شبکه ایمن

آموزش صفر تا صد سئو رایگان سال 2022 : آموزش سئو در 8 مرحله

معمولا بیشتر مسائل آنقدر گسترده هستند که نمی شود در یک مقاله آن ها را آموزش داد. هیچکس تا به حال هیچ تخصصی را نتوانسته است با یک مقاله، با یک کتاب یا مثلا یک فیلم آموزشی یاد گرفته باشد. حتی اگر در حد یادگیری پایه هم باشد، شما با این مقدار زحمت کم، هرگز نمی توانید در یک حوزه تبدیل به متخصص شوید. حال وقتی صحبت از سئو است، این موضوع مشخص تر هم می شود. آموزش صفر تا صد سئو رایگان که ما برای شما آماده کرده ایم، قرار نیست تخصصی که خیلی ها سال ها برایش زمان صرف می کنند را یک شبه به شما آموزش دهد (بیایید با یکدیگر رو راست باشیم!) و بار ها هم گفتیم که هرچند نقطه “صفر” وجود دارد، ما عملا نقطه “صد” نداریم. اما اینجا کمی موضوع متفاوت است. پس در ادامه با ما همراه باشید.

خدمات سئو سایت تابان شهر + ضمانت صفحه اول

مشاهده خدمات

آموزش صفر تا صد سئو رایگان

از چه نظر می گوییم که این آموزش صفر تا صد سئو رایگان کمی با دیگر آموزش ها فرق می کند؟ چون در اینجا واقعا می خواهیم حتی صفر تا صد سئو سایت را نیز کمی ریز تر کنیم و منحصرا به سئویی به پردازیم که در سال 2022 جواب می دهد. قرار نیست درباره روش های کهنه صحبت کنیم، قرار نیست درباره مطالبی که همه جا هست صحبت کنیم و باور کنید، قرار نیست همان حرفای تکراری همیشگی را بگوییم که شما می توانید آن ها را در مطالب قبلی ما با موضوع سئو سایت نیز ببینید. قرار است در اینجا کمی ریز تر شویم و ببینیم که سئو سایت در حال حاضر در چه مرحله ای قرار دارد و الان باید دقیقا چه کاری انجام بدهیم؟ دنیا در حال پیشرفت است و سئو هم دیگر مثل قبل نیست و روش های تازه ای دارد.

در این مقاله ما در 8 بخش قرار است سئو سایت سال 2022 را بررسی کنیم و به همین صورت آموزش صفر تا صد سئو رایگان را به شما بدهیم. در این مقاله ما به Core Web Vitals اشاره خواهیم کرد، درباره Google Passage Ranking صحبت می کنیم، درباره نمایش سایت در نتایج موتور جست و جو صحبت می کنیم و خلاصه اینکه می خواهیم ببینیم که در حال حاضر، برای گوگل و موتور های جست و جو، چه مواردی اهمیت دارند و قرار است از چه چیز هایی استفاده کنیم که رتبه بهتری در موتور جست و جو دریافت کنیم. در نظر داشته باشید که با این وجود، باز هم مقاله ما صرفا یک مقاله برای دادن اطلاعات است و کمی جنبه آموزشی دارد، پس به همین موارد استناد نکنید و همیشه سعی کنید مطالعات بیشتری درباره سئو سایت داشته باشید. در ادامه همراه ما باشید.

بخش اول آموزش صفر تا صد سئو رایگان : Core Web Vitals

اصلا مگر می شود درباره سئو حال حاضر در جهان صحبت کنیم و به Core Web Vitals اشاره نکنیم؟ آموزش صفر تا صد سئو رایگان در سال 2022 بدون اشاره به Core Web Vitals امکان پذیر نیست. Core Web Vitals چیست ؟ درباره این مبحث قبلا هم صحبت کرده ایم اما بد نیست که دوباره به این مفهوم اشاره کنیم. Core Web Vitals (که واقعا ترجمه فارسی دقیقی ندارد) به سه متراژ اصلی تجربه کاربری در صفحات وب می گویند که اهمیت بسیار بالایی در سئو سایت دارند. این سه متراژ Largest Contentful Paint ، First Input Delay و Cumulative Layout Shift هستند که LCP به پر حجم ترین محتوای صفحه اشاره دارد، FID به اولین تعامل کاربر اشاره دارد و CLS به عملکرد المان های صفحه وب اشاره دارد. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله معیار های Web Vitals سایت ما را مشاهده کنید.

تمرکز Core Web Vitals بیشتر روی سرعت می باشد. متراژ های این مفهوم بیشتر به این اشاره دارند که صفحه سایت شما و محتوای آن، باید کمتر از یک زمان خاصی بارگذاری بشوند و در نهایت کل صفحه سایت شما باید بعد 4 یا 5 ثانیه در دسترس باشد که شما امتیاز خوب سئو را دریافت کنید. مخصوصا اینکه خیلی از تمرکز این مفهوم روی Above the Fold یا بخشی از صفحه است که قبل از اسکرول کاربر می باشد و اولین چیزی است که کاربر آن را مشاهده می کند. این بخش باید خیلی سریع بارگذاری بشود تا کاربر سایت شما را ترک نکند و خیالش راحت باشد که صفحه سایت شما قرار است بارگذاری شود. در ادامه می خواهیم به یک سری از موارد بهینه سازی متراژ های این مفهوم را مورد بررسی قرار بدهیم چند پیشنهاد خوب در این رابطه به شما بدهیم.

روش های ارتقای Core Web Vitals

برای اینکه Core Web Vitals ارتقا پیدا کند روش های مختلفی وجود دارد. بیشتر این روش ها تمرکزشان روی سرعت بارگذاری و موارد اینچنینی هستش. برای این کار شما می توانید اعمالی مانند بهینه سازی تصاویر و کم کردن حجم آن ها، کم کردن حجم کد های صفحه، استفاده از DNS ها، استفاده از CDN، استفاده از Caching ، Defer کردن جاوا اسکریپت و موارد دیگر را انجام بدهید. چرا راه دور برویم؟ یکی از بهترین ابزار هایی که می تواند به شما بگوید چه کار هایی برای بهتر شدن Core Web Vitals می توانید انجام بدهید Google Lighthouse است. شما می توانید اکستنشن این ابزار را روی مرورگر خودتان نصب کنید و صفحات سایت خودتان را با آن اسکن کنید تا به شما بگوید که چه کار هایی را لازم است که انجام بدهید.

از ابزار های دیگر در این زمینه می شود Google Page Speed و Gtmetrix را نیز نام برد که هرکدام کارکردی مشابه لایت هاوس را دارند اما لایت هاوس، اطلاعات تکمیلی در رابطه با دیگر بخش های سئویی را نیز به شما می دهد و تا آموزش صفر تا صد سئو رایگان در این بخش نیز به طور کامل انجام بشود.

بخش دوم آموزش سئو رایگان : Google Passage Ranking

دیدید که ما درباره Core Web Vitals در این مقاله آموزش صفر تا صد سئو رایگان صحبت کردیم؟ حالا تصور کنید که یک نفر صرفا سرچ کنید “Core Web Vitals چیست”، آیا ممکن است به این مقاله برسد؟ بله! امکانش هست! حالا شاید شما پیش خودتان بگویید که خیر، فقط زمانی یک کاربر به این مقاله ما می رسد که آموزش صفر تا صد سئو را جست و جو کند. این حرف شما شاید قبلا کاملا درست بود اما دیگر در حال حاضر سئو تغییر کرده است و پیشرفته تر شده است و این موضوع به واسطه Google Passage Ranking است. مفهومی که دیگر درباره صرفا یک صفحه از سایت نیست، بلکه حتی یک “بخش” از یک صفحه را نیز مورد توجه قرار می دهد. این اتفاق به این صورت است که ممکن است حتی یک بخش از صفحه شما نیز در گوگل رتبه دریافت کند.

خود گوگل گفته است، این مورد دلیل بر این نیست که ما صرفا یک بخش از یک صفحه را ایندکس کنیم و کل آن صفحه را ایندکس نکنیم. خیر، ما همچنان کل صفحات را ایندکس می کنیم و کل اطلاعات آن را در نظر می گیریم. اما با این تفاوت که یکی دیگر از فاکتور های رتبه بندی ما بخش های مختلف این صفحه نیز می باشند و ما با دقت آن ها را نیز بررسی می کنیم.

برای Google Passage Ranking چه کاری باید انجام دهیم؟

پس اگر ما در آموزش صفر تا صد سئو رایگان می گوییم که گوگل بوسیله Google Passage Ranking بخشی از صفحه ما را نیز به علاوه خود صفحه ایندکس می کند، پس باید متوجه باشیم که این بخش ها باید به صورت یک Discrete Section یا “بخش مجزا” تعریف بشوند. برای این کار ما باید تمام بخش های مهم صفحه خودمان را به بخش های اختصاصی تقسیم بندی کنیم و هر بخش باید یک Subtopic یا “زیرموضوع” را در بر بگیرد. برای اینکه گوگل به خوبی متوجه این موضوع بشود، بخش های مختلف سایت شما باید به طور واضح این موضوع را به گوگل بفهماند. شما این کار را می توانید با Heading گذاری مشخص، Markup های خاص و ادیتور های صفحه پیشرفته انجام بدهید. بخواهیم دقیق تر بگوییم، در کدنویسی سایت شما باید جدا بودن بخش ها از هم مشخص باشد.

در سایت های وردپرسی شما با ویرایشگر Elementor می توانید به این مهم دست پیدا کنید. اما شاید مهمترین چیزی که شما باید روی آن تمرکز کنید، خود محتوای بخش های مختلف سایت شماست. در محتوا، شما باید با تمرکز کامل در رابطه به زیر موضوع خاص آن بخش صحبت کنید و کلمه کلیدی های همان بخش را به کار ببرید. البته از آن طرف در مقیاس بالاتر، شما برای موفقیت بخش های مختلف صفحه، باید به بهینه سازی دقیق صفحه نیز بپردازید. در واقع باید اینطوری به شما بگوییم که اولین اولویت همچنان باید برای شما بهینه سازی خود صفحه باشد. بعد از آن نیز باید به جداسازی بخش ها از یکدیگر بپردازید.

بخش سوم: بهینه سازی برای Featured Snippet ها

در این بخش از آموزش صفر تا صد سئو رایگان به یکی دیگر از مهمترین بخش های مقاله می رسیم. بهینه سازی برای Featured Snippets یا بهینه سازی برای اسنیپت شاخص در صفحه موتور جست و جو که در بالاترین قسمت صفحه اول سرچ قرار می گیرد. طبق گفته سایت SEMrush، به طور میانگین 5.6% تمامی نتایج جست و جو، بخش Featured Snippet را دارند و بله، این بخش خیلی از کلیک های نتیجه رسمی اول را می دزدد! به این نتیجه، نتیجه اول نه، بلکه نتیجه “صفر” می گویند که اینطور که معلوم است، صفر، 1 جدید ماست. حالا چگونه محتوای ما در Featured Snippet قرار بگیرد؟ اینجا دقیقا می خواهیم درباره همین موضوع صحبت کنیم. مسلما کسی نیست که دوست نداشته باشد در نتیجه صفر نباشد. بیایید نگاهی بیندازیم و ببینیم چگونه می توانیم سایت خودمان را به این بخش برسانیم.

1-فرصت های Featured Snippet را پیدا کنید

مانند بیشتر چیز های دیگر در آموزش صفر تا صد سئو رایگان، Keyword Research در این مورد نیز نقش زیادی ایفا می کند. Keyword Research هم اگر نمی دانید، همان فرایندی است که طی آن کلمه کلیدی های مناسب برای یک کسب و کار پیدا می شوند تا برای آن ها صفحه سازی بشود. حال در اینجا شما باید به دنبال کلمه کلیدی هایی باشید که تا همین الان هم با آن ها رتبه دارید و همچنین کلمات کلیدی ای که Featured Snippet را دارند. حال چرا باید روی کلمات کلیدی ای تمرکز کنیم که همین حالا هم با آن ها رتبه داریم؟ چون 99.58% از تمامی Featured Snippet ها از صفحاتی هستند که نتایج آن ها در صفحه اول موتور جست و جو است. پس اگر صفحه شما جزو 10 تای اول نیست، فکر Featured Snippet شدن آن را از سر بیرون کنید!

حالا این فرصت های اسنیپت شاخص شدن را چگونه پیدا کنیم؟ یکی از ابزار هایی که در این راه به شما کمک می کند بخش Organic Research از ابزار SEMrush است. این بخش به شما نشان می دهد که با کدام کلمات کلیدی رتبه دارید و فرصت های Featured Snippet را نیز به شما نشان می دهد.

2-اضافه کردن Snippet Bait

چیز دیگری که در آموزش صفر تا صد سئو رایگان به شما می خواهیم یاد بدهیم “تله اسنیپت” یا Snippet Bait است. بلوک محتوایی شامل 40 الی 60 کلمه که اختصاصا برای Featured Snippet شدن طراحی شده اند. حالا چرا 40 الی 60 کلمه؟ چون SEMrush در بررسی های خود نشان داده است که از بین 7 میلیون اسنیپت شاخصی که پیدا کرده است، بیشترشان بین 40 الی 60 کلمه بودند. (حال به طور رسمی مشخص نیست که این موضوع تاثیری دارد یا خیر اما احتمالا با این آمار، تاثیر آن را می شود دید)

3-محتوای خودتان را برای انواع دیگر فرمت های Featured Snippet بهینه سازی کنید

Snippet Bait ها فقط برای محتوا های لیستی نیستند و پاراگراف های متنی نیز می توانند اسنیپت شاخص باشند. پاراگراف های متنی 81.9 درصد از اسنیپت های شاخص را شامل می شوند اما محتواهای دیگری نیز می توانند در Featured Snippet ها باشند. با آماده کردن این نوع محتوا ها که معمولا یک لیست از موضوعات به صورت موردی هستند (تگ Li دارند) شانس بیشتری به عنوان اسنیپت شاخص شدن دارند که بد نیست از این موارد نیز استفاده کنید. برای این کار شما می توانید برای هرکدام از آیتم های لیست خودتان از H2 یا H3 استفاده کنید و برای اینکه مطمئن شوید کار به درستی انجام شده است، بهتر است HTML صفحه را چک کنید.

بخش دوم صفر تا صد طراحی سایت: فرایند طراحی سایت

یکی دیگر از آن بخش های جدیدی که می خواهیم درباره آن در آموزش صفر تا صد سئو رایگان صحبت کنیم، Visual Search یا جست و جوی بصری است. آیا این امکان قرار است تحول بزرگی در سئو سایت باشد؟ راستش هنوز هیچ چیز مشخص نیست. اما این طور که معلوم است خیلی از مردم در کشور های پیشرفته، به این نوع جست و جو روی آورده اند. یادتان هست که در رابطه با Google Lens در مقالات قبلی صحبت کردیم؟ این امکان در حال حاضر بیش از 1 میلیارد بار استفاده شده است و Pinterest در ماه بالغ بر 600 میلیون جست و جوی بصری دریافت می کند، 36 درصد از مصرف کنندگان آمریکایی نیز از آن استفاده کرده اند.

استفاده از Visual Search به چه صورت است؟

قبلا هم به شما گفته بودیم که استفاده از Visual Search به این صورت است که ما Google Lenz را به سمت جسم خاصی می گیریم و در صورت نیاز به آن متن را نیز اضافه می کنیم. این امکان برای ما جست و جو را طبق تصویر جسم انجام می دهد و یا تعریفی از جسم مورد نظر ارائه می دهد و یا اینکه یک سری از فروشگاه هایی که جسم مورد نظر را برای فروش دارند به ما نشان می دهد. این امکان با اینکه به خوبی کار می کند و بیش از 1 میلیارد جسم را شناسایی کرده است، اما همچنان بحث سئوی آن در هاله ای از ابهام است. اما طبق تحقیقاتی که انجام شده است، یک سری سایت ها هستند که شانس های بیشتری در این زمینه دارند و شما باید حتما به این سه نکته توجه کنید تا در این نوع از سرچ موفق تر باشید:

-سایت هایی بیشترین شانس نمایش در این نوع جست و جو را دارند که Mobile-Friendly باشند. یعنی نسخه موبایلی آن ها بسیار بهینه شده باشد. این موضوع کاملا بدیهی است، چون به هر حال تمامی جست و جو های Visual Search با گوشی موبایل انجام می شود.

-سئو تصویر یکی دیگر از فاکتور های این نوع از جست و جو است. بهینه سازی تصاویر و متون ALT جزو فاکتور های این نوع جست و جو محسوب می شوند.

-همچنان باز هم مثل همیشه، محتوا حرف اول را می زند و محتوای صفحه شما باید به بهترین نحو نگارش شده باشد.

بخش پنجم آموزش صفر تا صد سئو رایگان :
اعتبار دامنه (نسخه 2.0)

چرا ما در آموزش صفر تا صد سئو رایگان اعتبار دامنه را همراه با نسخه اش نام بردیم؟ دلیل خاصی دارد؟ بله! قبلا اعتبار دامنه فقط و فقط درباره لینک ها بود. در حال حاضر مقیاس Domain Authority یا اعتبار دامنه (قدرت دامنه) به سه عامل دیگر هم بستگی دارد. سایت شما باید 3 فاکتور Expertise یا حرفه ای بودن، Authoritativeness یا معتبر بودن و Trustworthiness یا مورد اعتماد بودن را داشته باشد. به این فاکتور ها به اختصار E-A-T هم می گویند که از ترکیب حرف اول هرکدام ساخته شده است. به عبارت دیگر می توان گفت E-A-T همان Domain Authority v2.0 است. در واقع این سه فاکتور بیانگر این هستند که سایت، برند و کمپانی مورد نظر ما باید حرفه ای، قابل اعتماد و معتبر باشد تا امتیاز DA بالا را دریافت کند. حالا ببینیم این سه فاکتور چگونه به مرحله اجرا می رسند.

حرفه ای باشید، یا حداقل اشخاص حرفه ای استخدام کنید

در اینجا تمرکز ما روی فاکتور Expertise است. این فاکتور درباره چه چیزی صحبت می کند؟ اگر شما بیایید یک محتوا نویس فریلنسر رندوم را انتخاب کنید تا محتوای سایت شما را بنویسد، خودتان را وارد دردسر بزرگی کرده اید. به این خاطر که گوگل می خواهد محتوای شما توسط کسی نوشته شود که در زمینه مربوط به محتوای شما متخصص باشد. برای مثال، محتوای یک سایت پزشکی باید حتما توسط کسی نوشته بشود که تخصص در زمینه های پزشکی را داشته باشد. گوگل از کجا می فهمد؟ دوستان، گوگل است، هم حرفه ای است و هم اگر بگوید از کجا که دیگر گوگل نیست! تا به امروز که ثابت شده است حداقل در موارد مرتبط با محتواهای پزشکی اینگونه عمل کرده است.

چگونه معتبر باشیم؟

اینجا بحث به سمت فاکتور Authoritativeness سوق داده شده است و در این بخش از آموزش صفر تا صد سئو رایگان می خواهیم درباره معتبر بودن نه صرفا سایت شما، بلکه خود برند شما صحبت کنیم. اینجا دیگر اعتبار ما صرفا از لینک ها نمی آید و ما باید این موارد زیر را رعایت کنیم:

  • سایت ما باید صفحه “درباره ما” دقیقی داشته باشد.
  • صفحه “ارتباط با ما” باید به راحتی پیدا بشود.
  • حتما باید به منابع خارج از سایتمان لینک بدهیم.
  • سیاست حریم شخصی (Privacy Policy) و شرایط خدمات (Terms of Service) باید در سایت ما باشد و هیچ موردی در این رابطه نباید جا بماند.
  • نویسنده مقالات ما حتما باید ذکر شوند و پروفایل کاربری داشته باشند. (و در این پروفایل ها تخصص آن ها مشخص شده باشد)

چگونه مورد اعتماد باشیم؟

دقت کردید وقتی می خواهید خرید مهمی انجام بدهید، سراغ یک سری افراد مورد اعتماد برای مشورت می روید؟ اعتبار این افراد برای شما ثابت شده است و شما به آن ها اعتماد دارید و وقتی آن ها شما را به برند یا فروشگاه خاصی هدایت می کنند، معمولا شکی در نظر آن ها ندارید. در این مورد گوگل نقش شما را در مثالی که زدیم بازی می کند. شما مدعی هستید که یک وب سایت حرفه ای هستید، اما آیا وب سایت های دیگر هم همین نظر را دارند؟ گوگل به نظر وب سایت های دیگر (خصوصا وب سایت های معتبر) در این باره توجه زیادی می کند. پس منابع و اشخاص معتبر باید در رابطه با شما صحبت کنند و نظرشان هم “مثبت” باشد. حال این صحبت می تواند در شبکه های اجتماعی یا در سایت های دیگر باشد. مهم، مثبت بودن نظر آن هاست.

برای این مورد هم لازم نیست عجله کنید و دنبال انواع دوز و کلک کلاه سیاه برای معتبر جلوه دادن خودتان باشید. تنها کافیست خدمات درست ارائه بدهید، به مشتریان احترام بگذارید و خلاقیت به خرج بدهید. مطمئن باشید که بقیه هم شما را با همین روند، بیشتر پروموت خواهند کرد.

بخش ششم: به علاوه محتوا، ویدیو هم پادشاه است!

شاید این تنها حرف تکراری ما در آموزش صفر تا صد سئو رایگان باشد اما باور کنید که هرچقدر بیشتر روی این موضوع پافشاری کنیم، باز هم کم است. می دانید Cisco چه می گوید؟ طبق گفته سایت Cisco در سال 2022 ویدیو های آنلاین 82 درصد از ترافیک اینترنت را به خود اختصاص داده اند. 82 درصد! این یعنی اگر ویدیو جزو برنامه های شما نباشد، کلا دارید راه را اشتباه می روید. سلیقه بیشتر افراد مانند بنده نویسنده نیست که محتوای متنی را ترجیح بدهند. مردم ویدیو می خواهند، به مردم باید چیزی را داد که می خواهند!

حالا چون ویدیو گذاشتن و مسائل مربوط به آن چیز پیچیده ای نیست، خیلی سریع فقط یک سری نکته را به شما می گوییم و همچنان باقی کار را به شما می سپاریم:

  • مانند Featured Snippet، مفهومی به نام Video Featured Snippets هم وجود دارد که برای نمایش ویدیو شما در آن، باید بخش ویدیوی خودتان را در صفحه مشخص و مجزا کنید، عنوان ویدیو شما کلمه کلیدی صفحه را داشته باشد و حتما هم برای آن زیرنویس قرار بدهید.
  • یک اکانت Youtube برای سایت خودتان داشته باشید و ویدیو هایتان را آنجا آپلود کنید.
  • برای مطالب بلاگ مهم سایتتان به علاوه متن، ویدیو نیز تولید کنید و ویدیو Embed شده را در این صفحات قرار بدهید.

بخش هفتم آموزش صفر تا صد سئو رایگان : انگیزه کاربر

در این بخش از آموزش صفر تا صد سئو رایگان می خواهیم درباره موضوع مهمی به نام Search Intent یا انگیزه کاربر (مقصود کاربر) صحبت کنیم. محتوایی که به مقصود کاربر شما هیچ ربطی نداشته باشد، رتبه دریافت نمی کند. به همین سادگی! حالا باید چه کاری انجام بدهیم؟ در اینجا شما باید سه کار مهم انجام بدهید.

مقصود هر عبارت کلیدی را متوجه بشوید

وقتی کاربر سرچ کند “مشاوره سئو” می خواهد خدمات سئو سایت دریافت کند یا می خواهد کسی به او مشاوره سئو بدهد؟ پاسخ این سوال آسان است پس بهتر است سوال سخت تری بپرسیم. اگر یک کاربر سرچ کند “سئو سایت” چه؟ می خواهد خدمات سئو دریافت کند یا می خواهد درباره آن مطالعه کند؟ احتمالا اگر می خواست درباره آن مطالعه کند شاید می نوشت “سئو سایت چیست؟”، مگر نه؟

اینجاست که شما باید انگیزه کاربر از جست و جوی یک کلمه کلیدی را بدانید و آن پاسخی را به او بدهید که می خواهد بداند. پس باید حواسمان به مقاصد عبارات کلیدی باشد.

محتوایی بنویسید که با انگیزه کاربر سنخیت دارد

حالا شما مقصود عبارات کلیدی را می دانید و وقت آن رسیده است که درباره آن ها تولید محتوا کنید. در اینجا بد نیست که خودتان عبارت کلیدی مورد نظر را جست و جو کنید و نگاهی به مطالب رقبا بیندازید. آن ها درباره چه چیزی صحبت می کنند؟ کدام یک از آن ها واقعا چیزی را نوشته است که کاربر می خواهد بداند؟ بر پایه همین موضوعات شما می توانید تولید محتوای خودتان را هم انجام بدهید.

بهینه سازی دوباره محتواهای قدیمی

هیچکس از اول حرفه ای نبوده است و هرکسی بالاخره از یک جایی شروع کرده است. شاید شما که در حال حاضر این مقاله را می خوانید، خیلی از نکاتی که ما اینجا در آموزش صفر تا صد سئو رایگان می گوییم را نمی دانستید و با همان دانسته های قبلی خودتان تولید محتوای مطالب قدیمی خود را انجام داده اید. هیچ اشکالی ندارد! حالا که دیگر این موارد را می دانید، به سراغ تمامی آن محتواهای قدیمی بروید و نکات مرتبط با On-page SEO، بهینه سازی محتوا، نکات سال 2022 و ترند های جدید محتوایی را روی آن ها پیاده سازی کنید. اینطوری شما می توانید این محتوا ها را دوباره طبق مقصود کاربرتان بهینه سازی کنید.

بخش هشتم: CTR دیگر اهمیتی ندارد

راستش، نه اینکه دیگر اهمیت نداشته باشد، اما تحقیقات نشان داده است که تا 41.4 درصد CTR سایت ها در سرچ های موبایلی کاهش یافته است و این اتفاق از سال 2015 شروع شده است. چرا انقدر سرچ های موبایلی مهم است؟ چون واقعا دیگر چه کسی برای جست و جو کردن چیزی لپ تاپش را باز می کند یا کامپیوتر را روشن می کند؟ همه با موبایل جست و جو های خود را انجام می دهند و گوگل هم که صفحات اول جست و را با باکس های پاسخ، تبلیغات گوگل، کاروسل ها و “People Also Ask” ها پر کرده است. پس خیلی احتمال آن کم است که در صفحه کوچک موبایل، کاربر اسکرول کند و کل نتایج صفحه اول را ببیند.

پس سایت ما دیگر نباید به CTR دلش را خوش کند و باید در همان اسنیپت خودش در صفحه SERP ضربه اصلی را وارد کند و کاربر را به صفحه بیاورد. پس حتما کلمه کلیدی را در URL ذکر کنید که کاربر متوجه آن بشود، برای تمام صفحات سایتتان توضیحات متا بنویسید و از همه مهمتر، کمی با هیجانات کاربران هم بازی کنید (و البته حواستان باشد که از حد و مرز ها عبور نکنید).

چند نکته کوتاه درباره سئو سال 2022

  • محتواهای تحقیقاتی یا Research Content را در دستور کار قرار بدهید و سعی کنید زمانی که یک پیشرفت خاصی در حوزه کاریتان رخ می دهد، اولین برندی باشید که آن را پوشش می دهید.
  • از محتواهای تصویری غافل نشوید. منظور فقط تصاویر و ویدیو های ساده نیست. از چارت ها، اینفوگرافی ها، نقشه ها و … نیز در محتواها استفاده کنید.
  • از محتواهایی مانند پادکست غافل نشوید که روز به روز دارد محبوبیت بیشتری کسب می کند. در اپلیکیشن های پادکست نیز آن ها را منتشر کنید و لینک سایتتان را هم در آن ها قرار بدهید.
  • به جای نوشتن 10 تا بلاگ پست درباره 10 موضوع جزئی کاملا مرتبط به یکدیگر، همه آن ها را در یک صفحه Content Hub قرار بدهید و آن صفحه را تبدیل به یک مرجع عالی کنید.

سخن پایانی

سعی کردیم عنوان ” آموزش صفر تا صد سئو رایگان ” ما صرفا یک عنوان جذاب برای کشاندن شما به این صفحه نباشد. برای همین تصمیم گرفتیم به جای اینکه یک سری نکات تکراری را درباره سئو سایت را دوباره دیکته کنیم، کمی بروز تر بشویم و اینطور نباشد که به همان روش های قبلی سئو خودمان را محدود کنیم. از این به بعد هم قرار است هرچیزی که در رابطه با سئو سایت می تواند به شما کمک کند را در سایت خودمان پوشش بدهیم. اما نکته اینجاست که بعد از خواندن این مقاله، این نوبت شماست که به این نکات جامه عمل بپوشانید و با موفقیت سایتتان، ما را نیز خوش حال تر کنید. ممنون که در این مقاله همراه ما بودید و امیدواریم که مطالب مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

منبع:

Backlinko

دیدگاهتان را بنویسید