برای کشوری مثل هند این عدد زیاد است)
بریتانیا: میانگین 45000 دلار آمریکا در سال
آمریکا: میانگین 70000 دلار در سال
البته بد نیست که به این موضوع هم اشاره کنیم که این اعداد، حقوق سالیانه برنامه نویس ها به طور میانگین می باشد و یک برنامه نویس و طراح سایت می تواند با قبول پروژه های جانبی بسیار، درآمد خودش را به خیلی بیشتر از این حرف ها نیز برساند. همین اعدادی که به شما گفتیم عدد های بسیار بزرگی هستند و مسلما اگر شما در کار فریلنس، بیشتر از این حرف ها هم کار کنید، درآمد خیلی بیشتری خواهید داشت.

طراحی سایت در ایران چقدر درآمد دارد ؟

اینکه بخواهیم بگوییم در ایران طراحی سایت چقدر درآمد دارد ، باز هم از آن دسته از موضوعاتی نیست که برای ما کاملا واضح و روشن باشد. طراح سایت جونیوری هست که ممکن است ماهی 7 میلیون تومان درآمد داشته باشد یا ممکن است ماهی 15 میلیون درآمد هم داشته باشد. حال یک طراح سایت سنیور و کارکشته تر ممکن است حتی بتواند به درآمد ماهیانه خیلی بیشتر از این حرف ها هم برسد. این موضوع هم بستگی به شرکتی که در آن استخدام می شود دارد و هم موقعیت مکانی و شهری که در آن مشغول به کار می شود. مسلما در جایی مانند شهر تهران، این درآمد بیش از شهر های دیگر است و برای همین هم بیشتر طراحان سایت تلاش می کنند در تهران استخدام شوند.
البته که شما به عنوان یک طراح ایرانی نباید خودتان را به پروژه گرفتن از شرکت های ایرانی محدود کنید. شما می توانید در شبکه های اجتماعی و خصوصا Linkedin به دنبال کارفرما های خارجی هم باشید و سعی کنید که درآمد دلاری داشته باشید. این موضوع می تواند کمک بسیاری به کسب درآمد شما بکند.

درآمد طراحی سایت به چه فاکتور هایی بستگی دارد؟

اگر می خواهید بدانید طراحی سایت چقدر درآمد دارد ، بد نیست که یک سری فاکتور هایی را مد نظر داشته باشید که کسب درآمد از طراحی سایت به آن ها بستگی دارد. این فاکتور ها به شرح زیر می باشند:

-شرکتی که در آن استخدام می شوید

-زبان برنامه نویسی ای که با آن کار می کنید

-زمانی که یک پروژه تا تکمیل شدن لازم دارد

-موارد جانبی که هر پروژه لازم دارد

-امکاناتی که شما باید در یک پروژه لحاظ کنید

-تعداد صفحات سایتی که باید طراحی کنید

-نوع طراحی سایت شما

-پنل اختصاصی استفاده کنید یا از آن وردپرس و دیگر CMS ها کمک بگیرید

-و…

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم ببینیم که طراحی سایت چقدر درآمد دارد و درباره یک سری از فاکتور های درآمد آن صحبت کنیم. بدیهی است که چنین شغل با چنین گستردگی بالایی نمی تواند یک کسب درآمد دقیق و بدون تغییر داشته باشد. این شغل به موارد بسیاری بستگی دارد و ملاک های زیادی در آن دخیل هستند که ما ممکن است یک سری از آن ها را به طور کلی نشناسیم و این ملاک ها، حتی بین جاهای مختلف و شرکت های مختلف نیز متفاوت هستند. ممنون که در این مقاله همراه ما بودید و یادتان نرود که این شغل، بیش از هرچیز به پشتکار، تلاش، حوصله، وقت و علاقه نیاز دارد و همین چند مورد می توانند کسب درآمد بالای شما را نیز تضمین کنند. امیدواریم که مطالب برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم که دید خوبی به شما بدهیم.

دیدگاهتان را بنویسید