شبکه ایمن

آشنایی با کامپوننت های کاربردی Vue

آشنایی با کامپوننت های کاربردی Vue

در این بخش دانلود رایگان فیلم آموزش آشنایی با کامپوننت های کاربردی Vue را آماده کرده ایم که توسط Jeffrey Way از مجموعه آموزشی Laracasts به زبان انگلیسی در ۲ ساعت تهیه شده است. در ادامه توضیحاتی از معرفی دوره ارائه شده و فهرست مطالب به همراه لینک دانلود رایگان آموزش قرار داده شده است.

کامپوننت های Vue

یکی از مهمترین و پرکاربردترین بخش های فریم ورک Vue کامپوننت ها هست. کامپوننت ها واحد های منفرد و مستقل یک اینترفیس می باشند. کامپوننت ها می توانند Markup ، State و استایل داشته باشند. در Vue کامپوننت ها نقش پر رنگی دارند و حتی خود نمونه اصلی (Vue Instance که با new Vue ساخته شده) نیز یک کامپوننت به حساب می آید. کامپوننت هایی هم که می سازیم یک نمونه‌ ویو به حساب می آیند و می توانند اعضایی مثل data، methods، computed و غیره داشته باشند. اساس کار فریم ورک Vue.js برمبنای کامپوننت ها و شکستن برنامه به قسمت های کوچک تر است. البته فریم ورک های دیگر و کتابخانه هایی که عملکردی مانند Vue.js دارند نیز بر اساس همین مفهوم کار می کند. به عنوان مثال می توان از React و Angular در این مورد نام برده.

تفاوت اصلی Vue.js با این نوع از فریم ورک ها و کتابخانه‌ ها تاکید زیاد آن بر روی decouple کردن و یا جدا سازی بخش های مختلف برنامه است. این موضوع به برنامه نویس اجازه می دهد تا بتواند با سرعت بسیار زیادی به توسعه اپلیکیشن user interface بپردازد. همینطور برنامه‌ نویس می تواند قابلیت های جدید برنامه را پیاده سازی کند و در قالب بخش های جداگانه به برنامه خود اضافه نماید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید یک قابلیت جدید را به برنامه اضافه کنید، به آسانی خواهید توانست آن را در قالب یک کامپوننت جدید به برنامه اضافه کنید، یعنی یک برنامه با اضافه شدن کامپوننت های جدید به صورت مرتب رشد می کند و قابلیت های جدید خود را تشکیل می دهد. کامپوننت های آماده ای هم در Vue.js هستند که برنامه نویسان مختلف می توانند با توجه به نیاز خود از آنها استفاده کنند.

عملکرد سیستم ایجاد کامپوننت ها در Vue.js به صورت واکنشگر و یا reactive می باشد. یعنی ویو جی اس می تواند با استفاده از asynchronous event ها ارتباط بین child component ها و parent کامپوننت ها را در قالب event هایی برقرار کند. همچنین می توان از جاوا اسکریپت و HTML و CSS نیز در کنار Vue.js به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. شما همانطور که به ساخت پروژه های جدید ادامه می دهید، متوجه می شوید که بارها و بارها از همان بخش از کامپوننت های سازنده استفاده می کنید. اغلب وب سایت ها به مودال، منوهای کشویی، راهنمای ابزار و موارد دیگر نیاز دارند. در حالی که مطمئناً می توانید از یک فریمورک UI استفاده کنید، بیایید در عوض یاد بگیریم که چگونه این کامپوننت ها را از ابتدا بسازیم.

سرفصل های دوره آشنایی با کامپوننت های کاربردی Vue

  • اسکرول نرم
  • منوهای کانتکس
  • نمایش یک عنصر هنگامی که دیگری پنهان است
  • مودال ها وپلاگین های سفارسی Vue
  • دیالوگ ها و دکمه های تایید
  • SVG های درون خطی با استفاده از توابع Render
  • تب ها

دیدگاهتان را بنویسید