شبکه ایمن

انواع کیت های شروع لاراول – آموزش لاراول

انواع کیت های شروع لاراول

فریم ورک لاراول تعدادی کیت شروع (Starter Kit) ارائه می دهد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. زمانی که از این کیت ها استفاده کنید مواردی مثل احراز هویت به صورت خودکار به پروژه اضافه می شود (شامل مسیرها، کنترلرها و ویوهای مورد نیاز). شما مجبور نیستید از این کیت ها استفاده کنید با این حال استفاده از آن ها می تواند مانند یک میانبر شما را در انجام کاراتان جلو بیاندازد.

کیت شروع Laravel Breeze

این کیت شروع شامل یک پیاده‌سازی ساده برای تمام ویژگی های احراز هویت لازم در یک برنامه مانند ثبت نام، ورود، بازیابی کلمه عبور، تایید ایمیل و تایید کلمه عبور است. Laravel Breeze به صورت پیشفرض از Blade و Tailwind CSS برای ویوها استفاده می کند.

نصب

ابتدا باید یک پروژه لاراول جدید ایجاد کرده و پیکربندی های لازم برای دیتابیس را انجام داده و مایگریشن های دیتابیس را اجرا کنید. بعد از ایجاد پروژه جدید با استفاده از دستور زیر بسته مربوط به Laravel breeze را به آن اضافه کنید:

composer require laravel/breeze –dev

1 composer require laravel/breeze –dev

بعد از این که Composer بسته مورد نظر را اضافه کرد می توانید با استفاده از دستور breeze:install آن را نصب کنید. بعد از اجرای این دستور موارد مورد نیاز برای احراز هویت به پروژه اضافه می شوند. هنگامی دستور فوق اجرا شد باید asset های مربوط به برنامه را کامپایل کنید. دستورات کامل به این صورت خواهد بود:

php artisan breeze:install npm install npm run dev php artisan migrate

1234 php artisan breeze:installnpm installnpm run devphp artisan migrate

تمام مسیرهای مربوط به این بسته در داخل فایل routes/auth.php تعریف می شوند. برای مشاهده نتیجه کار مرورگر را باز کرده و به /login و یا /registerبروید.

Breeze و Inertia

به منظور استفاده از Inertia.js در پروژه خود می توانید از آرگومان vue یا react استفاده کنید:

 php artisan breeze:install vue // Or… php artisan breeze:install react npm install npm run dev php artisan migrate

123456  php artisan breeze:install vue// Or…php artisan breeze:install reactnpm installnpm run devphp artisan migrate

کیت شروع Laravel Jetstream

این بسته نیز مانند Laravel breeze موارد پایه که برای شروع توسعه برنامه لازم است را در اختیار شما قرار می دهد با این تفاوت که در مقایسه با breeze پیشرفته و پیچیده‌تر است. برای مشاهده جزئیات بیشتر در مورد این بسته می توانید به مستندات Laravel Jetstream مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید