شبکه ایمن

بهترین سرم صورت برای پوست خشک:

یکی از تیپ های پوستی بسیار شایع در افراد مختلف، پوست خشک است. غدد ترشح کننده چربی در این نوع تیپ پوستی، خیلی کم چربی ترشح می کنند به گونه ای که نمی توانند روغن طبیعی این پوست را برآورده کند. بنابرابن وجود یک روتین مراقبتی مناسب، برای تنظیم مقدار چربی سطح پوست، در این گونه افراد، بسیار ضروری است.

سرم صورت، یکی از بهترین و کاربردی ترین محصولات مراقبتی پوست به شمار می رود و به دلیل این که بر پایه آب ساخته شده است، اثر بخشی فوق العاده ای دارد.

سرم صورت چیست؟

سرم صورت یکی از محصولات مراقبتی پوست به شمار می رود که وطیفه آن، تامین مواد مغذی برای پوست صورت است. با توجه به وجود تیپ های پوستی مختلف، سرم ها نیز انواع متنوعی دارند که می توانید مناسب ترین آن را با نوع پوست صورتتان، انتخاب کنید. بهترین زمان برای استفاده از سرم های صورت، بعد از شست و شو صورت با استفاده از مواد شوینده مناسب و قبل از مرطوب کردن پوست با کرم های مرطوب کننده و آبرسان است.

استفاده از سرم صورت، آبرسانی به پوست را چند برابر می کند و سبب تاثیر بیش در کرم های مرطرب کننده می شود.‌

مناسب ترین سرم صورت برای پوست های خشک:

پوست خشک یکی از متداول ترین انواع تیپ پوستی در بین افراد مختلف است که برای شادابی و سالم ماندن، نیاز به مراقبت دارد. حتی پوست اغلب از افراد نیز، در برابر آب و هوای سرد و خشک، تمایل به خشکی پیدا می کند. حال سوال این جاست که برای جلوگیری از خشک شدن بیش از حد پوست باید از چه محصولاتی استفاده کنیم؟

یکی از بهترین محصولات مراقبتی پوست، که می تواند با تنظیم کردن مقدار چربی سطح صورت و هم چنین آبرسانی به پوست، سبب برطرف کردن خشکی پوست شود، سرم صورت مخصوص پوست ها خشک است. اگر پوست خشکی دارید، بهتر است به دنبال سرم هایی با ترکیبات زیر بگردید:

۱_ ویتامبن E

ویتامین E موجود در سرم های صورت، همانند آنتی اکسیدان عمل کرده و سبب محافظت سلول های صورت در برابر اکسیداتیو می شود.

۲_  ویتامین B3 (نیاسین آمید):

وجود ویتامین B3 در سرم های صورت، علاوه بر افزایش خاصیت کشسانی پوست، سبب زیاد شدن مقدار سرامید در پوست صورت می شود. سرامیدها، سبب آبرسانی و مرطوب کنندگی سطح پوست می شوند و در رفع خشکی پوست صورت موثرند.

۳_ گلیکولیک اسید:

از وظایف گلیکولیک اسید می توان به لایه برداری سطح پوست و روشن کردن رنگ پوست، اشاره کرد.

۴_  هیالورونیک اسید:

وجود این ترکیب در سرم های صورت، سبب آبرسانی به لایه های عمیق پوست شده و از این طریق می تواند خشکی پوست صورت را از بین ببرد.

نکته در رابطه با استفاده از سرم صورت:

به دلیل این که سرم ها جذب زیادی دارند و به صورت اثر خود را بر روی پوست اعمال می کنند، زیاده روی در مصرف آن ها، هرگز توصیه نمی شود.‌ بهتر است قبل از استفاده از سرم صورت، مطمئن شوید که نسبت به ترکیبات موجود در سرم، هیچ گونه حساسیتی ندارد. برای این کار مقداری از سرم را بر روی پشت بازوی خود ریخته و به مدت یک شبانه روز صبر کنید.‌ در صورتی که علائم مربوط به حساسیت، مانند قرمزی و خارش در پوست بازوی شنا ایحاد نشد، می توانید با خیال راحت سرم را بر روی پوست صورت خود بمالید.‌

معرفی چند مورد از بهترین سرم های صورت مناسب پوست خشک:

  • سرم الیگو پپتید Venzen

این نوع سرم، یکی از سرم های مناسب برای مراقبت از تیپ پوستی خشک به شمار می رود کع با ترمیم سلول های پوست، افزایش متابولسیم پوست و آبرسانی به لایه های عمیق پوست، سبب رفع خشکی در پوست می شود.

سرم برنج سفید برند Rorec

یکی دیگر از سرم های موجود جهت رفع خشکی پوست، سرم برنج سفید برند Rorec، است که از وظایف آن می توان به مرطوب کننده و آبرسان قوی پوست، جوانسازی پوست، تنظیم مقدار چربی روی سطح پوست، مسدود کردن منافذ، روشن کننده و از بین برنده چین و چروک های سطح پوست، اشاره کرد.‌

طریقه استفاده از سرم پوست:

ابتدا صورت خود را با استفاده از شوینده های مناسب بشویید. توجه کنید که استفاده از شوینده ها به تنهایی نمی تواند آلودگی های قسمت عمیق پوست را پاکسازی کند. برای از بین بردن آلودگی های موجود در قسمت عمیق پوست و هم چنین تنظیم PH سطح پوست، از تونر ها استفاده کنید. بعد از این که صورت شما به طور کامل تمیز شد، دو یا سه قطره از سرم مورد نظر را بر روی پوستتان بریزید و اجازه دهید تا جذب شود.‌ هرگز برای جذب بیش تر سرم، با دست که پوست صورت ضربه نزنید.‌ بعد از این که سرم صورت به خوبی جذب پوست شد، می توانید از مرطوب کننده های مناسب استفاده کنید.

چند نکته در رابطه با  استفاده سرم صورت:

  • استفاده از سرم صورت بر روی پوست تمیز، نه تنها سرعت جذب را بالا می برد بلکه از مسدود شدن منافذ پوست نیز جلوگیری می کند.
  • از مصرف سرم هایی که از مواد شیمیایی و معطر ساخته شده اند، خودداری کنید، زیرا ممکن است سبب بروز حساسیت در پوست شما شوند.
  • بعد از استفاده، سرم صورت را در جای خشک و خنک و دور از نور آفتاب، قرار دهید.

برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت هزارجور مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید