شبکه ایمن

تکنولوژی گوشی‌های آیفون

یادتان هست آیفون از کجا شروع کرد و در آغاز چگونه بود؟ از پیشرفت‌های مرحله به مرحله آیفون خبر دارید؟ استیو جابز مبتکرانه از اولین گوشی آیفون در سال 2007 رونمایی کرد، او پیشتر چهره‌های مبهوت تماشاگرانش را قبل از این رونمایی تصور کرده بود. او اعلام کرد که شرکت اپل یک آی پاد با صفحه نمایش عریض و کنترل‌های لمسی، یک تلفن همراه نسل بعدی و یک دستگاه با اینترنت پیشرفته را عرضه خواهد کرد. معلوم شد که او سه دستگاه را راه‌اندازی نمی‌کند، بلکه یک دستگاه را راه‌اندازی می‌کند.

از طرح‌های اولیه گوشی‌های آیفون؛ از زمان ظهور اولین حیرت و تعجب تا اکنون که اپل در خدمت به مادر زمین و حفظ محیط زیست محصولاتش را با کربن قابل برگشت به زمین تولید می‌کند، تکنولوژی‌های بسیاری به سیستم عامل iOS اضافه شده‌است.

اگر آگاهی از تکنولوژی‌های آیفون برای شما نیز به همین اندازه مهم است مطالب زیر توضیحاتی چند از تکنولوژی‌های آیفون را شرح می‌دهد.

سال‌ها پیش آیفون اصلی برای اولین بار به فروشگاه‌های ایالات متحده راه یافت و نحوه طراحی و ساخت تلفن‌های همراه توسط شرکت‌ها را متحول کرد. حضور آیفون نه تنها در طراحی محصول شرکت اپل، که در طراحی و تولید محصولات دیگر شرکت‌ها و به طور گسترده به پیشرفت تکنولوژی در سطح زندگی جمعی و بازار جهانی کمک شایانی کرده‌است.

تلفن‌ها قبل از سال 2007 به دو دسته اصلی تقسیم می‌شدند: تلفن‌های دارای صفحه کلید عددی یا “تلفن‌های هوشمند” مانند Blackberry با صفحه کلید کامل QWERTY. مورد دوم گاهی اوقات با یک صفحه نمایش لمسی همراه بود اما برای کار کردن به قلم نیاز داشت و واقعاً برای تایپ مناسب نبود.

آیفون در عوض دارای یک صفحه نمایش LCD 3.5 اینچی (9 سانتی متری) با فناوری چند لمسی بود. این نه تنها انگشت ما را از قلم خلاص کرد، بلکه عملکردهای «هوشمند» مانند نزدیک کردن به زوم و تعامل مبتنی بر فیزیک را فعال کرد که عناصر روی صفحه را به‌عنوان اشیاء واقعی نشان می‌داد. با وزن، اندازه و فیدبک‌های بصری.

این امکان را هم به صفحه نمایش ‌داد تا تمام صفحه گوشی را بپوشاند، که اساس بسیاری از نوآوری‌های دیگر دستگاه‌ها بود. شاید عجیب به نظر برسد که Google Maps را به عنوان نوآوری محبوب آیفون معرفی کنیم، اپلدر اضافه کردن هوشمند نقشه‌برداری گوگل به دستگاه‌های تلفن همراه نقش اساسی داشت.

حتی آیفون به گوگل اجازه داد قابلیت ناوبری ماهواره‌ای را طراحی کند که این قابلیت اکنون در گوشی‌های هوشمند نیز استاندارد است.

آیفون ناگهان با تنها یک صفحه نمایش برای انجام چند کار، مسئله توسعه نرم افزار را امری ضروری کرد.

اسکنر اثر انگشت

اپل اولین کسی نبود که اسکنر اثر انگشت را به دستگاه‌های خود اضافه کرد. اما با معرفی Touch ID در آیفون 5S، بر مشکلات مربوط به هزینه، اندازه، قابلیت اطمینان و امنیت غلبه کرد. همچنین این فناوری نوآورانه کاربردهای دیگری را نیز به دستگاه‌ها معرفی کرد، مانند استفاده از آن برای باز کردن قفل تلفن یا پرداخت‌ها.

گوریلا گلس

تبدیل شدن صفحه نمایش به یک ویژگی برجسته و جدایی ناپذیر از گوشی‌های هوشمند دارای یک نقطه ضعف آشکار بود که اکثر کاربران در مقطعی آن را تجربه کردند: صفحه نمایش شکسته.

اپل این نقص را پیش بینی کرد و تمام تلاش خود را برای کاهش آن با استفاده از تخصص انجام داد. اپل از شرکت Corning خواست یک شیشه نازک و سفت برای صفحه نمایش آیفون خود تهیه کنند که گوریلا گلس متولد شد. شیشه‌های مقاوم در برابر ترک و خش که درحال حاضر یک استاندارد فوق‌العاده برای تلفن‌های همراه محسوب می‌شود.

اینترنت تلفن همراه

در حالی که اینترنت موبایل برای مدتی وجود داشت، اکثر تلفن‌ها قبل از عرضه آیفون دارای مرورگرهای WAP بودند که نسخه‌ای از وب را ارائه می‌داد، اما MobileSafari آیفون تلاش کرد تا تجربه کامل اینترنت را در صفحه گوشی ایجاد کند.

حتی در این سال‌ها نیز با موفقیت روزافزون آیفون در پیشرفت و تکنولوژی شاهد برتری جایگاه آن نسبت به شرکت‌های دیگر هستیم:

ضبط ویدیو در Dolby Vision

آیفون 12 قادر به ضبط ویدیو در Dolby Vision با کیفیت 4K تا 30 فریم بر ثانیه است. همچنین با این قابلیت می‌توان بلافاصله ویدیوهای Dolby Vision را در آیفون ویرایش کرد. Dolby Vision یک فرمت ویدیویی با دامنه دینامیکی بالا (HDR) است که با استفاده از 4K فیلم‌های زنده‌تر و دقیق‌تری تولید می‌کند.

اسکنر LiDar برای برنامه های واقعیت افزوده

طبق گفته اپل، ناسا از فناوری LiDar برای فرود بعدی خود در مریخ استفاده می‌کند. همین فناوری در آیفون 12 پرو نیز وجود دارد. کاری که انجام می دهد این است که در هر کجا که هستید یک نقشه عمق ایجاد می‌کند که به اندازه گیری اشیاء کمک می‌کند. همچنین عکس‌های پرتره را در حالت شب دوربین امکان پذیر می‌کند.

قابلیت سینماتیک موود در آیفون‌های پیشرفته

اپل در آیفون 13 با قابلیت سینماتیک موود امکانی را فراهم کرده که در ضبط ویدئویی با تغییر نقطه فوکوس بر موضوعات مختلف مواجه می‌شویم. همچنین اتصال 5G را پشتیبانی می‌کند.

تراشه A15 Bionic به عنوان قوی ترین گرافیک تاریخ با 50 درصد عملکرد بهتر نسبت به گوشی‌های رقیب در آیفون 13 pro max نشان از تکنولوژی پیشرفته آیفون دارد.

تجربه 5G در مکان‌های بیشتر

جهان به سرعت به سمت 5G در حال حرکت است و iPhone تجربه 5G پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهد که نحوه اتصال، اشتراک گذاری و لذت بردن کاربران از محتوا را دگرگون می‌کند. طراحی سخت‌افزاری در خط آیفون 13 دارای باندهای 5G بیشتری است که به آن امکانات بیشتری می‌دهد.

اپل همیشه بر مدار توانمندی حرکت کرده و در تولید محصولات خود موفق بوده‌است. این برند یکی از تعیین کنندگان مسیر پیشرفت در تکنولوژی گوشی‌‌های هوشمند است.

 فروشگاه اینترنتی تلکام در زمینه فروش محصولات الکترونیکی از جمله گوشی، لپ تاپ و لوازم جانبی و… فعالیت می‌کند. برای خرید یا اطلاع از قیمت گوشی آیفون به سایت تلکام مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید