شبکه ایمن

طراحی سایت از صفر تا صد ! تمامی اصولی که باید در طراحی سایت رعایت کنید!

کلی نگاه کردن به یک مفهوم همیشه کار درستی نیست. اینکه بخواهیم به یک مفهوم صفر و صد بدهیم، معمولا داریم خودمان را به یک آغاز و پایان محدود می کنیم و انگار که قرار است یک مفهومی را شروع کنیم و در جایی هم آن را به پایان برسانیم. در حالی که شاید آن مفهوم، شروعی داشته باشد، اما پایان آن چندان برای ما مفهوم نباشد. طراحی سایت از صفر تا صد یک مفهوم کلی نیست و قرار نیست خیلی به این موضوع مطلق نگاه کنیم. شروع این طراحی سایت می تواند از هر نقطه ای باشد و کامل شدن آن نیز می تواند به هر شکلی انجام بشود. اینکه ما قرار است 0 تا 100 طراحی سایت را بگوییم، قرار است که به شما یک سری اصولی را یاد بدهیم که می توانند کمک کننده باشند. پس در این مقاله همراه ما باشید.

میخوای بعدا بخونی ؟

دانلــــــود PDF

فهرست

C

طراحی سایت از صفر تا صد

C

پیش از طراحی سایت

C

فرایند طراحی سایت

C

بعد از طراحی سایت

آشنایی با انواع خدمات طراحی سایت تابان شهر

مشاهده خدمات طراحی سایت از صفر تا صد

طراحی سایت از صفر تا صد

طراحی سایت مانند خیلی از مفاهیم دیگر سه بخش دارد. طراحی سایت از صفر تا صد را اگر سه بخش در نظر بگیریم، به سه پخش قبل از طراحی سایت، در حین طراحی سایت و بعد از طراحی سایت تقسیم بندی می شود. شاید اگر این سه مرحله را به خوبی در نظر داشته باشیم و اصول آن ها ر پیش برده باشیم، اصطلاحا می شود گفت که صفر تا صد طراحی سایت را طی کرده ایم و در نهایت هم آن نتیجه دلخواه را بدست می آوریم. اما موضوع اینجاست که ما قرار نیست در این مقاله به شما بگوییم که طراحی سایت خودتان را چگونه انجام دهید. خیر، ما قرار نیست خلاقیت را از شما بگیریم و دست شما را در طراحی سایت ببندیم و بگوییم که آن چیزی درست است که مد نظر ماست. اینجا تنها قرار است در رابطه با اصول صحبت کنیم.

مطمئن باشید که چیزی که ما به شما می گوییم، آن راهی نیست که حتما خیلی ها طی می کنند. گاهی اوقات بعضی از طراحی سایت ها یک سری بخش ها را اختیاج ندارند و برخی دیگر، مواردی که ما می گوییم را شامل می شوند. در هر حال، اگر شما صرفا یک سری از این نکات هم به شما کمک کند، به هر حال ما کارمان را انجام داده ایم و همین که این مقاله بتواند به شما کمک کند یک سری اصول را در صفر تا صد طراحی سایت رعایت کنید، برای ما کافیست. پس در ادامه همراه ما باشید.

بخش اول طراحی سایت از صفر تا صد: پیش از طراحی سایت

هدف از طراحی سایت

نقطه صفر دقیقا همین جاست! آن جایی که شما باید هدف خودتان را از طراحی سایت مشخص کنید. شما برای چه دارید این سایت را طراحی می کنید؟ یک طراح سایت هستید که می خواهید یک قالب آماده طراحی کنید؟ یک کارفرما هستید و می خواهید با این کار کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید؟ قرار است در این سایت محصول یا محصولاتی را به فروش برسانید یا خدماتی ارائه دهید؟ یا صرفا می خواهید کسب و کار خودتان را تبلیغ کنید و اعتباری در دنیای وب داشته باشید؟ شما قبل از هرچیز، باید بدانید که دقیقا از سایت خودتان چه می خواهید و هدف سایت شما چیست.

این کار به شما کمک می کند که متوجه شوید که از سایت خودتان چه چیزی می خواهید و قرار است که چه امکاناتی را در آن انجام بدهید. پس همه چیز باید از قبل مشخص شود.

