شبکه ایمن

خط تلفن ثابت اینترنتی با سرشماره تهران و همه استان ها

شماره‌های مجازی از زمانی که مورد شناخت عموم کاربران قرار گرفته‌اند، با استقبال بالایی از سمت شرکت‌ها و نهادهای دولتی مواجه شده‌اند. برخی از کاربران گمان می‌کنند از شماره‌های مجازی تنها برای اهداف غیرقانونی و امنیتی استفاده می‌شود، اما شماره‌های مجازی به لطف یکبرا مصرف بودنشان تاثیر بسزایی در ارگان‌های دولتی و اجرایی داشته است که همراه هم در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم.

 شماره‌های مجازی برای رئیس جمهورها

در بسیاری از کشورها، رئیس جمهورها و دیگر افراد مهم دولت از شماره‌های مجازی زیادی در طی هفته استفاده می‌کنند. امکان دارد رئیس جمهور نیاز داشته باشد که با افراد زیادی تماس برقرار کند؛ اما قصد نداشته باشد که خط مورد نظرش با تماس مجدد از سمت آن افراد اشغال شود. در این راستا، به عنوان مثال سرشماره تهران امکان تماس یکطرفه را به فرد مورد نظر می‌دهد؛ همچنین شماره مجازی به دلیل یکبار مصرف بودن خود این امکان را به آن‌ها می‌دهد که پس از هرچند روز یکبار شماره خود را تغییر دهند.

 شماره مجازی برای نهادهای امنیتی

اکثر نهادهای امنیتی برای مقابله با فعالیت‌های جنایی و غیرقانونی استفاده زیادی از شماره‌های مجازی دارند. افراد که برای امنیت ملی کشورها فعالیت می‌کنند به هیچ وجه نباید شناسایی شوند و همچنین همانند رئیس جمهورها، نباید برای افرادی که با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند، راه برگشت و تماس مجدد بگذارند.

برخی نهادهای امنیتی از طرف دولت، از شرکت‌های مخابراتی شماره مجازی خصوصی دریافت می‌کنند. خطوط مجازی خصوصی دارای هیچگونه شماره‌ای نمی‌باشند و بصورت یکطرفه در اختیار نهادهای امنیتی قرار دارند. در صورتی که یکی از این شماره‌ها با شما ارتباط برقرار کند، تلفن شما نام این شماره را بصورت شماره خصوصی نمایش می‌دهد.

 شماره مجازی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها

این مورد تاحدی شبیه همان استفاده رئیس جمهور از شماره مجازی می‌باشد. رئیس شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ امکان دارد که نیاز داشته باشند بصورت مستقیم با کارمندان خاصی در بخش‌هایی از سازمان ارتباط برقرار کنند، اما بصورت یکطرفه و بگونه‌ای که کارمندان با تماس‌های بعدی برای او مزاحمت ایجاد نکنند. در اینجاست که شرکت‌ها برای اینگونه مواقع شماره‌های مجازی را خریداری می‌کنند.

 تفاوت شماره‌های مجازی با تلفن‌های اینترنتی

بسیاری از افراد که تازه آشنا هستند، امکان دارد که در برخی مواقع شماره‌های مجازی را همان تلفن اینترنتی تلقی کنند، با اینکه اصلا اینطور نیست. این دو مورد با اینکه هر دو از اینترنت برای انجام کار شما استفاده می‌کنند، اما کارکرد و اهداف متفاوتی را دنبال می‌کنند.

خطوط مجازی برای ویژگی‌هایی مانند یکطرفه بودن، غیرقابل شناسایی بودن و یکبار مصرف بودنشان مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما تلفن‌های اینترنتی فارغ از همچین ماهیتی هستند.

تلفن‌های مجازی کارکرد همان تلفن‌های آنالوگ شهری را دارا هستند با این تفاوت که به وسیله اینترنت کار می‌کنند و بسیاری از مشکلات را از  سر راه بر می‌دارند.

اگر قصد کسب اطلاعات بیشتر درباره تلفن‌های اینترنتی و سیسم voip را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که وارد سایت الو 021 شوید و همچنین از تنوع خدمات آن‌ها بهره‌مند شوید.

 استفاده از شماره‌های مجازی در شبکه‌های مجازی

شماره‌های مجازی موارد استفاده دیگری دارند که بهتر است درباره آن‌ها بدانید. در بیشتر موارد، شبکه‌های اجتماعی برای اینکه شما ثبت نام کنید، به وسیله سرشماره تلفن اینترنتی شما را هویت سنجی می‌کنند؛ در این میان افرادی که قصد ساخت انبوهی از اکانت‌های فیک شبکه‌های اجتماعی را دارند، باید از شماره‌های مجازی برای ورود به شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند. شما با خرید یک خط تلفن مخصوص، می‌توانید 1 هزار شماره مجازی با آن بسازید؛ و در هر شماره 4 رقم آخر شماره مجازی تغییر خواهد کرد.

 شماره‌های مجازی در کشور ایران

همانطور که می‌دانید، فعالیت برخی شرکت‌ها از جمله شرکت‌های ارائه دهنده شماره‌های مجازی در ایران با محدودیت‌های قانونی بسیاری نسبت به کشورهای آزاد مواجه می‌باشد. برای مثال، شرکت ارائه دهنده شماره مجازی موظف است درصورت بروز هرگونه فعالیت غیرقانونی، اطلاعات فرد خریدار شماره مجازی مورد نظر را در اختیار ارگان‌های امنیتی قرار دهد.

اما در اینگونه کشورها، بازهم شماره‌های مجازی می‌توانند موارد استفاده متعددی داشته باشند. برای مثال، هنوز هم برای یکطرفه بودن و یکبار مصرف بودنشان بسیار مورد استفاده قرار خواهند گرفت. البته اینچنین قانون‌هایی در کشورهای آزاد مانند آمریکا وضع نمی‌شوند و شرکت‌هایی وجود دارند که عدم فاش کردن اطلاعات مشتریان خود را از قوانین مهم حریم خصوصی کاربران می‌دانند و در این مورد به هیچ عنوان با مقابله رگولاتوری‌ها مواجه نمی‌شوند.

امیدواریم که از مطالعه این مقاله راضی بوده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید