شبکه ایمن

بهترین نوع سایت برای شرکت چه نوع سایتی می باشد؟

حتما شما هم می دانید که فضای وب چقدر برای کسب و کار ها مناسب است. با پیشرفت تکنولوژی و فناوری بیشتر کسب و کار ها وارد فضای وب شده اند و دیگر همه می دانند که چقدر یک سایت برای یک شرکت واجب است. اما انواع و اقسام سایت ها در فضای وب وجود دارند و واقعا باید ما بدانیم که بهترین نوع سایت برای شرکت چه سایتی است. در واقع شاید بهتر باشد این سوال به صورت دیگری پرسیده شود، بهترین نوع سایت برای کسب و کار ما چیست؟ در واقع شرکت ما به چه نوع سایتی نیاز دارد؟ پس قبل از اینکه بهترین نوع سایت برای شرکت را معرفی کنیم لازم است که کمی درباره ملاک های انتخاب سایت و سایتی که کسب و کار ما نیاز دارد تحقیق کنیم. پس در این مقاله همراه ما باشید تا کمی این موضوع را بیشتر با یکدیگر بررسی کنیم.

میخوای بعدا بخونی ؟

دانلــــــود PDF

فهرست

C

بهترین نوع سایت برای شرکت

C

انواع سایت برای شرکت از لحاظ ساختاری

C

بهترین نوع سایت برای شرکت چه ویژگی هایی دارد؟

طراحی سایت شرکتی تابان شهر

مشاهده صفحه بهترین نوع سایت برای شرکت

بهترین نوع سایت برای شرکت

یادتان هست که در مقالات قبلی درباره حوزه های طراحی سایت صحبت کردیم. اینکه در واقع برای هر کسب و کار و هر چیزی می شود یک سایت طراحی کرد. حوزه های طراحی سایت هم گستردگی زیادی دارند که یکی از آن ها هم طراحی سایت شرکتی می باشد. دقت کنید که طراحی سایت شرکتی یک “نوع” از طراحی سایت نیست که بگوییم بهترین نوع سایت برای شرکت ، طراحی سایت شرکتی است. طراحی سایت شرکتی در واقع یکی از حوزه های طراحی سایت محسوب می شود که این سایت شرکت ها می توانند از هر نوعی باشند. حال این موضوع باید از جوانب مختلف بررسی شود که منظور ما از “نوع” سایت برای شرکت چیست و مناسب ترین انواع سایت را برای شرکت بررسی کنیم. پس قبل از اینکه وارد مبحث اصلی خودمان شویم باید یک سری نکات را در نظر بگیریم.

اول اینکه طراحی سایت به این صورت نیست که ما به شما بگوییم برای شرکت خودتان حتما باید از فلان نوع طراحی سایت استفاده کنید. اول از همه باید بررسی کنیم و ببینیم که اصلا شرکت شما چه نوع کسب و کاری است و چه خدماتی را ارائه می دهد. گاهی برای یک سری از کسب و کار ها لازم است که از سایت های پیچیده با امکانات زیاد استفاده کنیم و گاهی هم نیازی به این موضوع نیست و سایت شرکت شما فقط قرار است معرف شما باشد و مطالب آموزشی درباره کار خود در آن منتشر کنید که در این صورت یک سایت ساده بهترین نوع سایت برای شرکت محسوب می شود. گاهی هم باید این موضوع از جنبه های دیگر هم بررسی شود و ببینیم که اصلا در یک طراحی سایت شرکتی چه مواردی باید لحاظ بشوند. پس عجله نکنید و تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

انواع سایت برای شرکت از لحاظ ساختاری

در این بخش از مقاله قرار است بهترین نوع سایت برای شرکت را از لحاظ ساختاری بررسی کنیم و ببینیم که هر کسب و کار، با توجه به گستردگی کار آن به چه نوع طراحی سایتی نیاز دارد. در مقالات قبلی بار ها گفتیم که چندین راه برای طراحی سایت وجود دارد که شما می توانید از هرکدام از آن ها استفاده کنید. قرار است در اینجا هم از ساده ترین نوع آن ها به پیشرفته ترین نوع برسیم و این موضوع را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم.

طراحی سایت با سایت ساز ها

تصور کنید که شرکت شما چندان شرکت بزرگی نیست و بودجه چندانی هم برای شروع کار ندارید. در واقع فعلا شما “موقتا” یک کسب و کار کوچک محسوب می شوید. پس بهترین نوع سایت برای شرکت شما می تواند سایتی باشد که شما با یک سایت ساز آن را بسازید. در واقع شما با کمترین بودجه می توانید یک سایت خوب برای شرکتتان طراحی کنید که امور موقتی سایت را در آن پیگیری کنید. این روش البته تا زمانی جواب می دهد که شما یک کسب و کار کوچک محسوب می شوید و زمانی که حس کردید که سایت شما دارد موفق عمل می کند، بهتر است دامنه تان را به یک سایت وردپرسی انتقال بدهید.

طراحی سایت با وردپرس یا دیگر سیستم های مدیریت محتوا

برای کسب و کار ها و شرکت های کوچک و متوسط طراحی سایت با سیستم های مدیریت محتوا، خصوصا وردپرس نیز پیشنهاد می شود. چرا روی سیستم مدیریت محتوای وردپرس تاکید می کنیم؟ به این خاطر که این سیستم مدیریت محتوا سیستمی است که بیش از 50 درصد سایت های جهان از آن استفاده می کنند و امکانات بی شماری به طراحان سایت و مدیران سایت می دهد. هزینه طراحی سایت وردپرسی از سایت ساز ها بیشتر است اما باز هم به پای هزینه طراحی سایت اختصاصی نمی رسد. پس بهترین نوع سایت برای شرکت های متوسط همین طراحی سایت وردپرسی محسوب می شود. به این صورت که شما یک قالب آماده عالی برای طراحی سایت خود انتخاب می کنید و طبق نیارتان آن را شخصی سازی می کنید. اما باز هم برای یک سری موارد تخصصی آن نیازمند توسعه دهنده و طراح سایت می باشید.

طراحی سایت با وردپرس یا دیگر سیستم های مدیریت محتوا

طراحی سایت برای شرکت به صورت اختصاصی

اگر شما یک برند معروف و بزرگ هستید و در حال حاضر هم خیلی ها شما را می شناسند، یا آرام آرام دیگر کسب و کار شما به یک کسب و کار بزرگ تبدیل شده است، بهترین نوع سایت برای شرکت شما یک سایت اختصاصی می باشد. سایتی که صفر تا 100 آن برای شما طراحی شده باشد و به گونه ای امضای کسب و کار شما را داشته باشد. شما می توانید در این سایت امکانات بسیار زیادی را تعریف کنید و امور ساده سایت را هم در آن انجام بدهید. مسلما هزینه طراحی سایت اختصاصی بسیار بالا می باشد و لازم است شما بودجه خوبی را برای آن کنار گذاشته باشید. هرچند که چون مخاطبان شما دیگر انتظار بالایی از شما دارند، انتخاب طراحی سایت اختصاصی می تواند یک انتخاب بسیار مناسب برای شما محسوب بشود.

بهترین نوع سایت برای شرکت چه ویژگی هایی دارد؟

حال که بهترین نوع سایت برای شرکت های مختلف را بررسی کردیم، کمی باید وارد بحث طراحی و محتوای سایت شرکتی شما بشویم و بررسی کنیم که قرار است بهترین نوع سایت برای شرکت چه ویژگی هایی داشته باشد. ویژگی هایی که شاید به قدری تعیین کننده باشند که موفقیت و عدم موفقیت سایت شما را رقم بزنند. پس با دقت این موارد را مطالعه فرمایید.

طراحی منحصر به فرد سایت

درست است که بهترین نوع سایت برای شرکت باید یک سری اصول اولیه مرتبط با سایت ها را رعایت کند و معمولا این اصول در تمامی سایت ها یکسان هستند، اما دلیل نمی شود که خلاقیت و تک بودن را از یادمان ببریم. سایت شما باید به علاوه اینکه معرف و نماینده کسب و کار شما باشد، باید به گونه ای معرف خود شما و شرکت شما نیز باشد و هویت آن را در خود جای بدهد. رنگ های سایت شما باید نماینده کسب و کار و برند شما باشند، طراحی سایت باید تمیز و مرتب باشد و نشان دهد که شما چقدر در کار خودتان دقیق و منظم هستید و این موضوع اعتبار کار شما را هم بالا می برد.

طراحی عالی Navigation سایت

ناوبری یا همان نویگیشن سایت شما باید به بهترین نحو ممکن طراحی بشود. به این صورت که کاربری که وارد سایت شما می شود بتواند به راحتی در سایت شما گشت و گذار کند و در میان محتوای سایت شما گم نشود. در واقع شما باید هر چیزی که باید را در نویگیشن سایت خودتان لحاظ کنید تا کاربر بتواند هم با تیم شما به خوبی آشنا بشود، هم با کار شما و هم خدمات شما را بتواند ببیند و اگر خواست بتواند به راحتی با شما تماس بگیرد تا از امکانات و خدمات شما استفاده کند.

استفاده از جدید ترین و بروز ترین روش های طراحی سایت

بهترین نوع سایت برای شرکت آن سایتی است که طراحی به روز داشته باشد. اینکه طراحی به روز داشته باشد یعنی چه؟ یعنی باید با وجود حفظ خلاقیت و انحصار، به گونه ای طراحی شود که طراحی آن حس مدرن بودن را القا کند. در واقع این موضوع مدرن بودن از آن دسته موضوعاتی هستش که هر کسی از یک سایت شرکتی انتظار دارد و انتظار دارند که شما مطابق با ترند روز سایتتان را طراحی کنید. یک نگاهی اگر به نمونه های خارجی طراحی سایت شرکتی بیندازید می توانید ببینید که دقیقا مدرن بودن به چه معنایی می باشد و خود ما هم در مقالات قبلی اشارتی به ترند های طراحی سایت در سال 1401 داشته ایم.

توجه به رابط کاربری و تجربه کاربری(UI/UX)

بهترین نوع سایت برای شرکت آن سایتی هستش که مخاطب را در درجه اول اهیمت قرار دهد. به این صورت که هم رابط کاربری آن به نحوی باشد که کاربر با آن ارتباط برقرار کند، هم اینکه سایت به گونه این طراحی شده باشد تجربه کاربر از آن به بهترین نحو ممکن باشد. در واقع رابط کاربری اشاره بیشتری به چیزی دارد که کاربر از سایت شما می بیند و به واسطه آن به بخش های مختلف سایت شما دسترسی پیدا می کند و تجربه کاربری اشاره به امکاناتی دارد که تجربه کاربر از سایت شما را رقم می زند که کاربر تصمیم بگیرد به سایت شما برگردد یا خیر و یا اینکه از خدمات شما استفاده کند و یا به طور کلی برند شما را از خاطرش پاک کند.

برای رابط کاربری شما باید ویژگی های مرتبط با یک سایت خوب را رعایت کنید. ناوبری خوبی برای سایتتان طراحی کنید، خدمات شما در سایت در دسترس باشد، فونت ها و تصاویر به بهترین نحو چیده شده باشند و در کل کاربر از دیدن سایت شما لذت ببرد. برای تجربه کاربری هم لازم است که عملکرد های سایت به بهترین نحو ممکن باشد، چیزی مزاحم کلیک کاربر نباشد، سرعت بارگذاری سایت بالا باشد و هر چیزی که به یک تجربه کاربری خوب کمک می کند.

رعایت اصول سئو

طراحی بهترین نوع سایت برای شرکت باید به گونه ای انجام شود که برای موتور های جست و جو کاملا بهینه سازی شده باشد. سئو سایت در واقع به امور مرتبط با بهینه سازی سایت می گویند که باعث می شوند سایت شما در گوگل و دیگر موتور های جست و جو رتبه خوبی دریافت کند. در رابطه با امور سئو سایت در مقالات قبلی توضیح داده ایم اما خیلی خلاصه به شما می گوییم که محتوای سایت شما باید بهینه شده باشد، توضیحات سایت شما باید کامل باشد، سرعت سایت شما باید بالا باشد و هرچیزی که برای بهینه سازی برای موتور های جست و جو لازم است باید در سایت شما لحاظ شده باشد.

نمونه کار پروژه تابلو رویال

screencapture tabloroyal 2021 09 06 17 02 32 min

نمونه کار پروژه نویان نما

نمونه کار پروژه نویان نما

سخن پایانی: بهترین نوع سایت برای شرکت چیست ؟

همه این موارد را گفتیم که در نهایت این سوال را به شما پاسخ بدهیم. بهترین نوع سایت برای شرکت مهم نیست که از چه نوعی باشد، مهم این است که کاربر سایت شما را دوست داشته باشد و به واسطه آن حس خوبی نسبت به شما و کسب و کارتان پیدا کند. خواه این سایت شرکتی طراحی اختصاصی داشته باشد و وردپرسی باشد و یا اینکه حتی کمی با سایت های دیگر متفاوت باشد. مهم این است که کاربر آن چیزی را ببیند که دوست دارد.

پس اگر هنوز نمی دانید که پاسخ به این سوال چیست، شاید باید دوباره این مقاله را بخوانید تا ببینید مجموعه تمامی صحبت هایی که در این مقاله با شما داشتیم، بهترین نوع سایت برای شرکت را می سازند. ممنون که در این مقاله هم همراه ما بودید و امیدواریم که این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید