شبکه ایمن

سئو تصاویر چیست؟ چطور تصاویر سایتمان را بهینه کنیم ؟

سئو تصاویر

سئو تصاویر چیست ؟ چگونه تصاویر سایت را بهینه کنیم ؟

سئو تصاویر! بله درست شنیده اید. سئو تصاویر نیز یکی از ارکان بسیار مهم می باشد. شما می توانید از طریق تصاویر وبسایت خود ورودی های زیادی داشته باشید فقط کافیست تا به سئو تصاویر خود اهمیت دهید. سئو سایت فقط مختص به محتوای متنی نیست. سئو تصاویر به فرآیندی گفته می شود که برای بهبود عکس های یک وبسایت از نظر حجم و کیفیت و کد ها و … سایر ویژگی های آن انجام می شود. برای انجام این کار موارد زیادی هست که باید انجام دهید که در ادامه به تمامی این گزینه ها می پردازیم.

به مشاوره سئو سایت نیاز داری ؟

مشاوره رایگان سئو

سئو تصاویر چه روش هایی دارد ؟

با انواع روش های سئو تصاویر آشنا شویم

سئو تصاویر از طریق انتخاب سایز و فرمت مناسب

ببینید شما درواقع در هر جایی از وبسایت خود بخواهید عکسی قرار دهید یک سایز تعریف شده ای را دارد مثلا برای این صفحه ای که در آن هستیم اندازه تصویر تمام عرضی که می توانیم بگذاریم ………… می باشد. می توانیم این اندازه مورد نیاز را با استفاده از INSPECT متوجه شویم. همچنین فرمت یکی دیگر از مهمترین فاکتور ها در سئو تصاویر می باشد. انتخاب فرمت مناسب می تواند حجم کمتری را با یک کیفیت عالی به شما ارائه دهد.اما در نظر داشته باشید که باید از فرمت هایی استفاده کنید که تمام مرورگر های جدید و قدیم از آن پشتیبانی کنند. اکثر فرمت هایی که در گوگل مشاهده می کنیم jpeg و یا png هستند در صورتی که فرمت هایی مثل SVG و Webp می توانند گزینه های مناسب تری باشند.

سئو تصاویر با کاهش حجم و افزایش سرعت

برای کاهش حجم عکس ها می توانیم از راه های متفاوتی اینکار را انجام دهیم. یکی از آن ها این است که با استفاده از ابزار فتوشاپ از گزینه ی save for web استفاده کنیم که این گزیه مخصوص عکس هایی که برای وبسایت ها طراحی شده اند می باشد. زمانی که اینکار را انجام می دهید عکس به صورت خودکار برای وبسایت شما بهینه شده ذخیره گرفته می شود.
یکی دیگر از روش هایی که می توانید از طریق آن تصاویر خود را بهینه کنید استفاده از lazy load یا همان لود تنبل است. افزونه های زیادی هستند که اینکار را برای شما انجام می دهند. با استفاده از لود تنبل زمانی که کاربر صفحه شما را باز می کند در درخواست اول تمام تصاویر صفحه لود نمی شوند و با اسکرول کاربر کم کم تصاویر شما لود می شود به همین دلیل لود تنبل می تواند در افزایش تایم لود صفحه شما نقش داشته باشد.
روش سوم استفاده از ابزارهای کامپرسور می باشد. این ابزارها به شما کمک می کنند تا تصاویر خود را تا جایی که ممکن است بهینه کنید تا از نظر حجم کمترین حجم ممکن را داشته باشند.
روش چهارم استفاده از افزونه هایی است که تمامی عکس های وبسایت شما را بهینه می کنند. این افزونه ها بعد از فعالسازی تمامی تصاویر وبسایت شما که از قبل بارگزاری شده بوده و تمامی عکس هایی که بعد از آن بارگزاری می شوند را از نظر حجم بهینه می کنند.

توجه به alt تصاویر

بسیار مهم است که به alt و عنوان تصویر خود توجه کنید چرا که ربات های گوگل به ارتباط بین تصویر و alt تصویر شما دقت می کنند و نمی توانید از هر چیزی به عنوان alt استفاده کنید و حتی نمی توانید آن را خالی بگذارید شما باید آن را کاملا متناسب با تصویر خود بنویسید اما نیازی به توضیح طولانی نیست فقط نوشتن کلماتی چند سیلابی که کلمات کلیدی آن تصویر هستند کافی می باشد.

سئو تصاویر با ویرایش اگزیف (EXIF)

اگزیف به کدهای داخل تصاویر گفته می شود یا به آن امضای عکس هم گفته می شود هر عکسی یک اگزیف منحصر به فرد خود را دارد به همین علت باید آن عکس مطعلق به خودتان باشد این موضوع برای فعالسازی Image License بسیار به شما کمک می کند. شما می توانید اگزیف را از طریق محیط ویندوز و یا قتوشاپ تغییر دهید و شاهده کنید.

توجه به محتوای تصاویر

ربات های گوگل مدت هاست که می توانند مفهوم داخل تصاویر را متوجه شوند. آن ها می توانند متن هایی که داخل تصاویر نوشته می شود را بخوانند و می توانند متوجه موضوع تصویر شوند به همین علت است که باید بسیار به این موضوع که چه عکسی در وبسیات خود بارگزاری می کنیم توجه کنیم و از نظر معنا و مفهوم نیز مرتبط با محتوای ما باشد.

لینکسازی از طریق تصایر

شاید برایتان جالب باشد اما می توانید از طریق تصاویر نیز لینکسازی انجام دهید. می توانید برا ی انواع روش های لینکسازی مانند داخلی و خارجی از تصاویر استفاده کنید این موضوع باعث ساختار طبیعی تر لینکسازی و همچنین بهبود سئو on page شما می شود. فقط توجه کنید تصاویری کاملا مرتبط با آن url که می خواهید لینک دهید انتخاب کنید.

توجه به کپی نبودن عکس ها

گوگل به شدت روی کپی بودن مطالب و عکس ها حساسیت نشان داده است و همه سئو کارها این موضوع را میدانند حال برای اینکه از کپی بودن عکس هایمان جلوگیری کنیم باید عکس هایمان را از هرجایی دانلود نکنیم و در وبسایت قرار دهیم. همانطور که گفته شد هر عکس یک امضای خاص خود را دارد. پس باید عکس جدید تولید کنیم. برای اتولید عکس جدید که امضای خودمان پای آن باشد می توانیم آن را از صفر طراحی کنیم اما نیازی هم نیست تا حتما اینکار را انجام دهیم. می توانیم با ترکیب چندین عکس و یا با وارد کردن عکس های دانلودی در فتو شاپ و انجام تغییراتی روی آن مانند افزودن افکت و یا دستکاری کانتراست، عکس جدیدی را تولید کنیم.

به مشاوره سئو سایت نیاز داری ؟

مشاوره رایگان سئو

سئو تصاویر چه مزایایی دارد ؟

آیا سئو تصاویر برای ما بازخورد دارد ؟

افزایش ترافیک

چندین سال پیش گوگل دکمه view image را به دکمه visit تغییر داد که از طریق آن کاربران می توانند از طریق یک تصویر به صفحه ای که صفحه مرجع آن تصویر است مراجعه کنند و از آنجایی که بالا آوردن تصاویر راحت تر می باشد مدت زمان کمتری طول می کشد تا شما به نتیجه خوبی برای وبسایتتان برسید و بتوانید از طریق آن رتبه های خود را افزایش دهید.

حضور در نتایج تصاویر

از آنجایی که بسیاری از کاربران هستند که در قسمت image جست و جو های خود را انجام می دهند و به دنبال نیازشان هستند، به راحتی می توانید با انتخاب یک تصویر هدفمند ترافیک زیادی را در وبسایت خود ایجاد کنید. در چند سال گذشته به بخش تصاویر گوگل اهمیت خیلی بیشتری داده شده است برای همین بسیاری از وب مستران به فکر استفاده ازاین بستر افتاده اند.

دیدگاهتان را بنویسید