جمع آوری اطلاعات

در قدم بعدی شما باید اطلاعات لازم را برای طراحی سایت کسب کنید. به این صورت که سایت شما چه زبان برنامه نویسی ای نیاز دارد، امکاناتی که در آن می خواهید بگذارید چیست، باقی سایت ها در زمینه کاری شما چه مواردی را انجام می دهند خلاصه اینکه هر اطلاعاتی که لازم است باید جمع آوری بشود. در این مرحله شما باید تحقیقات میدانی خودتان را در زمینه های مختلف انجام بدهید و مثل همین حالا که دارید درباره طراحی سایت از صفر تا صد مطالعه می کنید، به دنبال این باشید که برای طراحی سایت دقیقا چه اصولی را نیاز دارید و چه مواردی را باید رعایت کنید.

شناخت مخاطب هدف

چرا این مورد را در جمع آوری اطلاعات نگفتیم؟ چون آنقدر مهم است که باید بخش جداگانه خودش را داشته باشید و نمی توانیم به آن به عنوان یک کار کوچک نگاه کنیم. شما قرار نیست طراحی سایت را صرفا طبق سلیقه خودتان انجام بدهید و لازم است که طراحی سایت، طبق آن چیزی باشد که مخاطب هدف شما می خواهد. درباره اینکه پرسونا چیست در مقالات قبلی صحبت کردیم و در اینجا نیز این پرسونای مخاطب نیز به کمک شما می آید و با ترسیم یک پرسونای درست از مخاطب شاخص خود، شما می توانید تکلیف طراحی سایت خودتان را به خوبی مشخص کنید.

جمع آوری تیم خوب

یادتان هست که گفتیم منظور ما از طراحی سایت ، صرفا طراحی کردن سایت نیست و اصطلاحا داریم کل پروسه ساخت یک سایت را در نظر می گیریم؟ در مقالات قبلی به این موضوع بار ها اشاره کرده بودیم و در حال حاضر نیست منظور ما از طراحی سایت، کل فرایند ساخت یک سایت است که به یک تیم قوی از جمله طراح سایت، توسعه دهنده سایت (برنامه نویس)، کپی رایتر، تولید کننده محتوا، سئو کار و در موارد استثنا به متخصص های دیگر نیز نیاز دارد.

ساختار بندی سایت

حال لازم است که شما طرح ساختاری که می خواهید روی سایت پیاده سازی کنید را ترسیم کنید. این مورد یکی از مهمترین موارد طراحی سایت از صفر تا صد می باشد. قبل از اینکه طراحی سایت انجام بشود، باید بدانید که قرار است هر المان دقیقا کجا قرار بگیرد و نویگیشن سایت باید به چه صورتی باشد.

بخش دوم صفر تا صد طراحی سایت: فرایند طراحی سایت

طراحی سایت بر پایه ترند های روز

طراحی سایت از آن دسته مفاهیمی است که هرچه مدرن تر شود، جالب تر می شود. طراحی سایت از صفر تا صد زمانی به درستی انجام می شود که شما با استفاده از جدید ترین روش های طراحی سایت، فرایند تولید سایت را انجام بدهید. برای اینکه متوجه شوید ترند های حال حاضر طراحی سایت چیست می توانید به مقاله طراحی سایت در سال 1401 ما مراجعه کنید و از ترند های جدید در طراحی سایت با خبر بشوید.

طراحی UI/UX

یکی از مهمترین موارد طراحی سایت از صفر تا صد این است که شما طراحی رابط کاربری سایت و طراحی تجربه کاربری آن را به خوبی انجام بدهید. این موارد اهمیت بسیار زیادی دارد به این خاطر که کاربر سایت، مستقیم با آن ها در ارتباط است و این موارد است که کیفیت یک سایت از نظر کاربر را مشخص می کند. شما باید رابط کاربری سایتتان را طوری طراحی کنید که کاربر به راحتی بتواند با آن ارتباط برقرار کند و تجربه کاربری سایت خودتان را طوری بنا کنید که کاربر از آمدن به سایت شما نه تنها پشیمان نشود، بلکه باعث شود که حس خوبی که از سایت شما دریافت می کند، باعث استفاده از خدمات شما بشود.

طراحی ریسپانسیو سایت

یکی دیگر از مواردی که در طراحی سایت از صفر تا صد باید رعایت کنید این است که سایت شما باید روی تمامی دستگاه ها و پلتفرم ها بهترین عملکرد را داشته باشد. به این صورت که مثلا اگر سایتی که شما طراحی کردید اگر در دسکتاپ به خوبی نمایش داده می شود، روی گوشی های موبایل نیز باید به همین صورت باشد و به بهترین نحو ممکن نمایش داده شود. خصوصا که در حال حاضر موتور های جست و جو نیز روی نسخه موبایل حساس تر شده اند و شما باید تمام تلاشتان را بکنید تا سایتتان بهترین عملکرد را روی گوشی های هوشمند موبایل داشته باشد.

طراحی نویگیشن درست سایت

سایت شما باید نویگیشن یا ناوبری عالی ای داشته باشد. نکته ای که در طراحی سایت از صفر تا صد باید رعایت کنید این است که کاربر سایت شما نباید وقتی وارد سایت شما می شود در سایت شما گم شود و نتواند آنطور که باید از سایت شما استفاده کند. در نتیجه باید سعی کنید بهترین ناوبری را برای سایت خودتان طراحی کنید و همه چیز کاملا منظم در کنار یکدیگر قرار گرفته باشد تا هم کاربر را به هدفش در سایت شما برساند و هم در وهله دوم، شما کاری کنید که کاربر به هدفی که شما برایش تعیین کرده اید برسد.

رعایت نکات فنی

شما باید برای سایت خودتان یک هاستینگ عالی ترتیب داده باشید که هم آپتایم بالایی داشته باشد و هم اینکه سایت شما دچار افت سرعت نشود. همچنین شما باید کدنویسی سایت خودتان را به صورت بهینه شده و فشرده انجام بدهید تا سرعت سایت شما نیز افت نداشته باشد. سرعت سایت یکی از مهمترین موارد سئو سایت و بحث فنی سایت شما به حساب می آید. همچنین شما باید تمامی اقدامات امنیتی را برای سایت خودتان نیز ترتیب بدهید تا از خطرات دستبرد به سایتتان و دزدی اطلاعات نیز در امان باشید. در کل شما باید همیشه در تلاش باشید تا سایت شما در سلامت کامل باشد.

بخش سوم طراحی سایت از صفر تا صد: بعد از طراحی سایت

تولید محتوا

سایت بدون محتوا معنی و مفهوم خاصی ندارد. تولید محتوای سایت یکی از مهمترین موارد در سایت به حساب می آید که یک فرد حرفه ای باید آن را انجام بدهد. برای تولید محتوای سایت بهتر است شما هم شناخت خوبی از مخاطب خودتان داشته باشید و هم اطلاعات کامل در رابطه با کسب و کارتان داشته باشید. طراحی سایت از صفر تا صد درست است که دارد کم کم به نقطه صد می رسد، اما تولید محتوای سایت هرگز به پایان برسد.

سئو سایت

این مورد هم جزو مواردی است که در طراحی سایت از صفر تا صد ، هرگز قرار نیست که تمام بشود.سئو سایت یا همان بهینه سازی برای موتور های جست و جو اموری هستند که باعث می شوند که سایت شما در گوگل و دیگر موتور های جست و جو رتبه بالا دریافت کنید تا کاربران با جست و جو کردن کلمات کلیدی کسب و کار شما به سایت شما برسند. سئو سایت نیز تخصص جداگانه خودش را می طلبد و باید بهترین راه های دیجیتال مارکتینگ را برای آن به خدمت بگیرید.

تبلیغات سایت

در این بخش از طراحی سایت از صفر تا صد شما دیگر لازم است که تبلیغات سایت خودتان را انجام بدهید و سایت خودتان را در پلتفرم های مختلف پروموت کنید. شما می توانید از اینستاگرام، توییتر و دیگر شبکه های اجتماعی نیز کمک بگیرید و همچنین از سایت هایی که خدمات آن ها مشابه خدمات شما هستند نیز

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم که طراحی سایت از صفر تا صد را مورد بررسی قرار بدهیم و به شما اصولی که لازم است بدانید را بگوییم. این اصول بهتر است که مو به مو رعایت شوند تا شما از نقطه صفر تا نقطه به اصطلاح صد را به خوبی طی کنید. یادتان باشد که طراحی سایت مفهومی نیست که پایان داشته باشد و شما بعد از طراحی سایت، ممکن است لازم باشد که باز هم تجدید نظری در طراحی سایت خودتان داشته باشید. ممنون که در این مقاله همراه ما بودید و امیدواریم که مطالب مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید